26
-
#26 Az nem a Beagle 2 volt...
Hanem az a napszélkollektoros szonda nevére nem emléxem...
A Beagle 2 ereszkedés közben tűnt el.
Tavaj december 15.-e körül. -
#24 Rákilkkelsz az illető nevére a hozzászólás fejlécében (nálam pl. a pulzáló [NST]Cifu-ra klikkelve, akinek nincs logója, annak csak a nevére kell bökni), és előjön az adatlapja. Ott megláthatod azt, hogy milyen életkorú - vagy legalábbis, hogy mit állított be magának, hiszen mindenki magának tudja megadni, aztán vagy igaz, vagy nem... Ezt már a hozzászólásai alapján neked kell eldöntened. Sőt, beállítani sem kötelező egyébként... (megjegyzem, neked sincs - Itt teheted meg..) -
Anteris #23 már egy másik fórumon is javasoltam, hogy legyen kiírva a nick mellé a hozzászóló életkora is. Egy csomó mérgelődéstől megkímélhetné magát az ember. -
#22 jujjjj de okos valaki :-) -
Dinosaur #21 Honnan tudod hogy ez milyen autóval nyomja? -
#20 Sztem semmi gáz az ipsével, elég extrém, de általában a kutatók flúgosak is vmilyen értelemben. Másrészt nem mindenki lehet olyan szép mint te. Harmadrészt, nehogy azt hidd hogy ebből nagyon megszedte magát. Hány tudóst/kutatót láttál te már mondjuk Astonnal furikázni? -
#19 Inkább éljé te, mint az értelmes élet megtestesült mintaképe.
Főleg az tetszik, hogy szerinted ő kapta a "lóvét"... Széles látóköröd nem vakít el tulzottan néha? :))) -
Dinosaur #18 Akkor tervezzen olyan szerkentyűt ami le ia száll a Marson, másrészt amennyi lóvét ez kapott a tervezésért abból tényleg elmehetett volna már egy fitnessbe. Te meg ne védjed ezeket a barmokat akik vakítják a civileket... -
Anteris #17 nem lehet mindenki olyan szép mint te. Azé élhet? -
Slartibartfast #16 Jajaja, eszembe juttattad, amikor lerobbant Apám trabantja az úton. Persze no segítség, egy trabantnak? A következö: egy baz nagy túristabusz jön. Elmegy. Öt perc jön vissza, megáll. Mi a rák? Aztán kiszállnak a japán túristák, és: Lefotóztatták magukat a nyitott motorháztetö mellett, hogy jé, ilyen a kökorszak.
Aztán mentek tovább mittomén Hévízre, hogy sajna sietnek. -
#15 Poroltót adni valóban marhaság lett volna, a por ugyanis csúnya dolgokat tud csinálni a motortérben - a tüzet lehet, hogy eloltja, de megeshet, hogy a motort úgy cakumpak ki lehet dobni a szemétbe. Persze az is tény, hogy még mindig jobb, mintha az egész kocsi kiég.
Egyes tűzvédelmi/munkavédelmi vagy autós boltokban lehet kapni tűzelfolytó takarót, direkt motortüzekhez. Elsőre túlzott óvatosság ilyesmi beszerzése, de ha egyszer már láttál kiégett autót/kamiont, elgondolkodsz rajta. Az én autómban van egy 5 literes kanna vízzel, egy 5kg-os porraloltó készülék, egy ilyen tűzelfolytó takaró, valamint két lángálló kesztyű. Az egész került cirka húszonötezer forintomba. Persze általában csak mosolyog rajta, aki meglátja - és én is remélem, hogy sose lesz szükség rá. De ha ne adj isten becsap a menykő, nem csak a fejemet fogom fogni, és rimánkodni segítségért...
Amúgy a lenti eset engem is emlékeztet arra, milyen "segítőkészek" az emberek olaszországban (egy nyaralás alkalmával volt "szerencsém" tapasztalni). Bár itthon is iszonyúan leromlott a helyzet, volt olyan, hogy az égő kamion mellett szépen mentek el a személy és teherautók, de egysem állt meg, hogy segítsen - max. lassítottak, hogy csináljanak róla egy fényképet...
Hát erről ennyit... -
Slartibartfast #14 Igen, ismerös, az egyik haverom Puntóval ment a sztrádán Olaszországban, amikor feltünt, hogy valami füstöl. Megálltak egy benzinkútnál, és kiszálltak, mire kigyulladt a motor. A kutasok következöt cselekedték:
1. Nem adtak nekik poroltót
2. megmondták nekik, hogy nem árulják el a tüzoltók helyi telefonszámát
3. Elküldték öket Moldáviába, hogy otthon csináljanak balhét, ne náluk
Tehát szép csöndben kiégett a kocsi a benzinkútnál. Azóta, ha rám szólnak, hogy ne dohányozz a tüzveszély miatt, csak mosolygok. -
dez #13 Hát, egy ismerősöm Audijával az volt, hogy út közben (ráadásul külföldön) egyszercsak kigyulladt, és elégett... Alig tudtunk kiugrani belőle...
A rakétáknál is lehetnek gondok - mint ahogy voltak is. -
#12 Őrülnék, ha ott tartanánk, hogy a marsszondákat futószallagon, sorozatban gyártják, ahogy egy személyautót. -
Slartibartfast #11 Ahá! Namost ez milyen finom megfogalmazás volt - irígyellek érte - hogy CSAK az volt a baj... Megnéznék egy olyan Audit, amibe három szelepet fordítva szereltek be. És annak nem is kell leszállnia a Marson. -
dez #10 A Beagle2 is működött volna, ha nem fordítva szerelnek be véletlenül 3 (6?) szelepet. (Legalábbis azt íllítják, csak az volt a hiba.) -
#9 Ez is teljesen igaz, de erről próbáld meg a politikusokat is meggyőzni, mert ők sokkal nehezebben veszik be. :)
BTW a két NASA rover hasonló módszerrel szált le a Mars felszinére, mint a Beagle 2, csak épp sikeresen, és mindkét rover sokszorosan túltejesítette a tervet. -
Slartibartfast #8 Teljesen igaz, és nem kötözködésböl mondom, de ha eljuttatok valamit a Marsra 4*X-ért és müködik, az mégis többet ér, mint ha X-ért ások egy gödröt. -
#7 A Viking 1 és 2 landere rakétahajtóművel fékezte magát, üres tömege 576kg volt, üzemanyaggal feltöltve majdnem egy tonnát nyomtak. Beagle 2 68.84kg volt a fékezőernyővel és a légzsákokkal együtt. Hát úgy cirka ennyi a különbség, illetve még annyi, hogy a tömeg arányos a költségekkel, 1kg eljutattása a Marsra olyan kétszázezer dollár (vagy több, függően az indító járműtől). -
#6 Mert akkor most nem írhattad volna azt, hogy "bekrepált robotok"...
-----------------------------------------
.:i2k:. = IMYke2000 - @ - 2004® - Első számú honlap
.:i2k:. = IMYke2000 - @ - 2004® - Második számú honlap
----------------------------------------- -
Slartibartfast #5 Mi volt a Viking ?alternatív? leszállási módszere? És ha az jó volt, miárt nem azzal szálltak le a bekrepált robotok is? -
pepe003 #4 Ez a faszi egy csimpánz -
Dinosaur #3 Hogy néz már ki ez az ember vazz???
Csináljon már vmt magával!!! -
#2 És mégis: kap 5 millió angol fontot a szondáira. Vajon a Hunveyor team valaha is reménykedhetett/reménykedhet akár csak ennek töredékére is? -
Jimmyke #1 Hogy vigyorog az elcseszett szonda mellett