SG.hu
Katonák virtuális csatában
Az angol hadsereg a Half-Life speciálisan átalakított verzióját használja katonái gyakorlatoztatására. Az FPS-sel a katonák új fegyvereket és új taktikákat próbálhatnak ki, valódi golyók vagy bomba használata nélkül. Az angol Védelmi Minisztérium reményei szerint a rendszer segít megerősíteni a korábban hagyományos módszerekkel megtanult ismereteket. A népszerű Half-Life modhoz, a Counterstrike-hoz hasonló katonai változatban maximálisan 8 katona harcolhat a virtuális térben. Bruce Pennell logisztikai őrnagy közlése szerint eddig a rendszer tökéletesen működött.
"A nehézségek egyike, hogy milyen mélyen határozzuk meg a beleélést, a hitelességet. Nyilvánvaló számunkra - különösen nekem, mint katonai megfigyelő - hogy ezek a fiuk valóban beleképzelik magukat a helyzetbe; ez nem csak egy játék, amit billentyűzettel és egérrel játszanak, hanem nyerni akarnak, mint egy igazi, valós tréningen. Nyilvánvalóan, a virtuális világban meghalni nem valami veszélyes dolog. Nincsenek hivatalnokok, akik leveleket irnak a halott katonákról a szülőknek, de ennek ellenére reméljük, hogy a játék van annyira hiteles, hogy az eddig megszerzett ismereteket elmélyítse."
A játék kifejlesztését segítő QinetiQ cégnél dolgozó Chris Morris elmondása szerint számos, a kereskedelmi játékban található fantáziaszüleményt eltávolítottak a nagyobb hitelesség és a pontosabb modellezés érdekében. "Egy szabványos shoot-em-up játékban ha eltalálnak, egészségünk csökken pár százalékkal. Itt természetesen egy golyó is a játék végét jelentheti."
A Védelmi MInisztérium jelenleg értékeli a rendszert, mint egy lehetséges alkalmazást a valós küldetések előtti gyakorlatozásra. Pennell őrnagy bevallottan tartozkodó ezzel a tervvel kapcsolatban: "Biztosnak kell lennünk abban, hogy a modellezett környezet olyan pontos amennyire csak lehet. Semmiképpen sem szeretnénk, hogy egy valós szituációban a katonánk egy a virtuális pályán látott ajtót keresve rohangáljon, ami valójában nincs is ott."
"A nehézségek egyike, hogy milyen mélyen határozzuk meg a beleélést, a hitelességet. Nyilvánvaló számunkra - különösen nekem, mint katonai megfigyelő - hogy ezek a fiuk valóban beleképzelik magukat a helyzetbe; ez nem csak egy játék, amit billentyűzettel és egérrel játszanak, hanem nyerni akarnak, mint egy igazi, valós tréningen. Nyilvánvalóan, a virtuális világban meghalni nem valami veszélyes dolog. Nincsenek hivatalnokok, akik leveleket irnak a halott katonákról a szülőknek, de ennek ellenére reméljük, hogy a játék van annyira hiteles, hogy az eddig megszerzett ismereteket elmélyítse."
A játék kifejlesztését segítő QinetiQ cégnél dolgozó Chris Morris elmondása szerint számos, a kereskedelmi játékban található fantáziaszüleményt eltávolítottak a nagyobb hitelesség és a pontosabb modellezés érdekében. "Egy szabványos shoot-em-up játékban ha eltalálnak, egészségünk csökken pár százalékkal. Itt természetesen egy golyó is a játék végét jelentheti."
A Védelmi MInisztérium jelenleg értékeli a rendszert, mint egy lehetséges alkalmazást a valós küldetések előtti gyakorlatozásra. Pennell őrnagy bevallottan tartozkodó ezzel a tervvel kapcsolatban: "Biztosnak kell lennünk abban, hogy a modellezett környezet olyan pontos amennyire csak lehet. Semmiképpen sem szeretnénk, hogy egy valós szituációban a katonánk egy a virtuális pályán látott ajtót keresve rohangáljon, ami valójában nincs is ott."