4
  • Godefroy
    #4
    Rohadt dizeles gyilkosok!
  • Komolytalan
    #3
    Katalizátor kicsit más téma, mert ott az nem szűr hanem elősegíti egy kémiai reakció befejezését. Pl CO félkész égéstermék, veszélyesebb mintha CO2 lenne belőle, de ez természetes körülmények között (kiengeded a levegőbe) nem megy végbe, csak ha rásegítesz (valami katalizátorral).
    A részecskeszűrős kérdés az jó meglátás, jelenleg is problémát okoz az, hogy az elhasználódott részecskeszűrőt csak zöldkártya készítés alkalmával cserélik, vagyis évente. Ezért újabb kamionoknál pl olyan megoldást alkalmaznak, hogy a gázolaj mellé egy katalizátor anyagot is tankolni kell, persze ezt jóval ritkábban (több 1000 kmenként). Amikor a katalizátor anyag elfogy akkor a verda még működik, de automatikusan lecsökkenti a teljesítményt a normál x%-ára (mint chellonál mikor sokat tölt az ember:-D Ezzel a csökkent teljesítménnyel hatékonyan közlekedni már nem, de a legköz benzinkútig még el lehet csorogni.
    A veszélyes anyagok megsemmisítése mindenhol kényes téma. Pl Magyarországon átveszik az aksikat több helyen sav nélkül. A savat nem veszik át sehol se, szóval mindenkinek a kreativitására van bízva mint csinál vele...
    Amúgy a cikk annyiban hibás, hogy az Euro N normák mindig csak azt határozzák meg hogy a különböző üzemű (benzin, diesel, gáz, akármi) autóknak milyen határértékeken belül kell maradniuk környezetszennyezésileg, arról nem szól a fáma hogy ezt hogyan érik el. Tehát egy benzines motornak ahhoz hogy mondjuk Euro 5-es szabványt teljesítse nem kell katalizátorral szereltnek lennie. Más kérdés hogy jelenleg nincs más technológia, amivel ezt el lehetne érni. Viszont dieselnél nem biztos hogy (csak) szűrővel lehet majd elérni az Euro 5 normát.
  • Mynet
    #2
    Akkor a mostani részecskeszűrő mellett még ezt is beépítik a dízelekbe? :o

    Azért elég érdekes elképzelés! Jó dolog ez is, csak mint a katalizátornál, meg a részecskeszűrőnél, én már csak azt nem értem, hogy az a sok káros anyag amit kiszűrnek az hova kerül, mert meg nem semmisül csak fölgyülik és koncentráltabban megmarad, aztán amikor megy a szerelőhöz kati vagy részecskeszűrő cseréle a kocsi, akkor a szerelő le sem szarja, hogy káros a környezetre és kidobja a kukába, akkor most ez hogy is van? :|
  • Picador
    #1
    végre...