SG.hu

405 km/órás sebességet ért el a Deutsche Bahn az erfurti vonalon

A tesztüzem reményt ad a vasúti rendszer számára, amely már régen túl van a szavatossági idején.

A Deutsche Bahnnak (DB) és a Siemens Mobilitynek sikerült egy ICE-tesztvonatot 405 km/órás sebességre gyorsítani az Erfurt-Leipzig/Halle nagysebességű vonalon. Míg Kínában, ahol egy mágnesvasút mindössze hét másodperc alatt 650 km/h sebességre gyorsul, a teljesítményt talán aranyosnak tartják, addig Németországban a 300 km/h sebesség túllépése a vasúti hálózaton ritka mérföldkőnek számít. Az Egyesült Királyságban az 1960-as években és az 1970-es évek elején a Hovertrain nevű vonattal tettek kísérletet a hagyományos vasúti közlekedés meghaladására, de a projektet 1973-ban törölték. Franciaország 2007-ben egy acélkerekes TGV-vel 574,8 km/órás rekordot ért el, a német teljesítmény azonban egy adag büszkeséget ad az ország ostromlott hálózatának, amely egykor a hatékonyság ikonjának számított. A németországi vasúthálózat mögött álló technológiába tavaly betekintést nyújtott egy hirdetés, amelyben olyan informatikai szakembert kerestek, aki hajlandó elviselni a Windows 3.11-et.

A teszt egy tíz éve folyamatosan üzemelő nagysebességű vonalon zajlott. Dr. Philipp Nagl, a DB InfraGO AG vezérigazgatója szerint nem volt szükség kiigazításokra. "Ez megerősíti, hogy az infrastrukturális beruházások a megbízható, fenntartható és hatékony mobilitás és logisztika alapját képezik generációkon keresztül" - mondta. Thomas Graetz, a Siemens Mobility nagysebességű és intercity vonatokért felelős alelnöke elmondta: "Célunk az volt, hogy mélyreható betekintést nyerjünk extrém sebességnél az akusztikába, az aerodinamikába és a vezetési viselkedésbe.”

Az Erfurt-Leipzig/Halle vonalat, amelyen a tesztvonat közlekedett karbantartás miatt lezárták, és a tesztüzem előtt átvizsgálták. A tervek szerint július 12-ig zárva marad, a vonatokat egy párhuzamos vonalra terelik át.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Nos ahogy a franciaknal is ket reszre szakadt a halozat, van a nagysebessegu halozat es van a lassu es egyre lassulo hagyomanyos halozat, ugy a nemetek is ezzel probalkoznak, csak nekik nincs egyseges nagysebessegu halozatuk, hanem a meglevo halozat egyes reszei lettek nagysebesseguek es a meglevo darabok kozze epitenek uj darabokat. Ez jo lenne elviekben, de gyakorlatilag a regi es lassu reszek lehuzzak az ossz tejlesitmenyt. Ehhez jott a kotelezo vasuti privatizacio, ami gyakorlatilag iranyithatatlanna tette a rendszert. (a beepitett tartalekok hianya miatt)

    Ehhez kepest a japanok fejlesztik a nagysebessegu halozatot, ami annyira szeparalt, hogy meg a nyomtav is mas. Kozben pedig minden atadott uj halozati elem a meglevo regi halozat bezarasat jelenti, tehat ahogy kotik ossze a nagyvarosokat a shinkansen vonalak, ugy szunnek meg a kistelepuleseket is bekoto hagyomanyos vonalak. A cel valahol ott van, hogy csak elovarosi vasut es tavolsagi shinkansen maradjon. Ez persze a vasuti teherszallitas gyakorlati megszuneset jelenti, de valojaban olcsobb az allami penzbol finanszirozott kozut hasznalata. Mint ahogy par honapja a svajciak is inkabb a kozutakra tereltek a nemet-osztrak-svajci-olasz teherforgalom egy reszet. Gazdasagilag ez eri meg. (kornyezetvedelmileg es az allamnak persze nem, de a magantokenek jobb)