11
Visual Basic .NET segítség 1 programhoz
  • Antiga
    #11
    drend : warez de inkábbhagy el nekem megvan... olyan mint az előzőek ...:)

    Drexlernek :
    Én egy primitív megoldást alyánlok : tegyél ki 8 PictureBox-ot aztán Send To Backkal elküldöd a picsába őket majd a gomboknál egy elég egyszerű megoldást ajánlok :
    gomb1_kep.Image = alap_kep.Image
    PictureBoxokat át kell nevezni, és minig ugyanoda rakja ki a képeket de memorizálni kell, hogy mi hol van :D:D

    Nemhiszem hogy valaki most olvassa ezeket az üziket :(
  • Drend
    #10
    Hali!
    A Visual Basic.net-et hajtom, nincs rá 20-30.000 forintom. Tud vki megoldást ajánlani?
  • John McLane
    #9
    én már letudtam:)
    írtam neki egy gagyi dobókockás játékot:D
  • Drexler
    #8
    Hali. Igen, győri Egyetem és Fehér András :) Te is?
    Egyébbként köszi a segtséget, még nem volt időm kipróbálni, mert a szakdogával kell foglalkoznom. Amint jutok valamire jelentkezem.
    Üdv
  • John McLane
    #7
    győri Egyetem? Fehér András?:D
  • blackgamer
    #6
    Memóriajáték algoritmusa
    Delphi memóriajáték
    nem sok infó de inkább ott kérdezősködj
    vagy ha algoritmizálni akarsz, akkor neveztesd át a topic-ot
  • Frenzy
    #5
    Ennek a problémának szerintem nem sok köze van ahhoz, milyen nyelven írjuk meg
  • Taranov
    #4
    De neki egy VB .NET programot kell írnia a suliban. Vagosz?
  • blackgamer
    #3
    ha nem értesz hozzá, ne erőltesd a dolgot, írd meg inkább Delphi-ben!
  • Frenzy
    #2
    Esetleg megprobálhatod úgy, hogy csinálsz egy 8 elemű bool tömböt (bocsi ha kicsit rosszul írom a neveket, de én C#-ot használok, nem VB-t, de gyakorlatilag ugyanarról kéne beszélni).

    Szóval, egy System.Boolean típusból álló, 8 elemű tömböt. Ennek alapból minden eleme false.

    Ezután a képeket úgy sorsolod ki, hogy kisorsolsz egy számot 0 és 7 között (ezek ugye a tömb indexei illetve az imagelist indexei)). Megnézed, hogy a tömböd ennyiedek eleme true vagy false. Ha false, kirakod/kiválasztod a képet, és a tömb ezen elemét true-ra állitod. Ha true, akkor új számot állitasz elő.

    Így lehet, hogy többször kell véletlen számot előállítanod mint 8, viszont ugyanazt a képet nem választod ki kétszer az biztos. Ez sem egy teljes jó algoritmus, főleg ha nagyon sok a választási lehetőség, de 8 esetben még jól fog működni.
  • Drexler
    #1
    Sziasztok!
    Nekem egy VB .NET programot kell írnom a suliba. Ez egy memóriajáték a tanár másfél éves fiának. Addig már eljutottam hogy kirak 8 gombot, és 1-1 start és kilépés gombot. A start megnyomásakor a 8 gombra randomizálva kirak képeket. Csináltam 1 imagelist-et, benne 8 képpel ami 4 pár,és a kissrácnak a párokat kell megkeresnie. A baj csak az hogy a "sorsoláskor" minden gombra a 8-as listából választ, és így gyakran van hogy 1-1 képből 1 vagy akár 4-5 db van, szóval nem a párokat rakja ki...Arra gondoltam, úgy kéne sorsoltatni és randomizálni vele, hogy mikor egy képet kisorsol, akkor azt utána kiveszi a listából és így sorsol tovább.
    Ezt hogyan lehetne megvalósítani? Mert eddig nem jöttem rá...:(
    Vagy ez az ötlet nem jó? Tudna valaki segíteni nekem? Fontos lenne, mert a Tanár sem ért hozzá...
    Ui.:Ha azt próbáltam hogy nem imagelistet használok, hanem image.fromfile-t, akkor meg az elején kirakja a képeket, és utána hiába nyomkodom a start gombot nem csinál semmit.
    Még nagyon kezdő vagyok a témában!
    Előre is köszi a segítséget
    Drexler