HENT hírlevél

Együttműködne a kínai hamisítókkal a Rovio

Júliusban nyitja meg első két hivatalos üzletét Kínában napjaink egyik legsikeresebb mobiltelefonos játékát fejlesztő Rovio. A cég reméli, hogy a legális kínálat megteremtése az Angry Birds hamisítványok felszámolása felé is előrelépést jelent.

A bírósági fellépés helyett a hamisításból előny kovácsolását és a hamisítókkal történő együttműködést követné stratégiakánt az Angry Birds fejlesztője Kínában. Az ázsiai ország a Rovio második legnagyobb piaca: az Angry Birds több mint egymilliárd letöltéséből 140 milliót Kínából indítottak. A kereslet óriási, a játékfiguráktól a kalandparkig terjedő kínálatot azonban egyelőre a hamisítványok elégítik ki.

A Rovio marketing szakértőjét azonban nem keseríti el a hamisítvány-dömping, ami Kínában fogadja. Peter Vesterbacka szerint az a tény, hogy lépten-nyomon Angry Birds hamisítványokba botlik, bizonyíték arra, hogy óriási piaci lehetőség van az országban a játékhoz kapcsolódó termékek forgalmazására. A cég a piac lehetőségeinek kihasználására azonban sajátos módot választott: csak a veszélyes termékeket gyártó hamisítók ellen indítanak hatósági eljárást, a többi hamisítóval azonban megpróbálnak partnerként együttműködni. A korábbi jogsértőkkel szerződést kötnek gyártási tevékenységre, néhánynak pedig hirdetési lehetőséget kínálnak a Rovio felületein.


A Rovio stratégiájának egyik legkülönösebb eleme a "hamisítók hamisítása". A cég kínálatában azóta szerepelnek ugyanis Angry Birds lufik, mióta Vesterbacka egy kínai látogatása során hamisítványokra bukkant ezekből. Felismerve a lufikban rejlő lehetőséget, ma már hivatalos darabok is kaphatók. Az UPI hírportál által idézett Vesterbacka szerint a cég jelentős reményeket fűz a hivatalos Angry Birds üzletek kínai megnyitásához. Júliusban Sanghaj és Peking városaiban nyílik meg az első két üzlet, de ezek száma a következő évben eléri majd a százas nagyságrendet. Ráadásul a tervek szerint októberben a hivatalos kalandparkot is átadják.

A marketing szakértő szerint egyfajta oktatási programmal indítanak az üzletek megnyitásakor, amelynek során oly módon próbálnak rámutatni a hamis és az eredeti különbözőségére, hogy az előbbit cikinek, utóbbit viszont trendinek érezzék a fogyasztók. Vesterbacka szerint olyan ez, mint a divatban: nem mindegy, hogy az új kollekció, vagy a tavalyi darabjait hordod: a legújabb dizájn, és így az eredeti termék menővé teszi, a lejárt kollekció, és így a hamisítvány viszont az ellenkező hatást éri el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!