40
  • Benedekco
    #40
    Faszkalap vagy! semmitsem fogtál abból amit Enterprise leiirt baz+!
  • Gabest
    #38
    "Szerintem a 32->64 bitre váltáskor a memória és a processzor közötti sávszélesség növekszik, nem?" Jah, de a memóriák maradnak ugyanolyan lassúak. Btw, mintha már ma is 64bit az 1xre lehívott egység. Javítsatok ki, ha nem jól tudom.
  • Gabest
    #37
    Láma2: Védett módban nem szegmensek vannak, hanem szelektorok, amik további táblákra mutatnak, és amikkel az oprendszer megoldja a virtuális tárkezelést. Minden program látja és címezheti a saját 4 gigáját (véletlenül sem egymásét, ez benne a védett mód, meg még pár finomság), de csak töredékét használhatja belőle a fizikai korlátok miatt. Ha mégis többet akarnának használni, akkor a wincsóra (swap fájlba) kilapozódnak a kevésbé/régebben használt területek. Nagyvonalakban ennyi.
  • Gabest
    #30
    Troppauer: Próbáltál már nem assemblyben is programozni :P Az ilyet a compilerre kell bizni (__int64), 64 bitre újraforgatás után automatikusan feljavul és addig sem hullik ki a haja az embernek.

    Láma2: 65536 x 4GB - Ez így nem teljesen igaz (sőt). Minden programnak kijár a 4GB (ami 2GB), de csak megosztva virtuálisan, szal az a 65536 db halmaz erősen metszi egymást.
  • Dömper Ármánd
    #27
    Troppauer: jól látod. Itt senki sem látja be a 64 bit előnyét, itt nincsenek programozók. Ez itt a supergamez fóruma, és nem a kernel.org :)))
  • Pheel
    #25
    "Az objektum orientalt programozas szep, de nem hatekony sebesseg szempontjabol"

    Hatékony, nem hatékony, jelenleg nincs jobb. Azért egész használható dolog és valjuk be, ha nem lenne OO, nem tartanánk még itt sem...
  • versio
    #22
    "Gyerekek itt sok félre értés is van. Szétnéztetek már hogy mit jelent pontosan a 32 -> 64 bit különbség?

    Próbáljatok megcimezni mondjuk 64Gb memót 32 bit -el.
    Ha valakinek sikerült szóljon."


    1. kérdem én kinek van ekkora memo a gépébe ?????
    2. a mai pc-k se 32 bitet használnak cimre, ugye szegmens:offset baromság miatt
    szal ez nem jött be


    "A mai programok sajnos memó igényesek igen, de annyira nem katasztrófális adolog mint ahogyazt feltüntetitek. Rengeteg minden kell egy program futásához. Amit gyorsan el akarsz érni. azt ugye egyből célszerűen a memóriában tárolják. Ne File -ból kelljen felolvasgatni. Mivel az meg fényévekkel lassab. Másrészt dupla hosszúságú egész és lebegőpontos számok- la való művelet válik elérhetővé. Grafikai programok ezek után nem 32 Bit pontosságal, hanem 64 bit -el tudnak számolni. Amivel Kapásból jobb eredményt lehet elérni."

    baromság,
    1. a grafikát többnyire a gpu végzi a procinak semmi köze hozzá mostanság
    2. a mai pc-k is 64 bites floatingel számolnak , de böven elég a 32 bites is


    "Persze nem lesz olyan különbség mint 256 és 16,7M között, de lesz. Még ha nem is minden esetben látható.
    És még 1000 haszna van. Othonra egyenlőlre még tényleg nem kell. DE igy egy proci magal megtámadta az AMD a Szerver és a home felhasználókat. Szerverben sok helyen már kell. Othon meg még nem kell. És ez a megoldás a legjobb. Fut hardware -ből a 32 bit is és nem emlálva mint IA-64 esetén. Ez azért elég nagy szó. Simán felmegy rá egy 32 -bit -s oprendszer is. És gond nélkül képes működni. Ráadásnak othonra nem is Opteron van tervezve :-)
    Az az Athlon 64 :-)
    Szóval még nem kell hadakozni ellene mert még nincs othoni verzió :-)"

    igen a fejlödés nem áll meg , de gyorsabb nem lesz semmi a 64 bit miatt,vagy legalábbis nem számottevö a különbség
  • Joe
    #21
    Multitaskos oprendszer alá nehéz jól optimalizálni, mert nem csak te használod a Cache-t. Elég csak jól, struktúráltan programozni és megfelelö compiler-t használni. A probléma a legtöbb programozóval nem az, hogy nem optimalizál, hanem az, hogy egyáltalán nem tud jól programozni... A mai programméretek miatt több ember fejleszti ugyanazt a rendszert és a szinkron miatt szükség van objektumokra, illetve a megfelelöikre. Régen egy ember írta meg a teljes programot, de ez ma már a méretek miatt is lehetetlen. Az objektumok nem sokkal lassabbak az optimalizált kódnál, de szükségesek.
  • Inquisitor
    #19
    "Szoval ki lesz az rendesen hasznalva. Mint a 16 bitrol a 32-re valtaskor."
    Ezt lehagytad a végéről: :D
  • galocza
    #18
    ha jól emléxem, azért 32bitre is elég gyorsan jött az új soft 8). persze akkor az intel volt a gyorsabb, és msék inkább arrafele húznak. sajna ha nem lesz softtámogatás, elsüllyedhet 8(.
  • Poki
    #15
    Az tutti hogy kell pénz meg idő hozzá de ne a mi pénzünket akarják már felhasználni arra, mert ők a kib*szottlustadisznók.
  • Ligend
    #10
    Ej, a regi szep idoknek tenyleg vege van... Mar helyesen irni sem tanitanak meg az iskolakban, akkor mit varjon az ember a programozoktol? :-)

    lessz -> lesz
    instalalni -> installalni
    halottak -> hallottak
    iszonyatossan -> iszonyatosan
    kepessek -> kepesek
    rendszeressen -> rendszeresen
    dollcsit > dolcsit
    sokmindenre > sok mindenre
    egessz -> egesz
  • vax
    #5
    Akkor multkor miért voltál odáig, hogy a PS2 128 bites?
  • versio
    #3
    röhej, aki azt hiszi hogy 64 biten akár 10%-al gyorsabb lesz a program az el van tévedve

    csak 1-2 speciális kod gyorsul fel, ezek száma meg minimális

    játékoknál meg NULLA a különbség

  • Lacc
    #1
    Ennek csak örülni tudok, nem ártana már 64 bitre váltani...