SG.hu
405 km/órás sebességet ért el a Deutsche Bahn az erfurti vonalon

A tesztüzem reményt ad a vasúti rendszer számára, amely már régen túl van a szavatossági idején.
A Deutsche Bahnnak (DB) és a Siemens Mobilitynek sikerült egy ICE-tesztvonatot 405 km/órás sebességre gyorsítani az Erfurt-Leipzig/Halle nagysebességű vonalon. Míg Kínában, ahol egy mágnesvasút mindössze hét másodperc alatt 650 km/h sebességre gyorsul, a teljesítményt talán aranyosnak tartják, addig Németországban a 300 km/h sebesség túllépése a vasúti hálózaton ritka mérföldkőnek számít. Az Egyesült Királyságban az 1960-as években és az 1970-es évek elején a Hovertrain nevű vonattal tettek kísérletet a hagyományos vasúti közlekedés meghaladására, de a projektet 1973-ban törölték. Franciaország 2007-ben egy acélkerekes TGV-vel 574,8 km/órás rekordot ért el, a német teljesítmény azonban egy adag büszkeséget ad az ország ostromlott hálózatának, amely egykor a hatékonyság ikonjának számított. A németországi vasúthálózat mögött álló technológiába tavaly betekintést nyújtott egy hirdetés, amelyben olyan informatikai szakembert kerestek, aki hajlandó elviselni a Windows 3.11-et.
A teszt egy tíz éve folyamatosan üzemelő nagysebességű vonalon zajlott. Dr. Philipp Nagl, a DB InfraGO AG vezérigazgatója szerint nem volt szükség kiigazításokra. "Ez megerősíti, hogy az infrastrukturális beruházások a megbízható, fenntartható és hatékony mobilitás és logisztika alapját képezik generációkon keresztül" - mondta. Thomas Graetz, a Siemens Mobility nagysebességű és intercity vonatokért felelős alelnöke elmondta: "Célunk az volt, hogy mélyreható betekintést nyerjünk extrém sebességnél az akusztikába, az aerodinamikába és a vezetési viselkedésbe.”
Az Erfurt-Leipzig/Halle vonalat, amelyen a tesztvonat közlekedett karbantartás miatt lezárták, és a tesztüzem előtt átvizsgálták. A tervek szerint július 12-ig zárva marad, a vonatokat egy párhuzamos vonalra terelik át.
A Deutsche Bahnnak (DB) és a Siemens Mobilitynek sikerült egy ICE-tesztvonatot 405 km/órás sebességre gyorsítani az Erfurt-Leipzig/Halle nagysebességű vonalon. Míg Kínában, ahol egy mágnesvasút mindössze hét másodperc alatt 650 km/h sebességre gyorsul, a teljesítményt talán aranyosnak tartják, addig Németországban a 300 km/h sebesség túllépése a vasúti hálózaton ritka mérföldkőnek számít. Az Egyesült Királyságban az 1960-as években és az 1970-es évek elején a Hovertrain nevű vonattal tettek kísérletet a hagyományos vasúti közlekedés meghaladására, de a projektet 1973-ban törölték. Franciaország 2007-ben egy acélkerekes TGV-vel 574,8 km/órás rekordot ért el, a német teljesítmény azonban egy adag büszkeséget ad az ország ostromlott hálózatának, amely egykor a hatékonyság ikonjának számított. A németországi vasúthálózat mögött álló technológiába tavaly betekintést nyújtott egy hirdetés, amelyben olyan informatikai szakembert kerestek, aki hajlandó elviselni a Windows 3.11-et.
A teszt egy tíz éve folyamatosan üzemelő nagysebességű vonalon zajlott. Dr. Philipp Nagl, a DB InfraGO AG vezérigazgatója szerint nem volt szükség kiigazításokra. "Ez megerősíti, hogy az infrastrukturális beruházások a megbízható, fenntartható és hatékony mobilitás és logisztika alapját képezik generációkon keresztül" - mondta. Thomas Graetz, a Siemens Mobility nagysebességű és intercity vonatokért felelős alelnöke elmondta: "Célunk az volt, hogy mélyreható betekintést nyerjünk extrém sebességnél az akusztikába, az aerodinamikába és a vezetési viselkedésbe.”
Az Erfurt-Leipzig/Halle vonalat, amelyen a tesztvonat közlekedett karbantartás miatt lezárták, és a tesztüzem előtt átvizsgálták. A tervek szerint július 12-ig zárva marad, a vonatokat egy párhuzamos vonalra terelik át.