Móricz Krisztián
A Keresztapa pénzügyei
Az üzleti életben igen elismert és szavahihető Financial Times-ban megjelent cikk szerint az Electronic Arts mélyen a zsebébe nyúlt nemrégiben.
Egy átlagos multiplatform játék elkészítéséhez nagyságrendileg 10-20 millió dollárra van szüksége egy kiadónak. Ez az összeg már tartalmazza a fejlesztés és a médiahadjárat költségeit, a felhasznált technológiák árát, valamint az esetleges szinkronszínészek és licencdíjak megfizetését is. A most megjelent pénzügyi jelentésből azonban az derül ki, hogy az EA 800 millió dollárt fektetett be a The Godfather projectbe, amely a játékvilág történetében egészen egyedülálló összeg.
Ezt a hatalmas pénzmennyiséget természetesen nem konkrétan a játékra fordították. A pontos ok az, hogy amikor tavaly júliusban bejelentették a The Godfather bizonytalan megjelenését, akkor a kiadó részvényének értéke hirtelen 5%-ot veszített értékéből, ez pedig pontosan 800 millió dolláros veszteséget jelent.
Mivel a tavaly karácsonyi dömpingre sem érkezett meg a fejlesztés, ezért további veszteségekkel is számolhatnak. Nemrégiben jelentették be, hogy március végére elkészül a játék és az eddigi 50 dolláros ár helyett csupán 40 dollárért lesz megvásárolható. Sokak szerint ez az árcsökkentés csak a csalódott játékosok visszanyeréséért történt, illetve a játék fejlesztésének hibái miatt nem merik a szokásos kezdő árral adni.
Egy átlagos multiplatform játék elkészítéséhez nagyságrendileg 10-20 millió dollárra van szüksége egy kiadónak. Ez az összeg már tartalmazza a fejlesztés és a médiahadjárat költségeit, a felhasznált technológiák árát, valamint az esetleges szinkronszínészek és licencdíjak megfizetését is. A most megjelent pénzügyi jelentésből azonban az derül ki, hogy az EA 800 millió dollárt fektetett be a The Godfather projectbe, amely a játékvilág történetében egészen egyedülálló összeg.
Ezt a hatalmas pénzmennyiséget természetesen nem konkrétan a játékra fordították. A pontos ok az, hogy amikor tavaly júliusban bejelentették a The Godfather bizonytalan megjelenését, akkor a kiadó részvényének értéke hirtelen 5%-ot veszített értékéből, ez pedig pontosan 800 millió dolláros veszteséget jelent.
Mivel a tavaly karácsonyi dömpingre sem érkezett meg a fejlesztés, ezért további veszteségekkel is számolhatnak. Nemrégiben jelentették be, hogy március végére elkészül a játék és az eddigi 50 dolláros ár helyett csupán 40 dollárért lesz megvásárolható. Sokak szerint ez az árcsökkentés csak a csalódott játékosok visszanyeréséért történt, illetve a játék fejlesztésének hibái miatt nem merik a szokásos kezdő árral adni.