SG.hu

Összeveszett egymással a Cities: Skylines kiadója és fejlesztője

A Paradox Interactive és a Cities: Skylines-sorozatot eddig fejlesztő Colossal Order közösen úgy döntöttek, hogy külön utakon folytatják tovább pályafutásukat: a városépítős franchise fejlesztését ezentúl a Paradox saját belső stúdiója, az Iceflake Studios veszi át. A Cities: Skylines II fórumán közzétett közlemény szerint a döntés megfontoltan született, mindkét fél érdekeit figyelembe véve, azzal a céllal, hogy a lehető legerősebb jövőt biztosítsák a sorozat számára.

A Colossal Order ügyvezetője, Mariina Hallikainen emlékeztetett rá, hogy több mint tizenöt éve meghatározó részét képezi a csapat életének a Cities-sorozat és a Paradoxxal fennálló együttműködés. "Amikor megalkottuk a Cities in Motiont, nem gondoltuk volna, hogy egy olyan szeretett franchise-szá nő majd, amelynek milliós rajongótábora van világszerte. Köszönjük a Paradoxnak az együttműködést és a közösségnek a támogatást, amely nélkül a Cities nem lenne az, ami. Bízunk benne, hogy a franchise a Paradox vezetésével tovább virágzik. Mi pedig izgatottan fordulunk új projektjeink felé, ahol tapasztalatunkat és kreativitásunkat kamatoztatjuk” - mondta Hallikainen.

A Paradox részéről Mattias Lilja ügyvezető igazgatóhelyettes a finn fejlesztő eredményeit méltatta: „A Colossal Orderrel való partnerség az egyik legrégebbi és legsikeresebb kapcsolatunk. Négy játék, tucatnyi kiegészítő és több milliós játékosközösség - lenyűgöző, amit együtt elértünk. Mély tisztelettel vagyunk a Colossal Order csapata iránt, és kíváncsian várjuk, merre tartanak ezután. Mi pedig elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Cities: Skylines közösségnek továbbra is új tartalmakat és élményeket biztosítsunk.”

A fejlesztést átvevő Iceflake Studios a Paradox belső csapata. A stúdió - akárcsak a Colossal Order - Tampere-ből, Finnországból működik. Lasse Liljedahl, az Iceflake Studios vezetője azt hangsúlyozta, hogy nagy megtiszteltetés és súlyos felelősség egy műfajvezető franchise irányítását átvenni, és ígéretet tett arra, hogy alázattal viszik tovább a Cities örökségét, együttműködve a lojális közösséggel. „Az Iceflake-nek megvan a kapacitása és képessége, hogy azonnal elkezdje a munkát. Egy évtizednyi tapasztalatunk van városépítős és menedzsmentjátékok készítésében. Szilárd alapok és óriási kiaknázatlan potenciál áll előttünk, és alig várom, hogy megmutathassuk, mit tervezünk a következő fejezetre” - fogalmazott Liljedahl.

A váltás ütemezése szerint a Colossal Order még befejezi a Cities: Skylines II néhány hátralévő frissítését, többek között kerékpáros tartalmak hozzáadását és hibajavításokat, de 2026 elejétől minden fejlesztési feladatot az Iceflake Studios vesz át. A bejelentés FAQ része konkrétan megemlíti, hogy a korábban késleltetett konzolos kiadások - amelyek eredetileg a PC-s megjelenéssel egy időben jelentek volna meg - mostantól az Iceflake felelősségi körébe tartoznak.

A Colossal Order 2009-ben alakult Tampere-ben, és első játéka, a Cities in Motion 2011-ben jelent meg. A stúdió legnagyobb sikere a 2015-ben kiadott Cities: Skylines volt, amely minden platformot egybevetve több, mint 12 millió eladott példányt ért el. A sorozat 2023-ban megkapta a folytatást, a Cities: Skylines II-t, amelynek konzolos verziói hosszabb ideje folyamatos késésben voltak. A Colossal Order a kezdetekkor szokatlan megállapodást kötött a Paradoxxal: a cég finanszírozás helyett lemondott a Cities szerzői jogairól a Paradox javára. Ez azt jelenti, hogy a franchise sorsa végső soron a Paradox kezében van, miközben a Colossal Order továbbra is teljesen független vállalatként működik és saját céljait követi.

A jövőbeni irányokról, tartalmakról és ütemtervekről valószínűleg a következő hónapokban érkeznek további információk mindkét fél részéről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!