31
  • Blasta
    #31
    Azért ha már megtapasztaltad a "Minolta érzést", a Canon DSLR-ek mellett majd kacérkodhatsz a Dynax 5D-vel is! Meg fogja érni az árát!
  • exac
    #30
    Egy Minolta Z1 bolgod tulajdonosa vagyok már jó ideje. Nem titkolom, tényleg azért vettem anno ezt a gépet, mert olcsó volt, és nálam bezony számít hogy mi mennyibe kerül. A Z sorozat a piacon elérhető legjobb ár/tudás arányú fényképezőgépcsalád. Amit én elmondhatok több mint 13ezer fénykép után egy Z gépről, az az hogy tényleg zajos, de egy zajszűrő progival teljesen ki lehet köszöbölni ezt a problémát. (Igaz a magasabb ISO értékeket meg el lehet felejteni). és tényleg gyenge sötétben a fókusza, de lehet manuális fókusszal is fotózni. Nekem eddig egyszer jelentett gondot ez. Azt kell hogy mondjam, hogy nem fogok megválni a Z1-emtől amíg nem lesz pénzem egy canon eos 300D-re vagy 350D-re. Addig tökéletesen megfelelő. (egy "csóró" :) amatőr fotós)
  • Roli
    #29
    Köszi az infókat! Még várok velük hátha majd a 6-os már javított, mert ugyebár a tudásuk az nő, az áruk meg vagy marad vagy csökken :)))
  • SymbioC
    #28
    Pl. gyors (0,1-0,35s), sorozatkép (1,7fps-10,5fps), nappali fényviszonyok között igenis szép képeket csinál (ne CANON 350D-hez mérd, nem egy kategória), jó kezelhetőség, menűrendszer, manuális beállítási lehetőségek, macro, kis akksi-fogyasztás.
    Alapvetően egy jó ár-értékarányú gép, hiányosságokkal (ami nélkül nem kapsz 97e-ért gépet!), de ha van 300-3.000e pénzed fényképezőre, ott is találsz negatívumot.
  • Roli
    #27
    Miben nagyon jó? Zoom meg video gondolom! Nekem nagyon tetszenek ezek a gépek csak egyre több a hiányosság! Habár a kijelzője sztem 100x jobb, mint a mostani gépemé! meg a sebesség megfogott ! :D
  • SymbioC
    #26
    Nincs semmi bajom a KM-mel, de itt annyira eldugták az AF segégfényt és a "velamiféle beállítási lehetőség"-et, hogy ember még nem találta meg:)))). Ha nem lát formákat, körvonalat, kontúrt, nincs mihez igazodni! De ez csak egy hiányosság (olyan gépet nem találsz, ami minden mutatóban jobb bármelyik konkurensénél!), ettől még nem szemétre való, sokmindenben nagyon jól teljesít.
  • Blasta
    #25
    A Mercedes is elég nagy gyártó ahhoz, hogy ne dobjon ki hibás autót az utakra, mégis megtette. (igaz azokat visszahívták és szervizelték).
    Magyarul ez nem a gyártó nagyságától függ.
    Egyik KM gépen sincs AF segéfény, legalábbis ami a Z ill. A sorozatot illeti (de emlékeim szerint az X vagy G sorozat se büszkélkedik ilyesmivel).
    Olyan viszont nincs, hogy az AF valami beállítást követően mégis LÁT A SÖTÉTBEN!!!
  • Roli
    #24
    Nem tudom hogy vagytok vele, de szerintem a KM elég nagy gyátó ahhoz, hogy egy ilyen igen jó gépet ne rontson el egy ilyen hibával, hogy nincs AF segédfény és hogy ha már nincs sötétben rossz a fókuszálás. Lehet létezik velamiféle beállítási lehetőség, aminél már tud az AF sötétben is dolgozni csak még nem találta meg sokmindenki. Pár cikket már elolvastam róluk, nem mindig írják le ezt a jelenséget. Lehet egyes példányok hibája? Olyat is olvastam, hogy az egyik bugos volt, kicserélték és utána jól működött, semmi baja nem volt vele az illetőnek.
  • Roli
    #23
    Lehet egy kérésem?
    Akinek Z3-as gépe van az ha megkérhetem írja le a tapasztalatait vele kapcsolatban és küldjön egy pár képet! e-mail: [email protected]
    előre is köszi!
  • Lateralus
    #22
    Perspektívikus torzítás például minden nagylátószögű optikánál felléphet (kivéve mondjuk egy jól beállított tilt-nél). Menj közel egy magas épülethez és irányítsd a gépet felfelé, nagylátószöggel. Íme a perspektívikus torzítás. Nem az optika minőségének, vagy árának kritériuma, hanem jelenség.

    Az objektív hordó, vagy párnatorzítása már más terep.
  • Damon
    #21
    Miért, nem torzítanak? Az érdekes lenne, mivel még a Tokina Nikon 28-70/F2.8 AT-X AF alapobim is torzít kis mértékben, amit 120e-ért vettem...
    Egyébként nem nagy hátrányként írtam, hanem egyik hátrányként, abban viszont igazad van (ha arra gondoltál, mert nem osztottad meg velünk), hogy az ultrakompaktoknak is van torzításuk, némely esetben nem is kevés!
  • Damon
    #20
    És egy olyan mobil, amin van vaku, mennyibe kerül? És mennyibe kerül egy manuális üzemmóddal is rendelkező ultrakompakt?
    Hogy két év múlva mi lesz? Remélem Nikon D80 váz 200e körül... :-)
  • Lateralus
    #19
    "Perspektíva torzítás?"

    ???
    Ez, mint a kamerás mobilok nagy hátránya? ;)
  • Yeltzin
    #18
    "mint egy mobilt, amin még vaku sincs"

    Hol élsz te? :D


    Amúgy annyiban igazad van, hogy ma még ez a helyzet (nagyjából), de 2 év múlva ott lesz az üzemmód tárcsa, felugró vaku, zoomobjektív a mobilokon is. És ha megnézed, már most léteznek olyan mobilok, amin nagyobb és komolyabb optika van egyes ultrakompaktokénál.

    " aki szeretne _szép_ képeket készíteni" - az nem fog mobillal fotózni, de akinek nem a szépség a lényeg, mert mondjuk valami melóhoz kell, annak megfelel a mobil
  • Damon
    #17
    Bocs, ha kicsit nyers voltam, de már az őrületbe kergetnek az emberek, a "profi" mobil kameráikkal. :(
  • Damon
    #16
    A régi nóta... Én még mindig azon az állásponton vagyok, hogy inkább egy ultrakompakt fényképezőgép, mint a telefon. Azt elhiszem, hogy napsütésben lehet értékelhető képet készíteni, de ha csak nem kell deríteni...
    Kevés fénynél mi a helyzet a mobilokkal? Hosszú záridő? Blende állítás? Zaj? Fehérszín egyensúly? Kromatikus aberráció mennyire jellemző? Perspektíva torzítás? És akkor a vaku használatáról még nem is beszéltünk. Ami ugye, minél közelebb van a lencséhez, annál inkább jellemzőek a vörös szemek. Akkor már inkább vegyen az ember egy kb 50e Ft-os mondjuk Canon A75-öt, vagy az újabb változatát, a fene tudja a nevét, aminél van kézi beállítás, mint egy mobilt, amin még vaku sincs...
    Azzal meg ne jöjjön senki, hogy az átlag ember úgyse használja még csak a programautomata módot se, mert aki szeretne _szép_ képeket készíteni, és van manuális mód a gépen, az előbb-utóbb úgyis el kezd vele kísérletezni.
  • SymbioC
    #15
    A gép csak 1 hétig volt nálam kipróbálásra, egy Panasonic FZ5-t vettem meg végül. A gyors kártya a videóhoz nem létkérdés, inkább a sorozatfelvételhez kell. Az FZ5-tel kb. 16 perc készíthető, de ez 320x240 30 kép/s. A gyári leirás szerint kb 7,5 perc fér egy 512-es kártyára (640*480/30). De itt többet is találsz róla:
    http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaz5/
  • raingun
    #14
    Ugyanilyen gépben vagy a Kodak P850-ben gondolkodom. Utóbbi áráról még nincs hír és tapasztalatok sincsenek. A Z5 pár hiányossága riaszt egy kicsit, még várok hátha hamarosan forgalmazzák a másikat és össze lehet vetni akkor őket
  • raingun
    #13
    Köszönöm a választ! Egy 512-es kártyára mennyi video megy rá. Kell neki nagy sebességű memória kártya hozzá?

    Esetleg csinálnál egy perces felvételt és elküldenéd? Nagyon hálás lennék érte!
    freemail-os a címem, a nickem ugyanez


  • Blasta
    #12
    "optikájuk messze áll még a fényképezőtől, megapixeltömeg ide v. oda."
    ez egyértelmű, de sztem egyszer eljön az az idő is mikor a kompakt gépek teljesen beépülnek a mobiltelókba.
  • SymbioC
    #11
    Igen jól írtad, "elégséges"
  • SymbioC
    #10
    Természetesen a "hagyományos mosóporra" értettem, nem a csodamasinákra! Bár fenntartom, hogy az optikájuk messze áll még a fényképezőtől, megapixeltömeg ide v. oda.
  • Blasta
    #9
    "Olyan, mint mobillal fényképezni."

    Cöcö, a Sony Ericsson K750i óta egyértelmű, hogy lehet mobillal is értékelhető, szép fotót készíteni, és egy kompakt géppel is lehet értékelhető, elégséges felbontású és sebességű videót rögzíteni. De nyilván a legjobb minőséghez célhardver kell.
  • SymbioC
    #8
    Minősége olyan, amit egy 640x480-as jobb vebkamerától elvárhatsz, kicsit elmosódott, kicsit raszteros, internet minőségű (igen, ha mást akarsz, arra ott a "népi dallam"). Olyan, mint mobillal fényképezni.
    A helyrendesen fogy, min. 512-e gyors kártya kell (pl Kingston elite pro)
    A CCD melegedéséről nem hallottam, nem tapasztaltam, de az aksik rendesen melegítik a kezedet hideg téli napokon:))
  • Thrawn
    #7
    Zoom objektív helyett természetesen makroobjektívet akartam írni.
  • Thrawn
    #6
    Az nem makroképesség, hogy minél közelebb tolom az optikát, orrba vágva a virágon a méhecskét. Marketingfogás. Minél messzebről elérni nagy nagyítást, az már inkább. A komolyabb zoom objektível közelpontja majd' fél méter.
    Az is igaz, hogy azok árából két ilyen gép is kijön.
  • raingun
    #5
    A CCD tényleg túlmelegszik huzamosabb hasznáálat alatt?
    Videót 640*480/30 FPS-ben folyamatosan tudja. Minősége milyen? Mennyi helyet foglal?

    (kiméljetek a videóra kamerát kezdetű népi dallamoktól...)
  • SymbioC
    #4
    Gépet keresgéltem az elmúlt hónapokban és a Z5 is bekerült a szórásba. A leírt hibák jogosak (sajnos)és ami kimaradt: nincs AF segédfény! Kicsit sötétebb szobában szinte teljesen használhatatlan az AF, össze-vissza próbálkozik (2-4mp!!), a végeredmény kiábrándító. Manuális beállítást pedig a gyenge minőségű LCD-n bukik meg ( nem látsz benne semmit!)
    Nappali fénynél viszont tökéletes és főleg gyors a masina. 89-100e-ért szerintem lehet jobbat is találni, lehet, hogy nem 12X zoommal, de jobb képpel.
    Én végül a Panasonic FZ5 mellett döntöttem, eddig nem bántam meg.
  • Yeltzin
    #3
    Z3 képminősége ugyanilyen, ebben nem különböznek
  • concrete
    #2
    "Sokan jogosan illetik űrhajó jelzővel a családot"

    az még a 'kisebbik' gond, de a PR papírokon az a vicsorító idiótaarcú csaj, aki elgondolkodik hogy most vajon mit fotozzón, vagy mit is fotózott le, hááááát ... nem kellett volna

    mellesleg D5D teszt mikor lesz?
  • Roli
    #1
    Há a képminőségban csalódtam egy kicsit! Z3-as is ilyet csinál? Arról miért nincs szó csak a Z1/Z2-ről? Z4-eről nem hallottam lehet nincs is :))
    Z3-as szerintetek jó?