MTI
Kína megtagadta a StarCraft: Ghost márkanév bejegyzését
A kínai kormány megtagadta, hogy a Blizzard bejegyeztesse játéka, a StarCraft: Ghost elnevezésének bejegyzését, lévén a játék "sérti az ország szocialista hagyományait és értékrendjét".
Az interneten ezután futótűzként terjedt el a feltételezés: vajon a Blizzard következő közösségi szerepjátéka vajon nem más, mint a StarCraft: Ghost? A visszautasítás konkrétan a Kínai Ipari és Kereskedelmi Testülettől származik, amely szerint a "Ghost" (angolul: "szellem") elnevezés "feudális babonák" elterjedésére adhat okot, amely nemkívánatos egy "szocialista erkölcsű országban" - írja a Gamesradar. Emellett a testület tagjai azt is sérelmezték, hogy a címben "asztrológiai utalások" is találhatóak, és szerintük ezek sem szerencsések a kínai szocialista értékek szempontjából.
A Blizzard fellebbezett a meghozott döntés ellen, mivel szerintük névbejegyzésük egy játékokkal kapcsolatos tevékenységekre vonatkozik, ez pedig nem sért semmilyen politikai államformát. A kínai kormány azonban fellebbezésüket is visszautasította.
Kínában egyébként már lassan egy évtizede hódít az "esportnak" elnevezett tevékenység, amelynek során egy liga keretében rengeteg, játékban szakértő kínai fiatal méri össze erejét a többiekkel. Ezek a fiatalok igazi sztároknak számítanak az országban, a rendezvényeken legnépszerűbb játék pedig nem más, mint a StarCraft első része. Az ilyen események egyébként a Kínának is bevételt hoznak, emellett pedig a StarCraftból, illetve a másik Blizzard sztárjátékból, a World of Warcraftból több milliónyi példányt adtak el, amely adóbevétel tekintetében szintén nem elhanyagolandó, ezért is érthetetlenek bizonyos tekintetben a kínai kormány megmosolyogtató érvei.
A hír hatására meg is indultak a találgatások, hogy vajon a StarCraft: Ghost lenne-e a Blizzard következő dollármilliárdokat hozó közösségi szerepjátéka a World of Warcraft (WoW) után? Jeff Kaplan, a WoW egyik fő producere még a múlt héten hivatalosan megerősítette a World of Warcraft fórumokon, hogy valóban készül egy ilyen típusú újabb játék, és ő maga is otthagyja a WoW irányítását, hogy az új projekten dolgozzon.
Az interneten ezután futótűzként terjedt el a feltételezés: vajon a Blizzard következő közösségi szerepjátéka vajon nem más, mint a StarCraft: Ghost? A visszautasítás konkrétan a Kínai Ipari és Kereskedelmi Testülettől származik, amely szerint a "Ghost" (angolul: "szellem") elnevezés "feudális babonák" elterjedésére adhat okot, amely nemkívánatos egy "szocialista erkölcsű országban" - írja a Gamesradar. Emellett a testület tagjai azt is sérelmezték, hogy a címben "asztrológiai utalások" is találhatóak, és szerintük ezek sem szerencsések a kínai szocialista értékek szempontjából.
A Blizzard fellebbezett a meghozott döntés ellen, mivel szerintük névbejegyzésük egy játékokkal kapcsolatos tevékenységekre vonatkozik, ez pedig nem sért semmilyen politikai államformát. A kínai kormány azonban fellebbezésüket is visszautasította.
Kínában egyébként már lassan egy évtizede hódít az "esportnak" elnevezett tevékenység, amelynek során egy liga keretében rengeteg, játékban szakértő kínai fiatal méri össze erejét a többiekkel. Ezek a fiatalok igazi sztároknak számítanak az országban, a rendezvényeken legnépszerűbb játék pedig nem más, mint a StarCraft első része. Az ilyen események egyébként a Kínának is bevételt hoznak, emellett pedig a StarCraftból, illetve a másik Blizzard sztárjátékból, a World of Warcraftból több milliónyi példányt adtak el, amely adóbevétel tekintetében szintén nem elhanyagolandó, ezért is érthetetlenek bizonyos tekintetben a kínai kormány megmosolyogtató érvei.
A hír hatására meg is indultak a találgatások, hogy vajon a StarCraft: Ghost lenne-e a Blizzard következő dollármilliárdokat hozó közösségi szerepjátéka a World of Warcraft (WoW) után? Jeff Kaplan, a WoW egyik fő producere még a múlt héten hivatalosan megerősítette a World of Warcraft fórumokon, hogy valóban készül egy ilyen típusú újabb játék, és ő maga is otthagyja a WoW irányítását, hogy az új projekten dolgozzon.