57
kispolski
-
veteranjames #57 Helló! Kispókot vennék bontásra vagy felújításra. Esetleg régi futóművet. -
adam4353 #56 Hello! Eladó egy Fiat 126 kis polák motor és egy komplett váltó féltengellyel karburátorral,öninditóval és egyéb aproságokkal 10.000 ft-ért 06305601239 -
Vlala #55 LE NE ADD VASBA!!! -
Franchesco #54 Sziasztok,
Van egy kispolskim eladó egyben alkatrésznek, mert ki van már vonva a forgalomból. Ha kell valakinek hívjon, mert pár nap (kb. 1-2 nap) és leadom vasba, mert építkezek és útban van...szóval, ha kell valakinek hívjon!
Amit tudni kell róla:
- felújított motor,
- felújított váltó,
- műbőr ülések,
- a kasztni szét van rohadva, az nem ér sokat...
Üdv,
Franchesco
70/378-7240 -
KICSIDRIFTER #53 sziasztok !! van egy 90-es piros kulcsos kispolákom jó állapotban új gumikkal végleg kivonnva. egyben vagy alkatrészként eladnám
hivjatok bátran jó az ár
tel: 06-30 22-81-702 -
Vlala #52 Van rá esély, hogy ismerem :)
Tényleg, reklám, ha nem baj:
idén is lesz országos kispókos találkozó -
#51 hehem:) haveromék most raknak össze egyet :D -
Vlala #50 Topicup.
Nemrég voltunk bontóban alkatrészre vadászni, és alig volt Poslkihoz cucc.
Fogynak az alkatrészek. Ha valakinek van még otthon, le ne adja vasba! -
Vlala #49 Az akksi gyárilag is elöl van ám :)
Érdekes a Polski-evolúció, annak idején mindenki fiatalítani akarta az autóját a műanyag cuccokkal.
Most ott tartunk, hogy míg a műanyaglökőst utánad dobják a bontóban, a krómosból hónapokig kell vadászni egy-egy jó állapotú párra, rendszerint aranyáron mérik. -
#48 Igen az volt még, de kapott Fiat műanyag lökösöket+ egyedi re volt akakitva..
trisztros gyújtás, előre került az aksi, meg lett emelve egy kicsit, mogyoróbarna szine volt, rendes kárpitozás volt benne(szövetkárpit mindenhol nem műbőr) az első indexek ki lettek cserélve Ikarus indexekre... -
Vlala #47 A kispók jó autó.
A '77-es még a "kúpfelnis", krómlökhárítós volt, nem? -
#46 No a kispolskiról:
Nekünk volt egy '77es évjáratú full FIAT alkatrészekkel összerakva, 11 évig volt meg, 2 motorgenerálja volt, és számos hengerfejtömités csere a mosóbenzinnel járás miatt, hihetetlen mit ki nem birt 6-8 mázsa volt volt utánakötve és vigan szalad 90 nel, no akkor evett is(6-7,5l) üressen a 4-5 liter az tévhit még 115 ös fúvokával is 6-6,5 evett, harmadikban vitte a 90et és 4. ben a 125 öt még 20 évesen is..
kicsit rohadt a kasznija de gondos kezek alatt( évente alávázvédőzés, üregek olajjal kifújása csodát művelt vele), miután eladtuk '97 ben rá fél évre totálkárral törte az a barom aki megvette...R.I.P -
#45 Siasztok egy kis reklám helye, de lehet valakinek jól jön:
lenne egy 126P generátor. TELJESEN FELÚJÍTOTT. érd.: nulla hat húsz kilenc négy kettő kettő egy nyolc kettő -
Vlala #44 Mi baj van vele? -
da4074 #43 Halihó
Van valakinek Polski Fiat 126 kézikönyve??? Fontos lenne mivel szarakszik a verda!!!
Aki tud segíteni az a [email protected] címre küldje!
-
#42 Jók is azok a gépek..
Nálun nagybátjámnak van.
Őis szereti csinálgatni kis zene kis miegymás szereti bütykölni mindig. -
#41 Másfél éve van Polskim,50.000 Ft ért vettem. Ma már kb 500.000 Ft nál tartok. Szeretem a kocsim? IGEN. Lakatolás,festés,zene,motortuning,kpzár,belsö kárpitozás.stb...mindenki azt mondja minek. Azért mert ez az enyém. Én raktam össze,én csináltam. Aputol könnyü elkérni a kocsit. :) Amugy akárhová megyek,nem égö kiszállni belöle,inkább odajönnek megnézni..szerintem tök mind1 mi a márka,a gondoskodás a lényeg. Lehet valakinek a legszuperabb kocsija,koszosan,büdösen az is szar,ráadásul még ha apué...az a legnagyobb gáz.
Én szivesen szálok ki a saját,tehermentes polskimbol. Ennyi. :) -
#40 Anyum egyszer ment a Lágymányosi-hídon kb 100-al egy régi Polskinkkal. A ház elött egy lámpával arébb csak már csak tolni tudtuk... -
#39 -
#38 Nekem is volt 1.5 évig. Imádtam!! -
#37 -
#36 Nah...tegnapi eset: Siettem egy helyre (~50km) szokásos nehéz indulás után (mióta benzinszűrő bent van nehezebben indul, de soha nem rángat szóval megéri)
akár hiszitek akár nem 100-110 körül hajtottam előzéskor 125 volt a max amit láttam az órán, visszafelé u.e. Fogyasztást néztem 5.5-5.7-re jött ki. Ja és semmi gyanús hangja nem volt szépen duruzsolt a motor (amolyan kispolszki módra.) Szerencsére egyre hidegebb van így nem kell a túlmelegedéstől tartani, nem mintha akár egyszer is le kellett volna álnom azért mert átment hidrogénbombába a motor :-)
-
#35 Nekünk is volt. Egyszer mentünk a lágymányosi hídon és anyám olyan 100 körül ment vele. Aztán a házunk elött pár utcával a lámpánál nem indult el. Azóta mindig azt mondjuk anyámnak, hogy jól széthajtottad. -
#34 Természetesen a mai modern kocsikhoz képest a Skoda sehol sincs, ahol a kispolszki sem, de az áruk miatt egy fiatalnak jó vétel lehet. Nekem nincs kedvem egyelőre havi 30 ezret fizetni 5 éven keresztűl egy 2 millió autóért ami 6-7 litert eszik, és ha letöröm a tükröt akkor lenyúlnak egy 20-assal.
Egybébként az 5 év alatt kb. 17-20 ezer km-et hajtottam bele és a szokásos igényeken felül csak egy fogaskereket, egy gumi harangot meg elosztót kellett benne cserélni, de egyik miatt sem robbant le sehol.
Lada: Mai napig "félek" vele télen vezetni. A családból már mindenki betette az árokba télen, 50kg cement ellenére :-D -
#33 Nekünk volt kispolákunk gyerekkoromban.Nagyon a szívemhez nőtt anno.Mikor eladtuk majd megszakadt a szívem érte.Fotók persze fentmaradtak mikor mosom, meg apám kereketcserélt rajta én meg ott "segédkeztem" 5 évesen :-D Rengeteg emlékem fűződik a kispolákhoz.Például azzal mentünk 81'-ben Drezdába ami 1000!!KM út kb.Kis túlzással bejártuk vele fél kelet-európát és nemszarta össze magát.Skodáknak is van feelingje.Bár abban emlékeim szerint sosem ültem, de sokaktól hallottam, hogy tényleg jó és biztonságos kocsik (voltak).Azért a KGST-ben a skoda a mostani autók között az Audi-k szintjén volt....szóval elég jó kocsinak számított! -
#32 nm tom miylne autókban ültél edig ha a skodák nekd biztonságérzetet adnak: )
nekm nincs amúgy kocsim mert nm érné meg arra közlekedésre amit én nyomok, meg ugye fizu nélkül necces fizetni a cuccokat, amúgy hátsókerekessel télleg gázos vazetni télen de téligumival (esetleg ne adj isten hólánccal)
nm vészes, az ezerötösöket mindíg nézem, a jó öreg kocsmaladákat úgy pakolják keresztbe mint a csuda nekm nm az életveszély jut az eszembe: ))
amúgy jó ha van iylen szakid de amúgy az alkatrészekról meg annyit h a bontott cuccal rá lehet rendesen fázni de az még gázabb ha nincs is egyáltalán....
de amúgy egynek nm rossz tényleg nm egy drága dolog -
#31 10 ezer a váltó de ha ottani ismerős szerelővel teszed bele 2 ezret kér. Amúgy egy haveromat 9-re vittem 12-re otthon volt az "új" váltós kispókkal. Mestere vállogatja és természetesen az autó értékét egy szaki azért figyelembe veszi a szerelésnél. Láttam én már visszapillantó tükröt 800 Ft-ért és 120.000 ezerért is ez egy ilyen hülye világ :-) -
#30 2 ezerért váltócsere? Szvsz inkább hülye, mint ügyes. -
#29 Nézzétek én 5 év után azt tudom mondani, hogy jól szolgál.
Amit eddid alkatrészre (2 műszaki 2 zöldkártya) költöttem az összesen 80 ezer Ft. De cserébe nem kellett a buszon más hónaljszagát eltűrnöm, ahogy a fogyasztás miatt sem ver ki a víz. A kispolszkot az occsó kúton most olyan 3300 Ft-ból tankolom tele nagyjából. Ezzel 90-100 között autózok (nem, nem rángat!) és "hosszabb" távon (100-120km/hét) + városban olyan (30km/hét) és elég ritkán kell tankolnom. Fázni nem fázok, mert olyan 10 km alatt már lekivánkozik a kabát. Különösen nagyobb gondja nem volt, de ha lett volna is: egy komplett sebességváltó a bontóból 8-10k-ból megvan, egy ügyes szaki 2 ezerért bele is nyomja (lol ne a Hondához vidd).
Igaz ez a többi alkatrészre is... filléres tételek.
A kispolszki nem menő sőt kellemetlen megjelenni vele, de nem az ha még nem vagy 30-on túl. 30-on túl akinek csak egy kispolákra tellett az szarja össze magát. Ezzel azt akarom mondani, hogy fiatalos autó... a független élet felé tett első lépések egyike.
Az sajnos igaz, hogy a műszaki vizsga az autó értékéhez képest elképesztő. Ne de nem azért mert 2 év alatt minden szarrá megy az autóban, hanem azért mert egy műszaki vizsga, zöld kártyával már 20k-tól indul.
Még egy tapasztalatot hadd osszak meg veletek. Hajtottam pár évig egy 1500-ös kockát, de télen ha kicsit komolyabb hó esett még 30-al is életveszély volt vele járni... mióta kispolszkival járok röhögve kerülöm ki a legtöbb alapkategóriás nyugati szarokat (lsd régi Swift, egyes Renult, Opel típusok, Tico, Alto stb.). Szégeny szemre a zsigákat is ki kell kerülnöm, pedig szeretem a Ladát (sok szutyok Suzikit nyomtam már le vele... naná, hogy nem télen:-)
Amúgy a régi skodák is frankók télen... eszméletlen fűtés és biztonságérzet még havas úton is.
De ezek csak az én tapasztalataim, hogy másnál mi a helyzet azt nem tudom :-)
Amúgy pedig még mindig jobb kispolákkal járni (a saját pénzedből tankolni), mint apától elkérni a BMW-t és 16 éves létedre azzal megmutatni, hogy de k. menő vagy.
(Általánosságban beszélek senkire nem vonatkozik ez a vélemény itt!!!)
Összességében azt mondom a kispolszki ideális autó elsőjogsisok számára (azon megtanulsz az életben nem lesz gondod személyauóval :-D ), aztán remek választás kispénzűek számára, 100-150 km-es távokra is jó választás. Amit még szeretek benne, hogyha le is robbansz jó eséllyel 20 perc alatt magad is megoldod a problémát. -
#28 -
#26 htá azért nekm ne mondd olcsó fenntartani folyamatosan megy szét benne minden, levizsgáztatni gyakran többe kerül mint amennyit ér, és a fogyasztása max annyival kevesebb amenniyvel könynebb mint egy más 20éves kocsi de magához képpest rengeteget megeszik a polos, jó kis kocsi de inkább vicces.....ma már nm ez a mérce: ))
-
Vlala #25 Jó gép az... arra, amire tervezték. El lehet vele menni bevásárolni, két személlyel városban ideális, kevés helyet igényel, és olcsó fenntartani.
Ha valaki diszkóba megy vele villogni, annak persze, hogy szar...
de gondoljatok bele: 10 haver helyett csak kettőt kell átb... verni hetente, és megvan a benzinköltség. -
#24 Ez nagyon kira:DD -
homokhat #23 -
homokhat #22 -
#21 Tessék kispolski ajtó:) Lehet imádni:))))))))
-
#20 -
#19 Ahogy egy tulaj látja :-)
Kispolszki vs sportmotor:
1.Kispolszki végsebességével burulsz nagy eséllyel túléled. Utóbbi járművel nem.
2.Kispolszki százon 4 literrel elmegy, burgman 6-7-el.
3.Ár: 30 ezer+átiratás akármi=60-ból megvagy. vs 2.3-2.5 millió.
4.Ütközés rókával, emberrel egyéb kistestű ragadozóval (szarvas nem!): Kispolszki--> talán egy törött lámpa, Burgman: Azonnali találkozás Szent Péterrel.
5.Tavasz van. Nyár van. Te izzadj csak a bőrszerkóban és kinyitom az elefántfüleket és belefulladok a levegőbe.
6.Ősz van, Tél van (eső, hó, hideg.) Én ráadom a fűtést és a meleg autóban menet közben felhörpintek egy forró csokit... nahát eleredt az eső... sebaj fűtés megy nem ázunk. Te bátran hörpintsd fel a forró csokidat -melyben közbe jég, eső és sárdarabok abszolválódtak-, de előtte bukósisakot vedd le, ja hogy esik arcodba az eső bocsi.
7.Tedd ki a kispolákot bátran a ház elé akár nyitott ajtóval... max csak tesznek hozzá. Tedd ki a mocidat ha mered. Jah, hogy Cascót is fizeted mert múltkor mikor letörött az index, meg a lámpa 30-ból úsztad meg?
8.90-el egy kis kátyú kispolszkival és u.e. a motoroddal :-)
Na ennyi lettem volna bocsi :-D -
#18 csak előtte hajsd szét!
Ha még lehet. -
#17 én rohattul megutáltam az enyémet, gondolkodok, hogy megy a bontóba..