Ötvös Tibor

Belebukhat a Rockstar a GTA Trilogy - The Definitive Edition balhéba?

A jelek szerint a Rockstar Games elkényelmesedett a GTA 5 sikerétől. Más magyarázatot ugyanis nehéz találni a GTA Trilogy - The Definitive Edition minőségére... vagy inkább annak hiányára.

Mit gondolsz a GTA Trilogy Definitive Editionról?
  • Vessen magára, aki megveszi
  • A Rockstar már nem tud játékot fejleszteni
  • Kellett mint halottnak a csók
  • Sok hűhó semmiért, nincs semmi gond ezzel
  • Megveszik majd fanyalognak? Fura
Miközben a rajongók a Grand Theft Auto következő részének bejelentésére várnak, a Rockstar Games elárulta, hogy inkább a klasszikus trilógiát újítja fel. A csomag meg is jelent, és fel is borzolta a rajongókat azonnal. Mivel nekem a San Andreas volt anno a kedvencem, így rögtön azzal kezdtem - és fejeztem is be mindössze pár óra után. Már az elején azt kell mondanom, hogy minden, amit a kritikusok és fanyalgók állítanak, igaz.

A GTA San Andreas Definitive Edition nagyjából úgy fest, mint a 2004-es eredeti. Aki a negyedik rész vagy akár az ötödik fejezet grafikájához, játékmeneti megoldásaihoz hasonlót vár, az mérhetetlenül csalódni fog. Persze nem is biztos, hogy egy ilyen kiadástól a mai kornak megfelelő grafikát és megoldásokat kell várni, de azért láttuk mostanában, hogyan kell ezt jól csinálni, mondjuk a Mafia-trilógia kapcsán.

Ott valóban figyeltek arra, hogy a külső megfeleljen a kor elvárásainak és javítsanak a játékmeneten is. A San Andreas esetében azonban elsőre az az érzésem volt, hogy véletlenül a 2004-es eredetit töltöttem be. Az animációk, a külső, a kezelés mind elképesztő ósdinak, avittnak tűnt elsőre és sajnos az idő teltével ez az érzés csak erősödött. A maga korában kimondottan jó kis játéknak minősült PS2-n és X360-on, de azóta eltelt már 17 év. Itt jelentősebb ráncfelvarrásra lett volna szükség, főleg ha 21 ezer forintos címkével látják el a játékot.

De ez a saját élmény, lássuk milyen visszhangot keltett a megjelenés máshol. A konzolos tulajok elsősorban a már általam is említett bugokat emelték ki (a legviccesebb kétségtelenül a San Andreas esős "látványvilága"), de a PC-s társadalomnak ennél jóval nagyobb a gondja.


A Rockstar Games Launcher a premier napján teljesen behalt, a vásárlók nem voltak képesek játszani egyik résszel sem. Majd miután újra indult a Launcher, a GTA Trilogy továbbra sem volt játszható, de legalább már meg sem lehetett vásárolni. A Rockstar szerint ki kell töröljék azokat a fájlokat, melyek "véletlenül" kerültek be a felújított kiadásba. Az értesülések szerint ezek a fájlok olyan zenék, melyeknek a felhasználási jogai már nincsenek a cég birtokában, így jelentősen megkurtítják majd a hallható muzsikákat.

A másik probléma a manapság a játékvilágban egyáltalán nem meglepő kommunikáció. Miután a Reddit fórumán több ezer kifogás érkezett a játék teljesítményével kapcsolatban, a felújítást vezető Grove Street Games vezetője, Thomas Williamson elég fellengzős hozzászólásokat engedett meg magának a Twitter felületén. A legérdekesebb az, melyben utasítja a fanyalgókat, hogy panaszaikat a Rockstar Support felé jelezzék, ott minden bejelentést megfontolnak.

Az, hogy ez az újabb blamázs mekkora kárt okoz a Rockstar Games amúgy is eléggé megtépázott hírnevének, még nem tudni. Idén már az is kicsapta a biztosítékot a rajongóknál, hogy a GTA 6 bejelentése helyett immáron a harmadik generációs konzolokra jelenik majd meg az ötödik epizód. Ráadásul, az első jelenetek alapján a rajongói modokkal dúsított kiadás jobban is fest, mint a hivatalos verzió. Szóval nagy kérdés, meddig megy el a csapat, mely elméletileg hamarosan a GTA IV Definitive Editiont is leleplezi...

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vato loco #8
    "hamarosan a GTA IV Definitive Editiont is leleplezi..."

    Az már a HD univerzum része, nincs olyan nagy lemaradásban az 5-től, talán sikerül nekik felhúzni az 5 szintjére grafikailag. Ami miatt mégis kétséges, hogy ez nem egy normál fejlesztőcsapat, csak egy Rockstar...
  • zola2000 #7
    Annyira húzós nem lehet az a határidő ha már valami nyolc éve jelent meg a gta5 azóta az rdr2t leszámítva nem adtak ki semmi komolyabbat. Ugyanígy a Witcher3 sem tegnap volt elég ideje lett volna a CDPRnek a cyberpunkra ugyanígy a bethesda is Skyrim, fallout 4 és fallout76 aztán azóta semmi.

    De legalább ma már komolyan veszik azt ha egy normális fejlesztő beszól egy női kollégának és kirúgják mert szexuális zaklatás ugyebár, és a team diverz nemzetiségű, orientációjú stb ma már, ezt igazán értékelhetnénk ha már az új játékokat nem tudjuk.
  • Peterking72 #6
    Wow. Cyberpunkot se vettem meg, de öcsém aki viszont igen, ő mondta, hogy tényleg az is tele volt, van hibákkal és glitchekkel. Nem tudom mi ez a trend mostanában, hogy "félkész" játékokat adnak ki. Mondjuk a fejlesztő csapat itt tényleg nem okolható. Hihetetlen deadline-okkal és tizedannyi munkaerővel, lead developerek nélkül nem várható el minőségi munka.
  • Sir Cryalot #5
    röhöghetsz a hír igaz, Zelnick kiállt vele hogy minek költ Mark metaverse-re 10billiot mikor van gta online meg red dead online itt és most is. Keresd meg.

    És a háttere se semmi hogy a rockstar north-nál "skeleton crew" van mert a lead devek otthagyták

    ez nagyobb égés lesz mint a cyberpunk release kb 40x.
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2021.11.16. 13:56:57
  • Peterking72 #4
    De jó, hogy nem vettem meg. Mobilos portok is voltak belőle? azokról nem is tudtam, hogy léteznek. De miért nem lehetett a normális PCs illetve konzolos portokat remasterelni? Nem lett volna az sokkal könnyebb? Nem értek annyira a kódoláshoz, de szerintem, ha van egy PC-s változat, ami már egyszer "optimalizálva" volt PC-re, akkor szerintem azt kellett volna "kipofozni" és felújítani, nem pedig egy mobilos portot. Ahogy elnézem az eredmény egy rakás szerencsétlenség lett. Én annak idején csak a San Andreassal PC-s változatával játszottam. Az is jócskán bugos volt, de azért nem ennyire. Amúgy meg majd kijavítják, vagy nem. Diablo 2 is hasonló cipőben jár. Abból is inkább remake kellett volna mint egy sima feltupírozás. Nem is értem miért nem egyből remaket csináltak. Pénzügyileg most, hogy kiadták a remastert és valószínűleg ki kell javítaniuk a hibákat (már ha meg akarják tartani a vásárlóikat) ugyanott lesznek mintha rászánták volna magukat egy remake-re. Valószínűleg az eredmény is jobb lett volna.
  • noland #3
    A Facebookot pedig árulják már Brandonnak :D
  • Sir Cryalot #2
    Mar aruljak a take two-t zuckerbergnek kb, nem vicc
  • Timbu #1
    Ez így azért nem több sima hőbörgésnél.
    "Már az elején azt kell mondanom, hogy minden, amit a kritikusok és fanyalgók állítanak, igaz."
    Jobb lenne tételesen végigvenni, hogy mi az a sok minden, ami igaz.
    "a GTA 6 bejelentése helyett immáron a harmadik generációs konzolokra jelenik majd meg az ötödik epizód."
    Ez így pongyola fogalmazás, mert nem harmadik generációs konzolokra, hanem harmadik konzol generációra (ami ha minden igaz, kilencedik generációs).
    A Mafia DE remake, ez meg remaster. A Rockstar sem mondott soha mást.

    Nem azt mondom, hogy nem lehet csalódás (és akkor bele se mentünk, hogy állítólag a korábbi mobilos portokat portolták most vissza PC-re és konzolra), de ez így pongyola.