SG.hu

Hitman 3

Kiadó: IO Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 940 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 80 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-4790 4-Core 3,6 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600 processzor, Nvidia GeForce GTX 1070 vagy ATI Radeon RX Vega 56 grafikus kártya, 16 GB RAM, 80 GB szabad hely
Hasonló játékok: Hitman sorozat
Kategória: lopakodós játék

Újra bevetésen a 47-es ügynök, aktuális trilógiájának utolsó fejezetében pedig minden eddiginél nagyobb, összetettebb és kellemesebb élmények várnak rá, így érdemes lehet harmadszorra is vele tartani ezen az utazáson.

Nagy fába vágta a fejszéjét 2016-ban az IO Interactive, amikor úgy döntöttek, hogy egyrészt feltámasztják, másrészt pedig rögtön egy trilógiaként keltik életre a legendás 47-es ügynök kalandját. Bár az első rész epizodikus megpróbáltatásai mai szemmel amatőrnek tűnhetnek, a második epizóddal viszont azért helyreállt a rend, most pedig már el is érkeztünk a nagy fináléhoz, hiszen megjelent a Hitman 3, ami egyfajta megkoronázása lett a teljes élménynek. Nyilván napokig lehetne vitatkozni azon, hogy mennyire derék dolog a dánoktól ugyanarra a vázra lényegében csak extra skineket felhúzni – hiszen a játékmenet változatlan, csupán néhány új pályát és játékelemet kaptunk –, de akit elvarázsolt már korábban a Hitman-sorozat, az biztosan meglátja benne így is a szépet. Merthogy dacára a kevés újdonságnak, a harmadik rész igencsak jól sikerült. Lássuk, hogy miért!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A történet tekintetében a Hitman 3 semmi meglepetéssel sem szolgál, gyakorlatilag a második epizód eseményeit követi, de legalább az előző epizód állóképes megoldásai helyett most már végre minőségi átvezetők foglalják össze az alapvető tudnivalókat. A dolgok természetesen most sincsenek túlbonyolítva, adott lesz néhány célpont, akiket a 47-es ügynökkel fel kell kutatnunk, miközben bejárjuk a világ szinte minden táját, és minden egyes helyszínen bemutatjuk a titkosügynökök életének izgalmait. Merthogy nemcsak a történet kapcsán nincsenek nagy változások, hanem a játékmenet terén is az évekkel, sőt évtizedekkel ezelőtt lefektetett alapokra építkeznek mind a mai napig, így aki annak idején ráérzett a Hitman-sorozat ízére, az biztosan most is odáig lesz érte.

A Hitman 3 összesen hat vadonatúj pályával gazdagítja az alapokat, melyek mindegyike más a maga nemében, és csak rajtunk múlik, hogy egy-két óra alatt átrohanunk rajtuk, vagy négy-öt órát bóklászunk azért, hogy felfedezzünk rajtuk minden mellékes küldetést, illetve ráleljünk a legkülönfélébb alternatív útvonalakra, hiszen lehetőségeink tárháza rendkívül szélesnek bizonyul ismét. Mi döntjük el, hogy rögtön az elején megkockáztatunk egy kétes kimenetelű gyilkosságot, hogy álruhához jussunk, esetleg kimértebb formában közelítjük meg a célpontot, és csak akkor vesszük elő a fegyverünket, ha már eljutottunk hozzá, esetleg felfedezünk egy olyan mellékszálat, amely csak gyengén, de azért érdekes módon kapcsolódik a fő vonulathoz, netán totálisan más színben tünteti fel.

A játék egyik nagy erőssége még mindig a sokszínűség, hogy valóban szinte bárkit eltehetünk láb alól, és belebújhatunk a bőrébe, így csak mi döntjük el, hogy miként jutunk közelebb a kijelölt célhoz. A kreativitásunk ráadásul sokkal színesebbé teheti az élményt. Valamikor el leszünk látva mindennel, máskor kis túlzással csak egy szelet csokoládé lapul majd a zsebünkben, és azzal kell kihoznunk a legtöbbet az adott helyzetből.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A hat pálya között egyébiránt ismét találunk kiemelkedőbb és laposabb megoldásokat, bár ezt nyilván ízlése válogatja. Ott van rögtön a Kárpátokba kalauzoló helyszín, amelyet sokan már a megjelenéskor unalmasnak tituláltak, mert egy lineáris élmény, de valójában olyan hangulatot áraszt magából, amihez foghatót korábban talán még egyetlen másik pálya sem tudott adni a sorozaton belül. Nyilván a Kárpátok hegyei mellett azért eltörpül például Dubai, ahol a világ legmagasabb épületét hódíthatjuk meg, hogy szintről szintre haladva gyűrjük le a kihívásokat, de most sem hiányoznak majd az igazi monumentális megoldások. Kifejezetten látványos, bár feladatként egy kicsit szokványos lett az argentin borvidékre kalauzoló helyszín, ami elmondható a kínai neonfényes nagyvárosról, mely enyhén a Cyberpunk 2077 élményét varázsolta egy kicsit a képernyőre, azonban ha igazi különlegességet keresünk a Hitman 3-ban, akkor a berlini és a brit helyszín lehet különösen érdekes.

Eleve az Egyesült Királyságban járni, és ott megtapasztalni azt a sötét, mindig esős, mindig depressziós vagy melankolikus közeget már egy hangsúlyos dolog, ha olyan hallgatag, befelé forduló fazont irányítunk, mint a 47-es ügynök. Az viszont csak hab a tortán, hogy a középpontba itt egy régimódi angol nemesi család villája került, melynek a berendezése a legszebb Sherlock Holmes-élményeket juttatta eszünkbe. Nyilvánvaló, hogy a készítők ki is használták mindezt, ha tehát úgy forgatjuk a lapokat, akár még a családhoz érkező magánnyomozó bőrébe is belebújhatunk, hogy megoldást találjunk a rejtélyre, de persze figyelmen kívül hagyhatjuk az egészet, és mehetünk egyenesen a célpontért. A határ a csillagos ég!

Nekünk különösebben nem tetszett, de sokan odáig lesznek azonban mindemellett a berlini pályáért is, ahol egy iparnegyedben kell ügyeskednünk, a csavar pedig az lesz a sztoriban, hogy nemcsak mi vadászunk, hanem ránk is vadászik majd néhány titkosügynök, akik ráadásul ismernek minket, fordítva azonban nem érvényes ez a helyzet. Érdekes koncepció, de sokak számára inkább feleslegesen kellemetlen és frusztráló, mi nem éreztük benne azt a kimért és nyugodt hangulatot, ami a Hitman-sorozatra alapvetően jellemző volt mindig is.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mennyiben módosult a játékmenet? Fentebb már utaltunk rá, de gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy semmiben. Ez valaki szerint felháborító, hiszen hat új pályát DLC-ként is kiadhattak volna a Hitman 3-hoz, de azért közel sem olyan súlyos itt a helyzet, mint egy FIFA-sorozatnál, ahol ennél nagyobb arcátlanságokat is elnéznek minden évben a rajongók. Itt legalább próbálkoztak a készítők, hiszen az új helyszínek mindegyike hozott kisebb-nagyobb újítást, lehetőséget vagy felhasználható objektumot, és kiemelendő a speciális kémkamera bevezetése, mely több pályán is előnyösen használható a helyszín általános szkennelése mellett bizonyos eszközök feltörésére. A tartalom tekintetében egyébiránt a Ghost Mode teljesen kikerült a játékból – ezt nem is sajnáljuk nagyon –, ellenben a Sniper Assassin-küldetések hiányoznak, azonban mint megszoktuk korábban, majd letölthető tartalmakként biztosan sok-sok extrát kapunk hozzá, csak győzzük kivárni.

A játékmenet terén sok kellemetlenség nincs, ellenben azt fontos kiemelni, hogy sokan pórul járhatnak, akik korábban a Steamen vásárolták meg az előző részeket. Az új rész ugyanis az Epic Games Store-on kapható csak – egyelőre –, tehát a korábbi két epizód tartalmait csak akkor lehet feloldani a Hitman 3-ban, ha ezen a platformon is megvesszük a 47-es ügynök első két kalandját, ami elég nagy pofátlanság a kiadó részéről, és egyelőre nincs kilátásban megoldás sem.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Már a korábbi Hitman-játékokat sem nevezhettük csúnyának, azonban a Hitman 3 nyilván új szintre emelte ezen a téren azt a bizonyos lécet. Nem elég, hogy a pályák minden eddiginél változatosabb hatásúak lettek, most minden eddiginél többet fejlődött a hangulatábrázolás, amit a betöltöttséggel, a részletek kidolgozásával értek el. Nyilván ehhez a látványvilághoz megfelelően erős hardverre is szükségünk lesz, azonban a program jól skálázható, nem kell feltétlenül erőmű ahhoz, hogy futtatni tudjuk, legfeljebb akkor, ha a legtöbbet akarjuk kihozni belőle.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A jól megszokott, letisztult és egyszerű megoldások várnak ránk a Hitman 3 kapcsán a kezelőfelület, illetve az irányítás tekintetében egyaránt. A 47-es ügynök terelgetése most is könnyed, hovatovább minden funkció pontosan ugyanolyan jól működik, mint amit korábban megszoktunk tőle.

Játszhatóság: A hat pálya nem tűnik soknak, és ha szeretünk a lényegre koncentrálni, akkor 6-8 óra alatt végig is szaladhatunk az egészen, de aki így tesz, az rengeteg élményről, megannyi extráról lemarad. A mellékszálak, a rejtett elemek sok-sok extra órát adnak hozzá az alapokhoz, miközben több újrajátszáshoz elegendő lehetőséget találunk benne.

Intelligencia, nehézség: Alapvetően nem neveznénk nehéz játéknak a Hitman 3-at, jól skálázható az élmény, de azért hajlamos megizzasztani minket, ha esetleg nem vagyunk elég alaposak vagy türelmesek, hiszen ez nem a vad akciókról szól. Szerencsére a mesterséges intelligenciával sincsenek túl kirívó problémák. Néha találkozhatunk furcsaságokkal, bizonyos esetekben nem értjük majd a túlkapásokat, máskor túl engedékenynek tarthatjuk a szereplőket, de alapvetően jelentős hibák nincsenek.

Hangok, zene: Magas minőséget kínál mind a szinkronok, mind a zenék, mind a hangok tekintetében a végeredmény, amit a korábbi részek után természetesen el is vártunk tőle.

Összegzés: Összességében a Hitman 3 méltó lezárása lett a 47-es ügynök aktuális trilógiájának. Azt nem mondjuk, hogy nem láttunk volna benne több tartalmat és újítást, sőt az ára miatt is szívhatjuk a fogunkat egy kicsit, de aki odáig van a sorozatért, a 47-es ügynök történetéért, a rendkívül sajátos játékmenetért, az biztosan elégedetten bólint majd az első végigjátszás után, hiszen a játék tökéletesen hozza az elvárható szintet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lapajka #2
    Mi ez a hülye duma? Először is nem trilógia. Az utóbbi három rész előtt is volt 3 rész az nem baj? Az már kapásból 6 legalább... ki mondja hogy utolsó? Mert azt tervezik? Ó hány "utolsó2 3-adik rész után volt már eddig egy rakás folytatás a történelem során...
  • ugh #1
    "Szerencsére a mesterséges intelligenciával sincsenek túl kirívó problémák."
    Mert nincs benne azert.
    Az ami volt is az "elso" 2016-os resz ota folyamatosan hulyul es itt meg hyulebb lett.
    A celszzemely oreit 10 meterrol le lehet dobni vasaloval anelkul, hogy az eszrevenne hogy eltuntek mogule a balfaszok.
    Csinalj balhet.
    Majd kapcsold be a "falonatalato modot"
    Latod hogy ket szobaval odebb fedezekbe vonulva foylamatosan rad celoznak.
    Ez nem ai ez egy fosch.
    Valamikor azt se veszik eszre ha mellettuk leutsz valakit maskor meg 5 falon kersztul meghalljak hogy kinyitotal egy vizcsapot. De nem a furdoszoba elott dudoraszo szemelyzet, hanem a 3 szobaniyra az asztalanal uldogelo ugyved ur jon oda elzarni a csapot majd feltorolni a vizet (dartmoor.)
    8 ora latt megcsinaltam ugy, hogy teljesen ghost voltam minden leutott eltuntetve csak celszemely megolve kamerak kikatava opportunity hasznalat nelkul full ismeretlen terepen.
    Mindez 20 rongyert baszki.
    Es ebbe benne van amikor poenbol meszarszeket csinaltam a palyakon majd vissztoltottem es folytattama sunnyogast.
    Az egsz stuff egy dlc. Kb 8000-et ha er.
    "hiszen a játék tökéletesen hozza az elvárható szintet. "
    Nem.
    Nem hozza.

    Utoljára szerkesztette: ugh, 2021.02.08. 14:27:26