Berta Sándor
Leállítja a Mythica fejlesztését a Microsoft
Akik számítottak a megjelenésére, azoknak csalódniuk kell: nem kerül boltokba a Mythica nevű játék. A játékot a Microsoft fejlesztette, ám a redmondi szoftveróriásnál úgy döntöttek, hogy leállítják a munkákat.
A szerepjátékot a szakértők szerint eleve szűkös költségvetésből akarták elkészíteni, ám ezzel a döntéssel most 40 munkahely kerülhet veszélybe. Az amerikai vállalat e projekt helyett inkább az úgynevezett Massive Multiplayer Online Role Playing Games-ekre, vagyis az MMORPG-kre kíván koncentrálni. Ilyen játék például a True Fantasy Online is, amelyet az Xboxra fejleszt ki a cég.
A sors furcsa fintora egyébként, hogy eredetileg a Mythica-nak kellett volna az MMORPG-játékok piacát forradalmasítania - legalábbis 2003 áprilisában még ezt nyilatkozta a Microsoft, arra a kérdésre válaszolva, hogy milyen szerepet szánnak az új terméknek. A Mythica-nak idén kellett volna megjelennie és az úgynevezett Private Realms technológia felhasználásával ötvöznie több stílust egyetlen játékban, ide értve a MMORPG-t is.
Az elvárások éppen emiatt rendkívül nagyok voltak a Mythica-val szemben, ám most már soha sem fogjuk megtudni milyen is lett volna, ha piacra kerül. Az ügy pikantériája egyébként, hogy korábban az amerikai Mythic Entertainment feljelentette a Microsoftot, arra hivatkozva, hogy a redmondiak a Mythica-val megzavarták a Mythic nevű játékot használókat, akik könnyen összetéveszthetik a két programot. Az persze már csak hab a tortán, hogy a Mythic Entertainment is az MMORPG-játékokat fejleszt.
A szerepjátékot a szakértők szerint eleve szűkös költségvetésből akarták elkészíteni, ám ezzel a döntéssel most 40 munkahely kerülhet veszélybe. Az amerikai vállalat e projekt helyett inkább az úgynevezett Massive Multiplayer Online Role Playing Games-ekre, vagyis az MMORPG-kre kíván koncentrálni. Ilyen játék például a True Fantasy Online is, amelyet az Xboxra fejleszt ki a cég.
A sors furcsa fintora egyébként, hogy eredetileg a Mythica-nak kellett volna az MMORPG-játékok piacát forradalmasítania - legalábbis 2003 áprilisában még ezt nyilatkozta a Microsoft, arra a kérdésre válaszolva, hogy milyen szerepet szánnak az új terméknek. A Mythica-nak idén kellett volna megjelennie és az úgynevezett Private Realms technológia felhasználásával ötvöznie több stílust egyetlen játékban, ide értve a MMORPG-t is.
Az elvárások éppen emiatt rendkívül nagyok voltak a Mythica-val szemben, ám most már soha sem fogjuk megtudni milyen is lett volna, ha piacra kerül. Az ügy pikantériája egyébként, hogy korábban az amerikai Mythic Entertainment feljelentette a Microsoftot, arra hivatkozva, hogy a redmondiak a Mythica-val megzavarták a Mythic nevű játékot használókat, akik könnyen összetéveszthetik a két programot. Az persze már csak hab a tortán, hogy a Mythic Entertainment is az MMORPG-játékokat fejleszt.