A Fallout 3 és Call of Duty: World at War kellemes kivétel volt, ám a Mirror's Edge után most a Prince of Persia is beáll a késők sorába. A Ubisoft hivatalos bejelentése szerint a PC-s verzió csak a konzolos portok után egy héttel jelenik be, ami sajnos hazánkban még ennél is nagyobb csúszást jelent. Amerikában ugyanis december 4-én, míg Európában csak 12-én esedékes a premier. Ez utóbbi dátumhoz kell minimum hét napot hozzászámolnunk, és meg is kapjuk a 19-i megjelenést. De legalább lesz mit kérnünk karácsonyra.
Ezután megosztanám mindenkivel a Ubisoft hivatalos oldalán felbukkanó minimális rendszerkövetelményt is:
Rendszer: Windows XP/Windows Vista
Processzor: Dual core 2.6 GHz Intel Pentium D vagy AMD Athlon 64 X2 3800+ (Intel Core 2 Duo 2.2 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 4400+ vagy ezeknél jobb ajánlott)
RAM: 1 GB Windows XP/2 GB Windows Vista
Videókártya: 256 MB DirectX 10.0 vagy DirectX 9.0 támogatással bíró kártya Shader Model 3.0-val (ATI RADEON X1600*/1650*-1950/HD 2000/3000 és NVIDIA GeForce 6800*/7/8/9 szériák)
Hangkártya: DirectX 9.0 vagy 10.0 támogatással bíró kártya (5.1-es hangkártya ajánlott)
DirectX Verzió: DirectX 9.0 vagy 10.0 (rajta lesz a játék lemezén)
DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive
Merevlemez: 8 GB üres hely
Támogatott perifériák: Billentyűzet, egér, kontroller(Xbox 360 Windows Kontroller ajánlott)
Zoliz#16
Ez a játék nagyon JÓ lett. Így kell csinálni egy számítógépes játékot, nem az élethűséget szem előtt tartva, hanem az élvezetet. Gratulálok az Ubi Soft fejlesztőrészlegének.
Hatalmas siker lesz ez a játék. :)
Mert egyedi...
lac111#15
Amikor kijöttek a next-gen konzolok, akkor volt egy nagyon nagy ugrás hardver terén, azóta szerintem tartható. Kell egy nagyobb beruházást csinálni, és kész. Konkréta ki kell cserélni az egész gépet(akinek sima Xbox volt, annak is meg kellett venni X360at).. Igazából én fél éve 70ből raktam össze egy olyan gépet, amin ez lazán elfut és 3 évig még simán jó lesz, ha évente kb. ráköltök mondjuk 15-öt (proci+videókártya). Soha nem volt konzolom, nem mondom hogy rosszak, de akkor is maradok PCnél!
lac111#14
Ha olyan géped van, amin ez elfut, nehogy már pont a helyigény legyen a legnagyobb probléma. 12k FT-ért hozzádvágnak egy 300 Gb-osat.
A másik meg... 10 éve is fotorealisztikusak voltak a a textrúrák. Mondj már egyet a sok közül, ha annyi van. 1998-ból..
Emberi genomra mondtad, hogy 2 gb. Ok, ennek meg a tényleges kódja kb. 10-20Mb. Ennyi erővel összehasonlíthatnék a biciklit, meg egy narancsot...
spR#13
Nem flame-t akarok, de miert nem veszel egy konzolt?
45-ert mar kapsz egy XBOX-360 arcade-ot. Az elso vadiuj jatek ugyan huzos (16 rugo), bar ha tudsz varni par honapot megveheted hasznaltan joval olcsobban is (7-9 rugo kozott), aztan amikor kijatszottad, eladod, es beruhazhatsz a kov jatekra. Onnantol mar sinen vagy. Vannok olyan uzletek, ahol siman beszamitjak a hasznalt jatekodat egy masik vasarlasakor, es nem is olyan rossz aron. Ja, es HDTV sem kell, tolhatod monitoron is.
M0RN1NGST4R#12
látod-látod, ne rakd fel a játékot, és elférnek a nagyszülők...
sandor4#11
kész, ilyet sem tudok már játszani...
mire bevásárolnám a megfelelö hardvert, az sztem kb 100e ft lenne, ha nem több :'(
pedig nagy-nagy favoritom a játék
najo, személyes kedvencem
nincs egy grafikailag lebutitott változat? :)
lee56#10
Egy játék méretét a média része (hangok, videók, textúrák) növeli már kb egy évtizede, ha nem régebb óta. Az emberi DNS feltérképezés-hez ezek nem feltétlen szükségesek szerintem :)
wednes#9
Minek kell 10 játék egyszerre? Jó nem kötözködés, azt tárolsz amit akarsz, de elég 1-3 játék amit éppen tol az ember.
Úgyis nő a hely igény, ha azt mondod 10 évvel ezelőtt elég volt a CD. 16-18 évvel ezelőtt meg elég volt 1 db floppy lemez.
dronkZero#8
Azt a textúrás dolgot szerintem gondold át még egyszer! Kb 4-16szorosára nőtt átlagban a textúraméret 10 év alatt. Aztán a geometriai részletesség is nőtt ugye. Meg a textúrák változatossága. Na és az effektek, pár éve már ez a fő vonala a fejlődésnek. Pl én pár éve még azt hiányoltam, hogy a verőfényes napsütés fílingjét nem tudják elkapni, hiába az árnyékok meg a lens flare. Na, az azóta sikerült, jól.
Aztán összehasonlíthatsz egy 10 évvel ezelőtti 3d-s játék pályáját egy maival. Kb 10x több ma a részlet, már geometriailag is, és akkor még azokat be is kell textúrázni. Én úgy látom, hogy minél változatosabb és szebb egy játék, annál rövidebb. Nyilván, mert ha túl hosszú a fejlesztési idő, hiába a sok részlet, elavul a motor, míg a tartalmat elkészítik...
Mindenesetre a DNS-t nagyjából egy 2 x nagyonhosszú mátrixban el lehet tárolni, egy érték kb 2 bit. (A, G, T, C). Míg egy textúra, mondjuk 128x128x32 bit, és ez még csak a játékos karakter ánusza.
Szerintem sem a hely a probléma egyébként. Ha van pénzed 10, egyenként ~12eHUFos játékra, akkor legyen vinyóra is... Ha meg warez, akkor meg mire fel a felháborodás? (Nekem is bassza az agyam, hogy letöltöm 8G, kicsomagolom, még 8G, feltelepítem, még 5G. Rart nem törlöm, amíg el nem dől, ki akarom-e rakni lemezre, mert nem tudok kétrétegűt írni. De nem rinyálok érte, megoldom.)
bvalek2#7
Az ember nem csak egy játékot tesz fel. 10 játék, és elfogyott egy 80 gigás vinyó?