MTI

Kóma számítógépes játék közben

Egészen az összeesésig folytatta egy 15 éves belga fiú a közkedvelt "World of Warcraft" elnevezésű számítógépes játékot a belgiumi La Louviere-ben lévő otthonában, és végül kómába esett - jelentette vasárnap a "Het Nieuwsblad op Zondag" című belga lap.

Kórházba szállítása után csaknem egy napig tartott, amíg magához tért. "Szenvedélyes játékos vagyok. Rendes körülmények között reggel négy vagy hat óráig szoktam játszani és csak azután bújok ágyba. Gyakran megesik azonban, hogy az egész éjszakát átjátszom" - ismerte be a 15 éves Benjamin. Olyankor a fáradság leküzdésére literszáma fogyaszt kávét és energiaserkentő italokat. Most azonban rájött arra, hogy az ehhez hasonló játékok csak újfajta drogot jelentenek a fiatalok számára.

Benjamin édesanyja, aki férjének 2006-ban bekövetkezett halála után egyedül neveli öt gyermekét, le akarja vonni a tanulságot fiának összeroppanásából. "Megpróbáltam elvonni gyermekeimet a számítógéptől, de akkor agresszívek lettek" - mondta az asszony, aki azt ígérte, hogy ezután azonban erélyesebben fog majd fellépni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Indigo #48
    Az Indigo eredetileg nem a másolópapír elnevezése, kis butácska. De ha már a neveknél tartunk, elég vicces, hogy az egyébként jópofán hangzó "komolytalan" nick alatt egy nulla humorérzékkel megáldott, egy szaros ultraprimitív játékot halálosan komolyan vevő befordult kocka írsogál. Ezen legalább mindig nevetek egy jót :)
    Abban már megegyeztünk, hogy a "jó" foglama szubjektív. A Blizzard pedig nagyon ráérzett, hogy sok embernek elég jó egy olyan játék, amiben mást sem kell csinálni, mint cél és értelem nélkül hentelni, ezzel xp-ket gyűjtögetni hogy szintet léphessen, majd újra és újra hentelni, hogy további szintlépéshez további xp-ket gyűjtögessen, hogy aztán újra henteljen.... cél és értelem nélkül... over and over again... Ez neked jó, sőt, számodra ez a legjobb kikapcsolódás, meg még további néhány millió birka számára is, amit a Blizzard nagyon szépen ki is használ :) És nem terelgeti a nyájat, hanem figyeli a nyáj igényeit, és azokat próbálja kielégíteni. Erre céloztam. A magadfajta szánalmas kis egyenhülye győzike-fan csőcselék persze tudja mi a jó. Nyilván az, amit a legtöbben játszanak/néznek/hallgatnak. A wow, győzike, meg az emtívín villogó sztárocskák nyekergése.
  • Komolytalan #47
    Másolópapír (akinek a neve is utal arra, hogy általában ugyanazt a hülyeséget hajtja), azért azt megmagyarázhatnád, hogy ez a mondatod "A wow-od is azért ennyire sikeres, mert a Blizzard odafigyel az igényeikre, és azt próbálja megvalósítani, ami a legtöbb játékosnak jó." hogyan viszonyul ahhoz, hogy a WoW nem jó játék? Vagyis mi a jó játék foglama, nem az, amit a játékosok úgy gondolnak hogy jó? Esetleg mind mazochista, és csupa olyan visszajelzést adnak a Bliz felé, amitől szarabb lesz a játék?
    Ááááá, dehogy, nem erről van szó. Egy ilyen kis liberális pöcs szerint általában csak az a jó játék, ami szerinted (egy hangyafingnyi kisebbség) szerint jó.
    Nevetséges vagy copyman.
  • Indigo #46
    Bla-bla-bla... Megelőlegeztem neked, hogy nem vagy buta fiú, de lassan bebizonyítod az ellenkezőjét :) Minek kell már megint mellébeszélni? Hogy jön ide a havidíj, meg a játékidő? Tudom, hogy ott van a tarsolyodban összegyűjtögetve, pontokba szedve kismillió butaságod, hogy miért jobb a wow mint X meg Y játék, de már ismerjük ezeket. Úgy látszik, már el sem olvasod amit mások írnak, csak gondolkodás nélkül hinted szerteszét a hülyeségeidet.
    Wowozzál, aztán nézzed a győzikét, mert bizonyos tényszerű mérőszámok azt mutatják, hogy kategóriájukban ezek a legjobbak ^^
  • Komolytalan #45
    Na most ha a WoW azért sikeres, mert a Bliz figyelembeveszi a játékosok véleményét (ellentétben pl. EA, és egyéb szoftver kiadókkal), a jó játék meg azért jó, mert olyan ami a játékosoknak tetszik, akkor hogyan is van ez, hogy a WoW nem a legjobb játék? Félreértés ne essék: szerintem a jóság továbbra is szubjektív, és ha nem vagy annyira butafiú, akkor beláthatód ennek következményeképpen hogy a legjobbság is szubjektív, csak szeretnék rámutatni arra, hogy épp azt bizonygatod, hogy a WoW azért sikeres, mert sok-sok ember gondolja róla hogy jó. Vagyis a sok szubjektív jósági mérőszám átlagánál a WoW mellett figyel a legmagasabb érték. Tudod mit? Szerintem is.
    Na persze, én nem veszem figyelembe a hypeot, merthogy az milyen fontos tényező ám. Hogyne, a játék eladásokban, amivel a 20 óra alatt végigjátszható egyszemélyes játékokat mérik, abban fontos, merthogy mielőtt kipróbálhatnád otthagyod érte az összes pénzt, amit az adott játékra költesz. Ha nem volna az, akkor nem volna már se FIFA, se NFS. De egy havidíjas MMOban, ahol a játék vásárláskori ára töredéke annak, amit az évek során ráköltesz, szerintem a hype szerepe 0. A haldokló WoW éppen átlépte a 10millió aktív előfizetői számot, hoppácska (nem eladott játék, hanem ennyi embernek ketyeg éppen az előfizetése).
  • Indigo #44
    Szerintem pedig a játékgyártókat érdekli a játékosok véleménye, mert ha nem, akkor bukásra vannak ítélve. A wow-od is azért ennyire sikeres, mert a Blizzard odafigyel az igényeikre, és azt próbálja megvalósítani, ami a legtöbb játékosnak jó.
    A jóság valóban szubjektív (szerencsére), ennyiben igazad van, de most jöhetnék a győzikés példával, ebbe meg inkább ne menjünk bele... De szerintem nem vagy te annyira butafiú, hogy megértsd, hogy nem feltétlenül az a legjobb, aminek a legnagyobb a hype-ja.
  • Komolytalan #43
    Inkább mondjuk azt, hogy a játék jósága szubjektív értékelés, vélemény kérdése. A szubjektív vélemények meg olyanok mint a segglyuk: mindenkinek van, engem speciel mégse érdekel senkié se. Szeirntem a játékgyártókat se.
    Ha azt nézed, hogy hány ember játszik WoWval (mert szeirntük jó), és hány játszik akármi más MMOval (mert szerintük meg az jó), akkor az átlagból megintcsak nem a te igazad jön ki. Szóval abban igazad van, hogy a véleményed tükrözi a véleményed. Nincs tudathasadásod - ez is valami.
  • Indigo #42
    Természetesen lehet csavargatni-tekergetni a dolgot, az állításom attól még igaz :)
  • Komolytalan #41
    És a játékipar mivel ipar, lesz.rja hogy mi a jó, nekik (pénzügyi) siker kell. Szóval körbe is értünk - akinek nem tetszik ez így, és Teréz anyát akar játszani, az írjon magának meg mindenkinek jó játékot, természetesen ingyen, torrenten terjesztve.
  • Indigo #40
    Így van. Mert ugye ami sikeresebb, az még nem feltétlenül jobb is :)
  • Komolytalan #39
    Inkább: "Nem jelentősen sikeresebb ám." az utolsó mondat...