21
-
#21 Mivel van saját hajtóműve, amely huzamosabb ideig is működhet, ez nem jelent problémát - valószinüleg évekre elegendő üzemanyagot visz magával.
A hagyományos műholdak esetén viszont csak a pozició tartásához szükséges üzemanyagot viszik magukkal, amivel képtelenség egy komolyabb pályakorrekciót véghezvinni - ilyenkor jön a vontatóműhold, és oldja meg a problémát... -
#20 és a vontatót ki vontatja vissza ha rossz helyre megy? -
#19 A gazdagok meg Lköltöznek a Marsra.. -
Herkulles #17 Bóvli árú ez :) -
#15 Jó lenne..(mármint az űrvontató) -
#14 sőt egyből halálcsillag nem? :) -
valaé valaé ná #13 Arra nem is gondolsz, hogy a biztosító fogja megbízni a céget, hogy ne kelljen fizetniük ? -
#12 Azért nem ennyire sötét a dolog, bár tény, hogy a technológiát még ki kell fejleszteni, és annak ki kell forrnia...
A biztosítás azért nem minden, egy komolyabb műhold értéke akár a többszáz millió eurót is elérhet, de még egy szimpla kommunikációs műhold is 30-50 millió euró, és a megépítésük éveket vesz igénybe. Egy próba ezzel a "tuggal" mindenképpen olcsóbb és egyszerűbb, mint megépíteni egy új műholdat... -
Cat #11 nem jósolok ennek az egésznek nagy jövőt, egyszerü okbol
1. mint a cikk is irja, kétséges hogy sikeres e a pályaváltoztatás
2. az értékes müholdakra mindig kötnek biztosítást - ha nem sikerül a dolog, fizet a biztosító, és fellőnek egy másikat
az arianespace igyis ugyis megkapja a pénzét, ez a vontató csak egy plusz biztosíték, hogy biztosan pályára állítják a megrendelő cuccát -
#10 Már jó 20-30 éve használnak műholdaknál ionhajtóműveket, a DS1 olyan téren volt korszakalkotó, hogy ott folyamatos üzemű hajtóművről volt szó.
Mondjuk ilyen feladatra a kémiai hajtómű felejthető, hiszen az üzemanyagfelhasználása iszonytatóan nagy - és persze idő is van, szóval nem gond, ha a műhold adott esetben egy-két hónap alatt ér a rendeltetési helyére... -
Chappy #5 :D -
#4 :)