49
  • HUmanEmber41st
    #49
    no problem
  • jeec
    #48
    A lesugárzott energiát nagy méretű antennaerdővel is fel lehet fogni, így biztonságosabb a lesugárzás, és nem is kell annyira pontosan célozni. (az antennaerdő néhány négyzetkilométernyi területet fedne le (pl. mocsár fölött, ilyesmi). a cikkben azt írták, hogy emberre nem lenne káros rövid távon a területen tartózkodás (csak meleget érezne az illető)). (itt http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9039141 is találhatsz néhány gondolatot erről)
  • jeec
    #47
    DOT - ezt a cég honlapján olvastam, szóval mégiscsak van benne valami - az MDI-nél azt írták, hogy a jármű kipufogógáza -20 Celsius fokos (tiszta) levegő. EZ már szerintem jól használható légkondihoz, belekeverve a kintról beszívott levegőbe megfelelő arányban. Egyébként nekem is ez az elv (sorban hengerek, csökkenő nyomással) rémlik.

    HUmanEmber41st - szkúzi.
  • HUmanEmber41st
    #46
    Vannak olyan alternatív ötletek is, hogy fellőnek egy hatalmas napfény kollektort, ezt az energiát mikrohullámú sugárzássá alakítanák, ezt lesugároznák a földre, ahol vizet forralnának
    =>turbina=>villany !!! csak ez a "lesugározás" meg a "vétel" okoz egy kis gondot...
    Meg ott vannak a geotermikus erőművek... csak jó mélyre kell fúrni, beleereszteni egy "kis" vizet, máris kész a "villanygyár"...
    Sajnos azonban a fúrókapacitás ki is merül az olaj keresésében..
  • HUmanEmber41st
    #45
    Ezt csak hülyeségből írtam !! Nem látod a szmájlit ???
  • DOT
    #44
    Ez így akkor lenne igaz, ha a sűrített levegőt egy kis résen átengedve hirtelen hagynánk kitágulni. De itt nem erről van szó, a henger(ek)ben nagy térfogaton lassan tágul ki. Ilyen jármű már régen létezik, a tévében láttam x éve, csak ott sorba kapcsolt hengereken többször is leadott teljesítményt az egyre kisebb nyomású sűrített levegő. Másrészt a légkondi teljesítménye sokkal több, mint amennyi "hideget" a motor termelne.
  • jeec
    #43
    A hűtés nem probléma az ilyen autóknál, mert a motor végterméke hideg (akár -20 fokos) levegő. A fűtéshez valóban kell valami külön rendszer.

    Az áramot meg lehet termelni üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül is (pl. atomerőmű, és pesreze megújulóak). Azonban a benzines (gázolajos, gázos) autók mind bocsátanak ki ilyen gázokat. Mondjuk a hidrogénes nem.

    Belvárosi, városi autónak - pl. bejárni is - kíválóak lennének ezek a járművek. És olcsó is lenne az üzemeltetése.
  • ttt ttt
    #42
    legdrágábbenegia = legdrágább enegia
  • ttt ttt
    #41
    Az senkinek sem jut eszébe, hogy az áramot is termelni kell? Gazdaságosan nem lehet az áramot raktározni, sőt a villamos áram jelenleg a legdrágábbenegia...
    A világon még elég sok az olaj, szén erőmű, viszont a szükségesnél kevesebb a megújuló energiákra alapozó erőmű...Sajnos még ha el is tudna terjedni az elektromos autó, akkor sem lennénk előrébb, legalábbis addig nem, amíg egy jó hatásfokú energia termelő rendszert ki nem találnak.
    Ez igaz erre a "találmányra" is, a sűrítésre energiát kell befektetni, és a leadott hasznos energia kevesebb, mint a befektetett össz.
    Mindenestre biztató, hogy fejlődünk ezen a téren is, még ha eléggé apró lépésekkel is.
    (Jobban mondva, amit látni engednek a fejlesztők, fejlesztetők)
  • Troll
    #40
    Fú, ez nagyon baró lenne Budapest belvárosába!
    Ha lenne 15000m2 telkem, meg néhány fölös tízmillióm, lehet, hogy frencsájszolnék egy gyárat...
  • DOT
    #39
    Nekem még az egy órás üzemidő is elég lenne, mert 10 perc alatt vagyok bent otthonról, de pár pici bibi azért van. Mondjuk a fűtés télen, hűtés nyáron. Ami a gazdaságosságot illeti, igaz, hogy a "feltankoláshoz" is külső energia kell, de a kompresszor csak szakaszosan üzemel, a feltöltés pedig néhány perc, szemben az akkuk töltési idejével. Környezeti szempontból szerintem tuti nyerő lenne. Igaz, nem hozná a jelenlegi autóm kényelmét :)
  • [NST]Cifu
    #38
    Egy újabb összeesküvés-mániás...
  • Ceb
    #37
    De például az is egy érdekes téma ehhez kapcsolódva, h például az intenzív mezőgazdálkodás miatt rohamosan fogy a talajvíz is.
  • Ceb
    #36
    Nyugi hidd el nincs olyan sok olaj, sőt egyre fogy és rohamosan, persze erről nem beszél senki, mert sok pénze van arra az olajiparnak, h elhallgatassa a konkurenciát, de aki érdekel tudok küldeni 1 kis pdf-et ilyesmi témában.
  • jeec
    #35
    HUmanEmber41st!
    Számold ki, hogy mekkora lenne a vákumos palack munkavégző képessége (gyk. 1 atm különbség, 1 palacknyi térfogaton vs. 199 atm nyomáskülönbség egy palacknyi térfogaton).

    Az MDI-vel nem tudom mi a helyzet. Már elég régóta beindult a válalkozás, van egy gyáruk is, mostanában semmit nem hallani róluk..

    Na, ezt találtam a FAQ oldalukon:

    <i><b>When will the approval process be finalized?</b>
    Towards the end of the year 2004/early 2005.

    <b>When will the first cars produced?</b>
    In France the first car series are to be produced towards late December 2004 and the first cars will be used to assist float orders.

    <b>When will the first cars on the market?</b>
    Maybe in a simultaneous way around the same date as above. It all depends on the order of construction of factories throughout the world.

    <b>What is the average estimate price?</b>
    Between 8.000 and 10.000 $ for the basic vehicle: taxi, van, pick-up truck or "family car".

    <b>What are the guarantees on the car?</b>
    The MDI car will be guaranteed against all efects of conception or fabrication.

    <b>Will be there a post-sales service?</b>
    Yes. It will mainly be done in workshops associated to the brand name in each factory zone.</i>
  • JKJ
    #34
    Van ahol már előbbre járnak a levegő hajtotta autó témában:

    The MDI Air Car
  • HUmanEmber41st
    #33
    A gyengébbek kedvéért: ez olyasmi lenne, mintha leadnád a benzinkútnál az üres benzintankodat, és kapnál rögtön egy másikat cserébe teli benzinnel. Egy gyorscsatlakozóval ráteszed a benzincsövet, és már mehetsz is tovább. Az üres benzintankot meg a kutas megtölti...stb...és berakja egy másik autóba.. De ezt télleg csak a gyengébbek kedvéért írtam...
  • barret
    #32
    Ja! Viszek egy szart,kapok érte egy jót!:))
  • GAAMMEER
    #31
    Ez kurva nagy volt!:D
  • [NST]Cifu
    #30
    Én úgy tudom, hogy az USA stratégiai tartaléka 3-6 hónapra elegendő. Ugyan ez tényleg jelentős mennyiség, de eladni aligha fogják, mivel emlékeim szerint törvény írja elő, hogy a napi fogyasztásnak megfelelően legalább 3 hónapnyi tartalékot kell biztosítani a zavartalan ellátásért. Ez a törvény ugye a '70-es évek olajválsága után szültetett, érthető okokból.
  • bah
    #29
    Amerika nagyon sok kőolajt halmoz fel,rengeteg a kőolaj tartaléka,külföldről vásárol fel amennyit csak lehet és még ott is termelnek ki.Ha belegondoltok ez jó modszer majd ha kevés lessz a kőolaj és baromi drága lessz az eggyesült államok drágán eladhatja.
  • John Wayne #28
    Érdekes egyébként, hogy mennyire irtóznak mindenféle gazdaságos alternatív hajtástól. Persze ez spec. nem válthatná ki a benzinmotort, de itt-ott leválthatná.
  • [NST]Cifu
    #27
    Peugeot 106 vagy Citroen Saxo-t lehetett még két éve kapni nyugaton, olyan 3,7 millió forintnak megfelelő összegért. Aprobléma, hogy még 100km-et sem lehet megtenni velük egy feltöltéssel (bár ennyi még egy átlag ingázónak is elég). Állami támogatás és ösztönzés nélkül életképtelen sajnos.
    Elektromos Peugeot 106
    Citroën Alternatív Autók
  • [NST]Cifu
    #26
    Már most is ilyen spéci akkumulátorok vannak az elektromos autókban, de a cseréjük nem olyan egyszerű. A megoldás az lenne, ami egyes francia városokban ill. monacoban van: külön "töltő" parkolóhelyek elektromos autóknak. Amíg bevásárolsz, vagy dolgozol, addig szépen feltölti a kocsit.
  • MrTressy
    #25
    félek hogy ezt a fickó is tepsibe végzi mint anno a meyer.Akit meg mérgeztek sajna....
  • tehen_m
    #24
    Vagy drágán lehet kapni ,vagy nem lehet kapni, vagy 3kerekű( és társai) szart lehet kapni...

    Szerintem egyikse jó választás

    Toyota is elvetette a tiszta elekromos autó ötletét(bár csinált ilyet), inkább a hibridet pártolja.
  • HUmanEmber41st
    #23
    lol! Miért nem vákuum palackot tesznek az autóba? Akkor csak be kellene szívni a levegőt a motoron át...
  • HUmanEmber41st
    #22
    Cifu! Nincs autóm !
    Az akksik pedig szabvány méretű lenne, mint a gázpalack :)
    Bár nem szabadna olyan kicsi akksira gondolni, mint ami most van az autókban.. inkább egy 100-150 kg darabra..ami legalább 200 kilométert elműködteti a szekeret, és legalább 120-150 km/órával tudna menni
  • St
    #21
    működhet úgy mint a gázpalack csere, vagy a szódapatron csere: meg kell egyet venni, aztán azt cserélgetni. jó ötlet
  • Emmegki
    #20
    #16: Jó ötlet. Csak mivel így az aksiknak nem az autótulajdonos lenne a gazdája, forgalomban lenne jónéhány rossz akku, aztán sose lehetne tudni, mit kap az ember. Aztán meg ami mindenkié az senkié, tehát otthon kocsiból kivéve "eltűnnének".
  • [NST]Cifu
    #19
    Már korábban is volt téma ez, ezért felteszem a kérdést: neked milyen autód van?
    (na ugye...)
  • HUmanEmber41st
    #18
    azért az arabokat sem kell félteni..
  • arty
    #17
    már most k. drága az olaj... amcsik alaposan megszivatják majd a világot, meglátjátok :(
  • HUmanEmber41st
    #16
    már írtam egypárszor: benzinkút helyett töltött aksi- cserehely !!!!!!
  • [negativ] Les
    #15
    hajrá :)
  • Güzüke
    #14
    Ne feledkezzetek meg arról, hogy az említett kőolajtartalékok a jelenlegi fejlett ipari országok fogyasztását alapul véve számították ki. Gondoljatok a robbanásszerűen fejlődő harmadik világra, Kínára, Indiára, Dél-Amerikára! Ha belépnek mint fogyasztók, akkor lesz nemulass! Köztudottan Bush azért iparkodik Irakban, hogy a fejlett országok megtarthassák a kőolaj feletti ellnőrzést. Egyébként bizonyos fokig ez a mi érdekünk is, hiszen az oroszok (mint nagy kőolaj kitermelők) inkább kelet felé fognak árulni.
  • [NST]Cifu
    #13
    Amerikában és nyugat-európában is vehet bárki ilyet, a komolyabb gyártóknak általában van egy-egy elektromos autótipusuk. Itt azonban a vevői oldal is ott van a problémában: az elektromos autókkal szemben sok előitélet van...
  • tehen_m
    #12
    MIért nem erőltetik inkább az elektromos (aksis)autókat???????
  • Esrohnoil
    #11
    Á, addig meg már a titánról hozzák majd a metánt, meg még ki tudja mi van ott... :)
    Köszi az adatokat.
  • [NST]Cifu
    #10
    Ha a neten körülnézel tucatnyi "megbízható" előrejelzés van, de nagyon nehéz a tényleges adatok megbecslése is, hiszen iszonyatos üzletről van szó, ezért általában mindenki kicsit eltúlozza az olajkészletre vonatkozó adatokat.

    De megpróbálok a neten lévő anyagokból összeollózni neked valamit: a világ országainak bejelentett nyersolajkészlete durván 1015 milliárd hordó (1 hordó = 159 liter). Átlag 84-85 millió hordó nyersolaj a napi fogyasztás, és a kitermelés kb. azonos szinten van (plusz-minusz egy-két millió hordó). Feltételezve, hogy időközben még találnak újabb lelőhelyeket, és a fogyasztás nem fog nagyon nagy mértékben emelkedni (márpedig úgy tünik, hogy emelkedik) durván 40-50 év múlva elfogy a könnyen kitermelhető olajmennyiség.