38
  • cifuatwork
    #38
    Szerintem ezt közöld az EADS mérnökeivel (ők készítik a Phoenix-et és majd 1x a HOPPER-t), biztos a fejükre fognak csapni: "hogy nem jutott eszünkbe!"
  • Tetsuo
    #37
    Minek kell 100% ez csak levitorlázott aszt jóvan, erre 100 éve qrvasok gép képes..
  • cifuatwork
    #35
    Ebben kétségkivül igazad van, de viszont az An-225 a légkör oxigénjét használja, és pont azon a részen segíti át a MAKS-OS-t, ahol a legnehezebb az út, ahol sűrűbb légkör, a HOPPER az út első tizedében használja fel az üzemanyagának kb. 1/3-át.
    Technikailag értelemszerűen a HOPPER nagyobb kihívás, de a cél tekintetében az orosz megoldás, hát... oroszos :)
    Egyszerűbb, olcsóbb, megvalósíthatóbb :))
  • cifuatwork
    #33
    Ezen vitatkoznék, mivel a MAKS-OS esetén az első fokozat ugye az AN-225 (légköri oxigént használó hajtóművel), a második fokozat meg maga a MAKS-OS, és csak a külső üzemanyagtartály vész el.
    Viszont a HOPPER rakétahajtóművet használ végig, és a második fokozat (a gyorsítórakéta) ott elvész.
    Persze technológiailag a HOPPER és a MAKS-OS ég és föld...
  • Zocsi
    #31
    Bammeg nem értem miért nem inkább a csészealjakat és a anti-grav. meghajtást fejlesztik? :|
    Egyébbként szép eredmény!
  • cifuatwork
    #30
    a Hopper-nek lesz emberi személyzete ?

    Nem, a NASA leállított Venture Star siklójához hasonlóan teljesen automatikus működésű, de elviekben lehet építeni hozzá olyan személyzettel ellátott űrhajót, amelyet a HOPPER visz fel a világűr határáig. Persze ez viszonlag kis méretű (kb. Szojuz szintű) jármű lehet csak. Amennyire én átlátom, az Ariane-5 indítórakétát fogja bizonyos szintig leváltani.

    Alkalmas lesz esetleg az ISS olyan jellegű ellátására mint az űrsiklók?

    Nem. A HOPPER a jelenlegi tervek szerint nem áll keringési pályára, csak egy kb. 120-140km magasságra való ballisztikus ugrást tesz, amelynek a csúcspontján kiengedi a hasznos terhet. Sőt, amennyire az eddig nyilvánosságra került adatokból sejteni lehet, még a most debütáló Jules Verne teherhajója (korábbi nevén ATV, a Progressz teherhajók kiváltója) sem indítható róla (jóval nehezebb, mint a HOPPER teherbírása, hiszen a HOPPER csak 7,5 tonnát bír felvinni, míg a Jules Verne tömege mintegy 20,5 tonna).

    Kicsit szomorú, de a HOPPER (bár a jelenleg ismert, és valóban fejlesztés alatt álló fejlesztések közül talán a legfejlettebb) csak apró előrelépés az űrkutatás hordozóeszközei tekintetében. A megszüntetett amerikai Venture Star program, vagy a pénzhiánnyal küzdő orosz MAKS-OS sokkal előremutatóbb lenne...
  • Bucser
    #28
    "prototipusnak a sorozatgyártásra szánt (szinte teljesen KÉSZ) dolgot nevezzük."

    Prototípusnak azt a példányt nevezzük amelyik az elméletet ami alapján a jövendőbeli sorozatgyártott gép készülni fog igazolni tudja. A prototípuson rengeteg változás megy végbe a végső fázisig... Többször átépítik, sőt néha le is zuhan:)) Az egy más kérdés, hogy gazdasági érdekekből értékesítésre is kerül.. de pl. hadi eszközöknél tuti nem front lineban....
  • cifuatwork
    #26
    Tudomásom szerint mind a mai napig nincs olyan program, amely 100%-osan képes szimulálni az (gáz- vagy folyadék)áramlást. Nem véletlen, hogy még mindig fontosak a szélcsatorna-kisérletek...
  • Tetsuo
    #25
    Ezt számítógépen is lehetett volna szimulálni, nem? Vagy arra voltak kiváncsiak h megszakad-e a GPS kapcsolat? :DD
  • [NST]Cifu
    #24
    Főleg, hogy nem Chinook (CH-47), hanem Sea Knight (CH-46)... :)))
  • Kryon
    #23
    A fő,hogy repül...
  • MrTressy
    #22
    hehe érdekesen néz ki a svéd felség jelzés a chinook-on:)
  • Cat #18
    ahh, vajon mér tünik el :D
  • [NST]Cifu
    #15
    Jó, kicsit felhúztam magam, hamu a fejemre, de azért elég sok zöldség volt alant, ne is tagadd :)

    Amúgy a prototipus jelző (szerintem) nem túlzás - lásd anno az X-33 és a Venture Star esetét, amikor elég sokszor az X-33-at a Venture Star prototipusának nevezték (még a Space.com-on is).
  • [NST]Cifu
    #11
    Meglepő, de nem...
  • [NST]Cifu
    #10
    Istenem, ha a tudatlanság ölni tudna...

    Ez egy méretarányosan lekicsinyített légköri tesztgép!!! Azért nincs hajtóműve, mivel a siklási tesztekhez használják! A sok IQ császár meg rögtön azt hiszi, hogy ez az űrsikló...

    Na, akkor egy kis magyarázat: a végeleges változatot HOPPER-nek hívják, és nem fog a világűrben keringeni, mivel csak arra szolgál, hogy első fokozata legyen egy új indító rendszernek, vagyis hogy felvigyen olyan 120-140 km-es magasságban 7,5 tonna hasznos terhet, amelyet egy gyorsító fokozat állít végleges pályára. A HOPPER amúgy a jelenlegi tervek szerint 3db hajtóművel fog rendelkezni, mégpedig az ARIANE-5 Vulcain hajtóművének fejlesztett változatát.

    A végére pedig egy magyarázó kép a tervezett indítójárműről:

  • shim
    #8
    dehogyis! hát nem látjátok micsoda fantasztikus megoldást alkalmaz? *helikopterrel* viszik ki az űrbe onnan meg ledobják :DDD a helikoptert is 6* nagyobb méretben készítik el és akkor indulhat a buli ;Ð
  • Cat #6
    Az EADSról annyit, hogy olyan dolgok tartoznak hozzájuk mint az Ariane űrrakéta, a Eurofighter vadászgép vagy az Airbus, tehát maximálisan profitra kihegyezett vállalkozásról van szó -> valószinüleg tudják mit csinálnak.
  • StarFist
    #4
    Kíváncsi vagyok, hogy fékező hajtóművek nélkül hogyan gondoltad megoldani a keringési pálya elhagyását és a visszatérést a légkörbe.