Dojcsák Dániel

Matrix Online: szerepjáték a Mátrixban

Az Ubisoft frissítette a hivatalos Matrix Online weboldalt néhány játékinformációval és válaszolt néhány gyakran feltett kérdésre.

A mozifilm által inspirált masszív többjátékos online szerepjáték (MMORPG), a Matrix Online konkrét játékmenetével kapcsolatban új információk és válaszok jelentek meg. A jelenleg a Monolith és az EON Productions által fejlesztett játék története a mozitrilógia ideje utáni eseményeket, a kialakult helyzetet dolgozza fel. A helyszín pedig a Mátrix világának egy nyüzsgő városa, tele metrókkal, éjszakai klubbokkal, felhőkarcolókkal és sötét sikátorokkal.

Nem szerepel viszont valós életbeli játéklehetőség; karakterünk elkészítése után gyakorlatilag végig bejelentkezve leszünk a mátrixban. A játékosok belépésük után szóló illeetve csoportos küldetéseket vállalhatnak, részt vehetnek nem játékos karakterek elleni harcban vagy éppen a virtuális várost benépesítő több ezer más emberi játékos ellen küzdhetnek.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Különböző harcművészeti ágak és széles fegyverarzenál áll majd rendelkezésre. Ugyanúgy lehet majd letölteni a technikák kódjait, mint ahogyan Neo és Trinity tette azt a filmben. Ez a tulajdonsága különbözteti majd meg a többi MMORPG-től, hiszen itt a képzettségeket cserélhetik az emberek és a helyzetnek megfelelően alkalmazhatják majd a különböző modulokat a karakterfejlődés során.

A mátrixba való első belépéskor a karakter csak korlátozott számú és erősségű kód letöltésére lesz csak képes, de később, ahogy fejlődik, egyre több és jobb kódhoz férhet hozzá, illetve egyre többet használhat majd egyszerre. Továbbá Matrix stílusú harcművészeteket sajátíthat el, majd a harcok során élvezheti a "bullet time" (pisztolygolyó effekt, lásd Max Payne) lassítás előnyeit, letölthet lopakodást, hekker képességeket és akár hipertérugrást hajthat végre épületek között.

Klikk ide! Klikk ide!

A történet színhelye Matrix Megacity a Lithtech Rich World technológiájával készül majd. Lesznek szomszédaink, és nem játékos karakterek által generált rendes utcai forgalom. A játék nyílt végű, csak a döntések alakítják a helyzetet, tehát a játékosok képesek lesznek küldetéseket elfogadni különböző szervezetektől, akár a Ziontól, akár a gépektől. A programot rendszeresen frissítik majd történeti szálakkal, küldetésekkel és a játékosok képesek lesznek saját tárgyakat is létrehozni a mátrixon belül.

A Matrix Online kiadási ideje jelenleg valamikor 2004-re van tervezve, további információk folyamatosan megtalálhatóak lesznek oldalunkon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Shadow_THH #10
    tök jó nem csak menni lehet benne hanem rugni meg ütni is wow :D Az a jó hogyha csak egy képernyővédőt adnának ki ezen a néven játék helyett akkor is milliók vennék meg...
  • Darth Sith #6
    nem tűnik rossznak, de 1. úgyis fizetős lesz, és akkor már inkább SWG. :D
  • Xboxman #4
    Hát nemtom honnan veszed ,hogy az MMO-k nem sikeresek mert nagyonis azok!
  • N #3
    Az ilyen online szerepjátékok sosem olyan sikeresek, a Mátrix esetében a sikert még nehezebb megvalósítani itt van pl. a Bullet time probléma na meg persze az internet kapcsolat típusai közti különbségek (én sima multiban is néha kimaradok egy két körből mert mire sikerül betöltődnöm az már elkezdődött pedig jó netem van)
    na meg az örökös bugok.
    Sajna a Matrix világában íródott számítógépes játékok nem voltak olyan lélegzet elállítóan hatalmas sikerek mint a három film.
    Én például az Enter the Matrixtól majdnem sírva fakadtam amikor az első játék motorjával készült intrót megláttam.Azért 2003-ban ne lógjon már át Ghost ujja a pisztoly markolatán!