26
  • takitibi
    #26
    Ha már a holdnál tartunk. S2 IS-el jobbat is lehet szabad kézből:
    http://www.freeweb.hu/takrisz/Wp/2005szept/2005nov_13_39.jpg
  • Gabo
    #25
    CSOCSO:
    Ha gyorsan mozgó dolgokat szeretnél fotózni, nézz szét a géped manualjában a témamódok között. Szinte minden gépnek vannak olyan módjai, amik erre használhatóak. Ha azzal már megy a dolog, akkor érdemes a különféle manuális módokkal kísérletezni.
  • Blasta
    #24
    Mi értelme egy tesztfotót vízszintbe hozni????
  • Blasta
    #23
    Csocsokám, régebbi sg-s cikkekben megtalálod az F5.6 meg F8 varázsszavak jelentését
  • Thrawn
    #22
    Nyílásviszonyt jelent, fotós berkekben blendének hívják. Az objektív gyújtótávolságának és az objektívbe jutó fénnyaláb átmérőjének hányadosa. Nagyobb értékéhez kevesebb bejutó fénymennyiség tartozik, tehát nő az expozíciós idő. Viszont gyengébb minőségű objektívek képalkotását a lerekeszelés (blende növelése) pozitívan befolyásolja. A jó minőségűekét is, csak az kevésbé észrevehető.
    Gyorsan mozgó objektumokat kompakttal fényképezni?
    Jó eredménnyel leginkább sehogy nem lehet, de ha mindenképp kell, akkor előtte fókuszt manuálisan arra a helyre állítani, ahol az objektum elhalad és a lehető legrövidebb időt exponálni. Tehát tág blendével (a lehető legkisebb érték, amit a gép tud), magas ISO-val, bár ez utóbbi erős zajosodást eredményez.
  • CSOCSO
    #21
    ket kerdesem van...
    egy...
    mijeza f/5.6 meg f8??? ez az Exp. alatt van a gepben?
    amit -2 tol +2 og lehet allitani??

    plusz...hogyan lehet gyorsan mozgo targyakat fotozni kompakt gepekkel? exp le, iso fel?
  • Thrawn
    #20
    Telekonverter nélkül készült mindkét kép Canon 20D-vel EF 100-400L teleobjektívvel.
    Ami a nap fotózását illeti, ne próbáld szűrő nélkül, legfeljebb hajnalban, vagy alkonyatkor.
  • Kalmika
    #19
    Hát nincs igazad, mire leteszik az új alapozást, lebombázzák az összes szobrot, aztán visszaépítik, szerintem egy év is lehet....:))
  • Thrawn
    #18
    Mindkét fotó kézből készült. A napfóliával ISO100 F/5.6 mellett kb. 1/640-1/800 idő kell, ezt még a telével is ki lehet tartani.
    A Holdnál 1/320 az idő, ez kézből a stabilizátoros 400-as telével még mindig jó.
  • G_ArchAngel #17
    Mennyi időbe került volna, a Hősök terének vízszintbe állítása?:)
  • Caine
    #16
    Valahol azt olvastam, hogy károsíthatja a CCD-t, de az az igazság, hogy még sose próbáltam szűrő nélkül a Napot fotózni.
    Tényleg nem tudja valaki, hogy mi is a héyzet pontosan?
  • Caine
    #15
    Hú, ez nagyon atomra sikerült.
    Használtál valami extra telekonvertert vagy valamit, vagy ezt alapból tudja a gép?
  • Caine
    #14
    Úgy látszik mindenki megpróbálkozik a Hold fotózásával.
    Én se tudtam neki anno ellenálni.
    hold
  • Roli
    #13
    Ha nincs ilyen szűrője valakinek?
  • Roli
    #12
    Állványról készült? nagyon szép éles! rögvest kipróbálom! :)))
  • Thrawn
    #11
    Ugyanezzel a felszereléssel a Hold: hold fotó
  • Thrawn
    #10
    Nem különösebben nehéz, legcélszerűbb az objektív elé Baader Astro Solar napfóliát tenni. Az alábbi képet Canon 20D-vel készítettem 400mm-es teleobjektívvel.
    nap fotó
  • Anteris
    #9
    csinos..
  • Roli
    #8
    annak csak az elvét tudom :))
  • eke
    #7
    Próbálj meg napfoltot...
  • Roli
    #6
    Végre!! De rég vártam már ilyen cikkeket! Már van jó fényképezőm is nem rég, pont most próbálgatom, az éjszakai képek igen jók sztem még így is hogy jóformán először csinálok ilyeneket! Mellékelek is egy Holdat...



    Manuális beállításokkal készült, szabadkézből Canon Poershot S2 IS-el
  • Gabo
    #5
    Igaz, de a random zaj egy részét is csökkenti a lenit módszer.
    Persze ahogy írtam, az eredmény minősége nem lesz tökéletes...
  • Blasta
    #4
    Egen, de még mindig ott van a zaj mennyisége, ami egy kompakt gépen 15mp-nél (vagy hosszabb expónál) bizony elég zavaró lesz sajna.
  • Gabo
    #3
    Viszonylag jó cikk, de van néhány észrevételem.
    Nem hiszem, hogy szerencsés dolog kategorikusan kijelenteni, hogy kompakt vagy bridge géppel nem lehet, vagy nem érdemes éjszakai fotózással próbálkozni. A lényeg az, hogy a fotós legyen tisztában azzal, hogy mik a gépe korlátai és ezeket hogyan lehet megkerülni. A digitális fotózáshoz a digitális utómunka is hozzá tartozik.
    Amennyiben van hosszú expo és van manuális fókusz a gépen, rendelkezésre áll egy állvány vagy más stabil gép pozíció, akkor semmi akadálya annak, hogy megpróbálkozzon bárki az éjszakai fotózással. A beállítások elvégzése után időzített kioldással, a leghosszabb záridőt használva sorozat felvételt kell készíteni. Az így elkészült képeket digitális utómunkaként PS-ben a megfelelő beállításokkal egymásra helyezve ugyan azt a hatást érhetjük el, mintha egyetlen, hosszabb expoval készítettük volna el a felvétel. Pl.: ha a gép leghosszabb zárideje 15 mp és a cél 1 perces expo idő lenne, akkor négy 15 mp expos képet kell sorozatban készíteni. Amennyiben a gép ismer veszteségmentes formátumokat is, ehhez a felvételhez érdemes ezt választani. (Mint minden esetben, ha komolyabb utómunkát szeretnénk végezni a képen.)
    Lehet, hogy az így elkészült kép minőségben elmarad egy tükörreflexes gépen készült képtől, de szerintem sok hobby fotós még így is elégedett lesz az eredménnyel. (Pláne, hogy nem egy többszázezres felszereléssel készítette el...)
  • rigidus
    #2
    Jok a kepek es klassz a cikk.
    Meg sok ilyet kerunk.
  • wander01
    #1
    haha első hsz. ez a fotozás aumgy nagyon baro miota öcsémnek van egy elég komoly digit gépe én is szivesen elszorakozgatok éjszakai hosszu exp képek lövöldözésével. hüvösvölgy egész jol néz ki ezeken a képeken :D :D