42
  • Deus Ex
    #42
    Az F-22 épp azért drága, amiért a B-2.. A hidegháború alatt kezdték őket tervezni, több ezres, illetve több százas tervezett gyártási mennyiséggel. A megváltozott körülmények hatására azomban lecsökkentették a várható darabszámot. A Raptorból kb. ötszázat tervez Amerika rendszeresíteni, a Spiritből pedig a prototípusokkal, előszériával, famakettel, papírmasé körvonatvázlattal együtt sem készült harmincnál több. A kétségkívül drága gépek árához így hozzáadódik az évtizedes kutatás-fejlesztés horribilis költségének arányos hányada is.
  • Deus Ex
    #41
    Köszönöm.
  • Deus Ex
    #40
    A Mig-29-es erőforrását képező RD-33 jelzésű hajtómű darabára 5-7 millió dollár között mozog. Húsz évvel ezelőtti szovjet technoloogia, nem pedig mai élvonalbeli. (A szovjet hajtóművek rajongói ne kövezzenek meg ezért..)
  • Bekomman
    #37
    Mert a repgép hajtóműnek sokkal több gyakorlati haszna van.
  • Bekomman
    #21
    Elméletileg az atomerőművek működhetnének addig, de a kieső energiahiányt amit a benzin jelent pótolni kell=>több uránt fogyasztunk=>gyorsabban elfogy.
    Ha jól tudom többhelyen is kísérleteznek fúziós erőművekkel, de nem valószínű hogy 20-30 éven belül energiát tud termelni.
  • Bekomman
    #17
    30 év múlva elfogy a benzin(olaj), innentől fogva sokkal gyorsabban fogjuk fogyasztani a többi energiaforrást is szvsz 100 év múlva csak megújuló energiaforrásaink lesznek.
  • JTBM
    #14
    Egy egyszerű magyarázat az impulzus hajtóművekről (pl. a fenti ion) és a hatékonyságról:
    Az impulzus hajtóművekben egy tömeg távozik a haladás irányával ellentétesen a hajtóműből. Az üzemanyag két részből áll, az egyik a tömeg, ami távozik, a másik pedig az energia, ami felgyorsítja a tömeget. Az ion hajtóművekben az energia magas szintű, mert a tömeget magasabb sebességre képes felgyorsítani, ezért az üzemanyag "tömeg" részéből kevesebb kell. Mivel az üzemanyagot is gyorsítani kell, ezért a kisebb tömeg hatalmas előnyt jelent, mind rövid, de főleg hosszú távú utazásnál. Az energia biztosításához szükséges tömeg atom energia használata esetén elhanyagolható az üzemanyag tömeghez képest.
    Persze ezen az impulzus hajtóművön még van mit faragni, mert az üzemanyag tömeg részének elméletileg átadható energia végtelen. (Még Einstein szerint is :-)))
  • Laci73
    #9
    2010-be valóban sehol sem lesz a Mars-expedíció...kb. 30 éven belül lesz belőle valami.
    Két-háromszáz év alatt viszont a Föld ásványkincseinek kimerülése, és az addigra kidolgozott antianyag-meghajtás már komoly lökést ad a dolognak.
  • Laci73
    #8
    Nem csak gyorsabb, gazdaságosabb is. Kevesebb üzemanyagot igényel, több hely marad a felszerelés/férőhely számára.
  • Rive
    #4
    1.: stimmel. Emiatt csak kis tömegű üzemanyagot kell vinniük a hosszú küldetésekre -> olcsóbb, kisebb szondák, hatékonyabb üzemanyagfelhasználás, nagyobb élettartam.
    2.: stimmel: viszont mennek, amíg energiát kapnak.
    3.: 2. miatt nem stimmel. Hosszú idő alatt kis gyorsulással is nagy sebességet lehet elérni, itt pedig szinte csak a naptól való távolság határozza meg az üzemidőt, az is csak amiatt, hogy egyenlőre az energia-ellátás napellemmel megy.
  • Rive
    #2
    De... Ez viszont 142 000km/h-val. Plusz egy nulla :)