35
keresek valakit aki ért vmit a témához
-
#35 ja
tücc-tücc zenében a cucc elég gyér, de normálisabb zenével, mint pl a jazz szépen szól -
#34 thx mindenkinek, de a téma már letudva, mert végül külső keresztváltós Hertz lett a cucc
ami most ugye vagy jó vagy nem jó, döntse el mindenki maga, én jóideig lecserélni már nem fogom -
AtisH #33 Valszeg már megvetted a cuccost, de azért egy fontos dolog az eszközök megválogatásában, hogy főként milyen zenét hallgatsz.
A DLS hangszórók nagyon jók akusztikus hangszereknél, jazzre, komolyzenére, rockosabb műfajra (na nem a metálra gondolok). Nagy hangerőre ne számíts, főleg ha normális hangváltó kerül a rendszerbe, ti. mivel passzív alkatrészek vannak bennük valamekkora teljesítmény mindig esik rajtuk. Viszont kihagyni sem érdemes, mert jótékonyan hat a hangzásra. (Sokan hivatkoznak arra, hogy a "csipogó" a mély hangokkal, a woofer meg a magasakkal nem csinál semmit ezért nyugodtan ráköthetjük. De ha belegondolunk maga a jel rákerül a hangszóró tekercsére, ami egyrészt felesleges hőtermeléssel jár, másrészt megpróbálja mozgatni szegény membránt, ami valamilyen szinten úgyan megpróbál mozogni, ill. előfeszíti a membránt és negatívan befolyásolja a leadott hangot.) A Pio (vagy Clarion, Kenwood) szerintem inkább elektronikus zenékre (pl. technó, trance stb.) ajánlható. Általános zenékre még szóba jöhet az Alpine, Helix, MacAudio. Szépen, tisztán szólnak még a Massive cuccok is. -
#32 Próbálj meg egy pár fejet meghallgatni ugyanazokon a hangszórószetteken.
Lehet, hogy te is gyengének tartod majd a Sonyt egy JVC vagy egy Kenwood után.
Bár mp3-nál nem annyira izgi. -
AtisH #31 Mivel a magas hangok elég irányítottan terjednek és kölünféle anyagokban (főleg szivacs, szövet, stb.) könnyen "elnyelődnek", ezért kocsiban a koaxiális hangszórókat nem célszerű az ajtókárpitba, lábmagasságba szerelni. Esetleg a műszerfal jöhet szóba, de a legjobb megoldás akkor is a komponens szettek.
Az meg hogy milyen minőségű egy magassugárzó, nagyban befolyásolja a tervezés, a felhasznált anyagok és a megépítés minősége. Szal egy gagyi hangszórónak biztos a magasa is gagyi, de vannak nem drága jó minűségű cuccok is.
Sajnos a hangrendszerek legkényesebb pontja a hangszóró és szerintem a legtöbb ezen múlik. Nem hiába kerül sok pénzbe egy jó cucc. Arról nem is beszélve, hogy az elhelyezése is kritikus a hangzás szempontjából. -
#30 Most beszéltem a Pioneer-nál egy csókával, ő azt mondta külső keresztváltó akkor kell, ha építek, egyébbként nincs rá szükség
szal első körben marad azt hiszem a külső kv nélküli darab, -
#29 komponens se egy nagy szám...
most gondolj bele
ott van a hangszóród, egybe van építve mondjuk egy tweeterrel. A tweeter nem egy nagy szám (általában) mert csak egy kis szar gagyit tesznek rá, hoyg mégis tudjanak már ráírni valamit. De végülis a célnak megfelel, mivel anynira spec magastartományokra nincs szüklség egy autóban.
aztán ott van a komponens...adnak küloön egy tweetert, ami ugfyanolyan mint ami be van építve, leszámítva hogy külön tudod erősíteni (fölösleges) illetve a hangváltót eccerűbb rákötni (fölösleges). Hangváltó hülyeség autóba...
különbséget nem fogsz hallani.
inkább vegyél valami állat hangszórót egy fasza mélyládával, és ügyelj arra hoyg az erősítő nagyon profi legyen, mert még a legjobb hangszórót is remekül el tudja baszni egy szar erősítő. -
#28 nem is kötekedésből mondom,csak mint érdekességet megjegyeztem -
#27 szal akkor elég egy sima omponens cucc? -
#26 autóba szerintem fölösleges!
pénzt ne adj érte...
ha meg adnak a cucchoz, akkor add el valami balfasznak jópénzért :) -
#25 lehet, de most ez egy aktuális problémám, amire csak ma meg tán holnap van szükség, mert legkésőbb holnap meg kell vennem a cuccot.
utána tőlem elsüllyedhet -
#24 A hangváltó nem feltétlen szükséges,ha egy "egyszerübb" cuccot szeretnél (Én se raktam be,pedig volt a szettben)
Nekem is SONY cd-s fejegységem van,és én nagyon csípem.
Hangszórónak MAcaudio szetteket ajánlok,mert kategoriájában legjobb,és most nagyon olcsó!Mélynyomónak, erősitőnek detto. -
#23 nem úgy értem,a címe lehet hogy más volt,de pont ennyi volt benne,hogy na ez kellene,aha van hwswn ilyen topic thx bye,teljesen biztos vagyok benne,hogy ezt már olvastam szó szerint -
#22 műszerfal alatt bőven van hely, vagy bevágod az erőasítő mellé. -
#21 aha, azt én is olvastam
mondjuk én nem szeretném a dobozt az autó utasterében látni -
#20 a subra mehet magas is, viszont eygy dome-ra vagy egy tweeterre ha ráadod a mélyeket, akkor az eléggé meg fogja sütögetni :)
bár ez ellen elég egy egszerű védőkondi.
én ilyentet is hallottam hogy azért használatos (hangszererősítési szinten) hogy a különböző ffrekisáfokat külön erősítővel tudják erősíteni. -
#19 Őőőő. Izé. Szóval én úgy tudom, hogy a keresztváltót azé buhantják bele a hangfalakba, hogy csak olyan jel menjen rá, ami az adott hangszóró karekterisztikájához jól illik (azaz sub-ra mély kerüljön, csipogóra magas stb.)
Azaz a keresztváltós cucc tutira szebben fog szólni szerintem. Nem mellékesen láttam olyan megoldást is, hogy vibrátor méretű kondikból volt megcsinálva a keresztváltó ami szép designos burkolattal rendelkezett, és fel volt hegesztve az ajtókárpitra fogódzkodónak :)
-
#18 HWSW-be is beirtam az alábbit, erre mondjatok okosakat, pls, thx (és ne azt, hogy mekkora segg vagyok)
Üdv!
A segítségeteket szeretném kérni:
Olyan - mondjuk rá , hogy hifi - hangzást szeretnék az autóba, ami jól szól (kompomiszummal, szal nem audiofil-re gondolok) később lehet bővíteni ha akarom, erősítővel, mélynyomóval stb, de jelenleg még nem
Az alábbi cuccra gondoltam mint fejegység:
Sony CDX-F5500SX
http://www.autohifibolt.hu/index.php?P=ker...KAT=97&TID=5590
65 pénzért
azért pont ezt, mert tud mp3-mat, nem iszonyat drága, kontrasztosan ír ki mindent, és nincs rajta filmes/animációs csicsa, ami engem eléggé zavar, meg van az az DSO nevü csoda, ami vagy jó vagy nem jó, iagzából fogalmam sincs, lehet, hogy a szokásos parasztvakítás, ami csak jól hangzik.
Azt már tudom, hogy az autohifibolt faq-jábol, hogy nem koaxalis, triaxalis cuccot kell venni, hanem , hanem komponens hangszórót, a kocsiban igazából erre is van hely, szóval ez jó. De ugye bből is rengeteg féle van.
Érdemes-e beruházni mondjuk egy Pioneer TS-C1700R-be ami 60e, vagy erre a cuccra (igényre) felesleges ilyen hagszóró, és elég mondjuk egy DLS PS6 ami csak 30e
Egyáltalán kell-e nekem külső kersztváltóas cucc, vagy jó a keresztváltó nélküli is. Illetve amihez nincs külső keresztváltó, abban van-e bent.
Szal a lényeg az, hogy szeretnék viszonylag szép hangzást - de csak afféle kommerszet, tehát nem valami épített csodát, de nem is vmi szokol minőségű krumplit.
Szóval átlagember aki kicsit igényesebb
Köszi! -
#17 Nagyon hozzáértő ember által készített weblap. -
#16 -
#15 ha egy kicsit gondolkodnék akkor eszembe jutna, de nem teszem...mert éhes vagyok :) -
#14 én is ilyen néven ismertem (mármnint magyarul).
#12: oylasmi...a lkényeg hoyg szétosztja a frekitartományokat. -
#13 Ehun van egy kapcs. rajz:
A kondik, ellenállások és impedanciák variálásával lehet a vágási frekiket variálni, de ne kérdezd hogyan, nem emlékszem a vágási frekik kiszámolásának képletére :) -
#12 Ez nem a kondikból meg ellenállásokból összeapplikált alul-felül áteresztő szűrők mittomén hogy kötve neve lenne? -
#11 Egyébként inkább csak hangváltónak hívjuk. -
#10 AZ -
#9 a kereső nem talált, tehát nemvalószínű. -
#8 most nem azé,de ez a topic már szerepelt itt szóról szóra ugyanígy,nem? :-DDDD -
#7 ez a keresztváltó "csodamagyarfordítás" a Crossover megfelelője? -
#6 az vonatsín Te idióta! -
#5 esetleg vontasín?!? -
#4 thx -
macilaci123 #3 A HWSW-n van egy frankó topic amiben rengeteg hozzászólás van e témában -
#2 hang
pl autóhifi
de nem akrok építeni még erősítős és egyéb elborult rendszert, csak még az elején tartok, szal ilyesmi most később
most az érdekel, érdemes-e külső keresztváltós komponens szetet venni, vagy jó az keresztváltó nélkül is -
macilaci123 #1 villanyszerelés, autó, gép vagy kerékpár érdekel?