SG.hu

Mortal Kombat Komplete Edition



Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: High Voltage Software
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon X2 2,8 GHz-es processzor, Nvidia GeForce 8800 GTS vagy AMD Radeon 3850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5 750 2,67 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 965 3,4 GHz-es processzor, Nvidia GeForce GTX 560 vagy ATI Radeon HD 6950 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Street Fighter-sorozat, Mortal Kombat-sorozat, Injustice: Gods Among Us
Kategória: árkád verekedős játék

Tizenhat év. Tizenhat kínkeserves és várakozással eltöltött esztendő. Ennyi ideje várnak már a Mortal Kombat PC-s rajongói arra, hogy a kilencvenes évek legendás, szinte mindenki által ismert árkád verekedős játékának egy aktuális epizódja végre újfent megjelenhessen számítógépekre. Aki már legalább 20 éve játékrajongónak nevezi magát, az bizonyára mind a mai napig kellemes emlékeket őriz az 1996-ban megjelent Mortal Kombat Trilogy-ról, a jellegzetes karakterekről, a barátokkal átjátszott délutánokról.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Biztosan sokan emlékeznek még a PC-s fanatikusok közül az 1997-es Mortal Kombat 4-re is - ami a sorozat első 3D-s epizódja volt -, ezt követően azonban a franchise és a platform útjai rendkívül hosszú időre elváltak egymástól. A tizenhat év alatt egész generációk cseperedtek fel, az akkori játékosok ma már családapák, de biztosan a mindennapi problémákkal küzdő felnőttek, akik talán el is felejtették egykori kedvencüket. Most azonban érdemes leporolni a billentyűzeteket és a kontrollereket, mi ugyanis megváltozhattunk az elmúlt esztendők során, de a Mortal Kombat élménye még mindig ugyanolyan, mint annak idején volt!

Hogy mi zajlott le a NetherRealm Studios berkein belül, miközben eldöntötték, hogy egy 2011-ben kizárólag konzolokra megjelent játékot éppen idén jelentetnek meg PC-re, azt nem tudjuk, de a stúdió vezetése jól döntött, amikor a High Voltage Software csapatára bízta a portolási munkálatokat. A tengerentúli alakulat ugyanis bár már 1993 óta létezik, túl sok emlékezetes alkotást mégsem tudtak letenni az asztalra, ellenben a Mortal Kombat Komplete Edition átiratával kitűnőt alkottak. Ehhez nyilván szükség volt a nagyszerű alapanyagra is, amit Ed Boon már 21 évvel ezelőtt megálmodott.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A PC-s Mortal Kombat összességében azonban nem csak szebb, hanem jobb és tartalmasabb is lett, mint a konzolokra korábban megjelent változat, de amennyiben nem így lenne, a legtöbben valószínűleg akkor is ekképpen vélekednek, mert kétségkívül történelmi esemény, hogy a sorozat egy újabb tagja újfent tiszteletét teszi a platformon. Ráadásul nem is akárhogyan! A NetherRealm Studios ugyanis nem akarta túlcifrázni a jól ismert kliséket, így bár megálmodtak néhány új és érdekes játékmódot, viszont mind a karaktereket, mind a pályákat, mind természetesen a mechanizmust tekintve megmaradtak a franchise gyökereinél. Többnyire legalábbis! Ennek köszönhetően itt lesz velünk Liu Kang, Raiden, Baraka, Sub-Zero és Scorpion, de a több mint 31 harcos között az összes legendás szereplő helyet kapott, sőt, exkluzív karakterként még Freddy Krueger, a Rémálom az Elm utcában sztárja is irányítható lesz. Sajnálatos módon a PC-s átiratból Kratos, a God of War hőse teljesen kimaradt, de ezen kívül nem is lehetne teljesebb a lista. Minden egyes küzdőfél természetesen már a játék első indításakor elérhető és ringbe küldhető a jól ismert, ám grafikailag, valamint a részleteket tekintve alaposan megújult pályákon.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Mortal Kombat Komplete Edition a rengeteg szint mellett számtalan játékmóddal is kecsegtet, így a szokásos egyszeri ütközetek mellett toronykihívások, 2vs2 küzdelmek, egyéni erőpróbák, de még egy kampány is vár majd ránk, ami tulajdonképpen a sorozat első három epizódjának sztoriját meséli el nekünk újra. Mi sem természetesebb, minthogy a fejlesztők egy alapos többjátékos módot is megálmodtak az alkotáshoz, amivel kapcsolatban sajnos komoly problémákat tapasztalhatunk. Az efféle összecsapások ugyanis az esetek többségében játszhatatlanok lesznek, köszönhetően annak, hogy az opció vélhetően képtelen kezelni a sávszélességek közötti különbségeket, így többször találkozhatunk folyamatos, gyakran meccseken át tartó akadásokkal vagy fagyásokkal, amelyek szó szerint elveszik az ember kedvét a csatáktól.

Szerencsére az egyjátékos mód olyan sok lehetőséget rejteget számunkra, hogy nem is igazán érezzük majd a multiplayer hiányát, az pedig csak hab a tortán, hogy a játékmenet is nagyszerűen sikerült, és egyáltalán nem szenved olyan kiegyensúlyozatlanságoktól, mint például a Street Fighter-sorozat. A Mortal Kombat Komplete Edition összességében megmaradt egy két és fél dimenziós, oldalnézetes verekedős játéknak, amelyben karaktereink oldalán ütések, rúgások, látványos kombók, valamint különleges, többnyire természetfeletti képességek segítségével arathatunk győzelmet ellenfeleinken.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen a fejlesztők gondoskodtak arról, hogy apró újdonságokkal feldobják az egyjátékos küzdelmeket - ilyen például a super meter megjelenése -, de semmi olyan különlegesség nem jelent meg, ami veszélyeztetné a nosztalgikus élményt. Ennek köszönhetően nem csak a jól ismert mozdulatok, hanem az évekkel, sőt, kis híján évtizedekkel ezelőtt memorizált kombinált ütések, valamint képességek is mind-mind előhívhatók lesznek karaktereinkből. Mindez azonban teljes mértékben mai formában, a modern kor játékosai által támasztott követelményeknek megfelelve. A Mortal Kombat Komplete Edition tehát úgy repít vissza minket gyermek- vagy fiatalkorunk hajnalára, hogy közben a régi élmények mellett vadonatújakkal is gyarapít minket. Grafika: Habár utoljára a kétezres évek közepén fejlesztett PC-re a High Voltage Software, de a PC-s Mortal Kombattal ettől függetlenül is sikerült csodát művelniük. Nyilván érződik, hogy a játékot elsősorban egy alaposan kiöregedett konzolgenerációban megjelent változatról portolták, sőt, az átvezető animációk is hagynak maguk után kívánnivalót, de az összecsapások során egyszerűen csodaszépek lettek a textúrák és az animációk. Kiemelkedőre sikerültek még az effektek is, ugyanakkor a legjobb minden kétséget kizáróan az, hogy nagyszerű optimalizálással tálalták a végeredményt, a 60 képkockát ugyanis minden körülmények között képes kisajtolni magából a program, természetesen másodpercenként.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelületet tekintve a letisztultság és az átgondoltság jellemző a Mortal Kombat Komplete Editionre, az irányítással kapcsolatban azonban megtapasztalhatunk néhány hiányosságot. Habár a gombkiosztás aligha lehetne ennél letisztultabb, sőt mi több, egy billentyűzeten akár még ketten is játszhatunk egyszerre, de egy kontroller vagy direkt az árkád verekedős címekhez készült irányító nélkül hosszabb távon lehet, hogy frusztráló lesz a végeredmény. Hangsúlyozandó, hogy maximálisan kellemes és konfigurálható is lett a gombkiosztás, de aki tudja, hogy milyen intenzívek a Mortal Kombat összecsapásai, az bizonyára azzal is tisztában van, hogy ujjaink a sok billentyű között könnyedén összegabalyodhatnak.

Játszhatóság: Példaértékű tartalommennyiséget rejtettek el az alkotásban a NetherRealm Studios fejlesztői, így kampányt, számtalan kihívást és rengeteg egyéb játékmódot is elérhetnek majd a bunyózás szerelmesei, de örömüket beárnyékolhatja a multiplayer mód hiányossága. Annak idején a konzolos változat is éppen ettől a problémától szenvedett, így megelőlegezzük a PC-s átirat számára is a bizalmat, mert egy-két javítással talán helyreállítható a helyzet.

Intelligencia, nehézség: Meglepő módon a legtöbb verekedős játékkal ellentétben a Mortal Kombat Komplete Edition karakterei között nem érzékelhetünk túl jelentős különbségeket, így nincs olyan, hogy például Liu Kang oldalán nem lesz ellenfelünk, mert csak rúgásokkal bárkit leterítünk. A nehézségi szintek nagyszerűen skálázottak, de mindenki óvakodjon a normál alatti fokozatoktól, ott ugyanis a mesterséges intelligenciát teljesen a nullára vették a fejlesztők, így ellenfeleink többnyire csak állnak és arra várnak, hogy kiüssük őket. Magasabb szinteken azonban kitűnően igazodik tudásunkhoz a kihívás mértéke is.

Hangok, zene: Ismerős dallamok, narráció és effektek jellemzik a játékot, ami annak köszönhető, hogy az alkotók a fejlesztés során folyamatosan arra törekedtek, hogy hűek maradjanak a franchise gyökereihez. Nem igazán lehetne fogást találni ezen a téren sem!

Összegzés: Mindent összevetve a Mortal Kombat Komplete Edition kétségtelenül kiérdemelte a legjobb PC-s árkád verekedős játék címét, hiszen nem csak a játékmenetet, hanem a tartalmat tekintve is sikerült óriásit alkotniuk a NetherRealm Studios fejlesztőinek. Akadnak természetesen hibái a végeredménynek - például a multiplayer játszhatatlansága -, de 16 éve vártunk arra, hogy végre PC-n is betölthessünk egy Mortal Kombat-epizódot, így ettől az apróságtól eltekinthetünk. Ha egy nagyszerű és egyben múltidéző verekedős játékkal gyarapítanád a gyűjteményedet, ne is keress tovább, megtaláltad a legjobbat!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • donatus13 #13
    Ball shift + space
  • tomboy013 #12
    Valaki aki játszott vele árulja már el hogyan lehet a csontropogtató trükköket megcsinálni mert nem bírok rájönni....
  • duke #11
    Nincs ennek valami letoltheto demoja, vagy csak nem talalom ? Mintha mostanaban, mar nem volnanak ilyen jatszhato demok. Az sg letolto oldala sem mukodik.
  • Chris05 #10
    Szerintem azt nem várhatjuk el, hogy elmegy egy 2013-as játék egy 5-6 éves gépen. Az én konfigom (A VGA kivételével) már 4 éves és tökéletesen fut így is a játék.
  • Chris05 #9
    Nekem vSync-el stabil 60 FPS full HD-ban. 3 óra alatt egy alkalommal szaggatott meg kb. 0,2 mp-ig. Iszonyatosan jól optimalizált.
  • Zenszkij #8
    Tipikus PS 3 játék, hatalmasakat lehet tolni vele, és a PS network csodálatos multi élményt ad.
  • Ry0K3N #7
    Hát rohadtul nem. Mondjuk nekem nincs gondom vele az én konfigomom de a régebbi gépeken hiába megy el akár 40-50 fps-el is ha a drága belassul tőle játszhatatlanná válva az egész.
  • Krinyo #6
    Ha a multi rendben lenne megvettem volna :\
  • lestyanrobi #5
    Írta.
  • Evoluti0N #4
    Persze, hogy lehet egymás mellett ülve. Ráadásul akár négyen is lehet. Ilyenkor mind2 oldalon 2-2 játékos van, mindenki 1-1 karaktert irányít és bármikor lehet váltani, hogy melyik játékos karaktere legyen aktív. Ráadásul a sima váltás mellett van 2 olyan fajta is, amiben váltáskor támad is speciális támadással az éppen aktivizálódó játékos. Az egyiknél csak berohan egy pillanatra és a másik játékos marad aktív, a másiknál át is vált az addig passzív játékosra.