SG.hu

Exoskeletont építettek egy nadrágba, 30 kilóval könnyebbnek érezzük benne magunkat

Az Arc'teryx új elektromos nadrágja 30 kilóval könnyebbé teheti a túrázókat. A termék 4500 dollárba kerül, már előrendelhető, a szállítás valamikor 2025 végén várható.

Az erőt növelő exoskeleton ruhák segíthetnek abban, hogy a fizikai munkát igénylő munkákat kevésbé megerőltetőnek érezzük. Az Arc'teryx a Google X Labs egyik spinoff cégével, a Skip-pel lépett partnerségre, hogy a technológiát a szabadidős túrázók körében is elterjesszék. Az elektromos meghajtású MO/GO (ami a hegyi kecske rövidítése) nadrág a térdnél egy könnyű elektromos motorral rendelkezik, amely felfelé kaptatáskor megnöveli a túrázó lábának erejét, ereszkedés közben pedig elnyeli a lépések ütőerejét. A nadrág körülbelül hét kilót nyom az erőnövelő modullal és a háromórányi újratölthető akkumulátorokkal együtt. A modul egy pár szénszálas merevítőt tartalmaz mindkét lábhoz, amely a túrázóra pattintható. Az egész egy Arc'teryx Gamma túranadrág alá van rejtve, hogy a készüléket könnyű legyen fel- és levenni. A Skip azt állítja, hogy a MO/GO nadrágot a túrázóknak

A Skip igazi innovációja abban rejlik, hogy a mobilitási problémákkal küzdőket segítő orvosi eszközt egy olyan prémium eszközként forgalmazzák, amely segíthet a túrázóknak a kirándulások meghosszabbításában (tehát olyan, mint egy e-bike, de gyalogláshoz). A nyújtott segítség mértéke valós időben változik, mert a modul figyeli a viselő járását és lábmozgását, hogy megállapítsa mikor jár vagy mászik. A felhasználó bármikor eldöntheti, hogy egy egyszerű gombnyomással növelni vagy csökkenteni szeretné a nyújtott segítség mértékét. Teljes rásegítésnél a viselője akár 30 kilóval könnyebbnek érezheti magát.


A nadrág derékrészébe integrált akkumulátor és a lábakon lévő, árammal működő modulokkal a MO/GO rendszer nem éppen diszkrét, de az exoskeleton nem is arra lett tervezve, hogy bárkinek is segítsen csalni egy megerőltető ösvényen. A cél az, hogy a túrázást - és a kihívást jelentő túraútvonalakat - elérhetőbbé tegye azok számára, akiknek esetleg nincs meg a szükséges állóképességük. A csúcskategóriás túrafelszerelés ritkán olcsó, és a MO/GO nadrágok azok számára készültek, akik komolyan veszik ezt a hobbit. A termék kiskereskedelmi ára várhatóan 5000 dollár lesz, de jelenleg „Early Bird kedvezmény” van azok számára, akik 99 dolláros előleggel előrendelik, így az ár 4500 dollárra csökken, a várható szállítási dátum pedig 2025 vége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #6
    30 kiloval könnyebnek érezzük magunkat az 50 kilóval nehezebb nadrágban. plusz a kiskocsin a gatya után húzott 100 kg-os aksi csomag... :)
  • manypet #5
    "Varhatoan az, hogy a mozgasi problemakkal kuzdoknek segitsen csak a gazdagok szamara lesz elerheto, legalabbis addig amig a hasznalt katonai vagy ipari rendszerek tomegesen meg nem jelennek a piacon."

    Ez a legtöbb dologban így volt mindig is. A fejlesztések költségeit az átlagember nem tudja megfizetni. Amikor az autó megjelent, akkor is a gazdagok tudták csak megvenni, meg persze az ipar, illetve a hadsereg. Most meg van szinte mindenkinek autója, ráadásul sokkal jobbak és biztonságosabbak, mint akár 50 éve a legjobb kocsik. A gazdagok, cégek és a hadsereg fizetik ki azokat a fejlesztéseket, amik lehetővé teszik később az átlagember számára történő gyártást. Sőt, mivel a fejlesztések mára igencsak felgyorsultak, nem kell már 100 év hozzá, elég lesz 10-20 év is, hogy eljusson mindenkihez. Szóval nem kell aggódni, csak idő kérdése és hamarosan lehet majd ilyen cucca bárkinek.
  • nlght #4
    Valahol olvastam amikor régen szar volt a térdem, hogy ez ideiglenes megoldás lehet csak. Sajnos a szervezet regeneráló képessége attól is függ, hogy milyen hatások érik. Ezért izmosodnak és fejlődnek a sportolók is az edzések után, mert a szervezet érzékeli, hogy ide több kell és szép lassan fejlődik a fizikai teljesítmény idővel. Na most ha 30 kg terhelést leveszel a térdeidről és a többi ízületedről, csontjaidról, izmaidról, ínszalagokról, akkor rövid- és középtávon fellélegzik tőle az ember, de hosszútávon kontraproduktív lesz a hatása, mert nem úgy regenerálódnak a szöveteid, mint normál terhelés mellett.
  • Elef #3
    Nem újdonság, Kínai hadseregben márt használják.
    Ugyanakkora jelentőseg van mint az eBike-nak, ha sportolni és edzeni akarsz akkor az ilyen rásegítő eszközökkel nem fog sikerülni sem az edzettség növelése sem a fogyás.
  • NEXUS6 #2
    Azért kíváncsi vagyok mekkorákat hasal majd benne emberünk, egy csúszós saras, laza köves hegyi túrán!? ;)
  • kvp #1
    Ez akkor lesz igazan hasznos ha sokkal nagyobb teljesitmenye lesz es sokkal tovabb birja mint a jelenlegi megoldas. Persze akkor is inkabb katonai vagy ipari felhasznalasra lesz gazdasagos. Varhatoan az, hogy a mozgasi problemakkal kuzdoknek segitsen csak a gazdagok szamara lesz elerheto, legalabbis addig amig a hasznalt katonai vagy ipari rendszerek tomegesen meg nem jelennek a piacon. Marmint ha akkor meg lesz ugynevezett piac.