SG.hu

Musk saját világokat akar építeni mesterséges intelligenciával

Musk vállalata az Nvidiától szerződtetett kutatókkal dolgozik azon, hogy a mesterséges intelligencia ne csak szöveget, hanem a valóságot is képes legyen megtanulni és újrateremteni. Az xAI ebben olyan riválisokkal áll versenyben, mint a Meta és a Google.

A világmodellek a mesterséges intelligencia képességeit a szövegeken alapuló nagy nyelvi modellek képességein túlra emelhetik, amelyek olyan népszerű mesterséges intelligencia eszközök alapját képezik, mint a ChatGPT és a Grok. Az xAI azzal a céllal építi a világmodelleket, hogy azokat játékokban alkalmazzák, ahol interaktív 3D-s környezetek létrehozására használhatók, de egyébként ezek robotok mesterséges intelligencia rendszereiben is alkalmazhatók.

A San Franciscó-i székhelyű startup a nyáron csábította el ehhez Zeeshan Patelt és Ethan He-t, két, a világmodellek terén tapasztalt mesterséges intelligencia kutatót az Nvidia-tól. Az Nvidia az Omniverse platformjával - amely szimulációkat hoz létre és futtat - vezető szerepet tölt be ennek a technológiának a fejlesztésében. Egyes technológiai csoportok hatalmas elvárásokat támasztanak a világmodellekkel szemben, amelyek a szoftverek és számítógépek mellett más fizikai termékekben, például humanoid robotokban is felhasználhatók lehetnek. Az Nvidia szerint a világmodellek potenciális piaca szinte akkora lehet, mint a jelenlegi globális gazdaság.


Az xAI "egy nagyszerű, mesterséges intelligenciával generált játékot fog kiadni a jövő év vége előtt” - írta Musk egy X-bejegyzésében, megerősítve a milliárdos tavaly kitűzött célját. Az xAI pár napja mutatta be legújabb kép- és videógeneráló modelljét, amely szerinte „jelentős fejlesztéseket” tartalmaz és ingyenesen használható. A jelenlegi videógeneráló modellek, mint például az OpenAI Sora, a képek képkockáit a képzési adatokból tanult minták előrejelzésével generálják. A világmodellek nagy előrelépést jelentenének, mivel ok-okozati összefüggésekben értenék a fizikát és azt, hogy az objektumok hogyan hatnak egymásra különböző környezetekben valós időben.

A vállalat kép- és videógenerálás területén dolgozó technikai szakembereket keres, akik csatlakoznának „omni csapatához”, amely „a szövegen túlmutató, varázslatos MI-élményeket hoz létre, lehetővé téve a tartalom megértését és generálását különböző modalitásokban, beleértve a képet, a videót és az audiót”. A fizetés ezeknél a munkáknál évi 180 000 és 440 000 dollár között mozog. Van egy nyitott pozíció „videójáték-oktatónak” is, aki a Grok-ot videójátékok készítésére fogja kiképezni, és lehetővé teszi a „felhasználók számára, hogy felfedezzék az MI-támogatott játéktervezést”, óránként 45-100 dollárért.


Musk más vezető MI-laboratóriumokat, például a Google-t és a Metát követi, amelyek szintén ilyen rendszereken dolgoznak. A világmodellek azonban továbbra is hatalmas technikai kihívást jelentenek. A valós világ szimulálásához és az ilyen modellek kiképzéséhez szükséges adatok összegyűjtése nehéznek és költségesnek bizonyult. Michael Douse, a Baldur’s Gate 3 videojátékot fejlesztő Larian Studios kiadói vezetője az X-en kijelentette, hogy az MI nem tudja megoldani a játékipar „nagy problémáját”, amely a „vezetés és a vízió”. Hozzátette, hogy az iparágnak nem „több matematikailag előállított, pszichológiailag kiképzett játékmenet-hurokra van szüksége, hanem inkább olyan világok kifejezésére, amelyekkel az emberek foglalkoznak, vagy foglalkozni akarnak”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!