5
Heart of Empire - Rome
  • grebber
    #5
    Heart of Empire: Rome' Gets Cancelled

    Posted by Rainier on Thursday, February 08 @ 02:28:03 PST

    After previously being delayed until Q1 2007, Paradox Interactive announced it has cancelled Deep Red's strategy and simulation game. Heart of Empire: Rome lets you build & control ancient Rome in glorious real-time 3D. No details as to whether this means the development is halted or just Paradox dropping the title. Deep Silver confirmed to us, they also are no longer publishing HoE: Rome.

    info: worthplaying
  • ChevyG #4
    hjaa
  • bigapó
    #3
    elsőre jónak tűnik:)
  • ChevyG #2





  • ChevyG #1
    képek

    "Heart of Empire: Rome

    Ifjúkoromban kellemes órákat töltöttem el a képernyő előtt a nagymúltú Caesar-sorozattal, egyszerűen élveztem, hogy végre nem pusztítani kell, hanem szorgos kezeink alatt egy egész ókori metropolisz kezdi meg virágzását. A későbbiekben ugyanezt éreztem a Pharaoh-val illetve a Zeus-szal töltött idő alatt is; a Sim City-ket talán nincs is más játék, melyben ennyire nyüzsgő, élő várost hozhattál létre, melynek gazdaságilag is hatékony működése titkon büszkeséget csalt szívedbe. Aztán persze, mint minden más, ez is unalmas lett, a digitális enyészet elvitte mindet a vincsesztereimről, s elfeledkeztem róluk - egészen mostanáig, hiszen a Heart of Empire: Rome-ról napvilágot látott infók egyből a már említett sagara engedtek asszociálni.

    Mint már bizonyára kitaláltátok, a Deep Red októberben érkező remekművében a Római Birodalom egyik provinciájának helytartói szerepét vállalhatjuk magunkra, s ha ügyesek, okosak és kellőképpen ravaszak vagyunk, idővel akár az egész birodalom feletti hatalom is a mi kezünkbe kerülhet. Az ehhez vezető út azonban - meglepő módon - rendkívül rögös lesz, s előbb természetesen jópár kolóniát kell felvirágoztatnunk, míg a szenátus elismeri kivételes uralkodói tehetségünket.

    Városaink népét boldoggá tenni nem lesz egyszerű feladat. Mint ahogy azt a Caesar-játékokban megismertük, minden társadalmi osztály más-más igényeket támaszt felénk, egyre többféle árucikket kell magunknak megtermelnünk vagy importálnunk, ha azt akarjuk, hogy a módosabb urak is méltóztassanak beköltözni hozzánk - ezzel természetesen vagyonukat, családjukat is magukkal hozva, mely busás adóbevétel-növekedést jelent számunkra. Különböző épületek megléte illetve hiánya is befolyásolhatja kényes lakóink boldogságát, így a felkeléseket elkerülendő több mint 100 féle létesítményt szórhatunk szét városainkban. Ezek között természetesen létfontosságú épületek is helyt kapnak, ámde jópár szórakoást, vagy éppen luxust biztosító "vállalkozások" is gyarapítják lehetőségeinket, s közvetve pénztárcánk, mégjobban közvetve arcbőrünk vastagságát.

    A készítők 14 küldetésen keresztül kívánnak minket beavatni az ókori Róma politikai-és társadalmi intrikáiba, teljesen 3D-s környezetben. Ehhez nem árt egy kis hozzáfűznivaló: tény, hogy láttunk már szebbet, még a saját kategóriájában is - az apró probléma az, hogy ezt már a kilencvenes években megtehettük. Bizony, a motor nem sikeredett túlzottan csicsásra, és most még enyhén fogalmaztam - ám reménykedhetünk, hogy az előzetesen kiadott képek csupán valamiféle alfa-verziót reprezentálnak építőkocka házakkal, egészen elképesztő mértékben ocsmány textúrákkal és sivár látványvilággal. Ha ezzel a motorral próbálják az urak visszaadni egy nyüzsgő, 100 000 ember zajától hangos metropolisz érzetét, nagy bakot lőttek, s könnyen lehet, hogy az elfuserált látványon bukik meg egy egyébként zseniális (avagy zseniálisan koppintó, lehet dönteni) mű.

    Könnyen lehet azonban, hogy jó szokásomhoz híven megint csak tévedek, s egy kellemes városépítős stratégiát forrasztanak nekünk a Deep Red berkeiben, mely csak előzetesen tűnik egy nagyobb szabású shareware-programnak. Rég volt már elfogadható minőségá hasonló próbálkozás (a magam részéről csak a Sim City 4-et említeném), nem bánnánk, ha ismét jó minőségben örülhetnénk egy-egy fejlődő lakónegyednek." HCG