Ötvös Tibor
Így készült: Flashback
A Flashback keletkezésének történetéről sok mindent lehet állítani, de azt nem, hogy ne lett volna kalandos. A Delphine Software 1993-as klasszikusa hamarosan HD-remaket kap és ezen alkalomból felelevenítjük eme sztorit.
A '90-es években a Delphine Softwaret két férfi alapította. Az egyikük, Eric Chahi a kultikus Another World megalkotója, mely korát megelőző módon mutatta meg nekünk egy másik dimenzióba keveredett hős kalandjait. A másikuk pedig a megszállott filmes, Paul Cuisset, aki minden munkájában szerette volna ezt a mozis élményt áthozni.
Az olyan kalandjátékok, mint az Operation Stealth megmutatták, hogy hogyan lehet egy remek kémjátékot készíteni. Ennek hatására egyébként a US Gold, mely a kiadói munkálatokat látta el, megszerezte a James Bond licenszet is. Ugyanakkor Cuisset számára is megnyíltak bizonyos kapuk, hiszen a kiadó a birtokába került legnagyobb mozis franchise-ot bízta rá.
"A US Gold égisze alatt dolgoztunk akkoriban és náluk volt a Keresztapa licensz" - árulta el Cuisset. "Szerettek volna egy játékot. Szóval elgondolkodtunk azon, hogy a jövőbe helyezzük a sztorit, ám túl messzire mentünk és abból, ahogy reagáltak megtudhattuk, hogy ez közel sem az, amire vártak. De a játék remek volt, szóval..."
A US Gold természetesen nem engedte a dolgot tovább, de Cuisset nem nyugodott bele. "Számos ponton változtattunk a sztoriban és a karakterben is, míg végül valami teljesen mást kaptunk, mint azt eredetileg terveztük. De a legelső elképzelés szerint egy jövőben játszódó maffia-játék lett volna. A főszereplőnek menekülnie kell és így tovább és így tovább - ám végül valami teljesen más lett belőle."
Ez lett a Flashback, melyre azért az akkori alkotások közül is sokan hatottak. "Ott volt az Another World, mely egy kicsivel a Flashback előtt jelent meg. Sokat merítettünk a Prince of Persia játékmenetéből, de mi más univerzumba szerettük volna helyezni a játékmenetet, amiben lehet lőni és gurulni is. Ez teljesen eltért attól, amit akkoriban látni lehetett."
És bár a Keresztapa vonal eltűnt, de számos film is hatott a készítőkre. "A Total Recall - Az emlékmás természetesen ott volt inspirációként. Sok film jelent meg akkoriban, mely a jövőben játszódott: Terminator, Vissza a jövőbe - a realisztikusabb futurisztikus történetek. Ezek nagyon hatottak ránk akkoriban."
Ez a formula elképesztően sikeresnek bizonyult és Cuisset éveken át dolgozott azon, hogy újra megteremtse. A folytatás, a Fade to Black a Flashback hősét, Conrad Hartot már egy 3D-s világba helyezte, de a végeredmény felemásra sikeredett.
"Nagyon csalódott voltam akkoriban. Nem sikerült megteremteni azt, amit szerettünk volna. Akkoriban volt egy másik projekt is, amin dolgoztunk és elég komplikált volt a kettőn dolgozni. Időbe telt volna megtanulni az új kamerakezelést, ami nem állt rendelkezésünkre. Rengeteg dolgot változtattunk meg, ugyanakkor a Flashback hangulatát próbáltuk megtartani. De a Fade to Black egy teljesen más játék, más sztorival, más hangulattal."
Cuisset karrierje a Flashback után megfeneklett és épp ezért el is távolodott a piactól. 2011-ben, a remek From Dusttal tért vissza, mely elég volt ahhoz, hogy megalapítsa új csapatát. A VectorCell első munkája, az Amy azonban óriási csalódást jelentett mindenki számára. "Sokat tanultunk ebből az esetből. Minden fejlesztésnél van egy elképzelés,n ám valahogy ez megváltozik a munkálatok során és az emberek nem látják azt. Csalódás, de mindenből tanulni kell."
Épp ezért tértek vissza az első alkotásukhoz, mely nem egy szimpla remake lesz, mint mondjuk az Another World HD esetében, sokkal inkább egy újragondolása a programnak. Hogy milyen eredménnyel teszik mindezt, hamarosan mi is meglátjuk. A Flashback HD az ősszel jelenik meg PC-re.
A '90-es években a Delphine Softwaret két férfi alapította. Az egyikük, Eric Chahi a kultikus Another World megalkotója, mely korát megelőző módon mutatta meg nekünk egy másik dimenzióba keveredett hős kalandjait. A másikuk pedig a megszállott filmes, Paul Cuisset, aki minden munkájában szerette volna ezt a mozis élményt áthozni.
Az olyan kalandjátékok, mint az Operation Stealth megmutatták, hogy hogyan lehet egy remek kémjátékot készíteni. Ennek hatására egyébként a US Gold, mely a kiadói munkálatokat látta el, megszerezte a James Bond licenszet is. Ugyanakkor Cuisset számára is megnyíltak bizonyos kapuk, hiszen a kiadó a birtokába került legnagyobb mozis franchise-ot bízta rá.
"A US Gold égisze alatt dolgoztunk akkoriban és náluk volt a Keresztapa licensz" - árulta el Cuisset. "Szerettek volna egy játékot. Szóval elgondolkodtunk azon, hogy a jövőbe helyezzük a sztorit, ám túl messzire mentünk és abból, ahogy reagáltak megtudhattuk, hogy ez közel sem az, amire vártak. De a játék remek volt, szóval..."
A US Gold természetesen nem engedte a dolgot tovább, de Cuisset nem nyugodott bele. "Számos ponton változtattunk a sztoriban és a karakterben is, míg végül valami teljesen mást kaptunk, mint azt eredetileg terveztük. De a legelső elképzelés szerint egy jövőben játszódó maffia-játék lett volna. A főszereplőnek menekülnie kell és így tovább és így tovább - ám végül valami teljesen más lett belőle."
Ez lett a Flashback, melyre azért az akkori alkotások közül is sokan hatottak. "Ott volt az Another World, mely egy kicsivel a Flashback előtt jelent meg. Sokat merítettünk a Prince of Persia játékmenetéből, de mi más univerzumba szerettük volna helyezni a játékmenetet, amiben lehet lőni és gurulni is. Ez teljesen eltért attól, amit akkoriban látni lehetett."
És bár a Keresztapa vonal eltűnt, de számos film is hatott a készítőkre. "A Total Recall - Az emlékmás természetesen ott volt inspirációként. Sok film jelent meg akkoriban, mely a jövőben játszódott: Terminator, Vissza a jövőbe - a realisztikusabb futurisztikus történetek. Ezek nagyon hatottak ránk akkoriban."
Ez a formula elképesztően sikeresnek bizonyult és Cuisset éveken át dolgozott azon, hogy újra megteremtse. A folytatás, a Fade to Black a Flashback hősét, Conrad Hartot már egy 3D-s világba helyezte, de a végeredmény felemásra sikeredett.
"Nagyon csalódott voltam akkoriban. Nem sikerült megteremteni azt, amit szerettünk volna. Akkoriban volt egy másik projekt is, amin dolgoztunk és elég komplikált volt a kettőn dolgozni. Időbe telt volna megtanulni az új kamerakezelést, ami nem állt rendelkezésünkre. Rengeteg dolgot változtattunk meg, ugyanakkor a Flashback hangulatát próbáltuk megtartani. De a Fade to Black egy teljesen más játék, más sztorival, más hangulattal."
Cuisset karrierje a Flashback után megfeneklett és épp ezért el is távolodott a piactól. 2011-ben, a remek From Dusttal tért vissza, mely elég volt ahhoz, hogy megalapítsa új csapatát. A VectorCell első munkája, az Amy azonban óriási csalódást jelentett mindenki számára. "Sokat tanultunk ebből az esetből. Minden fejlesztésnél van egy elképzelés,n ám valahogy ez megváltozik a munkálatok során és az emberek nem látják azt. Csalódás, de mindenből tanulni kell."
Épp ezért tértek vissza az első alkotásukhoz, mely nem egy szimpla remake lesz, mint mondjuk az Another World HD esetében, sokkal inkább egy újragondolása a programnak. Hogy milyen eredménnyel teszik mindezt, hamarosan mi is meglátjuk. A Flashback HD az ősszel jelenik meg PC-re.