25
Mit jelent az a megfoghatatlan fogalom,hogy jó játék
  • Janey
    #25
    nya kéremszépen sztem, azért érezzük a régebbi játékokat tartalmasabnak, mert egyrészt akkoriban akinek volt bármilyen gépe az unikum volt(pl Zx-spectrum,C-64). Sokan összegyűltek annál akinek volt vmi gépe és ment a game. (emléxem vmi Ninja testvérek c. magyar c-64es progira, ami semmi más nem volt csak egyszerű menjünk-előre-és-surikenezzünk le mindenkit és ketten lehett vele egyszerre nyomulni. Még c-64es viszonylatban is tré gamma volt, de mi mégis jót szórakoztunk vele.Szal jó dolog nosztalgiázni, jó dolog visszaemlékezni azokra az időkre amikor minden játék élményszámba ment.(a sega master systemes Strydertől idegbajt kaptam, annyira nehéz volt de mégis megküzdöttem vele)...meg azóta sajn öregszik is az ember, meló kell, zsé kell, nő kell... :c)
  • mohus
    #24
    "(Bar a 2004-es verzio 6 ev utan vegre ismet nagyon jo lett.)"

    szerintem meg irányíthatatlan rakás szar...

    A FIFA 2003 is jobb volt nála...a PES3-ról nem is beszélve
  • Rincewind
    #23
    "286-os, vagy C64-es játékoktól most már behányok olyan grafikájuk van, pedig akkor még nem tünt fel a dolog, de szerintem te sem fogsz leülni 20-30... stb év múlva pl. CS-zni, vagy NFS akármelyik mostani részével játszani"

    Borzalmas nagy tévedés. Én mind a mai napig szivesen leülök a régi játékokkal játszani. 286, Enterprise, C-64, tökmind1. Persze az igaz, hogy ezek nagyrészt a szép emlékek miatt tetszenek még mindig, de ugyanakkor az is igaz, hogy ezek a "régi szarok" sokszor még mindig nagyobb élményt nyújtanak, mint sok új csili-vili, de tök üres mai game.
    Én most úgy gondolom, hogy sok-sok év múlva igenis elő fogom venni azokat a gamákat, amik most tetszenek és játszani fogok velük.
  • torrente
    #22
    Én 1992 körül GameBoy-jal játszottam végig a Metroidot. Labirintusos, időlopós játék volt, szemét ellenségekkel és idegbeteg zenével. Még ma is kiráz a hideg a Metroid szótól. Nagyon utálom. Pedig azóta biztos sokkal jobbakat adtak ki Metroidból. Ilyen kicsiken múlik a szeretem-nem-szeretem.
  • Tibre
    #21
    Sztem meg azért "nincs" annyi jó játék,mert tucatszámra jönnek ki naponta a játékok és így az átlag ember tudomást se szerez olyan játékokról,ami nagyon jó,de nincs hypolva pl Beyond the good and evil vagy a másik példa,nem rég sikerült beszereznem gamecube-ot metroiddal együtt,elötte hírét nem hallottam ennek a játéknak ma pedig sztem a legjobb játékok között van.
  • CHEAPBOY
    #20
    A fogalom s szo amit keressnek uraim: az : NINTENDO



    köszöntem a figyelmet.



    :D
  • IGAZIWILLIAMS
    #19
    háööö...mi is volt a témaindító kérdés?
    na mindegy,szóval a kistolvajok (warezolók) húzzák meg magukat,a nagy rablók(mer valaki csak tehet arról ,hogy tizensokezerbe kerül egy játék) meg parádéznak? És még nem is beszéltünk a mai játékok (tisztelet a kivételnek) szavatosságáról
  • Anubys
    #18
    :)

    Bevallom, nálam is van jópár warez cucc, de ami egy napnál hosszabban leköt, azt mind megveszem (Resident Evil-sorozat, Mortal Kombat 4-5, Eternal Darkness /bar ez GC-s, de példának jó/, Nocturne, Realms Of The Haunting, Blair Witch, etc...), a többivel meg nem játszom, csak nincs szívem kidobni, hamár 200 FT-ot kiadtam arra a nyűves CD-re, amire kiirtam... :)

    Ami pedig a "jó játék" meghatározást illeti, 1996 előtt is volt ware dögivel, csak akkor BBS-eken jutottunk hozzá (és 14.4-en lehúzni 5-6 megát, az bizony kb. ugyanannyi idő, mint most ADSL-en lehúzni egy full CD-t, tehát azt sem mondhatjátok, hogy akkor kevesebbet tudtunk lehúzni, mert lassabb volt a net). Emlékszem pl. 1994 körül naponta húztam le az új játékokat, de mégis az ötéves Turricant nyomtam végig minden másnap, akkor most ez hogy is van?

    Sajnos a mai játékok úgy készülnek, hogy valaki elég bátor ahhoz, hogy kiadjon egy új ötleten alapuló játékot, az szinte tuti, hogy beválik -pont azért, mert új-, erre jönnek a klónok, és mire kijönne az adott játék folytatása, már mindenkinek herótja van a cucctól, mert a két epizód közt csak olyan játékok jöttek ki. Jó példa erre a Diablo, a Tomb Raider, a Quake, illetve a valamivel újabbak közül a Resident Evil és a Wizardry 8, mindegyik után hirtelen el lettünk árasztva klónokkal. (sorry, tudom, ezek nagyrésze pc-s játék, de hát én sem konzolos vagyok elsősorban... :)
  • Dzson
    #17
    blackgamer, akkor drága kajára se költs, minek, megeszed azt kiszarod, elfelejted 2 nap alatt.
  • aabyssx
    #16
    Ha legalább nem próbálnátok megmagyarázni, hogy helyes dolog lopni, vaze'!

    Én megértem ha valaki (elvi hibásan) warez-re adja a fejét (mer' mindenképpen játszani akar, de sajnos utcasöpréssel keresi a kevés kenyerét - ami amúgy egy tisztességes munka, nem úgy, mint az enyém), de legalább fogja be a pofáját és húzza meg magát! >:(
  • blackgamer
    #15
    - a warez dolgot ne piszkáljuk,
    nem a pénzen múlik, hogy mennyien vesznek játékot
    ha nagyon tetszik egy együttes, akkor megveszed a cd-jüket, és 20-30... stb év múlva is örülni fogsz, hogy megvetted, mert jó néha végighallgatni, és a fiatalságodra fog emlékeztetni
    szerintem játékoknál ez egyáltalán nincs így
    286-os, vagy C64-es játékoktól most már behányok olyan grafikájuk van, pedig akkor még nem tünt fel a dolog, de szerintem te sem fogsz leülni 20-30... stb év múlva pl. CS-zni, vagy NFS akármelyik mostani részével játszani
    ezek a játékok mind adott időszakra max pár évre szólnak aztán az emberek elfelejtik
    ezért soha nem fognak túl sokan játékokat vásárolni, ez amolyan pszihológia

    - a másik dolog, ahogy öregszel, neked is változik az izlésed, pl. Doom-al sokat játszottam, tetszett
    manapság viszont amiben torz akármik vannak azokat a gamékat alapból kerülöm
    az emberek nagy része a valóságot keresi ma már a játékokban, nem pedig a fantáziavilágot (persze az is kell, ne érts félre)


    - fontos dolog a multiplayer is, ebben a FPS-ek vezetnek
    20-25-en Call of duty-zni, az rohadt jó
    de pl. autós játékokban ismertek ilyet amiben ennyien lehet nyomulni?
    a silngle playeres játékok, pedig általában túl rövidek, vagy hosszúak, és átmennek unalmasba

    - de amitől minden unalmas, az a perifériák fejletlensége
    egérrel és billentyűvel nem lehet túl élvezetes sok játék
    a kormányok, joystick-ok egyéb kiegészitők pedig, hát mitmondjak? elég silányak, mintha az általános iskolás korosztályt célozták volna meg


    Blackgamer
  • Marcell
    #14
    Szerintem nem lehet semmit tenni.
    Nevetseges, hogy angliaban 6000Ft-nak megfelelo fontert vettem Hitman2-t, ami itthon 12.000 volt (x-box jatek). Szoval nem eleg, hogy a fizetesek is baromi messze vannak egymastol, raadasul itthon sokszor a kinti ar ketszeresebe kerul egy-egy jatek. Az lenne a kiraly, ha minden orszagban az atlagfizeteshez viszonyitanak a jatekok arat! :)))
    No mind1, en csak azt irtam, hogy szerintem nem a warez (megjelenese) tehet arrol, hogy gagyik a jatekok.

    Rengeteg minden dragabb itthon mint kufoldon (pl. amerikaban az itthoni arakhoz kepest felaron vannak a digitalis fenykepezok, angliaban kb. 10 millio Ft-nak megfelelo osszegert kapsz meg egy autot, amit itthon 14-15 millaert (vam). Mar nem az osztrakok jarnak at vasarolni hozzank, hanem a magyarok (vagyis a hatarhoz kozel elok) jarnak at hozzajuk a Tescoba, benzinkutra, stb. (Ha tudod [osszeirod] mik olcsobbak kint, sokat lehet ezzel sporolni, ha nagy tetelben elore vasarolsz.)
  • IGAZIWILLIAMS
    #13
    warez,warez..de ha a pofádba vágnak valamit pl MOHRS ,tizensokezerért akkor most körlevelet küldjünk az EA_nak, vagy mit tehetünk ? Meg vagyunk fogva,ugyanúgy ahogy a kiadók amikor másolt játékot vásárolunk. És ott van még az egyik fontos tényező:az ár/bér
  • Marcell
    #12
    Az igaz, hogy itthon nyomul a warez es igy mindenkinek havi 10-15 jateka is lehet, de abbol ugyebar a jatekfejlesztoknek nincs bevetele. Tehat nekik is elvileg erdekuk lenne, hogy olyan jatekot keszitsenek, amiert erdemes penzt kiadnia egy jatekosnak. Nyugatabbra nem igazan jellemzo a warez (persze van, de nem olyan aranyban, mint itthon, hogy az orszag programjainak a 90%-a warez, hanem mondjuk a 20-30%-a.)
    Tehat a wareznak szerintem semmi koze a jatekok minosegi romlasahoz. Angliaban az emberek jelentos tobbsege eredetiben veszi meg a jatekait, hiszen ott egy atlagfizetesnek csak az 1/20-adaba kerul egy jatek, nem az 1/4-ebe. De a lenyeg, hogy penzt adnak erte. Persze csak azokert, amikert erdemes. Viszont a jatekok atlagszinvonala sokszor eleg alacsony, igy hogy egyaltalan tudj jatszani valamivel, meg kell vegyel egy kevesbe jo jatekot. Es hogyha AZ fogy, akkor minek torjek a fejlesztok magukat azert, hogy uberfasza legyen egy jatek? Raadasul az eredeti otletekkel rendelkezo jo jatektervezok/keszitok altalaban kis fejlesztocsapatban dolgoznak, kis kiadoknak. Ha meg netan elkerulnek nagy kiadohoz, akkor ott megferzozik oket (kiado baszogatja oket, hogy adjak ki mielobb a jatekot --> felkesz bugos vackok lesznek). De a kiadonak igy is jo, mert a jatek igy is elfogy. Ha dolgoztak volna rajta még egy evet, bugmentes csodas game lenne, de nem vennek meg SOKKAL tobben, mint igy felkeszen, szoval nem erdemes annyi energiat es penzt beleolni, mert nem terul meg.

    Persze idonkent keszulnek kivalo jatekok, de mostmar mindent a penz hataroz meg, nem az onmegvalositas es buszkeseg, (mint mondjuk anno a C64-es jatekoknal, amikor a fejleszto akar az utobbi indittatasbol programozta honapokon at a jatekot, [akar hobbybol]).

    Nezzetek meg a nagy sorozatokat. Rendre kivesznek valami jo otletet a korabbi verziobol es beletesznek valami evekkel ezelott mar bevalt ujdonsagot. (-1)+1=0 Ezzel az egyenlettel bebiztositja maganak, hogy 'orokre' lehessen valami 'ujdonsagot' belevinni a jatekba. Legjobb pelda talan a FIFA sorozat. (Bar a 2004-es verzio 6 ev utan vegre ismet nagyon jo lett.)

    Sokszor talan tulzott, illetve sarkitott peldakat irtam, de szerintem erezheto miben latom (EN) a "gagyi-jatekok problemaja"-nak gyokereit.
  • mohus
    #11
    valami hasonlót gondolok én is...

    lényeg ,hogy neked tetszen a többi nem számít
  • Ramza
    #10
    Leírom én is a véleményemet, bár nem tudom meg tudom-e értelemsen fogalmazni.
    Úgy gondolom, hogy a "jó játékhoz" nem csak jó játék kell.
    Jó játékok mindig is voltak/vannak, mégis vannak fél éves ciklusok, amikor képtelen vagyok igazán jó játékra találni, és ilyenkor nem, vagy nem szívesen játszom.
    Tehát a jó játékhoz kell egy adott lelkiállapot, megfelelő hangulatban kell hozzá lenni, nem csak passzív módon viszonyulni az adott játékhoz, hanem magunkból is beletenni valamit. Ezek elég megfoghatatlan, megfogalmazhatatlan dolgok, de ha nincsenek meg, akkor a világ legjobb játéka is untat. Kell maga a játékos is, az az állapot, amikor játékosként viselkedik, és ez csak abban az esetben lehetséges, ha a fenti dolgok megvannak.
    Nekem mostanában ezek nincsenek meg, de valószínűleg idővel megjönnek. Kicsit kétségbe vagyok esve, mert általában nyáron szoktak jönni a hullámvölgyek, most pedig néhány hónappal azután, hogykijöttem az előzőből, máris itt van a másik. A ciklusok rövidülnek, úgy tűnik :(
  • Sephi
    #9
    Sokakban megvan ez a mania hogy csak legyen minnel tobb uj jatek nem erdekes ha nem is jok.

    En mielott megveszem mindig elkerem a hevrtol a masolatot. Ha teccik megbszerzem olcson az erdetit ha meg nem akkor csa.

    Majd fogom a gepemet elrontani hulye masolatokkal..
  • aabyssx
    #8
    Itt a bőség zavara miatt lehet probléma (ami warez esetén össze is jöhet). De aki csak megírja az újakat és kipróbálja, hogy utána menőzni tudjon majd jöhet a másik módszerrel játszik, az nem is játékos. Ő nem élvezi és talán maga sem tudja, hogy miért csinálja. Az egy más téma. Attól nem lesz rossz a játék, csak a hülye emberhez került.
  • Dzson
    #7
    Egyetértek abban, hogy a warez valamiért nem ad akkora értéket, mint az orogonál. Mikor ps-em volt, amcsiból rendeltem gamékat hozzá vagy egy évig, full áron vagy használt cuccokat, mivel a gép is amcsi volt (a pal gép akkor még nem jött ki, meg mikor megjelent alig volt rá game és azok is szar pal konverziók). És mindegyiket végignyomtam, néha hajnalig fennmaradva. Havi 2 gaméra tellt maximum, és azt a kettőt fullra végignyomtam jól. Netről szedtem le a teszteket, kinyomtattam és otthon olvasgattam, hogy miket szerezzek majd meg.

    Aztán jött a chip + warez, hörcsög módra gyűjtött game rengeteg a polcon, volt olyan játék, amibe belenéztem 5 percet és úgy is maradt.

    Ha megnézem a mostani játék választékot, havi 2-3 eredeti stuffnál nem kellene több, mert a többi vagy szemét, vagy pedig amúgy sem lenne idő végigtolni.
  • FREAK
    #6
    pedig a legjobb játék is elveszítheti az értékét, ha warez formában kapod

    na persze van sok kivétel, de még több sikerjáték lenne, ha nem lenne warez
  • FREAK
    #5
    helyes a bőgés

    ezért nem csippeltettem a boxot, hogy mindig csak 1-2 játékom legyen, amit rendesen végig is tolok

    hányok már a stócokban rohadó másolt szaroktól
  • aabyssx
    #4
    Ne keverd má' a jó játék fogalmába a warezt!
  • Sephi
    #3
    Itt a kulcso a "warez"

    1996 korul tortek be ugy igazan a warezosok. Addig miert volt jo minden jatek szerinted? Azert volt jo mert mivel draga volt ezert nem engedtunk meg maguknak barmit es egy jatekot is tudtunk ertekelni.

    De amiota hetente kiadnak 6 jatekot es mivel van warez minden letoltjuk egyszerre ugy nem fogjuk elvezni az elsot mert ki kell probalni a tobbi hatot is igy nem veszuk eszre a jot.

    Igy van velem is. Kapok 3 jatekot es kiprobalom mindent majd nekifogok az egyiknek komolyan... ideges leszek valamiert es rakom be a masikat mert miert idegeskedjek ha van mas jatek is? Es igy megy amig mar nem is probalom az elozot de jon a kov het es maris itt az uj adag.

    Tehat mar nem tudgyuk ertekelni a jatekokat. Ez van. Minden szar es minden ugyanaz. Ha megjelenik egy jatek ami valami ujjat mutat azt is megunyuk.

    Nehez manaspag olyan jatekot jaccani ami le is kot. Nalam pl a Fatal Frame az elso jatek ebben az evben amit vegig vittem es a masodikat es vegig viszem :)
  • aabyssx
    #2
    jó játék = élvezem, szórakoztat, érdekes és igazi élményt ad

    Ehhez pedig kell jó ötlet, történet, megvalósítás, nagyon igényes kivitelezés és főleg EREDETISÉG és KREATIVITÁS (ami általában hiányzik a mai játékok 98%-ból).
  • IGAZIWILLIAMS
    #1
    Én úgy vettem észre ,hogy nekünk játékosoknak mostanában már semmi sem elég jó. Tényleg ennyire sz*r lenne most a játékpiac?Kinek mit jelent az a fogalom,amit üldözünk ,hogy JÓ JÁTÉK?