SG.hu
Föld körüli repülés kizárólag napenergiával
Hétfőn, hajnali 1:30-kor megkezdte Abu Dzabiból világ körüli, történelmi repülőútját a Solar Impulse.
A 35 000 kilométeres úton a két pilóta, Bertrand Piccard és Andre Boschberg egymást váltják majd a pilótafülkében, mialatt az Abu Dzabiból induló gép keletnek fordulva megkezdi világkörüli útját. Mielőtt az Atlanti-óceánt átrepülve 2015 közepén ismét visszatér Abu Dzabiba, a gép leszáll majd az ománi Muscatban, az indiai Ahmedabadban, a mianmarbeli (korábban Burma) Mandalayban, a kínai Csungkingban és Nankingban, valamint az egyesült államokbeli Hawaiin,Phoenixben és New Yorkban is.
A repülőút legnagyobb kihívást jelentő szakasza az az egybefüggő repülés lesz, amely során a két pilóta öt nap és éjszaka folyamatosan repül majd többnyire a Csendes-óceán felett, hogy Kínából felszállva elérjék Hawaiit. A 17 248 napelemmel hajtott gép nappal 10 000 méter magasságba fog emelkedni, hogy teljesen feltöltse az akkumulátorait, amelyek az éjszakai repüléshez biztosítják majd a szükséges energiát.
Piccard, a Solar Impulse elnöke, és Borschberg, a Solar Impulse vezérigazgatója, 2010 óta együtt nyolc repülési rekordot állított fel. Ők tartják a repülési idő, a repülési magasság és a repülési táv rekordját. A rekordokat akkor állították fel, amikor a napenergiával hajtott prototípus gépükön átkeltek Európa, Észak-Afrika és az Egyesült Államok légterén.
A 35 000 kilométeres úton a két pilóta, Bertrand Piccard és Andre Boschberg egymást váltják majd a pilótafülkében, mialatt az Abu Dzabiból induló gép keletnek fordulva megkezdi világkörüli útját. Mielőtt az Atlanti-óceánt átrepülve 2015 közepén ismét visszatér Abu Dzabiba, a gép leszáll majd az ománi Muscatban, az indiai Ahmedabadban, a mianmarbeli (korábban Burma) Mandalayban, a kínai Csungkingban és Nankingban, valamint az egyesült államokbeli Hawaiin,Phoenixben és New Yorkban is.
A repülőút legnagyobb kihívást jelentő szakasza az az egybefüggő repülés lesz, amely során a két pilóta öt nap és éjszaka folyamatosan repül majd többnyire a Csendes-óceán felett, hogy Kínából felszállva elérjék Hawaiit. A 17 248 napelemmel hajtott gép nappal 10 000 méter magasságba fog emelkedni, hogy teljesen feltöltse az akkumulátorait, amelyek az éjszakai repüléshez biztosítják majd a szükséges energiát.
Piccard, a Solar Impulse elnöke, és Borschberg, a Solar Impulse vezérigazgatója, 2010 óta együtt nyolc repülési rekordot állított fel. Ők tartják a repülési idő, a repülési magasság és a repülési táv rekordját. A rekordokat akkor állították fel, amikor a napenergiával hajtott prototípus gépükön átkeltek Európa, Észak-Afrika és az Egyesült Államok légterén.