Dojcsák Dániel
Matrix Online: szerepjáték a Mátrixban
Az Ubisoft frissítette a hivatalos Matrix Online weboldalt néhány játékinformációval és válaszolt néhány gyakran feltett kérdésre.
A mozifilm által inspirált masszív többjátékos online szerepjáték (MMORPG), a Matrix Online konkrét játékmenetével kapcsolatban új információk és válaszok jelentek meg. A jelenleg a Monolith és az EON Productions által fejlesztett játék története a mozitrilógia ideje utáni eseményeket, a kialakult helyzetet dolgozza fel. A helyszín pedig a Mátrix világának egy nyüzsgő városa, tele metrókkal, éjszakai klubbokkal, felhőkarcolókkal és sötét sikátorokkal.
Nem szerepel viszont valós életbeli játéklehetőség; karakterünk elkészítése után gyakorlatilag végig bejelentkezve leszünk a mátrixban. A játékosok belépésük után szóló illeetve csoportos küldetéseket vállalhatnak, részt vehetnek nem játékos karakterek elleni harcban vagy éppen a virtuális várost benépesítő több ezer más emberi játékos ellen küzdhetnek.
Különböző harcművészeti ágak és széles fegyverarzenál áll majd rendelkezésre. Ugyanúgy lehet majd letölteni a technikák kódjait, mint ahogyan Neo és Trinity tette azt a filmben. Ez a tulajdonsága különbözteti majd meg a többi MMORPG-től, hiszen itt a képzettségeket cserélhetik az emberek és a helyzetnek megfelelően alkalmazhatják majd a különböző modulokat a karakterfejlődés során.
A mátrixba való első belépéskor a karakter csak korlátozott számú és erősségű kód letöltésére lesz csak képes, de később, ahogy fejlődik, egyre több és jobb kódhoz férhet hozzá, illetve egyre többet használhat majd egyszerre. Továbbá Matrix stílusú harcművészeteket sajátíthat el, majd a harcok során élvezheti a "bullet time" (pisztolygolyó effekt, lásd Max Payne) lassítás előnyeit, letölthet lopakodást, hekker képességeket és akár hipertérugrást hajthat végre épületek között.
A történet színhelye Matrix Megacity a Lithtech Rich World technológiájával készül majd. Lesznek szomszédaink, és nem játékos karakterek által generált rendes utcai forgalom. A játék nyílt végű, csak a döntések alakítják a helyzetet, tehát a játékosok képesek lesznek küldetéseket elfogadni különböző szervezetektől, akár a Ziontól, akár a gépektől. A programot rendszeresen frissítik majd történeti szálakkal, küldetésekkel és a játékosok képesek lesznek saját tárgyakat is létrehozni a mátrixon belül.
A Matrix Online kiadási ideje jelenleg valamikor 2004-re van tervezve, további információk folyamatosan megtalálhatóak lesznek oldalunkon.
A mozifilm által inspirált masszív többjátékos online szerepjáték (MMORPG), a Matrix Online konkrét játékmenetével kapcsolatban új információk és válaszok jelentek meg. A jelenleg a Monolith és az EON Productions által fejlesztett játék története a mozitrilógia ideje utáni eseményeket, a kialakult helyzetet dolgozza fel. A helyszín pedig a Mátrix világának egy nyüzsgő városa, tele metrókkal, éjszakai klubbokkal, felhőkarcolókkal és sötét sikátorokkal.
Nem szerepel viszont valós életbeli játéklehetőség; karakterünk elkészítése után gyakorlatilag végig bejelentkezve leszünk a mátrixban. A játékosok belépésük után szóló illeetve csoportos küldetéseket vállalhatnak, részt vehetnek nem játékos karakterek elleni harcban vagy éppen a virtuális várost benépesítő több ezer más emberi játékos ellen küzdhetnek.
Különböző harcművészeti ágak és széles fegyverarzenál áll majd rendelkezésre. Ugyanúgy lehet majd letölteni a technikák kódjait, mint ahogyan Neo és Trinity tette azt a filmben. Ez a tulajdonsága különbözteti majd meg a többi MMORPG-től, hiszen itt a képzettségeket cserélhetik az emberek és a helyzetnek megfelelően alkalmazhatják majd a különböző modulokat a karakterfejlődés során.
A mátrixba való első belépéskor a karakter csak korlátozott számú és erősségű kód letöltésére lesz csak képes, de később, ahogy fejlődik, egyre több és jobb kódhoz férhet hozzá, illetve egyre többet használhat majd egyszerre. Továbbá Matrix stílusú harcművészeteket sajátíthat el, majd a harcok során élvezheti a "bullet time" (pisztolygolyó effekt, lásd Max Payne) lassítás előnyeit, letölthet lopakodást, hekker képességeket és akár hipertérugrást hajthat végre épületek között.
A történet színhelye Matrix Megacity a Lithtech Rich World technológiájával készül majd. Lesznek szomszédaink, és nem játékos karakterek által generált rendes utcai forgalom. A játék nyílt végű, csak a döntések alakítják a helyzetet, tehát a játékosok képesek lesznek küldetéseket elfogadni különböző szervezetektől, akár a Ziontól, akár a gépektől. A programot rendszeresen frissítik majd történeti szálakkal, küldetésekkel és a játékosok képesek lesznek saját tárgyakat is létrehozni a mátrixon belül.
A Matrix Online kiadási ideje jelenleg valamikor 2004-re van tervezve, további információk folyamatosan megtalálhatóak lesznek oldalunkon.