39
Avagy ki mit tud róla, tényleg jobb-e, és miért tiltották be?
  • tomcat1
    #39
    Most már nem kell 150 km enként megállni bedugni a töltőbe a kocsit, vannak olyanok, amelyek 350- 400 km et is ledobnak egy töltéssel...
  • takysoft
    #38
    sajnos 16 volt, de kérlek benneteket, erről ne beszéljünk.
    (tudom, én hoztam fel, de akkor se. tegyétek meg, köszönöm.)
  • Yossarian
    #37
    Uramisten! Olyan fiatalon? Atyaég... Engem ilyen tragédia nem ért, de én is útálom őket....
  • takysoft
    #36
    a gyógyszeriparban is ez a helyzet.
    van pl vmi gyógyszer, amit amerikában használnak daganat ellen, idehaza meg nem engedélyezik, mondván, hogy még kísérleti stádiumban van. pedig ott ez miatt a gyógyszer miatt vagy 25%-al több daganatos gyógyul meg. nevetséges. maffia lefizeti az embereket, mert így töb szar gyógyszert tudnak eladni.
    a gyógyszer nevét nem tudom, de asszem szegeden fejlesztetté ki magyarok. magyar gyógyszert itthon betiltják, kint meg életeket ment.
    undorító ez az állam, hányok, ha a politikusokra gondolok, főleg mivel tavaly halt meg a húgom daganatban.
  • Yossarian
    #35
  • mrzed001
    #34
    Tesco gazdaságos :))
    Állítólag jobban megy vele, mint a vénusszal :)))
  • Yossarian
    #33
    hmmm. Elég sokat járok boltba, de biztos rossz helyre, mert 140Ft-os étolajjal még sosem találkoztam :-o
  • mrzed001
    #32
    Ha most az étkezési célra készített extratiszta csíramentesített antibakterizált étolaj 140Ft/L, akkor sztem nyugodtan saccolhatjuk, hogy ugyanez nem extrahipertiszta változatban sokkal olcsóbb gyártási eljárással és nagyüzemileg napraforgóból (és/vagy repcéből) 50 Ft/L-nél nem lehet több.
  • Yossarian
    #31
    az előállítási költség biztosan jóval több 50Ft-nál. Nagyon sok munka van ám a talajelőkészítéstől a tankunkig.
  • mrzed001
    #30
    Sajnos igazad van. Olyan eszementen nagy államaparátust tart el manapság ez a szegény szerencsétlen apró kis ország, hogy csoda, ha nem roppan össze a saját súlya alatt. És ezért nem is kapkodják el az e.. dolgokat, mert esetleg ki kellene rugni a mihaszna seggén ülő bagázs felét.

    Egyébként a jövedéki és egyéb adó árfüggő, szóval ha 50 Ft lenne az előállítási költség (száz valami a diesel esetén), akkor kb a mostani ár feléért kapnánk a bio-diesel-t (ami azért igencsak megérné nekünk)
  • Yossarian
    #29
    A múltkor volt a híradóban, hogy lopják a transzformátorolajat a trafóházakból és elhasználják a munkagépekben. Nevetséges, de a rendőrség szóvivője nem is az okozott kárt emelte ki, hanem a jövedéki csalást!

    A biodiesel se lesz olcsó, ha ráteszik az előállítási költségre a szemérmetlenül magas jövedéki adót. Adó nélkül meg nem érdekelt az állam a biodiesel terjesztésében, mert csak közvetett és hosszútávú haszna van rajta. A mostani költségvetési hiány mellett már meg is roppanna a gazdaság, ha megcsappanna ez a nagy bevételi forrás.
  • mrzed001
    #28
    Dühítő, de sajnos teljesen igazad van.
    És a legszörnyebb, hogy végre lehetne valami, ami magyar termék és nemzetközi piacon is kelendő, sőt, a mol egy kis fejlesztéssel adalékok hozzáfejlesztésével a legjobb bio-diesel előállító és exportáló lehetne, és ezzel végre valamiben ismét ott lehetnénk az élmezőnyben
    Amit az állam csinál az meg nevetséges. Kötelezze a Mol-t, hogy árusítson hivatalosan is bio-diesel-t, olcsón, és ennyi. A pénz ugyanúgy bejön neki, és mivel akkor esetleg a környékről is idejárnának olcsó bio-diesel-ért, esetleg megfordulna a jelenlegi helyzet (és ide adóznának azok is!)
  • qper
    #27
    aztán pedig minden egyes állampolgárt köteleznek egy fritőz megvásárlására, majd pediglen az elhasznált olajat szépen beszolgáltatják :)
  • takysoft
    #26
    Pedig jobb, ha időben lépnek. Egyre több lesz a benzin ára. Egyre nehezebb beszerezni az amcsiknak is a közelkeletről. A Bio-diesel meg olcsóbb.
    Már most is több illegális bio-diesel tenkolóállomás van, mint illegális szeszfőzde(ez a Naplóban volt, szal nem engem leszólni)

    A végén úgy járnak vele, mint az amcsik a szesztilalommal. Elvileg tilos, de mindenki leszarja, még a rendőrök is.


    Mellesleg a bio-diesel legtöbbször repcéből készül, mert az könnyen termeszthető.(könnyebben, mint az egyébként finomabb napraforgó)
  • [NST]Cifu
    #25
    Tiltják, mert nem tudnak vele mit kezdeni. Igazából támogatni kellene az alternatív üzemanyagokat, de ezt nem tudják megoldani, és a gázolaj/benzin adójából brutális mennyiségű pénz folyik az államkasszába. Ezt a csapot elzárni nem hajlandóak.

    A mol mondjuk ha lenne egy kis esze, akár jól is jöhetne ki ebből, megvan a tőkéje és az ereje ahhoz, hogy adott esetben kényelmesen tudja elérni az alternatív üzemanyagok bevezetését/alkalmazását. De ők sem mozdulnak. A jelenlegi helyzet ugyanis nagyon kényelmes mind a molnak, mind a politikusoknak. Az orruknál tovább meg nem szokásuk nézni.
  • St
    #24
    a mol nagyon erős lobbi, ne csodálkozz...
  • mrzed001
    #23
    Szerintem meg még exportra is bőven maradna, úgyhogy mi lehetnénk az új magyar emirátusok :))

    No de komolyra fogva itt lenne végre valami, amiből meggazdagodhatna az ország, erre mit tesznek a "vezetőink"? Semmit, sőt tiltják.
  • [NST]Cifu
    #22
    Meg valószinüleg zsírban sütnék utána a krumplit a mekiben, mert olyan hiány lépne fel belőle. Még ha a magyar mezőgazdaság csak és kizárólag napraforgót termelne, akkor se lenne képes kielégíteni a magyar piac teljes gázolajigényét.
  • Nolycsy
    #21
    Ha mindenki napraforgóolajat használna, akkor pl. a Floriol meg a Vénusz világhatalom lenne?
  • Tarajos Sül
    #20
    Akkor jol tudtam :)
  • [NST]Cifu
    #19
    Biodiesel: olyan üzemanyag, amely növényi olajból vagy állati zsíradékból készül.

    A napraforgóolaj egy a lehetséges alapanyagok közül.
  • Tarajos Sül
    #18
    mé?

    A biodisel nem étolajbol készült?
    Napraforgó olajbol ilyesmi?
    Akkor meg a diófákat fogják fosztogatni,dióolajbol fog menni a verda!

    :))))
  • Botond #17
    3. Nálunk a faluban a szeszfőzdében lehet napraforgóolajat is préseltetni,szal nem gond ez.
  • [NST]Cifu
    #16
    1.: A benzines autódba inkább ne tölts se biodieselt, se napraforgó olajat.
    2.: A diesel motoros autódba gázolajjal keverve tölthetsz étolajat/sütőolajat, erről lásd bővebben a #7-es hsz.-ben lévő linket.
    3.: És miután hazavitte a szotyit, mit csinál vele? Elkezd belőle otthon olajat préselni? :D
  • Zsoltika 007
    #15
    Jön a napraforgó maffia?
  • Tarajos Sül
    #14
    Ha beválik az étolaj,mint tüzelö anyag,nem a benzin fogják lopni,hanem a szántóföldeket fogják megkopasztani pl napraforgóért!

    :)))
  • Tarajos Sül
    #13
    Most hogy van ez?
    Benzin helyett simán olajat kell a tankba önteni,vagy hozzá kell keverni kevés benzinhez étolajat?

    Vagy a motor kenését szolgálo olajat kell kicserélni étre?

    Nem mintha kiprobálnám,csak érdekel!
  • [NST]Cifu
    #12
    Nem hinném, hogy az olajcégeknek "küzdeni" kellett volna azért, hogy az elektromos autó programok elbukjanak. Amerikában közröhej tárgya volt az EV1, holott igazából nem volt rosszabb semilyen szempontból, mint bármilyen alsókategóriás benzinmotoros autó (sőt! 8 másodperc körül érte el a 96km/h-s sebességet). Európában a Citroen és a Peugeot dobott a piacra elektromos kiasutókat (AX és 106), de Franciaország egy-két régióján és Monacon túl nem lehetett őket látni, mert nem volt rá sem kereslet, sem olyan dealer, aki hajlandó lett volna megkockáztatni a bevezetésben rejlő anyagi kockázatot.
  • Dichter
    #11
    Azért szerintem az elektromos autól el nem terjedésében igen jelentős szerepe van a kőolaj exportáló országoknak, a motorgyártó cégeknek. Jópár gazdaságot (köztük a legerősebbeket is) ez a 2 iparág tol előre. Nem lepődnék meg, ha ők lobbizták volna ki (neadj Isten durvább módszerekkel gátolták volna meg) az elektromos autózás elterjedését. Amiket leírtál ellene, mind reális, de egy technológia fejlődésével lejjebb csökken annak ára. Bizonyos kompromisszumokat meg kell kötni. Vagyis az elektromos autózás olcsó, környezetkímélő, de cserébe bizony meg kell állni 150km-enként "tankolni". Azt akartam ezzel írni, hogy nem feltétlenül a technológiával, hanem a társadalommal van a baj.
  • [NST]Cifu
    #10
    Az elektromos (akkumulátoros) autó jött, látott, de nem sikerült elterjednie. Még ott sem, ahol tényleg lenne létjogosultsága, tehát a városi közlekedésben. Voltak próbálkozások, programok, miegyébb, ám egyik sem nevezhető sikeresnek. Hiányzik egy olyan telep, amely könnyű, jó tároló képességű és ugyanakkor olcsó is. Az ólom-savas aksi olcsó, de bitang nehéz és sok helyet foglal. A modernebb megoldások (pl. Li-Ion) könnyűek, viszonylag kevés helyet igényelnek, viszont marha drágák (egy 5-8 millió forintos autótól meg a fogyasztói társadalom már elvárna egy-két dolgot). Ráadásul folyamatos probléma az emberekkel megszerettetni az elektromos autót - hiába nem kell más, csak egy 110/230V-os dugalj a feltöltéshez, mégsem igazán vevők arra, hogy 80-100km-enként bedugják a hálózati áramba a kocsijukat, noha ennél többet a legtöbb autós nem megy egy nap alatt.

    Az atomenergia ilyen téren való felhasználása tuti kiverné a biztosítékot a nukleáris energiától rettegőektől...
  • Dichter
    #9
    Elektromos, vagy atomenergia?
  • blackgamer
    #8
    egyenlítő közelében, sivatagokban vannak tervek napellemes vízbontós telepek létesítésére
    csak a hidrogén gazdaságos szállításához vastagabb átmérőjű csövek is kellenek
    szóval van még megoldandó probléma, de szerintem ez a jövő, mivel ráadásul az üzemanyagcella 90% fölötti hatékonysággal működik!
  • tomo
    #7
    http://biodizel.info/
  • [NST]Cifu
    #6
    Azt tölthetsz amit akarsz, de attól még adócsalónak minősülsz, ugyanúgy, mintha lopott gázolajat tankolnál. Ugyan kérdéses, hogy kapnak el, de ugyanakkor legalábis tankolási lehetőséged sincs.

    Az állam bácsinak nem fülik a foga az alternatív üzemanyagokhoz, mert az üzemanyagok adójából hihetettlen mértékű pénz folyik be az államkasszába. Az autógázzal se igazán tudnak mit kezdeni, mert szankcionálni már nem tudják, de ugyanakkor támogatni sem támogatják. Míg ugye a jobb helyeken a környezetvédelemre való tekintettel az eféle dolgokat megtámogatja az állam.

    Alternatív üzemanyagok:

    -Alkohol: Braziliában, az USA-ban és Svédországban terjed az a megoldás, hogy a benzin bizonyos százaléka alkohol. Az évtized végére már lesznek olyan autók, amelyek akár 100%-os alkohollal is elmennek (a jelenlegi benzines autók többsége még nem viselné el hosszú távon). Előnye hogy megújuló üzemanyagforrás, és szinte bármiből előállítható, a rízstől kezdve a cukornádon át a búzáig, így a mezőgazdaságot is támogatja.
    -Bio-diesel: Növényi olajokból előállított üzemanyag, a félreértések elkerülése végett, az étolaj, repceolaj stb. alapból még nem tankolható bármely autóba, azt megfelelően kezelni kell. Természetesen sima étolajjal is elmegy egy-két diesel-motor, de csak úgy, ahogy fekete fűtőolajjal - rizikós. Hogy a nem felkészített motor jobban "egye" sok esetben csak az üzemanyag egy része növényi olaj, a többi sima gázolaj. Előnye ennek is a megújuló alapanyag.
    -Hidrogén: A leghatékonyabb üzemanyag és egyben a legideálisabb is lenne, mivel teljesen tiszta az elégetése (csak víz keletkezik). Ugyanakkor problémás az előállítása, a vízbontás túlságosan nagy energiabefektetést igényel, ezért jelenleg a leggazdaságosabb módja a szénhidrogénekből (földgáz) való előállítása. Problémás még abból a tekintetből is, hogy gáz állapotban elég veszélyes, folyékony állapotban viszont az alacsony forráspontja miatt nehezen tárolható.

    Kihagytam valamit?
  • blackgamer
    #5
    régebben főleg csak traktorok használták a repceolajjal kevert egyveleget
    mára más a helyzet?
  • Pheel
    #4
    Ennél többet nem nagyon érdemes tudni róla.
  • Goth
    #3
    a jövedéki adó egy fasság.
    Azt töltök a saját kocsimba amit akarok eskesz ··
  • Botond #2
    Jövedéki adó.Ez a kulcsszó.Német autósújságok tesztjei alapján nincs különbség amúgy.És a fáradtolaj nem keverendő össze a biodízellel.
  • takysoft
    #1
    Ki mit tud róla, tényleg jobb-e, és miért tiltották be?
    Tényleg csak a MOL akar többet kaszálni az importtal, azért tiltották be, vagy tönkreteszi a motort? Tényleg felér a rendes dízel üzemanyaggal?