Németh Szabolcs
Virtuális téli olimpia: Wintersport Pro 2006
Úgy néz ki, hogy a Crimson Cow révén hosszú hallgatás után újra egy élvezetes, izgalmas és emellett szép téli játékokat feldolgozó program landolhat nálunk, remélhetőleg még februárban.
A fejlesztőknek is sürgős, hiszen Torinóban február 10-én megnyitják a XX. téli olimpiát, és aligha kapkodják az emberek jobban a programot, mint a téli hónapokban. Még nagyon régen, a legelső PC-kre jelent meg egy játék, mely a téli sportokat dolgozta fel. Emlékszem, akkoriban a haverokkal nagyon sokat nyüstöltük a programot. Szinte betegesen versenyeztünk, hogy ki ugrik magasabbra, messzebbre, ér el több pontot egyes feladatokban.
A játék képeit elnézegetve a vizuális igényeink hellyel-közzel kielégülnek. (de elég egy Geforce 4 Titanium, vagy egy Radeon 9200-as a szaggatásmentes játékhoz.) Ebben a stílusban amúgy sem a megjelenítés minőségén, hanem inkább a fizikai modellezésen áll vagy bukik minden. Hiába épül fel 200 000 poligonból egy versenyző, ha a fizika törvényeit meghazudtolva száll mondjuk a levegőben, vagy minden realitást nélkülözve ér talajt. A Crimson Cow-nál mindenestre azt ígérik, hogy minden nagyon realisztikus lesz - hiszem, ha látom.
A játék komolyságára és mélységére viszont nem lehet panasz. Számos torna, versenyszám, 110 pálya, különböző módok, 34 nemzet 900 versenyzője gondoskodik arról, hogy több napon át a téli sportok rabjává váljunk. A kor követelményeinek megfelelően a Wintersport Pro 2006 támogatja a többjátékos lehetőséget is, így akár egy LAN-parti keretén belül is összemérhetjük az ügyességünket.
A játék egy helyen szenved megbocsáthatatlan csorbát: a programozók - számomra érhetetlen módon - beletették a programba a Max Payne-ből és azóta már tucat játékból jól ismert bullet-time-ot, azaz a lassított felvételt. Kérdem én, feltétlenül kell ez? Legalább legyen opcionálisan választható!
Ettől a kis kellemetlenségtől eltekintve remélhetőleg végre nem egy töltelékjátékot, hanem valami észveszejtően jó programot kapunk kézhez, amely méltó lehet a C64 valamint az első PC-k korszakában megjelent ötletes alkotások folytatására.
Hivatalos oldal
A fejlesztőknek is sürgős, hiszen Torinóban február 10-én megnyitják a XX. téli olimpiát, és aligha kapkodják az emberek jobban a programot, mint a téli hónapokban. Még nagyon régen, a legelső PC-kre jelent meg egy játék, mely a téli sportokat dolgozta fel. Emlékszem, akkoriban a haverokkal nagyon sokat nyüstöltük a programot. Szinte betegesen versenyeztünk, hogy ki ugrik magasabbra, messzebbre, ér el több pontot egyes feladatokban.
A játék képeit elnézegetve a vizuális igényeink hellyel-közzel kielégülnek. (de elég egy Geforce 4 Titanium, vagy egy Radeon 9200-as a szaggatásmentes játékhoz.) Ebben a stílusban amúgy sem a megjelenítés minőségén, hanem inkább a fizikai modellezésen áll vagy bukik minden. Hiába épül fel 200 000 poligonból egy versenyző, ha a fizika törvényeit meghazudtolva száll mondjuk a levegőben, vagy minden realitást nélkülözve ér talajt. A Crimson Cow-nál mindenestre azt ígérik, hogy minden nagyon realisztikus lesz - hiszem, ha látom.
A játék komolyságára és mélységére viszont nem lehet panasz. Számos torna, versenyszám, 110 pálya, különböző módok, 34 nemzet 900 versenyzője gondoskodik arról, hogy több napon át a téli sportok rabjává váljunk. A kor követelményeinek megfelelően a Wintersport Pro 2006 támogatja a többjátékos lehetőséget is, így akár egy LAN-parti keretén belül is összemérhetjük az ügyességünket.
A játék egy helyen szenved megbocsáthatatlan csorbát: a programozók - számomra érhetetlen módon - beletették a programba a Max Payne-ből és azóta már tucat játékból jól ismert bullet-time-ot, azaz a lassított felvételt. Kérdem én, feltétlenül kell ez? Legalább legyen opcionálisan választható!
Ettől a kis kellemetlenségtől eltekintve remélhetőleg végre nem egy töltelékjátékot, hanem valami észveszejtően jó programot kapunk kézhez, amely méltó lehet a C64 valamint az első PC-k korszakában megjelent ötletes alkotások folytatására.
Hivatalos oldal