1
  • accord
    #1
    Hát igen, nem ritkán maga a vásárló réteg hátráltatja a fejlődést. Gondoljunk csak a géprombolókra, a TV-től megijedőkre, stb.

    De szerintem az egy-két generáció ERŐS túlzás. Én is pesszimista vagyok e téren, de megfelelő reklámkampánnyal szerintem néhány röpke év is elegendő lesz ahhoz, hogy megbarátkozzanak az emberek az ehhez hasonló eszközökkel. Ehhez persze az kell(ene), hogy a reklámok tervezői figyelembe vegyék e réteget is a reklámok megálmodásánál, akiknek idegen az, hogy gépekkel beszélgessenek.

    Sőt, olyan új tömegekhez is eljuthatnak ezen gépek, akik eddig idegenkedtek a normál számítógépektől azok bonyolultsága miatt (persze minden relatív).

    Bár nem tudom hogy állnak a fejlesztések, mert bár élő nyelvet fordítani önmagában is nehéz, de azért a beszélgetés mégiscsak nehezebben algoritmizálható feladat (persze ha nem csak "csevegni" kell, hanem elvárjuk, hogy a gép nagyjából azért értse is amit mondunk, mert másképp nehéz lenne szóval vezérelni)