227
  • GregSB
    #3
    Hmm, én úgy tudom hogy a játék pályéit hátulról kezdték el csinálni: először a legutolsó pályát csinálják meg, aztán haladnak az első felé. Szóval a videóban látott első pálya még sokat változhat.

    Cyby: A duke szerintem tartalmilag forradalmi volt, előtte egy fpsben sem láttam annyi ökörködést mint benne(később igen: Redneck Rampage :), de a grafikája a quake mellett nem volt forradalmi... És itt ha jól tudom a grafikai ugrásokról/forradalmakról írt a cikíró.
  • Rincewind
    #5
    Hardwired
  • Laci73
    #8
    Egy év múlva jön tehát a Doom III (ami nekünk soknak tűnik, de a konkurenciának igen kevés idő, hogy bedobják a saját fejlesztéseiket) Igen valószínű hogy Carmackék - a Quake motorok mintájára - készítenek egy rugalmasabb D3 motort, ami sok-sok játékban visszaköszön ránk - bár ezen játékok elkészítési ideje igen hosszú lesz majd, mert rengeteg előszámítási és modellezési munkát kívánnak meg.
    Kérdés hogy mi lesz a rengeteg GeForce2, GF2MX és GF4MX tulajdonossal? Az Nvidia hatalmas mennyiségben árasztja el még jó ideig a piacot ezekkel a kártyákkal - melyekkel nem lesz látványos a Doom III, már ha egyáltalán elindul rajtuk... úgyhogy eszetekbe ne jusson ezután GF3 alatt Nvidia kártyát venni. Legkésőbb jövő tavaszig upgrade...
  • Rincewind
    #9
    A motor a lényeg!
    Képzeljétek csak el mit kell majd átélnünk, ha kijön egy esetleges Undying 2, D3 motorral. Komplett szívbaj! :DDD
  • magus
    #14
    jojo de sztem streetfighternek igaza van. ha 5ször anny iido kkor 5ször annyi ido. aldozni kell az ido oltaran hogy igazan maradandot csináljanak
  • liquid
    #15
    A fegyverek/lövedékek tűz/füst effektjei valóban nem túl látványosak, de az egyéb helyeken (valamelyik régi videoban van egy lángoló terem) büntetnek. Még minimum egy év fejlesztés, szóval fognak itt a dolgok változni rendesen.. :-)
  • Laci73
    #17
    Hello DiN!
    Bizony hogy változnak a dolgok! Mit szólnál ahhoz ha tizenöt-húsz évvel ezelőtti játékokkal kéne még mindig játszani? Te még nem tudsz egy valamit: a dolgok hatnak egymásra. Amúgy pedig nem tudom hogy honnét veszed a bátorságot hogy olyan fejlesztőket és csapatokat leszóljál és feleslegesnek ítélj mint Sid Meyer, Will Wright, Peter Molyneux, Warren Spector, a legendás Origin, a Microprose, a Bullfrog, a Black Isle? Vagy a magyar Digital Reality? Mintha nem lennének olyan játékok, mint a Civilisation, a Black&White, a Morrowind, a Sim-sorozatok, a Baldur's Gate, a mostani Neverwinter Nights, a GTA3, és a többi...? Mi is tudjuk hogy az id egy nagyon jó csapat, de hülyeségeket ne beszélj, mert magadat ítéled meg...
  • Laci73
    #18
    na úgy kiakadtam, hogy megint felrúgtam a sörömet, pedig erre csak egy Microsoft hír volt képes idáig. Te Din, ne menjél fejlesztőnek, ez egy további jótanács!
  • Rincewind
    #20
    Azért mert egy paraszt! :DDD
    Egyébként kihagytad a Mythic-et és a Verant-ot a fejlesztők közül!
  • Zedas
    #21
    Engem nem is igazán a Doom3 érdekel (bár kétségkívül király), hanem az amikor az Aliens VS Predators következő részét megcsinálják a Doom3-engine-nel :)
    Asszem akkor fogok szívinfarktust kapni :)
    Nem bízom igazán az Id sztorijaiban, mégha most egy író is dolgozik ezen. Valami mindíg hiányzott belőle, csak a non-stop hentelés játszott. :(
  • GregSB
    #22
    Rupius megagigasuxxxxx
  • troc
    #25
    nemtom gyrerkek ti hol voltatok azokban az években, amikor a Q1 láz tartott. természetesen multira gondolok. ebből lett minden, kántor sztrájk meg amit el tudtok képzelni. a q1 után mozdultak rá a fejlesztők az igazán multira kihegyezett játékra. ez az egyik legfontosabb játéktörténeti momentum...
  • Blasta
    #29
    Baze, beirtam egy eposzt, erre kitörli...
    Fak..
  • Blasta
    #30
    Szóval!
    Véleményem:
    Az egész attól függ, hogy mit várunk el a Doom3-tól! Az ID motorjai mindig is frankóra sikeredtek! Anno az UT motorja is remek lett, legalább annyian licencelték az Epic engine-jét, mint a Q3-ét. Tehát az UT 2003 sem lesz szar, ez biztos. (Nemrég teszteltem. Nagyon tetszik a motor is és a játék is)
    Viszont szinte biztos, hogy a 2003-as megjelenés után, a Doom3 motorja egyeduralkodó lesz. Azoknak a cégknek akiknek van zseton a nadrágjukban, tuti válsztás...

    Viszont! Vajon milyen lesz a Doom3? A DOOM 1 és 2 anno egyet jelentett a horror-megagyilokkal! Ez a stílus manapság már csak poén szinten megy el (lásd Serious Sam 1-2), aki komolyan gondolja, azt körberöhögik magasról.
    Az előzetes videókból pedig az jön le, hogy egy iszonyat fosatós, sötétben vagy 80% árnyékban játszódó indoor horror gamét fogunk kapni! A bajom az, hogy ez nem DOOM. Ez ellenkezik az előd által felálított "stílussal".(ha úgy tetszik doom=horror&overkill)
    Nyilván az újoncoknak nem jelent semmit, őket ne is vegyük be a kalapba. De Én az ID helyében más név alatt adnám ki a játékot! A DOOM ideje lejárt. Manapság az FPS piac a realizmus irányába ment el! Ha valaki horror-t vagy sci-fi-t akar kiadni, akkor Undying ill. AvP2 szint alá nem érdemes lemenni és ezalatt a stílusjegyeket értem. A Doom3 biztos jó játék lesz, remélem nem lesz overkill, és az engine a megjelésének napján maga mögé fogja utasítani az összes ellenfelét....
    Ennyi volt a véleményem!
  • Blasta
    #33
    El vagy tájolva. Sokkal hamarabb is voltak játékok! Pl. Alice, Heavy Metal Fakk, majd még eszembe jut pár...
  • Blasta
    #34
    A lényeg, hogy nem kell annyi idő, plusz az is előfordulhat, hogy a Doom3 megjelenése elött licencelik az engine-t és már rég dolgoznak a játékon, amikor a D3 még meg sem jelent. Lévén ahoz, hogy full játékot készíts, nincs szükség a Full Doom3-ra! Elég az engine. Az meg hamarabb kész lesz!
  • Blasta
    #36
    Ez érdekes. Nem hallottam az Unying fogadtatásától, de a szakmának nagyon bejött minden téren. Nekem is többek közt:-)
  • GregSB
    #38
    "A Q1-láz azokat érintett, akiknél kimaradt a doom"

    Na ez egy nagy f@szság. A q1 láz azokat érintett, akiknek volt internetjük, és a quakeworldön keresztül először játszottak tömegesen FPS-t a neten keresztül! (többek között én is)
  • Rincewind
    #40
    Pedig az Undying anyagilag valóban bukás volt! Azonban sehol nem láttam 90% alatti értékelést róla. Tehát nem volt bukás, mert beírta magát a játéktörénelembe, csak éppen nem hozoztt annyit, mint kellett volna (becsületemre mondom, én megvettem eredetiben :))!
    Viszont a fentieknek ellentmondani látszik, hogy készül hozzá egy kiegészítő Family Grave néven. :))
    Tehát akár még kettő is lehet, bár ez egyelőre nem túl valószínű... :(
  • Rincewind
    #41
    Igen a hanghatások azthiszem majdnem mindenhol elvittek valami nevesebb díjat.(valjuk be valóban nagyon ottvoltak a szeren) :)
  • Blasta
    #42
    Várj!
    Grafika miatt senki (legalább is én nem ismerek ilyet) nem nyom végig egy játékot sem, kivéve ha megvette. Ha nem, akkor megnézi, rájön mekkora hent az egész, és visszamegy SOF-ozni meg Ghost Recon-ozni vagy Swat-ozni. Ne mond már, hogy Serious Sam-ből nem volt elég az 2 rész. Nekem évekre pótolta a primitív mész azt lősz hiányomat. Nagyon jó volt, de BŐVEN ELÉG. Az ismerőseim és én is manapság kifinomultabb, és komolyabb játékokra vágyunk. Egy Duke MP-t még megnézni sem volt kedvem. Egyszerübb platform játékok pedig se nekem, se az ism.-ek nem hiányoznak. Felnőttünk és más az értékítéletünk.
    Hiába lesz gyönyörü a Doom3, ha hent lesz a vége, biztos lehetsz benne, hogy rengetegen nem fogják megvenni (most csak az eladási adatokra célzom). És nem csak nekünk változott az értékítéletünk. Azoknak is, akik 12 évesen CS-znek a neten és nagyobb spílerek nálam. Számukra egy agyatlan hent nem jelent semmit, mint fél óra baromkodást...
  • Blasta
    #43
    Meg akiknek nem volt netük, se hálókártyájuk, de először tudtak otthon "emberi ellenfelekkel" játszani...
    Mint én...
  • Blasta
    #44
    Bizony. Erről én is olvastam! Rendben volt az a game...!
  • Blasta
    #45
    Gratula. Az Undying megérte a pénzét (csak az idétlen főszörny a végén...)
  • Blasta
    #47
    Most jutott eszembe, hogy ha jól emléxem a Star Trek: Elite Force volt az első Q3 engine-s FPS.
    Az meg nem ma volt (de nem is tennap)!!

    Shaman:
    Anno én is így voltam vele. Hiszen az UT több játékmódot vonultatott fel, kifinomultabb volt a grafikája is meg hasonló. Viszont a Team Arena már befoltozta a Q3 "foltjait".
    Ahogy most alakulnak a dolgok, ugy néz ki megint az UT lesz a top egy jó darabig, hiszen kategóriájában nem nagyon készül most trónkövetelő. Lévén a Q4 is inkább single orientáltabb lesz, a többi versenyző meg (pl. Stalker) mind inkább a real dolgokra épít, álá kommandós FPS.
  • Laci73
    #50
    Valószínű hogy a játékon inkább egy Resident Evil-höz hasonló hangulat és játékmenet fog átütni, persze sokkal több akcióval és vérrel.
  • liquid
    #55
    Hááát... a Unreal ugyan valóban nagyon korrekt (meg másra is van kihegyezve) de mutasd meg valakinek a D3 videót, utánna meg akármelyik új Unreal gameplay múvit, és kérdezd meg, hogy melyik néz ki jobban. :-)
  • GregSB
    #56
    Tévedsz. Ha megjelenik dúm akkor Ut2003 is mehet kapálni. De ez természetes, a 2 játék megjelenése között majd 1 év lesz!
  • GregSB
    #58
    Hmm... maybe because our mother language is not English? :D
  • Laci73
    #59
    itsz gúd :)
  • Rincewind
    #61
    Én sose tartoztam egyik táborba se (Quake vagy UT), mindketővel szívesen játszottam. De azért azt ne akarja senki bemesélni nekem, hogy bármelyik UT motor akárcsak megközelíti a D3-at, mert ez nem igaz. Jelenleg úgy néz ki, hogy mikor kijön valóban nem lesz konkurenciája, annyira topon van technikailag.
  • GregSB
    #63
    Én is szeretlek édes!
  • Petyus_
    #67
    Hát, az eredeti Doom biztos hatalmas volt a maga nemében! :) Sose felejtem el, ahogy remegő kézzel unzippeltem az 1,4-es lemezről az shareware változatot, utána beizzítottuk a 486-on, megláttuk haverral, és húúúvazz... :)

    A Quake sorozat single-ben valóban nem is volt olyan jó, mint a Doom, de a Q3 motor folyamatosan bizonyít még ma is, a Doom3 motor pedig tutira meghatározó lesz nem egy, és nem is két évig. Az aktuális Unreal motor technikai színvonalában biztos nem fogja ezt hozni, DE! Nekem egy id ide, Carmack oda, a nem id és nem is Blizzard Spector féle remegve várt Deus Ex 2 tutira SOKKAL nagyobb élmény lesz, mint a Doom3. :)

    Egy "voilágmegváltó" multiplayer mód kellene a játékba, de itt is nagyon fel van adva a lecke, és nehéz újat hozni... majd meglátjuk! :)
  • l3alF1aKe
    #76
    szerintem az fps nek nincs királya...vagy az a királya amit az eyén annak érez. Ahhoz pedig hogy bármely más játék menne a levesbe mikor doom34 kijön, arra csak annyit lehet mondani szamárság. Én speciel jobban várom az ut t mint a doom ot. Hamarabb meg is kapom, aztán majd mikor kijön megnézem a Doom ot. Single ben lehet nyomni csak, ami annyit tesz hogy hazajössz a melóból leülsz jáccol vele 1-2-3 órát..aztán megunod aznapra és mész a netre q3-"4"?-) ut ni stb. ez ennyi. És ezzel rengetegen igy vannak.
  • csomi
    #91
    Honnan lehet ezt e3-as doom3 videot letolteni? Bocsi ha mar leirtatok, de most nincs idom visszaolvasni.
  • liquid
    #119
    Huh, micsoda flame, ezt már szeretem! :-)
  • GregSB
    #120
    Jéé, kitisztult a topic :)
  • FREAK
    #121
    bazz :)
  • Lammer
    #122
    "hogy hálóban inkább FPS/Autóverseny dominál,nem pedig egy órákig tartó stratégia"

    Nah-nah!
    ezzel megsértettél barátom!
    Valamit elfelejtettél: Starcraft!!!!

    Amúgy én is várom a Doom3at rulez lesz biztos és nekem inkább a Single része érdekel jobban! mert multiban fpsben elég lamma vagyok. Van ilyen!
    Kár, hogy a Doom 1-2 korában szemellenzős Amigás voltam, a Doom 2-t is tulajképpen pár éve szerettem meg mert feeling ezerrel, probáljátok ki Zdoom,Skulltag etc. multimodokat nagyon fun!
    Szal, Doom rulz ezerrel!
  • GregSB
    #123
    Starcraft rossz példa, ott éppen azon van a hangsúly ki tud gyorsabban rassolni :) De tényleg vannak olyan RTSek, melyekkel hosszan lehet élvezeteset multizni..

    Doom2 téma: A Legacy Doomot is mindenféleképpen próbáljátok ki! Kihasználja 3D gyorsítást, lehet benne ugrani, fel le nézni, irányítani egérrel(mint a mai FPSekben!). Van benne extra vér is, ami a monstrákról a falra spriccelődik, és van benne golyónyom is! Ráadásul tömeges multiplayert is támogat(eredetileg max 2 en játszhattak asszem)