11
Falcon\'s Eye
-
dervis_ #11 Eredetileg azért, mert az elso játék ha jól tudom unix-ra készült a hoskorban, amikor simán megelégedtek a karakteres képernyovel. Azóta már hagyomány. Másodszor az ilyen játékok ingyenesek. Egyszerüen unatkozó programozók irják az ilyen játékokat szabadidejükben. Mivel a játék rendkivül összetett, grafikát csinálni nagyon idopazarló lenne és grafikus nem pedig programozó kellene hozzá. Az ilyen játékoknál a képzeletedet is használnod kell és hidd el a képzeleted jobban kiszinezi a történteket mint a legszebben csillogó-villogó játék. Ezen játékok legnagyobb elonye, hogy a forráskódjuk publikus ezért bárki (programozók elönyben) letöltheti a netrol és igényének megfeleloen továbbfejlesztheti. Pl. a NetHacknak van egyrészt a grafikus Falcon's Eye verziója (szvsz nem jó) és a SLASH verziója amiben sokkal több tárgy és szörny van mint az eredetiben. Mondjuk a SLASH-rol nem tudok véleményt mondani, mert a NetHack kielégítette a kivánalmaimat ezért a SLASH-vel nem sokat játszottam. Bár mondjuk tápolóknak jó hír, hogy pl. lehet Tuzvarázslóval kezdeni, akinek a társa egy bébi vörös sárkány.
-
#10 mert van penzunk talan azert dikkma :)) ilyen alapon miert nem csinal minden masodik magyar jatekot? hiszen alapotlet van ra boven! sak ugye zse kene!! ha megnyernem a lottot tuti hogy alapitanek egy jatekfejleszto ceget! -
#9 király lehet, de azt nem értem, miért nem tudnak csilivili grafkóval megcsinálni egy ilyen összetett játékot... a wizardry 8-aknak miért olyan a grafikájuk, amilyen, stb... -
dervis_ #8 Ha jól gondolom te a FalconEye (vagy mi) nevü verzióval játszottál. Pár fan akinek nem tetszett a sima karakteres grafika csinálta ezt a verziót, tudtommal még ma is csinálják. Gondolom akkor még kevés alak volt kész, ezért a hiányzókat valami hasonlóval helyetesítették. Nos az a verzió nekem sem tetszett, foleg, mert számomra átláthatatlannak tünt a labirintus. Persze ha kész lesz lehet hogy királyul fog kinézni. Mindenesetre én az eredeti karakteres verziót ajánlom. -
#7 nagyon szar jatek rajta votl a PC.GAMES DVD-n es kiprobaltam eloszor is torpevel mentem de emberi model volt! masodszor meg a csataknal nem ir semmit hogy most eltalaltam vagy nem.. vagy megdoglik vagy nem! -
dervis_ #6 Hali!
Megláttam ezt a témát és bár látom hogy döglött, nem tudom megállni, hogy ne írjak véleményt. Foleg, mert láthatóan az elöttem írók egyike sem merült el a játékban eléggé.
Szóval a NetHack az úgynevezett Roguelike játékok közé tartozik. Ezek jellegüket tekinve labirintus mászkáló RPG-k. Akik nem találkoztak még velük azoknak elég ha azt mondom hasonlitanak a Diablohoz. Akik ismerik a Roguelike játékokat, azoktól elnézést kérek, hogy ilyet mertem állítani. :) Mivel az elso ilyen játék a Rogue hagyományait követik ezért az összes ilyen játék karakteres grafikájú és csak billentyuzettel irányítható. Ezért viszont elég kicsik és régi gépeken is simán elfutnak. Nincs szükség 3D kártyára 132MB memóriára stb. Csak meg kell szokni, hogy a '@' jelzi a karakteredet, mellette a 'd' a kutyája és a 'T' pedig egy csúnya troll akivel éppen verekednek. Szóval aki a csillogó-villogó játékokat szereti ahol nem kell sokat gondolkozni és ahol két egérkattintás után el lehet ájulni egy tuzgolyó gyönyöru látványától az kerülje el a NetHack-et. A Rougelike játékok az összetettségükkel múlják fölül a többi játékot. A játékos szinte szabadon cselekedhet, rengeteg olyan lehetoség van, amirol más játékban álmodni sem lehet. A NetHack talán a legösszetettebb mind közül. Már több mint egy éve ismerem a játékot és még mindig okoz meglepetést. Pl. nem ér véget a játék ha megfertoz egy farkasember vagy ha egy varázscsapda sárkánnyá változtat. Lehet folytatni a kalandozást. :) Egy italt nem csak meginni lehet, falhoz vagy ellenséghez vághatod, a fegyveredet belemárthatod stb. És ha nem megfelelo módon használsz fel egy italt az nem jelenti azt, hogy nem történik semmi. Pl. gyógyitalt az ellenséghez vágva az gyógyulni fog egy keveset. Egy troll végleg legyozheto úgy is ha megeszed, bezárod a tetemét egy ládába vagy - a kedvencem - vízbe dobod és amikor életre kel megfullad. Ha szörnytojást találsz nem csak megeheted, magaddal is viheted hátha kikel. Nincs annál viccesebb, mikor egy tápos szörnyfióka kisér mert a mamájának tart. Az állataidat beidomíthatod, hogy lopjanak a boltokból. Van olyan szörny is aminek tetemét elfogyasztva különleges képesség birtokába lehet jutni. Vagy van olyan szörny is aminek az érintése kové változtat. Ha legyozted, akkor felveheted a tetemét és csapkodhatod vele a neked nem tetszoket. Persze nem árt ha van rajtad kesztyu. Láttál már olyan játékot, ahol bezsírozhattad a páncélodat, hogy a szörnyek ne tudjanak megragadni? A jellemnek is szerepe van, mert az istenek jutalmat adnak vagy megbüntetnek szolgálatodnak megfeleloen. Ha jó vagy az istenednél, veszélyes helyzetben elég egy ima és máris max életeron vagy. Ha szorgalmasan áldozol esetleg még egy csodafegyvert is ad. Ellenben ha állandóan zargatod, neki nem tetszo dolgokat csinálsz könnyen rosszindulatú démonok társaságában találhatod magad vagy esetleg beléd csap egy villám. A játék célja, hogy a karaktered megtaláljon egy isteni amulettet amit átadhat istenének. Ahogy minnél mélyebbre ereszkedsz, a karakter egyre tapasztaltabb és különleges képességek birtokába jut. Lassan félistenné válik és emiatt néha vicces dolgok is történhetnek. Egyszer feldühítettem az istenemet mire elöször egy villámmal büntetett. Nos nem hatott a karakterre. Ezért egy halálvarázzsal próbálkozott hiába. Végül nem próbálkozott többször csak megjegyezte, hogy: "ezt nem hiszem el!". :) Külön szerepe van annak, hogy egy tárgy átkozott vagy áldott. Nem mindegy pl. egy gyógyital esetében. Ugyanakkor néha még jó is az átkozott tárgy. Pl. a lebegés itala ha átkozott fellebegteti a karaktert a labirintusban egy szinttel feljebb. Ez kimondottan hasznos ha túlero ellen harcolt és kezdett alulmaradni. Vagy az átkozott páncélt nem tudják egyes csábító szörnyek lekönyörögi a karakterrol. Érdemes megemlíteni még a varázspálcákat. A különféle támadó hatásúak mellett van ami rejtekajtót keres, elveszi a célpont egy különleges képességét (pl. regenerálódás) vagy valami mássá változtatja a célt. Természetesen nem csak lényekre hanem tárgyakra is lehet célozni. Így a +3-as kardból lehet +3-as csatabárd is. Vagy sok kacatból álló halomra célzunk születhet egy gólem. Különleges hatást lehet elérni, ha egy varázslatot a karakter zavart (confused) állapotban mond el. Pl. Nem no a fegyver plussza ha mágikussá akartad tenni, hanem rozsdamentessé válik, ami nagy elony a játékban. Hiába van +5-ös kardod ha szinte használhatalan rozsdás vassá változik különbözo kellemetlen események miatt. Huh, majdnem végtelenségig lehetne sorolni a játék összetettségét, de legyen ennyi elég. Nos a NetHack nem csak a legösszetettebb talán mind közül hanem a legszemetebb is. Hiába tápolhatsz a végtelenségig egy rossz döntés mindent elronthat egy rosszul kiválasztott ellenfél mindent tönkretehet. Nincs annál megdöbbentobb, mikor a lovagod Excaliburját megérinti egy rozsdaszörny vagy mikor a mágiaellenálló, regenerálódó félisten orkod vizbe fullad.
Nos asszem valamennyire sikerült körvonalaznom a játék stílusát. Aki szeret tápolni, szereti a kihívásokat és nem keseredik el a kudarcoktól és nem a grafika érdekli az a játékos nem fog csalódni a NetHack-ben.
Weboldal: www.nethack.org -
#5 Na ez de egy gyökér game. Nagyon szar szerintem. Miért is kell szeretni? Mi az a nethack? -
#4 Aki a NetHack nevet nem ismeri annak ugysen hiszem hogy tetszeni fog. Aki meg ismeri annak nem kell magyarázni :) -
#3 Azt hittem hogy egy MMORPG =/. Na mind1, azért letöltöm és megnézem. -
#2 Bovebben ha lehet.... -
#1 http://www.hut.fi/~jtpelto2/nethack.html