12
Ettől most eltekintek.
-
Árnyvadász #12 :) -
#11 politikai pályára kellett volna menned :D -
Árnyvadász #10 Beszarok magamtól :) Ennyit írni a semmiről. Gondlotam felhozom a topicot, hogy mások is röhöghessenek egy sort, ha lesz türelmük elolvasni amit anno megalkottam... Soha többé :D -
Árnyvadász #8 Kútfőből. Ha akarod elolvasod, ha akarod nem. Csak kitettem. Van benne néhány érdekes dolog. Tulajdonképpen ennyi. -
#7 eléggé :)
de most ezt honnét vetted ? mármint ezt a hüje sok szoveget :DDD -
Árnyvadász #5 Lentről felfelé olvasva van a sorrend. Meg kellett bontani, mivel túl nagy volt a méret. -
Árnyvadász #4 Azért tegyük hozzá, hogy sokszor találkozunk olyannal, hogy saját motorral oldják meg az átvezetést, vagy akár az intrót is (bár ez még elég ritka), vagy videókkal helyettesítik azt. Egy dolog azonban elmondható. Az animációknak igen is van létjogosultságuk, pedig lassan kezdenek kihalni, már olyan értelemben, hogy kevés van belőlük, és amik vannak sem valami túlzottan fényesek. Ez is pénz. Szeretnének a fejlesztőcsapatok ebből is elvonni, meg ugyebár idő is. Sok-sok idő, amíg elkészülnek ezek az alkotások. Pláne ha több is van belőle egy játékon belül. De én azt mondom, igen is megéri ezeket megcsinálni, mert még akár évek múlva is szívesen emlegetjük őket, ha jól sikerültek és ez olyan jó érzéssel tölt el. És nem csak engem ebben biztos vagyok. Azt is aki csinálta , vagy azokat is akik csinálták. És már önmagában ezért is megéri.
Képzeljétek el, hogy az Exigo (egy hamarosan megjelenő magyar RTS lesz) animációja 5 hónapon keresztül készült, nyolc ember munkája van benne és hossza nem több másfél percnél. Durva mi? Viszont az eddigi legjobb. Semmi sem ér a közelébe. A kérdés fenn áll továbbra is. Megéri e a fáradtságot vagy nem. Döntse el mindenki maga. Én szeretném, ha maradnának, bár ahogy a grafikus motorok fejlődnek, ugye DOOM III, egyre inkább átveszik a szerepet az in-game videók, melyek a játék saját motorját használják. Elérkeztünk az animáció szintű grafika megvalósításának kezdeti szakaszához, és ezek felváltják, ha lassan is, a normál animációkat. Természetesen ez az FPS kategóriára igaz egyenlőre, de nem telik bele 2-3 évbe és már minden játék ezzel a technikával fogja megoldani a problémát. Persze majd kiderül. Addig is élvezzük ezeket a nagyszerű alkotásokat, melyből persze nem csak ennyi van, amit én teszteltem, de bizony nagyon-nagyon sok labdába se rúg ezek mellett. Nyilván kimaradt néhány nagyobb név animációja, de ezek összességében jól átfogják a számítógépes játékok stílusainak animációit. Van itt FPS, RTS, Hack & Slash, Sport egyéb….
Még egyvalamit elmondok. Bár már így is elég sok minden le van írva, de érdemes megemlíteni ugyanis kicsit kapcsolódik a témához, Vannak az előzetes kis videócskák, a játékok bemutatásához. Nos azok sok esetben oly jóra sikerülnek, hogy lazán felveszik a versenyt az igényesebb animációkkal is. Ott megvan minden, ami kell: Hangulat, összetettség, minőség (high videók esetén), zene, hangok és egyéb, de mivel ezek csak bemutatás céljából készülnek, maximum arra jók, hogy a PC-s játékmagazinok CD-ire feltéve vagy a netről leszedve adják meg az alaphangot az adott játéknak.
És akkor jöjjön, amiért e cikk született. Jöjjön a helyezések listája, nézzük ki lett a győztes és kik a dobogósak.
Végítélet:
1. Diablo II 43 pont
2. Global Operation 39 pont
3. Warcraft III: Reign of Chaos 37 pont
4. Return Castle of the Wolfenstein 35 pont
5. Battlefield 1942 34 pont
5. Medal of Honor: Allied Assault 34 pont
6. Fifa 98’ 33 pont
7. Quake III: Arena 25 pont
8. WWE: RAW 24 pont
9. THIEF: The Dark Project 22 pont
A Medal és a Battlefield között holtverseny alakult ki. A Wolfenstein nem sokkal maradt le a dobogóról. A Diablo II pedig magasan kiemelkedik a mezőnyből, biztosítva helyet az abszolult győzelméhez. A Warcraft III-at én és szerintem sokan mások is a második helyre várták, de a Global szemtelenül beférkőzött elébe. Mindenesetre, ami tény, az nem más, hogy két Blizzard animáció is a dobogóra léphet és ez, több mint nagy szó. Ez nagyszerű teljesítmény a fiúktól. Csak így tovább. A Barking Dogs csapat Global-ja pedig animációban nagyszerűt alkotott, még ha minőségileg nem is egy Warcraft III, de játékuk már közel sem ilyen jó. Ezt csak azért írtam, ha netalántán emiatt, a teszt miatt próbálná ki valaki, nehogy csalódjon. Van, amikor az animáció jobb, mint maga a program van, amikor ez pont fordítva sül el. És van, amikor mindkettő fantasztikus. Találjátok ki melyik az, ezt már rátok bízom.
Ha jó reggelt-el indítottam, hát legyen a vége:
Jó éjszakát!
(Mire ezt elolvassátok már majdnem az lesz! )
-
Árnyvadász #3 Diablo II
Animáció minősége: Nehéz helyzetben vagyok, mivel a Diablo hol 6-os szintű, hol csak 4-es, ezért végül is úgy döntöttem marad az 5, ami a kettő átlaga. Minőségileg vannak olyan pillanatok benne, ami a világ legjobbjává teszik. Ez nem semmi egy 2000-es programtól.
Összetettség: A király ezen a téren megszületett. És ezt a legnehezebb elérni! Ugyanis itt olyan effektek halmaza, álomvilágszerű rémpokol válik valóvá, melyhez foghatót nem láthattunk egyetlen animációban amióta a föld kerek. Hölgyeim és Uraim ez 6, de kőbe vésve az egyszer biztos! Fergeteges.
Történet: Kicsit stílszerűen fogalmazva: A Diablo sátáni jellegét az alant és fentebb látható pontszámok is jelezni fogják, ugyanis abból kiolvasható lesz a 666. Jó mi? Pedig ez van, mert a sztori abszolult ütős az animáció alatt, akár egy kisregény. 6 és szintén kőbe vésve. Elfogult vagyok? Nem. Ez a legjobb, itt mese nincs.
Hangulat: Hát nem is tudom. Mit is írtam feljebb? Azt hogy itt is hatosnak kell lennie. Sátáni kacaj. Az ördög mindig átver! Ez csak 5, de az olyan keményen, mint a kő. Majdnem 6, de reálisan inkább 5. Amit ne felejtsük el: Kiemelkedő!
Zene: Na itt egy kis visszalépés lesz az előbbi pontszámokhoz képest. Jó a zene, de ez csak 4. Nyugalom, nem rossz azért ez sem. Tény, hogy van nála jobb.
Hang: Ami ezt illeti, itt a Diablo animáció elviszi ismét a pálmát. Tökéletesen megérdemelt a 6-os! Na, csak kijött a 666. Várni kellett rá. Eddig.
Hosszúság: Hopp. Itt is becsúszik egy 6-os. Abszolult hosszú. Nem beszélve arról, ahogy a Warcraft-nál itt is van még átvezető animáció az intrón kívül és ezek is oly hosszúak, hogy a 6 beton biztos a sikerhez. De önmagában az intró is lazán 6.
Játékra való felkészítés: Profi. Azaz 5 pont. Mindenki győződjön meg személyesen róla. A szavak feleslegesek.
Összhatás: 43 pont. „Ez igen! Megérdemelten, teszem hozzá. Megszületett a király.”
Senki se hagyja ki ezeknek az animációknak a megnézését (mivel nem csak az intró van), mert nem tudja, mit veszít! Mellesleg a játék is kiváló szórakozást nyújt, de ugye már 100-szor leírtam, hogy ez nem tartozik a tárgykörbe, ám itt nem lehet elmenni mellette.
Global Operation
Animáció minősége: A Global meglepően szép ezen a téren, pedig pre-renderelt a dolog. Én megadom neki az 5-t, pedig a 4 sem állna tőle olyan távol, ám annál jobb, még ha nem is sokkal. Tehát 5 pont.
Összetettség: Hála az égnek egy újabb etalonnal gazdagodtunk, bár nem annyira összetett, mint a Diablo, a váltások, a hirtelen megfeszült képek, ahogyan a katonákat mutatják be, és a zoom technika, mely űri magasságoktól egészen emberközelig mutat, abszolult megérdemli az 5-ös pontszámot. Ezek után nyilván 6-ot vártatok volna, de maradjunk az 5-nél. Van jobb. Ezért.
Történet: Egészen jó! Pedig csak a katonák mindennapjait mutatja be az animáció. Ha az élet kioltása mindennaposnak számít. Sajnos manapság igen. Terror és Anti terror közötti feszült ellentétek bontakoznak ki, bemutatva ezzel a játék fő irányvonalát. Viszont pontban ez 4-nél nem több.
Hangulat: Global ebből jelesre vizsgázott. 5 pont punktum. Átitató a hangulata. Szinte már együtt érzünk az emberekkel.
Zene: Pergős, katonás, adrenalinos és pontszámban ez 4-es. Nem kiemelkedő csak nagyon jó.
Hang: Ugyanez a szituáció a hanggal is. Marad a 4 pont.
Hosszúság: És végre! Itt a másik program a Diablo után, mely animáció hosszúságban behozza a hátrányt a többiek előtt. Ez 6, akár fentről, akár lentről, akár oldalról nézzük is.
Játékra való felkészítés: És újfent 6-ost avathatunk. Zseniális, ahogy az animáció egyenesen a főmenübe invitál. Ehhez a programhoz, ennél jobbat keresve se készíthettek volna ráhangolódásban a készítők. Tuti és fix az egyszer biztos.
Összhatás: 39 pont. „Ez igen szép eredmény! Sőt!”
(Túlzónak tűnhet az eredmény, hiszen ezzel a pontszámmal a Warcraft III-at is megelőzi a Global, de úgy érzem, megérdemli a kapott pontszámokat.)
Fifa 98
Animáció minősége: A Fifa sorozatok sohasem erről voltak híresek, de azért ez nem azt jelenti, hogy akár ebben a részben akár a másikakban ne lenne ez legalább olyan jó, mint a 4 pont. Ami nem lekicsinylés.
Összetettség: Ez viszont erőssége a 98-nak, pláne, a többinek pedig szintén pláne csak pláne nélkül simán igennel folytatva. Huhh… Nem kell megijedni. Az 5 igen jogos. A sorozat többi részére ez nem jellemző, ott inkább a 3-4 között vacilálhatunk, de maradok a 98-nál, csak mivel ez a FIFA egy része, így hát remélem nem baj, ha kalandozok közben. Eddig. Nem akarok megkuszálni mindenkit. Tehát ez 5, menjünk tovább.
Történet: Na itt a nagy semmi, vagy valami? Hát ez édes kevés kérem szépen, maradjunk a 2-nél és akkor még jófiú voltam.
Hangulat: Ha szereted a focit…. Nagyon jó a hangulat. Ez tény. Szerintem itt az 5 pont kőkeményen megállja a helyét, akár még szobrot is építhetnénk rá, annyira.
Zene: Hát igen, ez ami abszolult odaillik az animáció alá. Ebben hiba nincs, ahogy a pontszámában se ami, 5.
Hang: Itt viszont már nem ennyire fényes a helyzet. A hangok teljesen átlagosak. Mondjuk, ezt meg lehet érteni, mivel itt nem egy szuperakció dús FPS bevezetőjéről van szó vagy ehhez hasonló dologról, de azért véleményem szerint lehetett volna ebben is maradandót alkotni. És ez nem szőrszálhasogatás. 3 pont. Több hozzáfűznivalóm nincs.
Hosszúság: Ez 4 pont. Egyszerű de nagyszerű. A 4 itt kifejezetten jó elért eredmény. Magát a stílust nézve.
Játékra való felkészítés: Nagyon nehéz helyzetben vagyok. Nem amiatt, mert ez a rész nem hozza azt amit vártam. Ellenkezőleg. Hozza, csak azt nem tudom, hogy ez most 5 vagy 4 pont e. Tudjátok mit: Ez 5 pont. Igen. Annyi.
Összhatás: 33 pont. „Derék eredmény. Ne feledjük, 1998-as animációról van szó!”
Quake 3: Arena
Animáció minősége: ID Software. Mond ez valakinek valamit? Na jó. Persze, hogy mond. És ha már mond, akkor tisztában vagyunk azzal is, hogy nevük a minőséggel párosul. Jogos és megérdemelt az 5 pont.
Összetettség: Nagyon rövid az animáció, viszont ennek ellenére fantasztikus jelenetekben lehet részünk. A mára már közkincsé és etalonná vált szivar lehullásos jelent önmagáért beszél, a teleport effektjéről nem is beszélve Sarge önfeláldozása pedig egyedi jellemvonása a kemény harcedzett katonának. Az igazi Arena harcosa, az utolsó leheletéig küzd. Szerintem, legyen ez 5 pont. A többi tulajdonság már sajna úgyis elég gyatra lesz, de mit is várhatunk egy multiplayer orientált FPS bevezetőjétől. Talán ezt meg az előbbit. Mármint összetettséget és minőséget. Na meg mondjuk hangokat, de mindennek megvan a maga sora, kitérek lejjebb rá hamarosan.
Történet: A gyengeség jelei kezdenek megmutatkozni. 2 pontnál ez nem több. Itt még az 1 pontot is megkockáztatnám, de azért annál a szintnél egy fokkal magasabbat adok.
Hangulat: Hát ez sem valami egetrengető. Közepes, átlagos, magyarán szólva 3 pont, annál egy kanyit sem több.
Zene: Egy újabb nincs kategória, vagy ha van is az katasztrófális szintű. Ennél 1 pontnál többet nem adhatok. Ez már hagy kívánnivalót maga után rendesen.
Hang: Kicsit jobb a helyzet. Sőt. Olyannyira, hogy ez 4 pont. Ám szembetűnő lehet, hogy ez még mindig nem valami egetrengető, ha az ID-t vesszük alapul. Természetesen a játék itt is kárpótol, de mivel szigorúan animáció teszten vagyunk, azzal a résszel itt nem foglalkozok.
Hosszúság: 2 pont és nagy szerencséje az animációnak, hogy nem 1! Borzalmasan rövid.
Játékra való felkészítés: Na az biztos, hogy nem ez az animáció lesz az amiatt elkezdünk Quake III-azni. 3 pont, de rohadtúl rezeg a léc. Mázli már megint.
Az összhatás: 25 pont Nem éppen bizalomgerjesztő, de megteszi. Fura, hogy a legjobbak közé raktam? Tényleg jó, csak részleteibe menve, nem hozza azt, amit várok tőle és annyira rövid és sztoritlan, hogy ez egyszerre és mindenkorra megpecsételi a pontbéli sorsát. Megnézni azért meg kell!
Összhatás: 25 pont. „Ne a pontok alapján ítéljük meg. Jó csak…”
WWE: RAW
Elérkeztünk tesztünk egyetlen alanyához, mely nem animáció csak összeválogatott videó jelenetekből áll. Ám én mégis beveszem a sorba, mivel hamarosan az animáció szintje eléri ezt a szintet. Ahogy annak idején mondta John Carmack (remélem nem kell bemutatni), a PC-s játékok grafikája hamarosan eléri (DOOM III) az animációban látottakét. Mikor ezt kijelentette, sokan megmosolyogták. Mostanra már lefagyott az arcukról a mosoly maradéka is. Nem véletlenül. A mondás beigazolódni látszik. Jövőre pedig valóság lesz. Így van ez az animáció és a videó felvételek párhuzamánál is. Tehát akkor WWE: RAW.
Animáció minősége: Nos ugye itt természetesen a videó minőségét fogom pontozni. Mit is mondjak? Piszkosul jó a minőség, bár ennél már láttam jobbat is. 4 pont, mert csalóka az összkép. Nagyon gyorsan váltakoznak a jelenetek, emiatt úgy tűnik a minőség szemkápráztató, de megnyugtatok mindenkit ez nem így van. Ezt majd az összetettség számlájára írom. 4 és nem több.
Összetettség: Már itt is vagyunk. Ez az amiben a RAW videója elsőrangú. Mesteri jeleneteket vágtak be a készítők, olyan apróságokat is észre lehet venni, mint az izzadságcseppek a birkózó testén. Látványos képsorok, egyre feszültebb akciók és a birkózás gyönyöre tükröződik a retinánkon. Amilyen rövid, olyan jól összerakott, kellemes effektezésű. Nagyon a 6 felé áll a kezem, de ez 5 pont. Azt viszont igen kiérdemelten kapja.
Történet: Semmi. Úgy bizony. Ilyen nincs. Tehát ez vérszegény 1 pont. Kár, de ezt kell elfogadni.
Hangulat: Itt már érződik valami. Valami egészen kellemes, de ezt sokkal jobbra meglehetett volna csinálni. Mellesleg olyan rövidkék a bejátszások és maga a videó hossza, hogy nem tud kellően kialakulni. A menüben eszmélünk fel valami hangulat érzésre, de az már nem tárgya az elemzésnek. 3 pont. Átlagosnál nem jobb.
Zene: Hááát. 2 pont és akkor nem mondtam semmit. Ez a hagyjuk kategória. Bár jobban meggondolva inkább 3. Igen. Ez 3 pont. Elnézést a bizonytalankodásért. Nem rossz, de… A többit tudjátok úgy is.
Hang: Ez sem valami felemelő, de ez tényleg nem. Itt már jogos a 2 pont. És ez végleges.
Hosszúság: Ez vagy 2, vagy 3, de inkább az utóbbi, ugyanis a Quake III animációjánál hosszabb, bár nem sokkal. 10-20 másodperccel. Ez éppen a 3 pontra elegendő kritérium.
Játékra való felkészítés: Teljesen átlagos ez is. Azért lett volna miből válogatni. Látszik, hogy a készítők nem erőltették meg magukat túlságosan, annyit adtak csak hozzá, ami csak a 3 pontra elegendő.
Összhatás: 24 pont. „Az animációk jobbak a bevágott videóknál, de az, más kategória.”
-
Árnyvadász #2 Battlefield 1942
Animáció minősége: A BF ebben a kategóriában egy 4-est érdemel, ugyanis egy rendkívül szép minőséget láthatunk a képernyőnkön, de a pre-renderelt jelleg nem éri el a Warcraft III szintjét, ami mint a teszt végén kiderül, de jobb, ha elmondom most: Tökéletes hasonlítási alap a minőség összemérésére. Ő lesz az 6-os szint. A BF lehetne ebből a szempontból sokkal jobb is, mivel azonban van a felsorolásban jobb, ezért marad a 4 pont.
Összetettség: Itt már jobb a helyzet, bár azért ez még nem a jéghegy csúcsa. Remek váltások vannak, az effektek tökéletesen illeszkednek a látottakhoz, és kellően alaposan bemutatja az animáció, hogy itt mire számíthatunk. Ebből többet, ilyen röviden nem lehetett volna kihozni, még a helyszínek is szerepelnek benne és annak harceszközei. Szerintem ez 4 pont, mivel közepesnél jobb.
Történet: Ami az igazsághoz hozzátartozik, az-az, hogy a BF intrónak története nem nagyon van. Egyszerűen felmutatja a használható háborús harceszközöket az animáció, de ennél többre nem terjed ki, így bizony ez harmat gyenge, számmal kifejezve 2 pont.
Hangulat: No itt már történik komoly előrelépés. Ennek az intrónak ez kifejezetten az erőssége. Minden a helyén van, ahhoz, hogy úgy érezzük: Itt a II. Világháborút vettük meg CD-n és még szerepelhetünk is benne! A pont: 5.
Zene: Az elején lágyan kezdődő, majdan egyre jobban felívelő hangzása, teljes összhangot teremt a háborús környezethez. Az 5 pont nem is lehet kétséges.
Hang: Élőben nem hallhattam (maximum dokumentumfilmekben) a háborús szerkezetek hangjait, de meg kell mondjam, ezek egészen biztosan úgy szólnak ahogy akkoribban tették azt. 5-nél alább nem megyek. Tehát 5 pont ez is.
Hosszúság: Ez is erőssége a BF-nek, bár semmiképen nem a kiváló, vagy egyedi hosszúságú animok sorjába rendezkedik be a maga 4 pontjával. Átlagosanál feltétlenül jobb.
Játékra való felkészítés: Mivel oly kiegyensúlyozott az egész BF animáció, szinte minden porcikája 5 pontos, erre sem lehet eltérőt adni. A pont 5. Fantasztikusan teszi a dolgát az animáció ebből a szempontból, akár a katonák az életben. Teszik a dolgukat. A menüben ránköszönő zene, és a betöltésekkor megszólaló, már már éteri szerepet töltenek be. Kár, hogy itt csak az animáció kereteit taglalom, mivel ha továbbmennénk ez a pontszám elérné a hatost!
Összhatás: 34 pont. „Igen jó eredmény egy pre-renderelt animációtól.”
Return Castle of the Wolfenstein
Animáció minősége: Röviden és tömören fogalmazva ez: 4 pont. Lehetne jobb is, de túlzottan erőltetett a színek egyhangúsága, a sötét környezetben jóformán a villámok fényei nyújtják az egyetlen tájékozódási pontot. Ettől függetlenül minőségi, de csak az átlagosnál jobbra érdemes.
Összetettség: Nem lenne rossz, ha nem lenne rövid maga az animáció. Mert ettől függetlenül, remekül oldották meg az effekteket, a kiélezett helyzeteket és a meglepetésszerű mozzanatokat. Majdnem 5, de emiatt csak 4 pont.
Történet: Ez viszont telitalálat. Szépen keretbe foglalt nagyszerű sztori, ahol a múlt baljós történései árnyékszerűen vetődnek rá a jövő (1943) háborús ridegségére. Megindítva ezzel a képzeletünket. Megérdemelt az 5 pont!
Hangulat: Nem is találok más szavakat, mint a frenetikus jelzőt. Amilyen rövid ez az animáció, annyira érződik rajta az a sejtelemesen elvont jellegű hatás. Mese nincs, ez is 5 pont.
Zene: Elérkeztünk az első 6 pontos találathoz. A vérpofi szint kimagaslót nyújtó alkotása ez. Tökéletes mestermű, mely remekül igazodik a jelenetek sodrásához, a képi világ minden egyes mozzanatához, legyen akár az egy arckifejezés megváltozása is.
Hang: Maga a hang a semmi különös kategóriába tartozik, amolyan van és kész típusú, mely pontszámban mérve a 3-at éri el. Teljesen átlagos.
Hosszúság: A Wolfenstein itt is csorbát szenved, ugyanis amennyire jó maga az animáció, annyira rövid is, de ez sem véletlen. A hangulat megteremtéséhez ennyi is elég, azonban elnéztem ezt volna még legalább egy percig, főleg a második, az 1943-ban játszódó jelenetet. A pontszám itt 3.
Játékra való felkészítés: Ismét etalont avathatunk. Ez ennek az animációnak az igazi erőssége. Már majdnem 6 pont, de maradjunk a földön járva, ezért az 5 pont a reálisabb, mindenesetre zseniális az egyszer tény. Az animáció végén felkúszó szöveg, már az áhítat jegyében telik, homályos szemekkel. A játékra való felkészítésünk, megtörtént! Még egyszer taps.
Összegzés: 35 pont. „Tökéletes összhang, zene, képi világ és hangzás között.”
Thief: The Dark Project
Animáció minősége: Meg kell mondjam, hogy a Thief ezen része erősen a rajzfilm irányába orientál. Nehezen is nevezhető normális animációnak, pedig az. Csak hát a minőség meglehetősen kelletlen. Tipikus egyszer megnézem és esetleg még egyszer, de ennél többre nem érdemes. Kár, pedig maga a program nagyságrendekkel jobb, de ez itt nem szempont. Sajnos a pont csak 2, ami meglehetősen gyalázatos.
Összetettség: Valamivel jobb a helyzet. Ugyanis a tolvajlás egy-két lehetőségét bemutatja az animáció és kellemesen szövevényes is, ám nem egy nagy kunszt. Olyan, mint a sok éves átlag, pontban ez 3-at jelent.
Történet: Nem egyszerű a feladat. Maximum, egy részlet erejéig ugorhatunk bele, mit is csinál szerény tolvajunk a nemkívánatos személyekkel és a kicsiny küldetésével, de bizony ez vajmi kevés. Ez is 3 pont, több semmiképpen.
Hangulat: Tulajdonképpen van, de oly mértékben középút, hogy ez megint csak 3 pont. Egyszerűen nem kiemelkedő.
Zene: Szegény Thief! Eddig nem sok jót mondtam róla, persze ne feledjük, ez az animáció értékelése. Ebből is látszik, hogy egy jó programhoz is készülhet sivár intró. A zene megint csak a van, de igazából a minek kategória, sajnos itt már keményebben fogom a gyeplőt ez bizony csak 2 pont.
Hang: Itt egy picit jobb a helyzet, mivel ez 3-at ér. Gyakorlatilag nincs ezzel semmi baj. Hangzásilag olyan, mint amilyennek lennie kell, de szintén belesüpped az átlagos kategória szintjébe.
Hosszúság: Rövidnek nem rövid, de túlzásba sem megy a dolog. Ennek ellenére 3-at megér. Talán 4 is lehetne, de ahhoz még 30 másodperc nem ártott volna.
Játékra való felkészítés: Azért felkészít. De erőltetetten. Ezt sokkal jobban is meglehetett volna oldani. Most elvérzett a Thief? Nem, azt azért nem mondanám, egyszerűen halál átlagos az egész animáció, szőrével, bőrével együtt, itt a pont szintén 3. Mondom, ez legyen a legnagyobb hibája, ugyanis a játék szenzációs.
Összegzés: 22 pont. „A játék etalon, az intrója viszont nagyon gyenge.”
Medal of Honor: Allied Assault
Animáció minősége: Az év FPS-ének animációja határozottan minőségi, ám nem teljesen korrekt. Minőség szempontjából. Marad a 4 pont, pedig kisebb nagyobb munkával ez bőven lehetett volna 5 is.
Összetettség: Hasonló a szituáció, bár meg kell valljam, nagyon jól vannak elosztva a jelentek és a beúszó szövegek. Nagyban javítják ezt a faktort. Ám korántsem beszélhetünk kiemelkedő alkotásról. 4 pont, vita nélkül.
Történet: Van! De csak egy csata erejéig. Meg néhány képkocka a ráhangolódást segítve a későbbi harcokhoz. Nehéz ügy. Ugyanis átfogó animációt, történet szempontjából nagyon nehéz lett volna készíteni, és annak kellően hosszúra is kellett volna sikerednie. Kár, de így csak 3 pont.
Hangulat: Alakul a dolog. Hangulata az tényleg van az animációnak, csak kár, hogy ez mindössze 4 pontra elegendő mennyiségű. Azért ez nem rossz! De én 5-t vártam volna a kategória legjobbjától. Szubjektíven.
Zene: És eljött a kánaán! A zene vetekszik John Williams-ével. Gyönyörű, szinte könnyfakasztó, holott a fülünket édesgeti. Az 5 pont garantált, bár már majdnem 6-ot adtam. Tudjátok mit! Ez 6! Bizony ám.
Hang: Tökéletes. Teljesen élethű, ahogy maga a program is. Mármint történelmileg hiteles. Amúgy egy hent. De ez a műfajából ered. Ezzel nem fogok sokat bíbelődni. 5, mert kiemelkedőt alkottak a készítők.
Hosszúság: Nem hosszú. Ezt szögezzük le az elején. Viszont rövidnek sem rövid. Akkor? 3 pont. Szimplán és egyszerűen, ahogy kell.
Játékra való felkészítés: Ez bizony megvan. Nagyon is. Az 5 abszolult megérdemelt. Háborús játékra így kell felkészíteni valakit. Még egy plusz, hogy a menüben felcsendülő isteni zene (ismét), dob a legnagyobbat az előhatás animáción, mintegy utóhatásképpen, de ez már nem a témához adódik, csak nem bírtam megállni, hogy le ne írjam. Tehát szuper!
Összhatás: 34 pont. „Kellően izgalmas, kellően minőségi, de több is lehetett volna.”
Warcraft III: Reign of Chaos
Animáció minősége: Elérkeztünk az etalonhoz. Mivel ebben a játékban már nemcsak az intró az animáció, hanem az egyes részek közötti videók is, valahogy nem volt szívem kihagyni azokat sem az értékelésnél. Bár szigorúan csak az intrót veszem alapul. Majd mindegyik animáció önállóan is ennyit ért volna el és ez önmagában utal a minőségre. Gyönyörű. Ezt látni kell, ugyanis leírni nem lehet. Bár kicsit uralkodik a sárgás szín, ettől függetlenül ez 6 pont. No comment.
Összetettség: Nem túl összetett, de nagyon sok olyan részlet van benne, ami mestermunka. Szeretnék rá 5-t adni, de nem tehetem, mivel annyit nem ér. Maradjunk a 4-nél és akkor biztos jól fogunk aludni.
Történet: Nos igen. Remekül elmeséli azt, ami a fő szála lesz a játénak a következőkben. Pedig csak egyetlen párharcból bontakozik ki a sztori. Már amennyire kibontakozik. Mindenesetre ez megér egy misét, de 5 pontot bizony megint nem. 4, mert bal lábbal keltem, de nem ezért tényleg. Egyszerűen az 5 pont sok lenne rá. Ahhoz több kell, ilyen egyszerű. Az ötlet viszont zseniális.
Hangulat: Ez viszont megvan. Itt már jogos a 4! Megint 4? Kérdezitek magatokban, gondolom. Igen mivel annyira nem profi, csak egyszerűen van neki hangulata. Feltétlenül jobb az átlagnál, de nem egetverő az egyszer szent.
Zene: Nincs! Mondjuk, ha jól meggondoljuk, ide nem is kell. Mivel nincs azért nem 0 pont. Azért adok rá 2-t, mert ide teljesen felesleges lett volna zenét komponálni. Igazat adok a Blizzard-nak. De semmiképp nem 0 a dolog pontszámban. Fura ugye? Ez van. És ne feledjük, itt a többi átvezető résznek van zenéje, ami viszont fergeteges! Gondoltam valamit, ugyanis a Warcraft-ot merő tudatlanság lenne csak az intró alapján elemezni zeneileg. És itt jön, ami kiemeli a szürke átlagból őt! A zene 5, mert később olyan szintű lesz, amely bár az intróban hiánya miatt nem mutatkozik meg, nem szabad ilyen módon kihagyni. Jogosan! Tehát 5. Csak meglett…
Hang: Végre! 5 az bizony úgy ahogy van. Ez tökéletes. Ennél jobbat majd a Diablo fog szolgáltatni, de erre kitérek nemsokára. Szóval 5 a pont.
Hosszúság: Végre az első animáció, mely ebben a kategóriában eléri az 5-öt. Ez megnyugtató. Pedig nem hosszú, de pont annyi hogy 5 legyen. Hibátlan.
Játékra való felkészítés: Hmm… Szerintem a 4-ben maradjunk és ezt nem is boncolgatnám tovább. Valamit ad, de csak átlagosnál jobbat. Kár érte.
Az összhatás: 34 pont. Mivel a zene még hoz 3 pontot, fentebb leírtak szerint a végső pontszám: 37 pont. És azt hiszem így teljes az összkép. Tehát:
Összhatás: 37 pont. „Elképesztő látvány, páratlan környezetben.”
-
Árnyvadász #1 INTRÓK, VIDEÓ és részben ÁTVEZETŐ ANIMÁCIÓK TESZTJE
Jó reggelt!
Annyi tesztet lehet olvasni nap, mint nap az újságokban, az interneten és egyéb forrásokból, melyek játékleírásokból állnak, hogy jöjjön egy kis INTRO és VIDEO értékelés, kicsit újszerű formában, ám a jól megszokott régi értékekre alapozva.
Érdemes is erre kitérni, hiszen a legújabb játékok mindig szebb grafikával kápráztatják el a nagyérdeműt, de bizony az intrókról ez nem mondható el. Ugyanis lehetséges, hogy egy program 1999-es intrója sokkal szebb, sokkal jobb, mint egy 2002-es programé. (Témától függetlenül.) Sokszor visszalépéseknek lehetünk szemtanúi, ahogy haladunk a korral, és sokszor kellemes meglepetésekben lehet részünk. Nézzük ennek fényében a résztvevőket és az értékelés szabályait pontokra lebontva.
A résztvevők abc sorrendben:
-3DMark 2001: Nature Teszt
-Age of Mythology
-Battlefield 1942
-Diablo II
-Global Operation
-Fifa 98
-Medal of Honor: Allied Assault
-Quake III: Arena
-Return Castle of the Wolfenstein
-Thief: The Dark Project
-Warcraft III: Reign of Chaos
-WWE: RAW
Rengeteg olyan játék van, amelyik saját motorját használja fel az animációk helyettesítéséhez, ezek nem kerültek be a felsorolásba, mivel majd külön kitérek rájuk. A jelen sorrend résztvevői napjaink legszínvonalasabb intróival és átvezető részeivel büszkélkedhetnek (ahol van), nyílván vannak még ehhez hasonló programok, de én ezeket vettem alapul. A 3DMark Nature teszt azért került bele a felsorolásba, mivel rengeteg program a saját motorjával lelkesíti a kipróbálóit, és mivel ez real-time-ban fut a legalább Geforce3-as, és annál jobb videó kártyákon, ezért érdemes rá kitérni, még ha a helyezésben nem lesz belefoglalva. A WWE: RAW szintén kakukktojás, itt lényegében a bevágott élő felvételek kidolgozottságát, szerkesztését és egyéb tényezőit mutatom be. Ahogy a normál animációk esetén, de feltétlenül meg kell említeni, mert a helyezésnél meglepő eredményeket produkál és ez mindenképpen érdekes az animációkkal összevetve. A többi program már azonos technológia léptékkel készült, általában 3D Studio Max-al, vagy Ligthwave-el, bár a Global Operation pre-renderelt animáció inkább a játék motorjával vonnak párhuzamot (nem tisztán animáció), mégis annál jelentősebben szebbek. Ez egy kicsit igaz a Battlefield-re is, de mivel ezek az előrenderelt videók is nagyszerűek, méltán van helyük az összevetésben. Nagy hátrányt emiatt nem fognak szenvedni mivel az értékelés jó pár dologra kitér. És nem csak minőségbeli szinten vizsgálom az egyes intrók, átvezetők jellemvonásait. No, jöjjön akkor az értékelés és a pontozás leírása.
Először vegyük a pontozást. A pontozás 1-5-ös értéket vesz fel, de rendkívüli esetben a 6 lesz a maximális pontszám. Azonban ez csak egy-két intró sajátossága.
1 pont: Katasztrofális szint. Ezzel nem igen fogtok találkozni, mivel itt a legjobb intrók szerepelnek, tehát értelemszerűen ezeket ez nem jellemzi. (Miután végeztem a tesztelés leírásával rájöttem, hogy mégis jellemzi, ám elhanyagolható a jelenléte.)
2 pont: Nem valami felemelő, de szódával elmegy, ahogy szokták mondani.
3 pont: Középút. Ennél azért van lényegesen jobb, de lehet sokkal rosszabb is. Ha lehetne mondani, akkor ebben a kategóriában ez jellemzi a belépőszintet.
4 pont: Kifejezetten jó! Az átlagosnál jobb, de még nem kimagasló, azonban ez az érték már a felsőbb kategóriájú igényszint kiváltsága.
5 pont: Ez már profi szint. Ha valamelyik tulajdonság eléri az 5-t, az bizonyítja, hogy a program, ahogy van az év játéka cím is, megfelel azoknak az elvárásoknak, amikor többedszeri lefutásnál sem válik unalmassá nézése. Lehet ez akár a minőség, a zene, hang vagy egyéb, biztos, hogy erről sokszor fogunk beszélni és a mindenkori legjobb jelzővel illetjük.
6 pont: Ilyen nincs, de egy-két fejlesztőcég a lehetetlent is megcélozva létrehozza a vérpofi szintet. Tehát van! Ha egy tulajdonság ezzel a pontszámmal rendelkezik, akkor ő a legjobb a piacon, a többiek csak merengő szemlélőként néznek rá, míg maga a „megváltó” messze lekörözi őket.
És hogy miszerint is lesznek osztályozva az intrók?
Animáció minősége: Látványbeli megjelenítés, akár a számítógépes játékok grafikájában.
Összetettség: Szerkezeti felépítése az animációnak, effektek alkalmazása, vágás és egyéb különleges jellemvonás.
Történet: Mely kialakul a lejátszott animáció közben.
Hangulat: Azt hiszem ez, önmagáért beszél. Mennyire éljük bele magunkat az animációba, mennyire növeli az adrenalin szintünket.
Zene: Mennyire passzol az adott képi világhoz, és mennyire állja meg a helyét önmagában.
Hang: Hanghatások, beszéd, effektek hangjai, abszolult a képi világhoz illeszkedően.
Hosszúság: No comment. Tehát mennyire hosszú az animáció. 1 perc, mindenképpen rövidke, 5 már kellően hosszú, talán értelmetlen is, ámbár látjuk majd ez nem feltétlenül igaz!
Játékra való felkészítés: Itt azt pontozom, hogy a lement intró után mennyire érzünk késztetést a játékra. Feldob minket és azonnal, emelkedett hangulattal vetjük bele magunkat a játékba, vagy inkább már a lejátszás közben elnyomjuk és konstatáljuk, na ennél azért láttam már jobbat és reménykedünk benne, hogy a játékban vagy annak menüjében felcsendülő zene, majd feledtetni tudja az animáció eme hibáját.
És végül a lényeg: Az összhatás, mely a fentebb felsorolt 8 kritérium alapján összegzi a pontokból kialakult eredményt. Lesz olyan, amikor egyik program animációja sokkal jobban szerepel minőségében, mint egy másik, de a végeredmény akkor is az összhatáson van és a végső döntés a helyezésben ez lesz. Nyílván vannak ebben, vagy abban kiemelkedő animációk, de összességében kell nézni a dolgot, mivel a profi munka kiterjed mindenre, ez a játékoknál is így van. Nem elég csak a grafikában nagyot alkotni például, ha a sztori, hangulat vagy bármi egyéb csorbát szenved, akkor bizony a program nem kerül az élvonalba.
Nos nézzük akkor az első résztvevőt szintén abc sorrendben:
A 3DMark Nature tesztjét, a teszt legvégén fogom kielemezni. Ugyanis ennek se zenéje, se hangja, és semmi ráhangolódási faktora nincsen, egyebekről nem beszélve, így pontszámai miatt labdába se rúghatna, de mindenképpen szeretnék róla néhány mondatot leírni, mert a jövőbeni játékok átvezető animációt a saját fejlesztésű motorok, úgynevezett in-game jeleneti felváltják és bizony 1-2 év múlva a Nature már nem csak egy teszt grafikai csodája lesz, hanem akár egy játék grafikus motorja is nézhet ki így. Ne feledjétek, ezt a videó kártya real-time-ban számolja! Nem animáció, mely a CD-ről lefut! Tehát erre visszatérek. ( A teszt végeztével ezen is elgondolkodtam. Nem véletlenül tartottam a felsorolásnál egy kis szünetet a résztvevők között, elkülönítve az első kettőt. Úgy nincsen értelme értékelni, hogy látatlanba maradjon egy-két paraméter vagy a 3Dmark esetében szinte a fele a tesztelt kritériumoknak. Ám azért itt is elmondom, amit lejjebb az Age utáni zárójelben teszek, hogy megelőlegezek neki egy egész jó kis helyezést, de semmiképpen sem dobogósat.)
Csalóka lehetek, ugyanis az Age of Mythology-nak csak olyan animációját láttam, amiben zene és hang nem volt, mivel azon a gépen, ahol lejátszattam, nem volt hangkártya. De ki kell rá térni, még ha a pontversenyben így kevésbé esélyesebben indulhat. Azonban a cél itt is az, mint a 3DMark-ban, mivel napjaink egyik sikerjátékáról van szó, nem lehet elmenni mellette szó nélkül. Gyakorlatilag őt is, ahogyan a 3Dmark-ot is, be fogom helyezni néhány értékelhető tulajdonsága miatt a végső kialakult sorrendbe. Indoklással. (Mire a teszt végére értem elgondolkoztam azon vajon érdemes e behelyezni ezt az animációt a többi közé úgy, hogy zene és hang nélkül értékelném. Rájöttem nem. Azt viszont már most elmondom, hogy amit láttam belőle, nagyon meg győzött. Mindenképpen dobogós lenne, ha a zene és a hang is beváltaná a hozzáfűzött reményeket. Ennek hiányában csak képzeletbeli dobogós az Age animációja.)
Na ennyi rizsa után most már tényleg csapjunk a lovak közé és kezdjük meg a kivesézést a Battlefield 1942-vel. (A továbbiakban nem ragaszkodtam az abc sorrendhez.)