9499
Intel
-
TheZsenyka #1764 BIOS-ban így van feltüntetve CPU:RAM RATIO... és valójában CPU FSB... :) -
#1763 nem cpu:memory hanem fsb:memory arány van -
Fam #1762 ha jó léghűtésed van birja a hosszútávú túlhúzást, 50 fok körüli érték terheléssel egy húzott procinál jónak számít
ha az fsb 250 és a ratio 5:4, akkor jön ki a memória 400-ra
ha két memóriád (dual chanel) van, akkor a géped memóriakezelése (irás/olvasás) lényegesen gyorsabb és ez növeli a rendszered teljesítményét, de nem árt ha tudod, hogy dualban általában csak egyforma modulok mennek, ezért ha veszel a mostanihoz egyet, mégha ugyanaz a márka is nem valószínű, hogy működnek majd, ha nem akarsz sokat ráfizetni, akkor cseréld le 2*256MB-ra
a voltokat én nem szeretem buzerálni, de ezt mindenki saját maga dönti el, végülis ésszerű határok között nem lehet (nagy)baj -
TheZsenyka #1761 Én is, igaz, vagy két éve... -
#1760 Maxxon kívül váltott-e valaki Intelre itt? -
#1759 Pont azért nem akarom lassítani a RAM-ot, mert csak 1 van, semmi dual chanel ha még le is nyomom 333-ra 400-ról.
Meddig kéne fentebbtolni az FSB-t, hogy 400 legyen a ram is, bírja azt egy P4 léghűtéssel hosszútávon, mert 250-en stabi, 51 fok, 260-on is 51-52 fok, de néha behal az XP, lehet hogy feszültséget is adni kéne még rá? Csa azzal meg az a probléma, hogy most 1.50-53 a BIOS-ba meg 1.6 a legkissebb, de az aida szerint csak 1.4-1.5 közt kéne neki lennie, és lentebb is szeretné velem vetetni, de hogy?
Akkor ezzel mit kezdjek, kéne még 1 RAM? Ja és akkor ne is említsük meg, hogy túhajtásnál elszáll a PAT is, ha jelen ez valamit 1 RAM-nál -
Fam #1758 asusnál kicsit bonyolultabb a dolog, az ami bios nem engedi annyira finomhangolni a memóriát, más programból meg ezt nem lehet állítani
azt, hogy a 77mhz, vagy a 650mhz jelent nagyobb teljesítménytöbbletet neked kell letesztelned programokkal
de a konfigodat elnézve az az egy szem memória így sem a leggyorsabb (ohne dual channel) így szerintem inkább a procihúzás!
amúgy általában szinkronba a leggyorsabb minden rendszer -
Fam #1757 ha a gép elindul, csak az oprendszer nem akkor ott nem a proci a gyenge lancszem, hanem valami más (procihűtő, memória) -
#1756 Felvettem az FSB-t 250-re, nálam is 51 fok 20 perc 100%-os járatás után (vagyis +4 fok). De így csak 333Mhz-n megy a 400Mhz-s memória, ha meg fix 400-ra állítom akkor nem bootol az XP, csak kékháttérbe villan, és újraindul.
A BIOS-ba nincs CPU:memoria arány, valami programmal nem lehet állítani? Mi ér többet a +650Mhz CPU TUNING vagy a gyári 77Mhz memória? -
#1755 akkor az enyém kivétel. ;)
3.75-ön nem indul ez az oprendszer... ,( -
#1754 Egy óra nfsu-zás után meg 50-51 fokos, és venti maxon pörög :) -
#1753 Kicsit lehetnél számszerűbb... nekem most 44 fokos, 2 óra múvi nézés után, és a hűtőventi se pörög nagyon... -
#1752 Miért lenne sok? Persze ha egy 333 MHz-s P2-őt akarnál ennyit húzni, az sok lenne. A tuningnál %-okban kell gondolkodni, nem pedig MHz-ban. -
Fam #1751 nem kell emelni voltokat, az a gyilkosság
250fsb-t meg szinte minden fsb200-as p4 bírja -
#1750 Nekem annyit nem bír.
Vagy a Volt-okhoz is hozzá kell nyúlni? -
#1749 hmmm, nemtom.
Nálam a 250 FSB az 3.75-öt jelent 750 Mhz tuning nem sok egy kicsit? -
#1748 Miért? 25% tuning miért sok? nekem is 167-en megy 133 helyett az fsb, ráadásul alapfeszen (ez is 25%). Én is 5:4-es arányt javaslok és így lehet pont 250:200 az fsb:memo aránya. Pont jó szerintem. -
#1747 FSB 250? Az gyilkosság! ;)
Az nálam annyit jelenteni, hogy 3.75-ön menne 3.0 helyett. ;)
Nekem atomstabilan 230 mhzen megy, 240-nél már hibázik.
Ja persze én 1:1re tettem, mert ha 5:4-re teszem akkor a memória mhz-e 200 alá esik ami annyit jelent, hogy veszít a sebességéből nem? Vagy 5:4, de akkor 250, vagy 1:1 kell de akkor lassabb.
Ugyanis ha nem 200-al megy akkor nincs rendesen kihasználva nem?
Melyik éri meg jobban ha az FSB vagy a memória megy nagyobb Mhzen? -
Fam #1746 állítsd a cpu:ram ratiot 5:4-re és simán ránthatod az fsb-t 250-re (vagy még magasabbra is, ez már ram függő)
azért nem árt hűteni azt a procit ha 3250Mhz-n akarod járatni:) -
#1745 hja, de nekem a hozzáadott gyári hűtő van -
#1744 Nekem milyen meleg szokott lenni a cucc? (tudod, ugyanolyan procink és lapunk van :)) -
#1743 "2x 512/400 Samsung"
Ezért írtam neki, hogy próbálkozhat az általam írt módon. Vagy nem jól mondtam? -
#1742 Én ebben azért nem vagyok biztos. -
#1741 Nahát tesó, üdvözöllek a nyertesek táborában
De a kérdés, hogy milyen ramod van, ugyanis ha 400-as, akkor hiába próbálod cibálni az fsb-t felfele, nem nagyon fog menni, ha az fsb:memory ratio 1:1-en van. De ha visszaveszed a memot, akkor már fog menni. Persze ez függ a memória minőségétől is. -
#1740 Szerintetek, egy 1,7es celeron gyári hűtője jól tudja hűteni egy 2,4es p4est is?? Ahogy én nézegettem szerintem nincs különbség az intel gyári hűtők között... -
#1739 Az XP nem is fog, de a 98-nak kellene. Milyen az Intel? Megéri-e az árát? A sima 2.6c milyen az eddigihez képest? (Ha használod játékon kívül másra, akkor írjad le a benyomásaidat!) -
#1738 win reinstall volt?
Ugyanis ha a gép elindul, akkor sztem sotware hiba. ;)
Na nekem IC-7/3.0/800/ van, szóval tudok pár apróságot mondani.
Ahogy én csinálom:
AGP fix, memória cpu 1:1, azaz automata.
Én 222-ig húztam fel. Szóval próbálgasd mondjuk először 210-re, stb.
Még a memóriánk is ugyanannyi most látom. ;) -
Maxx #1737 Hi!
Jelentem átáltam intelre!:)
Eddig NF7S+2500+@3600+ volt:)
Ma vettem egy ABIT IC-7 -et, Egy 2.6C 800fsb P4 et.
Huzni szeretném, de nem negyon megy, mi az amit a bioszban állitgatnom kéne. Nem vagyok láma, csak az amdt ismerem, nem tudom a p4 nél mit kell kikapcsolni ha huzva van.segitsetek plz. a Proci fsbt beállitottam a pci/agp fixen van a ram freki arányt is probálgattam, de nem nagyon akarja, elindul de a windows nem áll fel.
HELP ME!
-
#1736 Nemishanemezegykapcsolóüzeműtápegység. És az ijjen tápok adott időközömként nagy áramokat vesznek fel egy pillanatra a hálózatbolés torzítják annak szinuszjelét (ogyanúgy minta kompaktlámpák) Sokgép esetén a sinusjelböl maszlag lesz (levágja a csúcsát) és ez más fogyasztók esetleg képtelenek lesznek róla működni. Soggép esetén elbaszarintódhat a fődkábel is, de a sima ómos fogyasztók é klasszikus tápok mellett otthonramég nem muszály pfc. Bár ezzel szivességet teszel a záramszolgáltatónak :D -
Akuma #1735 az előző izé, amit bemásoltam, arról én sem tudtam, tehát ne dobáljatok meg kővel, ha mindez nem igaz...
de, ha le akarnám fordítani egy mondatra...
Akkor van szükség pfc tápra, ha éppen egyszerre megy egy lakáson belül a mosógép, mosogatógép, villanytűzhely, mikró, a budiban a piláccs, esetleg a porszívó és éppen be akarjuk hergelni a gépet is. (könnyen előfordulhat, hogy sikerül lelőni a biztosítékot) -
#1734 Upgrade Coolinkra AP350X-re? -
Akuma #1733 ja ezt idézőjelben kellett volna! netről szedtem google-el! -
Akuma #1732 google ne aggódj, én is ilyen válaszokat szoktam kapni
Most pedig teszünk egy kis kitérőt. Számtalanszor hallani, hogy huuuuuuuu, öcsém, vettem egy király aktivpéefcés/passzívpéefcés tápot! Ne rontsuk el az illető örömét azzal, hogy közöljük vele: áldozata lett az új idők még újabb mókusvakításának. Igen, a tápegységfronton ez a legújabb marketing-duma, az „Active PFC”, vagy a „Passive PFC”. Anélkül, hogy a műszaki részletekbe nagyon beleásnánk magunkat, tisztázzuk, mit is jelentenek ezek az ezrekbe kerülő varázsszavak. A PFC jelentése: Power Factor Correction, nem pedig Power Fan Control, ahogy sokan gondolják. Na jó – kérdezhetitek – de mit is korrigál ez a micsoda? Röviden: semmi olyat, ami nekünk érdekes. A villamos hálózatra, pontosabban az energiafelhasználás hatékonyságára rendkívül káros kapacitív terhelést csökkenti. Tehát a 230 voltos oldal felé dolgozik, és vagy aktív alkatrészekkel – tranzisztor, integrált áramkör -, vagy passzív alkatrészekkel – tekercs, ellenállás, kondenzátor – csökkenti a tápegység hálózat felé irányuló kapacitív terhelését. Nem mondom, hogy egy olyan helyen, ahol többszáz gép üzemel egyszerre, nincs létjogosultsága az ilyen tápok használatának. Azt se mondom, hogy aki ilyen módon kívánja segíteni az áramszolgáltatót, ne vegyen ilyen tápot. Azt viszont mondom, hogy a tápegységek kapacitív terhelése igen csekély. Azt meg főleg mondom, hogy a táppal jó erősen fejbe kell vágni azt, aki a PFC-s tápot úgy adja el, hogy ez a rövidítés betonstabil túlfeszültségvédelmet jelent! Mert – mint kiderült – nem ezt jelenti. Mégis sok helyen így árulják, és ez nem szép dolog. Összefoglalva tehát: PFC nélkül egész jól el lehet lenni. Most pedig térjünk vissza a tápegységekhez. Ha a tápegység megbízhatóságát, stabilitását, valamint a ráírt adatok valódiságát egy adatba sűrítve csinálunk egy 1 – 10 –ig terjedő skálát, akkor a dolog így néz ki:
Típus Teljesítmény Rövidzárvédelem Túlfeszültségvédelem Pontszám
Codegen 400W van ? 3
Mercury 400W van egyszerű 6
Azona 400W van egyszerű 6
Huntkey 400W van jobb 7
Chieftek 400W van kiváló 9
Enermax 400W van kiváló 10
csak én nem kapok választ a google-on kívül -
#1731 http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/test_report/IS7_Series/10.php
Ezek szerint menni kellene. -
#1730 Mi az a pfc? -
Akuma #1729 személy szerint hülyeségnek tartok 20-30ezret kidopni egy tápra legyen az akármilyen márkás
talán majd, ha gazdag leszek... jövőre -
Akuma #1728 én is jobban megbíznék, elég az árára ránézni... mindenesetre egy 300wattos codegen tápot lecseréltem +3000 forintért egy 400wattos pfc! szintén codegen tápra... és nem félek, hogy ő miatta halna be a rendszer... 1001 más dolog van, amitől sokkal nagyobb az esélye a halálnak -
#1727 Ahhoz nem árt egy erősebb táp, de amúgy az a Codegen nem olyan vészes. Mindenesetre egy 300 vagy 360W-os Chieftec-ben jobban megbíznék. -
#1726 Akkor gond, mert 2 hálókártya (alaplap+integrált), 2 HDD, 2 DVD/RW, tuner. -
#1725 Attól függ hogy miylen a konfigod most és hány w-s a codegened. Egy 300w-s codegen kb 180w-t tud. De abban a 180w-ben sem bízok.