Németh Szabolcs

Gothic 3 - irány gépet fejleszteni

A nyugati országokban szinte minden számítógépet kedvelőnek 2 GHz feletti gépe van, de a mostani hír után páran biztosan hazánkban is elgondolkodnak a gépfejlesztésen.

Kai Rosenkranz egy interjúban elárulta a nemsokára a boltokban kapható, több éve epekedve várt program gépigényét. Sokan biztosan fellélegeznek, de nem lesznek kevesen azok, akik vagy gépfejlesztésre adják a fejüket, vagy szomorúan lemondanak a gyönyörű Gothic 3 nyújtotta élvezetekről. Kai szerint a minimum gépigény egy 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM (alatta játszhatatlan állítólag), és egy korszerű videókártya. Erről az interjúban többet nem tudtunk meg, de azért sejtésünk lehet a kijelentésről. DirectX9-es kártyán, mondjuk egy Geforce 6600 GT-n talán már eldöcög majd a program.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék hivatalos oldala

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tinman #97
    #92
    "Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát."

    #95
    "LOL éppen ezt mondtam, hogy nem a procit terheli le a fizika"

    Döntsd el.


    "az általad leírt dolgok közűl pár ezt terhelné, ha van a gépben, VAGY ha nincs akkor a processzort"

    Már, hogy terthelné le a fizikai gyorsítót? Alig pár játék támogatja csak... hiába vágod bele a fizikai gyorsítót, ha a game észre sem veszi, sokra nem megy vele az ember.

    "Az oblivionban mi a természet? Néha van egy animáció, hogy fújja a szél a fák lombját, néha feltűnik egykét őz, ami jó szögletes mozgásokkal szaladgál, és 2 méterenként habzó szájú ogrék ugranak rád "

    Régebben mi volt a természet... pár pixeles fa, semmi mozgás, némi kánya az égen... na ehhez képest nagy előrelépés az Oblivion kültere.

    "Pl a legtöbb hypefps hol játszódik? Folyosókon, vagy láthatatlan fallal, vagy áttörhetetlen akadályokkal körülvett 2 m2-s területen..."

    Tökéletesen egyetértek. Ezzel még sokan vagyunk így akiknek elegük van ebből... ezért is tartom jó előjelnek pl. a CoJ-t... remélem folytatódik a tendencia.
  • arty #96
    gondolom a sokezer növény nem indok rá, h akadjon ;)
  • Sanyix #95
    "A procis példád pedig azért nem jó, mert ahogy azt a tesztek is bizonyítják, hiába magas az órajel, mert tök 8, hogy 3.2 GHz vagy 4 GHz-es a procid, ha a VGA kártya a gyenge pont a rendszerben." LOL éppen ezt mondtam, hogy nem a procit terheli le a fizika (amit írtál hogy az terheli le a gépet, és nem a csillivilli effektek), hanem a csillivilli műanyagrikitószínes effektek. Ennyi.
    Nem éppen a dobókockás rpg-re gondoltam amikor írtam, hogy az oblivion nem az, mert vannak RPG-k számítógépre. De az oblivion inkább egy FPS-butított RPG keverék.
    Amúgy nem mondtam, hogy vegyél fizikai gyorsítókártyák, csak azt, hogy az általad leírt dolgok közűl pár ezt terhelné, ha van a gépben, VAGY ha nincs akkor a processzort, merthogy ezekkel nem a videokártya foglalkozik.
    Az oblivionban mi a természet? Néha van egy animáció, hogy fújja a szél a fák lombját, néha feltűnik egykét őz, ami jó szögletes mozgásokkal szaladgál, és 2 méterenként habzó szájú ogrék ugranak rád :D ez nem éppen pezsgő természet, hanem egy egyszerű véletlen poziciógenerátor.

    Amúgy én nem mondtam, hogy a nagy gépigényű játékok szarok. Azoknál van gáz aminél indokolatlanul magas a gépigény. Pl a legtöbb hypefps hol játszódik? Folyosókon, vagy láthatatlan fallal, vagy áttörhetetlen akadályokkal körülvett 2 m2-s területen... És ezeknek kell olyan hűdeerős gép. Miért? Ezzel van bajom. Az oblivion jól néz ki, de ahhoz képest, hogy igazából pár méter után egy ronda elmosott tájat látni, és ehhez képest állandóan töltöget, nagy a gépigénye, főleg hogy ai-t sem kell számolni, ugyanis azt kifelejtették belőle(van benne valami izé, de azt ne nevezzük ai-nak).
  • Tinman #94
    Ok igazad van... nem részecskefizika, hanem részecske-animáció, rendszer vagy mifene :-)
    De érted mire akartam kilyukadni... milyen jó már amikor a köd, a tűz, a forró levegő az tényleg erősen hasonlít a valóságban látottakhoz... nekem ez tetszik.
    Persze élveztem azt is, amikor anno pl 1-1 kalandjátékban kiírta szövegesen, hogy "The firaplace is hot" :-)

    "És az oblivion egyáltalán nem RPG."
    Most ilyen "szókiforgatósdis" kedved van, vagy alapból ilyen vagy?
    Igen, tudja már mindenki, hogy az igazi RPG, az szép kerek asztal körül, ilyen-olyan kártyákkal, mesélősen dobókockásan zajlik. Volt már olyanban is részem, tetszett is (sőt egy tekintélyes gyűjteményem is van), de vizuális típus vagyok.

    "Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát."

    1. Nincs támogatottság.

    Hidd el vettem volna már fizikai gyorsítókártyát, ha nem csak pár db játék használná... ígéretek persze vannak, hogy majd ez a game is támogatja, meg amaz is, de egyelőre nincs nekem erre 40-50 ezrem, hogy ne csináljon semmit a gépbe.

    2. Prohardveres tesztek ;-)

    A procis példád pedig azért nem jó, mert ahogy azt a tesztek is bizonyítják, hiába magas az órajel, mert tök 8, hogy 3.2 GHz vagy 4 GHz-es a procid, ha a VGA kártya a gyenge pont a rendszerben.

    "Amúgy legtöbb techdemo szarban NINCS természet egyáltalán."
    Az előző hsz-edben techdemoszarnak hívtad az újabb hypeolt játékokat. Most akkor mire gondolsz? Mert az Obliban és a CoJ-ban is pezseg a természet.
    Sőt! Sokan elfelejtették az Everquest 2-t... eszméletlen gépigénye van, hatalmas nyílt terek és véletlenül sem techdemo.
    A FC annak indult ez tény, a többi meg a haladás következő lépcsőfoka.
  • Sanyix #93
    Hát szerintem is elég unalmas. Az oblivion. Felraktam húdejóvolt, ámultam pár percet a grafikán, aztán elkezdtem játszani, egész élvezetes volt... 2 hétig. Aztán nagyon unalmassá váltak a feladatok, merthogy nem változnak, ugyanazok. Azóta itt van a gépemen de nincs kedvem vele játszani, mert pár perc után erősen kiléphetnékem van, mert nagyon unom. És hát igen a töltögetés is idegesítő, főleg amikor csak töltöget a ramba, meg a virtuális memóriába, de néha elfelejt belőle törölni... és ilyenkor, mikor fullra betelt mind2 egy szép asztalra kivágással díjaz a vindóz. De fast travellel ez a gond nincs szerencsére, mert akkor nem felejt el törölni a memóriából.
  • Sanyix #92
    Nekem nem volt havernak volt(én max 25k-t költök vga-ra, és általában a csillivilli fosok sem izgatnak), és már régebben meg volt neki a ti4200, 50k ért vette akkor, szóval egy középkategóriás kártya áráért. Aztán persze amíg megjelent a fc csúszott lefelé a kategóriájában... Egy csúcskategóriás, ekkor is 150k volt. Szóval ne mond hogy akkor az olyan hűdejó kártya volt.

    Amúgy éppen azt írtam, hogy a játékok TÁVOLODNAK már a valósághűségtől, ezért írtam a nézzél ki az ablakon példát. És az oblivion egyáltalán nem RPG.

    "Sajnos nem a lens-flare, meg a HDR fogja meg a masinákat, hanem pontosan a VALÓSÁGhoz közeli megoldások... árnyékok, felületek, részecskefizika, TERMÉSZET."
    Igen ezt írtam, a műanyag csillivilliagyoneffektezett felületek, amik NINCSENEK közel a valósághoz, ezek terhelik a gépet, meg a szar programkódok. Részecskefizika kicsit más dolog mint amire te gondolsz :D
    Amúgy is a fizikára nem videokártyát szokás venni, és leterhelni, hanem processzort, vagy fizikai gyorsítókártyát.
    Amúgy legtöbb techdemo szarban NINCS természet egyáltalán.
  • Sanyix #91
    Ja persze medium textúrafelbontás, 25%-os fű karakter, stb. látótávolság, fullos tereplátótávolság, tükröződő vizzel (merthogy ez szinte egyáltalán nem lassít), 1024*768 32biten. 800*600 + jópár fps, így gondoltam :).
  • Sanyix #90
    Igaza van, tényleg egész jól megy 9600pron, tanusíthatom. Ha X850-en nemjó, akkor user errorra tudok gondolni :)
  • KIP #89
    lehet, hogy rossz példát hoztam fel, de szerintem te nem érted miről beszélek Modern23:)
  • KIP #88
    a mai generációnak már nem számít az amiről te beszélsz vagyis a gagyi grafika jó játékélmény, ergo a csilivili grafika kell+a játékélmény, ha valamelyik hiányzik mehet a szemétbe az egész :)