22
  • Mike
    #22
    ültessenek mindenkinek chipet a bőre alá, aztán majd a BKV havonta küld egy számlát :))))
  • Tetsuo
    #21
    :DD
    kinek hogy
  • htmm
    #20
    Valamit: tudom, h altalaban reszegek hanyjak ossze.
    De igyekeztem jot feltetelezni, hogy az illeto nem reszeg volt, hanem beteg. Bar nemtom, melyik a jobb
  • rutom
    #19
    Ha mar szoba jott a parizsi metro, akkor azt se art tudni, hogy az itteni berlet, ami ott kb az 5. zonas bernletnek felel meg, 80 euro volt tavaly nyaron. 80*245=19600Ft Szoval a BKV berlet a maga 6000Ft-os araval a parizsinak kb 1/3-a es a szolgaltatas szinvonala is ott van. Tehat ar/ertek aranyban teljesen versenykepes a parizsi tomegkozlekedessel.
  • Tetsuo
    #18
    LOL
    Hát ahogy olvasom siralmas marad a helyzet..
  • Cat #17
    igen, ezt én se értem, simán átsétálok közöttük, és ráadásul kifelé hullámokban jön a forgalom (amikor jön a metro) befelé meg folyamatosan kevés ember, tehát ellenörizni is sokkal egyszerübb
    de budapest az egyetlen hely abban is, hogy nálunk azt mutatja a peron melletti óra hány perce MENT EL a metro (hadd bosszankodjunk hogy épp lemaradtunk), nem azt hogy MIKOR JÖN
    hiába, ilyen ország vagyunk
  • bundee
    #16
    Najo, nem milliardokert kell beleptetorendszert venni, hanem fogni az ellenoroket, es a kijarat HELYETT a metro BEJARATAIhoz allitani - raszoktatni az embereket arra, hogyha nincs jegye, nem szall fel a metrora - nincs stressz, kevesebb balhe, es nem kell milliardokat kifizetni
  • valamit
    #15
    htmm: a metro nem kötelező, hanem egy szolgáltatás. Valamilyen szabályokkal nyújtják, ha azokat: Nem tartod be: Nem nyújtják. Amúgy a procedúra, amiről beszélsz 3-4 perc max., mert akikkel probléma van, azokat leszállítják a metroról.

    Ne mond, hogy a részegségtől való hányásról nem tehet az ember... ahhoz tisztességesen kell inni, de még akkor is lehet pl. a vécén vagy a bokorba hányni, (sőt rémesen hangzik, de szatyorba is). Persze aki nem fizet a metroért, az lehányja, mit számít neki? Jobb ellenőrzés, kapuk -> kevesebb bliccelő, nyilván valamivel kevesebb utas is (de azért nagyon sok van aki rákényszerülne fizetni, mert mégiscsak kell neki a metro), kevesebb kosz. Ha meg a bliccelők elkezdenek fizetni több pénz jut tisztításra is. Megkockáztatom, ha mindezt megcsinálják, egy nagyobb áremelés esetén nőni fog az utasok odafigyelése is arra, hogy mit csinálnak a metron, hogy koszolják össze, meg rongálják... de legalábbis jó volna.

    Én győri vagyok, ott is tisztábbak a buszok, de csak az első ajtón lehet felszállni, nézik a jegyet/bérletet, szal nem ugyanaz, mint Pesten... én csak az egyetemista/főiskolás korosztályt tudom mondani Pesten, de köztük annyi bliccel ahány nem szégyenli, de egy idő után még ők is rászoknakm, látván a többséget.
  • htmm
    #14
    Valamit irja:
    "metroszerelvény az állomásra, bemondják, hogy senki ne hagyja el a helyét, majd minden ajtón belép egy vagy két ellenőr és végigjárják az összes kocsit/embert ellenőrizni. Csak miután az összes ellenőr kiszállt megy tovább a szerelvény."
    Persze, es emiatt kessem le esetleg a vonatomat. Meg nehanyszaz kilometerrel arrebb a csatlakozasokat, hogy aztan egesz ejszaka dekkolhassak az utcan. Hat menjenek az ilyen otletekkel a jo ????? anyjukba! Az ilyeneket olyanok talaljak ki, akik eletukben nem lattak meg tomegkozlekedesi eszkozt, csak ugy, hogy "elozd meg azt a szar buszt!"
    A jarmuvek koszossagarol. Hat, arrol lehet beszelni. Az is igaz, hogy errol mi, az utasok tehetunk. De nem a mi feladatunk takaritani, elviselni a dzsuvat. Egy utas beszennyezte? Hat takaritsak ki!
    Egy pelda: metro. Valakire rajott a hanyinger, osszerokazta a szerelvenyt. Nem is biztos, hogy tehetett rola (mert pl reszeg volt). Mit csinaltak ezek a kritikan aluli...nah, nem mondom tovabb. Szoval leszortak fureszporral.
    Amig ilyen van, addig inkabb bliccelek. Normalis szolgaltatasert normalis fizetseg jar.
    (Megjegyzem, nem pesti vagyok, de (sajnos) eleg surun kell arra jarnom).
    Miert van az, hogy itt (Fehervar) sokkal tisztabbak a buszok?
  • fonak
    #13
    Ez nálunk úgysem fog működni, emlékszik még valaki, amikor be akarták vezetni, hogy este 8 után csak az első ajtót lehet használni szóló buszokon, és fel kell mutatni a jegyet/bérletet a vezetőnek? Hamar megbukott az ötlet...
  • pemga
    #12
    Berlinben is elöl megválthatod a jegyet v. mutatod a bérleted, igaz a metró a fő közlek eszköz. Egy Bp-nyi városra van 15 metró és 10 gyorsvasútvonal, éjfélkor is lazán 7-10 percenként jár még. Nem is nagyon járnak autóval az emberek...

    Amúgy a csipes diákigazolvány-nál is voltak már ilyen tervek, oszt mi lett belőle :).
  • Pheel
    #11
    Igen, csak ott jár annyi busz/villamos, hogy ne legyen tömegnyomor...
  • termi
    #10
    Es minden egyes buszon es villamoson csak ugy lehet fel jutni hogy az 1 so ajton keresztul. Es ott kell fizetni a sofornek.
  • termi
    #9
    Canadaba ugy csinaljak hogy minden 1 es vegallomasnal van 1 ember akinel be kell dobni 2$ vagy 1 leszakithato papir jegyet amitt 30asaval arulnak.
  • blakshep
    #8
    jaja,mert ezután biztos nem lesznek bliccelők, mi? valószínűleg be fogja hozni az árát az a pár milliárd forint amibe kerülni fog. Amúgymeg majd megnézem ezt a 4-6-oson ahova hajnali hatkor is csak izomból tud felférni az ember. Aszondják sípolni fog ha nincs jegyed. már most félek tőle.
    bkv huzza csak meg magát egészen picire, amíg náluk az az extra szolgáltatás(bkv+),hogy rendesen takarítanak, pontosan érkezik a busz és mondjuk van fűtés.
    http://www.blakshep.com/ajtom.jpg

  • valamit
    #7
    Nekem az a véleményem, hogy ebben nagy szerepe van a rengeteg bliccelőnek is. Mert gyakorlatilag az emberek számára nincs értéke a metrónak-villamosnak-busznak. Rotterdamban például (amennyire én leszűrhettem) minden villamoson jár egy ember folyamatosan és ellenőrzi, hogy van e érvényes jegye az utazóknak. Arrafele nincsenek is tömve a villamosok meg a buszok (buszon ott én álló embert nem láttam), még a metro ami leginkább. De azt meg például úgy ellenőrzik, hogy beáll a metroszerelvény az állomásra, bemondják, hogy senki ne hagyja el a helyét, majd minden ajtón belép egy vagy két ellenőr és végigjárják az összes kocsit/embert ellenőrizni. Csak miután az összes ellenőr kiszállt megy tovább a szerelvény. Persze ezt a módszert nem a város szélén, hanem a forgalmasabb helyeken csinálják, és (bár nem tom, de úgy tűnt) akár egy este is vándorol az állomások közt ez az ellenőr csapat.... Mondjuk számomra az is érdekes volt, hogy ott például a város külső vidékein a metro elágzaik, több ágra bomlik (4 vagy 5) és ezzel nagyobb területet lefed, ugyanakkor mégse tök új-külön metróvonal. Meg mondjuk a magasvasúti kilátás is egy szép látványosság tud lenni napközben éppúgy mint este :)
  • valamit
    #6
    Azért a párizsi metrón kissé macerásabb bliccelni, mint itthon ;> Egyébként, ott ami van rendszer, azok az elektromos papír jegyek, az egy jó módszer...szerintem.
  • GABOR16
    #5
    "számít arra hogy a fűtetlen buszokat telelehelik ..."
    Ja , mint reggelente a piros 7 est.
  • GABOR16
    #4
    A koszt, és szemetet, mi magunk utasok okozuk...
    Évente egy új Volvó busz árát költi takarításra a BKV.
  • concrete
    #3
    és még azt mondják, hogy az emberi tényezőt nem veszi figyelembe a BKV,

    dehogynem, számít arra hogy a fűtetlen buszokat telelehelik ...
  • concrete
    #2
    szerintem felesleges, a papíralapú, mágnesszalagos jegyek jobbak lennének.

    De biztos jópofa lesz.

    Mellesleg meg a párizsi metróban is lehet blicceli, annak ellenére hogy igen komoly beléptető kapuk vannak.
  • Magnetic
    #1
    Beszarok....erre bezzeg van pénz.
    Arra, hogy tiszták és fűtöttek legyenek a járművek arra nincs....