SG.hu

405 km/órás sebességet ért el a Deutsche Bahn az erfurti vonalon

A tesztüzem reményt ad a vasúti rendszer számára, amely már régen túl van a szavatossági idején.

A Deutsche Bahnnak (DB) és a Siemens Mobilitynek sikerült egy ICE-tesztvonatot 405 km/órás sebességre gyorsítani az Erfurt-Leipzig/Halle nagysebességű vonalon. Míg Kínában, ahol egy mágnesvasút mindössze hét másodperc alatt 650 km/h sebességre gyorsul, a teljesítményt talán aranyosnak tartják, addig Németországban a 300 km/h sebesség túllépése a vasúti hálózaton ritka mérföldkőnek számít. Az Egyesült Királyságban az 1960-as években és az 1970-es évek elején a Hovertrain nevű vonattal tettek kísérletet a hagyományos vasúti közlekedés meghaladására, de a projektet 1973-ban törölték. Franciaország 2007-ben egy acélkerekes TGV-vel 574,8 km/órás rekordot ért el, a német teljesítmény azonban egy adag büszkeséget ad az ország ostromlott hálózatának, amely egykor a hatékonyság ikonjának számított. A németországi vasúthálózat mögött álló technológiába tavaly betekintést nyújtott egy hirdetés, amelyben olyan informatikai szakembert kerestek, aki hajlandó elviselni a Windows 3.11-et.

A teszt egy tíz éve folyamatosan üzemelő nagysebességű vonalon zajlott. Dr. Philipp Nagl, a DB InfraGO AG vezérigazgatója szerint nem volt szükség kiigazításokra. "Ez megerősíti, hogy az infrastrukturális beruházások a megbízható, fenntartható és hatékony mobilitás és logisztika alapját képezik generációkon keresztül" - mondta. Thomas Graetz, a Siemens Mobility nagysebességű és intercity vonatokért felelős alelnöke elmondta: "Célunk az volt, hogy mélyreható betekintést nyerjünk extrém sebességnél az akusztikába, az aerodinamikába és a vezetési viselkedésbe.”

Az Erfurt-Leipzig/Halle vonalat, amelyen a tesztvonat közlekedett karbantartás miatt lezárták, és a tesztüzem előtt átvizsgálták. A tervek szerint július 12-ig zárva marad, a vonatokat egy párhuzamos vonalra terelik át.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #3
    A MÁV is döntött pár rekordot az elmúlt évben... igaz csupa negatívot... :)
  • Supra-III #2
    2.6G.
    Ekkora gyorsulás kellett a Kínai eredményhez.
    Szerintem ez 6-8x akkora érték, amit egy átlag ember elvisel.
    Értem én, hogy technikai demonstráció - de biztos szükség van 300 feletti sebességre? Egyrészt iszonyatosan sok energia, másrészt annyira minimális a nyereség. Ezzel a sebességgel másfél óra az út magyarország két legtávolabbi települése között.
    Viszont csak egyszer legyen valami gond, akkora energia mennyiség van egy egész vonatban, hogy egymás után több falut fog letarolni ha valamiért elhagyja a pályát.

    Persze, magyar viszonylatban el tudom képzelni, hogy nem a késés lenne a gond. Hanem mondjuk az, hogy elmegy vácig a nyugati pályaudvar helyett, mire meg tud állni . Jabocs, így sikerült. "Leszállás közben kérem váltsák meg a különbözeti jegyet a plusz kilóméterekre. " :-)
    Utoljára szerkesztette: Supra-III, 2025.08.18. 07:49:57
  • kvp #1
    Nos ahogy a franciaknal is ket reszre szakadt a halozat, van a nagysebessegu halozat es van a lassu es egyre lassulo hagyomanyos halozat, ugy a nemetek is ezzel probalkoznak, csak nekik nincs egyseges nagysebessegu halozatuk, hanem a meglevo halozat egyes reszei lettek nagysebesseguek es a meglevo darabok kozze epitenek uj darabokat. Ez jo lenne elviekben, de gyakorlatilag a regi es lassu reszek lehuzzak az ossz tejlesitmenyt. Ehhez jott a kotelezo vasuti privatizacio, ami gyakorlatilag iranyithatatlanna tette a rendszert. (a beepitett tartalekok hianya miatt)

    Ehhez kepest a japanok fejlesztik a nagysebessegu halozatot, ami annyira szeparalt, hogy meg a nyomtav is mas. Kozben pedig minden atadott uj halozati elem a meglevo regi halozat bezarasat jelenti, tehat ahogy kotik ossze a nagyvarosokat a shinkansen vonalak, ugy szunnek meg a kistelepuleseket is bekoto hagyomanyos vonalak. A cel valahol ott van, hogy csak elovarosi vasut es tavolsagi shinkansen maradjon. Ez persze a vasuti teherszallitas gyakorlati megszuneset jelenti, de valojaban olcsobb az allami penzbol finanszirozott kozut hasznalata. Mint ahogy par honapja a svajciak is inkabb a kozutakra tereltek a nemet-osztrak-svajci-olasz teherforgalom egy reszet. Gazdasagilag ez eri meg. (kornyezetvedelmileg es az allamnak persze nem, de a magantokenek jobb)