36
  • AranyKéz
    #36
    Én nem aggódnék a tudatalattira ható reklámoktól. Hogy venné észre a tudatalattid ha még a szemed se bírja követni, még ha tudatosan is keresed a reklámot ? Meg kicsit durva is lenne ha minden ilyen jelentéktelen részletet megőrizne az agy, azért ezt ne nézd ki belőle. (Meg amúgy is, a TV-reklámnál is automatikusan elkapcsolsz, kimész a konyhába, vagy bármi mást csinálsz, kivéve hogy észreveszed a reklámot :))

    Amik viszont jobban aggasztanak:
    - szociális tényező (fúúúj, te nem coca-colát iszol?)
    - mindent elborító reklámhegyek
    - hangos reklámok (buszmegállókban volt 1-2, remélem jól be is tiltották)
    - spam (főleg ha túl sok hülye ül a gép elé, és ez évről évre rosszabb)
    - "hozd el egy haverodat" típusú akciók meg társai
  • winnie
    #35
    próbáld ki és észre fogod venni, hogy valami felvillan előtted. csekkold a harcosok klubját, ott is észreveszed. ez lejárt lemez.
  • akyyy
    #34
    nem azért, de sokkal élethűbb a film (sorozat, játék9 ha van beleépítve reklám! pl tökjópofa hogy a Half-Lifeban van automata amiből lehet is veni bármit, de még nagyobbat dobna rajta ha az pl pepsi automata lenne....
    de pl nfsben is száguldozunk kocsival, ott egy hirdetés, akkro az tényleg egy valódi reklám lenne... és egy idő után ha kijön egy patch, frissiti azt a reklámtáblát egy másik termékre..

    amugy abarátok köztben régebben elégé jól elzárták a reklámot is, volt is vhol róla szó, hogy saját cimkéket és dolgokat csinálnak a termékekhez, de manapság már távolról rá lehet ismerni a dolgokra ( szilágyiék Tupperware termékei:C )
  • Cicaguru #33
    nem akartalak untatni titeket

    még talizunk
    sziasztok
  • Cicaguru #32
    De itt nem a megvásárolható termékekről van szó, hanem a más célokból felhasznált egyképkockás felvillantások, és itt az életünkről szóló változásokról van szó amikről nem mi tehetünk. Nem az a kérdés hogy van e ilyen, mert szerintem pl. egy diktatúrikus országban előszeretettel alkalmaznák a dolgot. Csak feltételezés mert nem találtam rá példát a 2000-es évektől. de az ötvenes évektől az ezredfordulóig számtalan példa van a dolgora. Kerssétek, hogy lássátok.
  • Cicaguru #31
    ez nem egyszeri dolog hanem úgymond terápia. És mivel a szemünk minimum 24 képkockát érzékel folyamatosnak eért tudatosan észre sem vesszuk. És mivel a tudatalatti hatással van a tudatos énünkre, de fordítva ez nem igaz, ezért tehetelenek vagyunk. Bár aki tud róla az már megtette az első lépést az immunitás kialakítására a psichoreklámok ellen.
  • winnie
    #30
    ez szerintem pár éve volt érdekes, az ilyesmi tilos és azonnal le lehet bukni (csak a hülye nem veszi észre). attól, hogy egy denim reklámba anno falikus szimbólumot vágtak be, nekem tuti nem volt kedvem azonnal dugni...
  • Cicaguru #29
    Csak példa volt. De szerintem félelmetes.
    Na sziasztok.
  • Cicaguru #28
    Nem akartam senkit sem felizgatni, csak eljátszottam a gondolattal, tudományos ismereteimre alapozva, hogy mi lenne ha a moziban ezen a módon nem a popcornt reklámoznák, hanem mondjuk a tudatalatti befolyásolására tökéletesen alkalmas reklámokkal befolyásolnák az emberek gondolkodását. Vajon van egy nyomós okod hogy kire szavazol?
  • Cicaguru #27
    Mindenkit üdvözlök!

    Szerintem a rejtett 1 képkockás reklámok a legveszélyesebbek, mert ha belegondol az ember akkor nem is tudsz róla hogy miért szeretsz a moziban pattogatott kukoricát enni. Csak nem azért mert a filmek közben bevillanó egyetlen képkocka, melyen egy doboz popcorn van, és melyet csak a tudatalattink fog fel, észrevehetetlenül kényszerít minket arra hogy legközelebb és egyébként is, vagy azonnal vegyünk popcornt. És ez csak a popcorn. A psichológia széles lehetőségeit vizsgálva a popkorn csak egy porszem a sivatagban.
  • Runo
    #26
    Persze nem figyelik, de a tudatalattiba besiklik ám
    Tudod, mint az ominózis rejtett 1 képkocka a filmekben
  • Sadun Tryst
    #25
    engem eddig az enter the matrix nvidia reklámjai zavartak a legjobban. bár a sziget féle MSN reklám tényleg durva volt :D
  • Sadist
    #24
    Jah, a múltkor meg a Sziget vetítésén majdnem hangosan felröhögtem, amikor megláttam az "információs terminált" az oldalán egy bazinagy MSN Szörcsös emblémával :D
  • Sadist
    #23
    3. részben meg Sam Fisher állandóan Airwaves-t rágcsál, ami kurváradeidegesítő. A játék összes átvezető animációjában van egy Airwaves reklám.
  • sokadikgab
    #22
    Engem meg pont a forditotja zavar. Nezem a GYoziket, fokuszt, Freit vagy ilyesmiket oszt allandoan elhomalyositjak a kepet, ha valahol reklam van! Persze nem tokeletesen es ugyis kitalalja az ember, hogy mi van ott, de ez engem NAGYON ZAVAR!!!
  • Renegade
    #21
    vajon a fegyvergyártók is tólják a pénzt?
    xy filmben/játékban most akkor ak vagy hk vagy m rohampuskával irtsák a gonoszt.
    emléxik még valaki, hogy az Alien2-ben milyen stukker volt átalakítva?
  • mrzed001
    #20
    Persze ez már a gázos megoldások közé tartozik, de vannak az alig észrevehető reklámok (hamis a babában talán egy Volán Tefu tetejéről ordibált le, hogy gyerefel :)) ), vagy a totál poén reklámok (amikor maga a reklám a poén: Evolúció samponja, 5ik elem mekis reklámja), szóval vannak jól kitalált reklámok úgy, mint a tv-ben is, tőlem nyugodtan nyomathatják
  • Luminas
    #19
    Ez még ok, de amikor a falon óriásplakátok vannak, az már gáz. És pl. képzeld el ezt egy Fantasy környezetben, vagy Sci-fiben (bár ebbe bele lehet csempészni egy kis humort :) ) - ugyanez igaz a filmekre is.

    Btw, reklámok játékokban. Asszem a SWAT legújabb részéhez, amikor letöltötted a patchet kaptál egy új licence szerződést (amit kötelező volt elfogadni), és minden egyes indításkor felment netre reklámokat letölteni, amit beillesztett a játékokba. (Ha érdekel pontosan, mindenképpen nézzetek utánna, mert ezt csak olvastam a *** informatikai magazinban =) )
  • mrzed001
    #18
    Ha ez miatt olcsóbbak lennének a filmek és a játékok, akkor én támogatom.
    Nem mindegy, hogy a HL3-ban Coca-colás autómata lesz-e, vagy Pepsis ???
    Annál élethűbb a game !
  • dezsiszabi
    #17
    Nem tom ki mit szól hozzá, de engem nagyon zavarnak a reklámok a filmekben. (bár el lehet helyezni ízlésesen azokat a reklámokat)

    És a #11-ben igaza van irkab1rka-nak.
    A játékokban is elkezdődött ugyanez.
    Pl:Splinter Cell 2 Sony Ericson telefon (vagy mi volt)

    Azért szomorú dolog ez :( sztem
  • Cleawer
    #16
    No és a Penge 3 ban a Nokia reklám?jó kis telefon...
  • Wolffang
    #15
    A Waterworld-ben is jópofa volt a nationálisgeográfia reklámja.
  • bundee
    #14
    A product placement mar tobb evtizedes uzletag - de erdekes, hogy mit ertenek az izleses, nem kirivo meret alatt - mert speciel a mellekelt kepen az a hamburger eleg kirivo, es nevetseges :)
  • winnie
    #13
    mármint product placement?
  • Csacsis
    #12
    Kb 3 hete mutátták be nálunk a TV2-ön azt a részt a csillagkapuból, amelyikben Guiness (sör) reklám van beleépítve. Az egyik főszereplő ezzel kínálja vendégeit, és közben elmondja 1 mondat erejéig miért is jó a termék. A poén az, hogy a magyar fordítás ugyan az volt, mint az eredti angol. Szóval benne maradt a reklám a m,agyar szinkrónban is, de nem hiszem, hogy ezért fizetett volna bárki is. (vagy ez máshogy működik?)
  • irkab1rka
    #11
    A reklámpiac sajátja, hogy időről időre újítani kell, különben a user hozzászokik a reklámhoz. A replacement már legalább 15 éves, de csak az utóbbi pár évben kezdett agresszívvá/tolakodóvá válni.

    A fantastic 4 meg fantasztikusan szar film.

    De a legrosszabb az egyik bujtor film volt, azt hiszem az elveszett madonna, vagy melyik. Ott volt egy 60 másodperces snitt, hogy egy volántrans vagy milyen kamion kiparkol.

    Azt hiszem, két év mulva már a kritikák standard része lesz, hogy a műalkotásban zavaróak voltak-e a reklámok.

    És még egy: a játékokban is elkezdődött ugyanez.
  • Sir Quno Jedi
    #10
    Akkor ez azt jelenti, hogy olcsóbbak lesznek a filmek a moziban nekünk ?!! Vagy le lehet őket tölteni, hiszen csak reklámfilmek és a reklámozónak az az érdeke, hogy minél nagyobb célközönséghez jusson el, mint mondjuk a szórólap ?! Mert pl. szabad-e szórólapot fénymásolni és tovább terjeszteni magánszakállra... Hmmm... Számtalan új kérdés.
  • pasy01
    #9
    EVOLUCIO-ban!!!!! Head&shoders-el ölték meg a gonoszt :DDDDDDD
  • bokorn
    #8
    A Familia Kft-nal mar csak a magyar vandor (szandekosan kisbetuvel) volt ocskabb, na ott folyamatos hanyingerem volt...
    a Familiaban legalabb volt humor meg aranyos volt...
  • Blasta
    #7
    Ja, az nagyon dúva volt.
    Emléxem még, a Reviczky 5-6 tábla stolwerk csokival járkált, és mindenkinek osztogatta a lehető leghülyébb pillanatokban:
    "egy stolwerkecskét?"
    :-)
  • mrzed001
    #6
    Az Ötödik Elemben és az Evolúcióban viszont nagyon-nagyon poénosan oldották meg a reklámozást, ez teccett :)))
  • Athlon64
    #5
    Még anno a Familia KFT -ben siralmasan eröltetetten nyoták a rekámot! :)
  • rolika
    #4
    a magyar filmekben is ez van rogyásig...
  • winnie
    #3
    igazából sokan nem figyelik meg, így tök mindegy, hiszen a többséget nem is zavarja.

    amerikában még el tudják helyezni ízlésesen a reklámokat. magyarországon nem értenek hozzá.
  • puntocsento
    #2
    nem figyeltétek meg, hogy a sony picture-s filmekben, csak sony tv, telefon, kamera, hi-fi, stb van? azért az is durva. én is szeretem a sony-t, de nekem se az van. azért ezt eltúlozzák a filmekben. az is egy nagy rekéám kampány.
  • FTeR
    #1
    ez a matrix 2ben elég durván kijött, a leamortizálhatatlan luxus kocsikkal és a siemens telóval. de az első rész leejtett és kukába dobott nokia telója és duracele sem semmi :)