SG.hu
Musk saját világokat akar építeni mesterséges intelligenciával
Musk vállalata az Nvidiától szerződtetett kutatókkal dolgozik azon, hogy a mesterséges intelligencia ne csak szöveget, hanem a valóságot is képes legyen megtanulni és újrateremteni. Az xAI ebben olyan riválisokkal áll versenyben, mint a Meta és a Google.
A világmodellek a mesterséges intelligencia képességeit a szövegeken alapuló nagy nyelvi modellek képességein túlra emelhetik, amelyek olyan népszerű mesterséges intelligencia eszközök alapját képezik, mint a ChatGPT és a Grok. Az xAI azzal a céllal építi a világmodelleket, hogy azokat játékokban alkalmazzák, ahol interaktív 3D-s környezetek létrehozására használhatók, de egyébként ezek robotok mesterséges intelligencia rendszereiben is alkalmazhatók.
A San Franciscó-i székhelyű startup a nyáron csábította el ehhez Zeeshan Patelt és Ethan He-t, két, a világmodellek terén tapasztalt mesterséges intelligencia kutatót az Nvidia-tól. Az Nvidia az Omniverse platformjával - amely szimulációkat hoz létre és futtat - vezető szerepet tölt be ennek a technológiának a fejlesztésében. Egyes technológiai csoportok hatalmas elvárásokat támasztanak a világmodellekkel szemben, amelyek a szoftverek és számítógépek mellett más fizikai termékekben, például humanoid robotokban is felhasználhatók lehetnek. Az Nvidia szerint a világmodellek potenciális piaca szinte akkora lehet, mint a jelenlegi globális gazdaság.
Az xAI "egy nagyszerű, mesterséges intelligenciával generált játékot fog kiadni a jövő év vége előtt” - írta Musk egy X-bejegyzésében, megerősítve a milliárdos tavaly kitűzött célját. Az xAI pár napja mutatta be legújabb kép- és videógeneráló modelljét, amely szerinte „jelentős fejlesztéseket” tartalmaz és ingyenesen használható. A jelenlegi videógeneráló modellek, mint például az OpenAI Sora, a képek képkockáit a képzési adatokból tanult minták előrejelzésével generálják. A világmodellek nagy előrelépést jelentenének, mivel ok-okozati összefüggésekben értenék a fizikát és azt, hogy az objektumok hogyan hatnak egymásra különböző környezetekben valós időben.
A vállalat kép- és videógenerálás területén dolgozó technikai szakembereket keres, akik csatlakoznának „omni csapatához”, amely „a szövegen túlmutató, varázslatos MI-élményeket hoz létre, lehetővé téve a tartalom megértését és generálását különböző modalitásokban, beleértve a képet, a videót és az audiót”. A fizetés ezeknél a munkáknál évi 180 000 és 440 000 dollár között mozog. Van egy nyitott pozíció „videójáték-oktatónak” is, aki a Grok-ot videójátékok készítésére fogja kiképezni, és lehetővé teszi a „felhasználók számára, hogy felfedezzék az MI-támogatott játéktervezést”, óránként 45-100 dollárért.
Musk más vezető MI-laboratóriumokat, például a Google-t és a Metát követi, amelyek szintén ilyen rendszereken dolgoznak. A világmodellek azonban továbbra is hatalmas technikai kihívást jelentenek. A valós világ szimulálásához és az ilyen modellek kiképzéséhez szükséges adatok összegyűjtése nehéznek és költségesnek bizonyult. Michael Douse, a Baldur’s Gate 3 videojátékot fejlesztő Larian Studios kiadói vezetője az X-en kijelentette, hogy az MI nem tudja megoldani a játékipar „nagy problémáját”, amely a „vezetés és a vízió”. Hozzátette, hogy az iparágnak nem „több matematikailag előállított, pszichológiailag kiképzett játékmenet-hurokra van szüksége, hanem inkább olyan világok kifejezésére, amelyekkel az emberek foglalkoznak, vagy foglalkozni akarnak”.
A világmodellek a mesterséges intelligencia képességeit a szövegeken alapuló nagy nyelvi modellek képességein túlra emelhetik, amelyek olyan népszerű mesterséges intelligencia eszközök alapját képezik, mint a ChatGPT és a Grok. Az xAI azzal a céllal építi a világmodelleket, hogy azokat játékokban alkalmazzák, ahol interaktív 3D-s környezetek létrehozására használhatók, de egyébként ezek robotok mesterséges intelligencia rendszereiben is alkalmazhatók.
A San Franciscó-i székhelyű startup a nyáron csábította el ehhez Zeeshan Patelt és Ethan He-t, két, a világmodellek terén tapasztalt mesterséges intelligencia kutatót az Nvidia-tól. Az Nvidia az Omniverse platformjával - amely szimulációkat hoz létre és futtat - vezető szerepet tölt be ennek a technológiának a fejlesztésében. Egyes technológiai csoportok hatalmas elvárásokat támasztanak a világmodellekkel szemben, amelyek a szoftverek és számítógépek mellett más fizikai termékekben, például humanoid robotokban is felhasználhatók lehetnek. Az Nvidia szerint a világmodellek potenciális piaca szinte akkora lehet, mint a jelenlegi globális gazdaság.
The XAI game studio will release a great AI-generated game before the end of next year https://t.co/F14rJXNzk9
— Elon Musk (@elonmusk) October 6, 2025
Az xAI "egy nagyszerű, mesterséges intelligenciával generált játékot fog kiadni a jövő év vége előtt” - írta Musk egy X-bejegyzésében, megerősítve a milliárdos tavaly kitűzött célját. Az xAI pár napja mutatta be legújabb kép- és videógeneráló modelljét, amely szerinte „jelentős fejlesztéseket” tartalmaz és ingyenesen használható. A jelenlegi videógeneráló modellek, mint például az OpenAI Sora, a képek képkockáit a képzési adatokból tanult minták előrejelzésével generálják. A világmodellek nagy előrelépést jelentenének, mivel ok-okozati összefüggésekben értenék a fizikát és azt, hogy az objektumok hogyan hatnak egymásra különböző környezetekben valós időben.
A vállalat kép- és videógenerálás területén dolgozó technikai szakembereket keres, akik csatlakoznának „omni csapatához”, amely „a szövegen túlmutató, varázslatos MI-élményeket hoz létre, lehetővé téve a tartalom megértését és generálását különböző modalitásokban, beleértve a képet, a videót és az audiót”. A fizetés ezeknél a munkáknál évi 180 000 és 440 000 dollár között mozog. Van egy nyitott pozíció „videójáték-oktatónak” is, aki a Grok-ot videójátékok készítésére fogja kiképezni, és lehetővé teszi a „felhasználók számára, hogy felfedezzék az MI-támogatott játéktervezést”, óránként 45-100 dollárért.
Genuinely what this industry needs is not more mathematically produced, psychologically trained gameplay loops, rather more expressions of worlds that folks are engaged with, or want to engage with. AI has its place as a tool, but we have all the tools in the world and they… https://t.co/eL98XeLGW8
— Very AFK (@Cromwelp) October 6, 2025
Musk más vezető MI-laboratóriumokat, például a Google-t és a Metát követi, amelyek szintén ilyen rendszereken dolgoznak. A világmodellek azonban továbbra is hatalmas technikai kihívást jelentenek. A valós világ szimulálásához és az ilyen modellek kiképzéséhez szükséges adatok összegyűjtése nehéznek és költségesnek bizonyult. Michael Douse, a Baldur’s Gate 3 videojátékot fejlesztő Larian Studios kiadói vezetője az X-en kijelentette, hogy az MI nem tudja megoldani a játékipar „nagy problémáját”, amely a „vezetés és a vízió”. Hozzátette, hogy az iparágnak nem „több matematikailag előállított, pszichológiailag kiképzett játékmenet-hurokra van szüksége, hanem inkább olyan világok kifejezésére, amelyekkel az emberek foglalkoznak, vagy foglalkozni akarnak”.