SG.hu

Hitman 3

Kiadó: IO Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 940 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 80 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-4790 4-Core 3,6 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600 processzor, Nvidia GeForce GTX 1070 vagy ATI Radeon RX Vega 56 grafikus kártya, 16 GB RAM, 80 GB szabad hely
Hasonló játékok: Hitman sorozat
Kategória: lopakodós játék

Újra bevetésen a 47-es ügynök, aktuális trilógiájának utolsó fejezetében pedig minden eddiginél nagyobb, összetettebb és kellemesebb élmények várnak rá, így érdemes lehet harmadszorra is vele tartani ezen az utazáson.

Nagy fába vágta a fejszéjét 2016-ban az IO Interactive, amikor úgy döntöttek, hogy egyrészt feltámasztják, másrészt pedig rögtön egy trilógiaként keltik életre a legendás 47-es ügynök kalandját. Bár az első rész epizodikus megpróbáltatásai mai szemmel amatőrnek tűnhetnek, a második epizóddal viszont azért helyreállt a rend, most pedig már el is érkeztünk a nagy fináléhoz, hiszen megjelent a Hitman 3, ami egyfajta megkoronázása lett a teljes élménynek. Nyilván napokig lehetne vitatkozni azon, hogy mennyire derék dolog a dánoktól ugyanarra a vázra lényegében csak extra skineket felhúzni – hiszen a játékmenet változatlan, csupán néhány új pályát és játékelemet kaptunk –, de akit elvarázsolt már korábban a Hitman-sorozat, az biztosan meglátja benne így is a szépet. Merthogy dacára a kevés újdonságnak, a harmadik rész igencsak jól sikerült. Lássuk, hogy miért!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A történet tekintetében a Hitman 3 semmi meglepetéssel sem szolgál, gyakorlatilag a második epizód eseményeit követi, de legalább az előző epizód állóképes megoldásai helyett most már végre minőségi átvezetők foglalják össze az alapvető tudnivalókat. A dolgok természetesen most sincsenek túlbonyolítva, adott lesz néhány célpont, akiket a 47-es ügynökkel fel kell kutatnunk, miközben bejárjuk a világ szinte minden táját, és minden egyes helyszínen bemutatjuk a titkosügynökök életének izgalmait. Merthogy nemcsak a történet kapcsán nincsenek nagy változások, hanem a játékmenet terén is az évekkel, sőt évtizedekkel ezelőtt lefektetett alapokra építkeznek mind a mai napig, így aki annak idején ráérzett a Hitman-sorozat ízére, az biztosan most is odáig lesz érte.

A Hitman 3 összesen hat vadonatúj pályával gazdagítja az alapokat, melyek mindegyike más a maga nemében, és csak rajtunk múlik, hogy egy-két óra alatt átrohanunk rajtuk, vagy négy-öt órát bóklászunk azért, hogy felfedezzünk rajtuk minden mellékes küldetést, illetve ráleljünk a legkülönfélébb alternatív útvonalakra, hiszen lehetőségeink tárháza rendkívül szélesnek bizonyul ismét. Mi döntjük el, hogy rögtön az elején megkockáztatunk egy kétes kimenetelű gyilkosságot, hogy álruhához jussunk, esetleg kimértebb formában közelítjük meg a célpontot, és csak akkor vesszük elő a fegyverünket, ha már eljutottunk hozzá, esetleg felfedezünk egy olyan mellékszálat, amely csak gyengén, de azért érdekes módon kapcsolódik a fő vonulathoz, netán totálisan más színben tünteti fel.

A játék egyik nagy erőssége még mindig a sokszínűség, hogy valóban szinte bárkit eltehetünk láb alól, és belebújhatunk a bőrébe, így csak mi döntjük el, hogy miként jutunk közelebb a kijelölt célhoz. A kreativitásunk ráadásul sokkal színesebbé teheti az élményt. Valamikor el leszünk látva mindennel, máskor kis túlzással csak egy szelet csokoládé lapul majd a zsebünkben, és azzal kell kihoznunk a legtöbbet az adott helyzetből.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A hat pálya között egyébiránt ismét találunk kiemelkedőbb és laposabb megoldásokat, bár ezt nyilván ízlése válogatja. Ott van rögtön a Kárpátokba kalauzoló helyszín, amelyet sokan már a megjelenéskor unalmasnak tituláltak, mert egy lineáris élmény, de valójában olyan hangulatot áraszt magából, amihez foghatót korábban talán még egyetlen másik pálya sem tudott adni a sorozaton belül. Nyilván a Kárpátok hegyei mellett azért eltörpül például Dubai, ahol a világ legmagasabb épületét hódíthatjuk meg, hogy szintről szintre haladva gyűrjük le a kihívásokat, de most sem hiányoznak majd az igazi monumentális megoldások. Kifejezetten látványos, bár feladatként egy kicsit szokványos lett az argentin borvidékre kalauzoló helyszín, ami elmondható a kínai neonfényes nagyvárosról, mely enyhén a Cyberpunk 2077 élményét varázsolta egy kicsit a képernyőre, azonban ha igazi különlegességet keresünk a Hitman 3-ban, akkor a berlini és a brit helyszín lehet különösen érdekes.

Eleve az Egyesült Királyságban járni, és ott megtapasztalni azt a sötét, mindig esős, mindig depressziós vagy melankolikus közeget már egy hangsúlyos dolog, ha olyan hallgatag, befelé forduló fazont irányítunk, mint a 47-es ügynök. Az viszont csak hab a tortán, hogy a középpontba itt egy régimódi angol nemesi család villája került, melynek a berendezése a legszebb Sherlock Holmes-élményeket juttatta eszünkbe. Nyilvánvaló, hogy a készítők ki is használták mindezt, ha tehát úgy forgatjuk a lapokat, akár még a családhoz érkező magánnyomozó bőrébe is belebújhatunk, hogy megoldást találjunk a rejtélyre, de persze figyelmen kívül hagyhatjuk az egészet, és mehetünk egyenesen a célpontért. A határ a csillagos ég!

Nekünk különösebben nem tetszett, de sokan odáig lesznek azonban mindemellett a berlini pályáért is, ahol egy iparnegyedben kell ügyeskednünk, a csavar pedig az lesz a sztoriban, hogy nemcsak mi vadászunk, hanem ránk is vadászik majd néhány titkosügynök, akik ráadásul ismernek minket, fordítva azonban nem érvényes ez a helyzet. Érdekes koncepció, de sokak számára inkább feleslegesen kellemetlen és frusztráló, mi nem éreztük benne azt a kimért és nyugodt hangulatot, ami a Hitman-sorozatra alapvetően jellemző volt mindig is.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mennyiben módosult a játékmenet? Fentebb már utaltunk rá, de gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy semmiben. Ez valaki szerint felháborító, hiszen hat új pályát DLC-ként is kiadhattak volna a Hitman 3-hoz, de azért közel sem olyan súlyos itt a helyzet, mint egy FIFA-sorozatnál, ahol ennél nagyobb arcátlanságokat is elnéznek minden évben a rajongók. Itt legalább próbálkoztak a készítők, hiszen az új helyszínek mindegyike hozott kisebb-nagyobb újítást, lehetőséget vagy felhasználható objektumot, és kiemelendő a speciális kémkamera bevezetése, mely több pályán is előnyösen használható a helyszín általános szkennelése mellett bizonyos eszközök feltörésére. A tartalom tekintetében egyébiránt a Ghost Mode teljesen kikerült a játékból – ezt nem is sajnáljuk nagyon –, ellenben a Sniper Assassin-küldetések hiányoznak, azonban mint megszoktuk korábban, majd letölthető tartalmakként biztosan sok-sok extrát kapunk hozzá, csak győzzük kivárni.

A játékmenet terén sok kellemetlenség nincs, ellenben azt fontos kiemelni, hogy sokan pórul járhatnak, akik korábban a Steamen vásárolták meg az előző részeket. Az új rész ugyanis az Epic Games Store-on kapható csak – egyelőre –, tehát a korábbi két epizód tartalmait csak akkor lehet feloldani a Hitman 3-ban, ha ezen a platformon is megvesszük a 47-es ügynök első két kalandját, ami elég nagy pofátlanság a kiadó részéről, és egyelőre nincs kilátásban megoldás sem.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Már a korábbi Hitman-játékokat sem nevezhettük csúnyának, azonban a Hitman 3 nyilván új szintre emelte ezen a téren azt a bizonyos lécet. Nem elég, hogy a pályák minden eddiginél változatosabb hatásúak lettek, most minden eddiginél többet fejlődött a hangulatábrázolás, amit a betöltöttséggel, a részletek kidolgozásával értek el. Nyilván ehhez a látványvilághoz megfelelően erős hardverre is szükségünk lesz, azonban a program jól skálázható, nem kell feltétlenül erőmű ahhoz, hogy futtatni tudjuk, legfeljebb akkor, ha a legtöbbet akarjuk kihozni belőle.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A jól megszokott, letisztult és egyszerű megoldások várnak ránk a Hitman 3 kapcsán a kezelőfelület, illetve az irányítás tekintetében egyaránt. A 47-es ügynök terelgetése most is könnyed, hovatovább minden funkció pontosan ugyanolyan jól működik, mint amit korábban megszoktunk tőle.

Játszhatóság: A hat pálya nem tűnik soknak, és ha szeretünk a lényegre koncentrálni, akkor 6-8 óra alatt végig is szaladhatunk az egészen, de aki így tesz, az rengeteg élményről, megannyi extráról lemarad. A mellékszálak, a rejtett elemek sok-sok extra órát adnak hozzá az alapokhoz, miközben több újrajátszáshoz elegendő lehetőséget találunk benne.

Intelligencia, nehézség: Alapvetően nem neveznénk nehéz játéknak a Hitman 3-at, jól skálázható az élmény, de azért hajlamos megizzasztani minket, ha esetleg nem vagyunk elég alaposak vagy türelmesek, hiszen ez nem a vad akciókról szól. Szerencsére a mesterséges intelligenciával sincsenek túl kirívó problémák. Néha találkozhatunk furcsaságokkal, bizonyos esetekben nem értjük majd a túlkapásokat, máskor túl engedékenynek tarthatjuk a szereplőket, de alapvetően jelentős hibák nincsenek.

Hangok, zene: Magas minőséget kínál mind a szinkronok, mind a zenék, mind a hangok tekintetében a végeredmény, amit a korábbi részek után természetesen el is vártunk tőle.

Összegzés: Összességében a Hitman 3 méltó lezárása lett a 47-es ügynök aktuális trilógiájának. Azt nem mondjuk, hogy nem láttunk volna benne több tartalmat és újítást, sőt az ára miatt is szívhatjuk a fogunkat egy kicsit, de aki odáig van a sorozatért, a 47-es ügynök történetéért, a rendkívül sajátos játékmenetért, az biztosan elégedetten bólint majd az első végigjátszás után, hiszen a játék tökéletesen hozza az elvárható szintet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lapajka #2
    Mi ez a hülye duma? Először is nem trilógia. Az utóbbi három rész előtt is volt 3 rész az nem baj? Az már kapásból 6 legalább... ki mondja hogy utolsó? Mert azt tervezik? Ó hány "utolsó2 3-adik rész után volt már eddig egy rakás folytatás a történelem során...