SG.hu

New Super Lucky’s Tale

Kiadó: Playful Corp.
Fejlesztő: Playful Corp.
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-3550 3,3 GHz-es vagy AMD FX-6300 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon R7 370 grafikus kártya, 8 GB RAM, 11 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i5-4570 3,2 GHz-es vagy AMD FX-8350 processzor, Nvidia GeForce GTX 780 vagy ATI Radeon R9 290X grafikus kártya, 16 GB RAM, 11 GB szabad hely
Hasonló játékok: Banjo-Kazooie, Crash Bandicoot, Super Mario 64
Kategória: 3D platformer

Miután nem volt valami szerencsés a Super Lucky’s Tale indulása, a készítők úgy döntöttek, hogy gatyába rázzák a kis róka fantasztikus kalandját. Így született meg a New Super Lucky’s Tale, mely bátran odatehető korunk legjobb 3D platformerei közé!

Nehéz lenne megmondani még mai fejjel is, hogy mi ütött a Playful Studios csapatába, amikor a maga nemében kellemes Lucky's Tale című VR-játék után egy fércmunkával hozakodtak elő. A Super Lucky’s Tale ugyanis bár nagyon jó alapokat vonultatott fel, határozottan olyan alkotásoknak szeretett volna emlékeket állítani, mint a Crash Bandicoot vagy a Banjo-Kazooie, azonban a készítők vagy a kapkodás, vagy a megfelelő szakmai tudás hiánya miatt, de elkészítettek egy olyan súlyos hibáktól és hiányosságoktól szenvedő alkotást, amelyet lehetetlen volt komolyan venni.

Hiába láttuk, hogy a végeredmény többet érdemelt volna, az elbaltázott irányítás, a gyakran pokolian rossz kamerakezelés, a hullámzó nehézség, valamint az átgondolatlan játékelemek sokak számára élvezhetetlenné tették az egészet. Mivel rengeteg csalódott vélemény jutott vissza a készítőkhöz, nagyon helyesen megemberelték magukat, és úgy döntöttek, hogy az alapok megőrzésével, de a hibák kigyomlálásával újra elkészítik a játékot, méghozzá a tartalom kellemes kibővítésével.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A történet persze nem változott különösképpen, az alkotás egy kis róka, név szerint Lucky sztoriját meséli el nekünk, akit egy különleges könyv magába szippant, így családjától és barátaitól távol, egy ismeretlen fantáziavilágba kerül. A feladatunk így rögtön adja magát: találjuk meg a kiutat ebből a titkokkal és veszélyekkel teli univerzumból, amihez nemcsak tonnányi feladatot kell teljesítenünk, de mindemellett össze kell gyűjtenünk néhány olyan varázslapot, amely segítséget nyújthat ebben. Az eredeti Super Lucky’s Tale-hez mérten a felújított epizódból ugyan kivettek néhány pályát – csak azokat, melyek az átalakítás után sem ütötték meg a szintet vagy túl nehezek voltak –, ennek azonban nem látjuk majd kárát, hiszen a kiegészítőkkel érkezett extrák, így a komplett Gilly-sziget és Foxington különleges városa bekerült helyettük, amivel sokkal többet kaptunk, mint amennyit elvettek tőlünk.

A tartalomra tehát nem lehet panasz, de bátran jelenthetjük, hogy most már végre a játékmenettel sincs különösebb galiba, könnyedén hozza azt a szintet a végeredmény, amit például a Yooka-Laylee, csakhogy így sokkal tömörebb, sokkal tömöttebb és ebben a formájában már élvezhetőbb is a végeredményt. Mint fentebb már említettük, a New Super Lucky’s Tale egy 3D platformer, ami azt jelenti, hogy szabadon felfedezhetjük magunknak a pályákat, melyek a tér minden irányában rejtegethetnek nekünk titkokat, miközben tonnányi gyűjtögetni való vár ránk, sőt néha-néha még ellenfelekbe is belebotolhatunk.

Kis hősünk ugyan nem rendelkezik túl sok képességgel, de azokat kifejezetten változatos formában tudjuk váltogatni, ezáltal befúrhatjuk magunkat vele a földfelszín alá – alighanem ez a legfeleslegesebb –, nagyokat ugorhatunk, de csapkodhatunk is a farkával, miközben a játékmenet alapját nem is annyira ezeknek a képességeknek a kombinálása, mint inkább valóban az adja, hogy mennyire ügyesen használjuk őket, illetve mi magunk milyen reflexekkel, valamint képességekkel rendelkezünk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ennek pedig most végre tényleg lesz súlya, hiszen az első kiadással ellentétben nem kell a kamerakezelés miatt bosszankodnunk, lévén az eredeti kalandban bődületesen rosszul kalibrálták a készítők a magától mozgó nézetet. A New Super Lucky’s Tale esetében kis rókánk felett szerencsére már teljes kontrollt kapunk ezen a téren, így a megfelelő gombokkal szabadon mozgathatjuk a kamerát a legtöbb pályán, egyedüli kivételt az oldalnézetes helyszínek jelentik, ahol nyilvánvalóan nincs más opció. Merthogy ebben az alkotásban a perspektíva terén van minden, mi szem-szájnak ingere.

Hiába tudjuk szabadon mozgatni a kamerát, azért minden egyes helyszínnek, fejtörőnek vagy főellenfélnek megvan az a beállítása, ami a legkényelmesebb, legyen szó akár egy váll mögötti megoldásról, akár egy izometrikus kalibrációról, illetve az előbb említett oldalnézetről. Bármelyik megoldásról is beszéljünk, a játék kiválóan működik, abszolút fogyasztóbarát lett annak ellenére, hogy azért vannak még olyan pillanatok, amikor a pokolba tudnánk kívánni a fejlesztőket. Annak fényében azonban, hogy milyen volt az eredeti, ebben a formájában ez már egyenesen felüdülés lesz.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ami kicsit még hiányzik, az a harcok hangsúlyozása, hiszen az általános pályákon szinte csak ügyeskednünk kell majd, hősünknek nincs is igazi eszköze arra, hogy leverjen pár kiadós pofont a szemben állók számára, ami azért baj, mert amint odakerülünk egy boss elé, alaposan meg tud dolgoztatni minket. Bár többnyire itt is a reflexeinkre és ügyességünkre lesz a legnagyobb szükségünk, azonban főleg magasabb szinteken eléggé megszenvedhetjük ezeket a harcokat. Hiába lettek ezek a részek is sokkal élvezetesebbek (egyet teljesen ki is vettek belőle), valójában azonban többségük feleslegesen elnyújtott, gyakran pedig túl nagy precízséget követel tőlünk, de azért egyik sem kivitelezhetetlen, mint tapasztaltuk azt az eredetiben.

Még szerencse, hogy egyébként a játékmenet jelentős részében a gyűjtögetés és az ügyeskedés lesz a hangsúlyos, ami nagyon letisztult lett, kifejezetten élvezetes a kis rókánkkal bejárni a pályákat és felfedezni az újabb titkokat, miközben az aranytallérok mellett gyémántokat vagy pályánként a Lucky név betűit is összeszedhetjük. Érdemes is odatenni magunkat ezen a téren, és hajtani a nehezen elérhető extrákért, mert két pálya között lehetőségünk nyílik majd az összegyűjtött tallérokból különféle extrákat venni hősünknek, így például csinos sapkákat, kosztümöket és egyebeket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A megjelenéshez különösebben nem nyúltak hozzá a készítők a New Super Lucky’s Tale kapcsán, azonban ezen a ponton nincs is különösebb probléma vele, éppen ellenkezőleg, a rajzfilmesen színes megoldások zseniálisan hozzák azt a hangulatot, amit például egy Crash vagy Super Mario esetében megszokhattunk. Technikai oldalról egyébiránt azért határozottan van fejlődés, hiszen az előző kiadásnál megadott gépigényhez mérten jóval gyengébb számítógépen sem okoz gondot a játék problémamentes futtatása.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Ezen a téren sokat javult a játék, és bár még mindig akadhatnak nehézségek, helyenként kellemetlenségek, azonban alapvetően egy letisztult, kellemes végeredmény született most, az általunk irányítható kameranézet pedig főleg egy joystickkel ellátott kontroller esetében igazi felüdülés lesz. Ehhez igazodva a kezelőfelület is kellemes hatást kelt, semmivel sem rosszabb a játék ezen a téren, mint a többi kortárs 3D platformer.

Játszhatóság: Bár csak egyjátékosos élményt kapunk, a New Super Lucky’s Tale kifejezetten kellemes mennyiségű tartalommal kecsegtet nekünk. Rengeteg pálya, nagyon sokféle perspektíva, változatos élmények, mindemellett pedig természetesen magas újrajátszhatósági faktor jellemzi, de egyszeri alkalommal is könnyen kihozhatunk belőle 8-10 órát. Nagy kár azonban, hogy míg az eredetiben volt magyar felirat, addig ebből az új változatból ez sajnos kikerült valamiért!

Intelligencia, nehézség: Míg az eredeti játék a nehézség terén gyakran okozott fejtörést – hála a különféle technikai malőröknek –, azonban ebben a feljavított formájában már nincs vele különösebb probléma. Kifejezetten letisztult élményt kínál, mely csak helyenként hullámzik egy kicsikét, egyébként viszont nagyon élvezetes, csak a műfajához kapcsolódó hiányosságokat vonultat fel ezen a téren.

Hangok, zene: Semmi kirívó jellemzőt nem találunk a hangok és a zenék terén a New Super Lucky’s Tale-ben. Minden illeszkedik a rajzfilmes adottságokhoz, így olyan az egész, mintha egy interaktív mese lenne a kezeink alatt.

Összegzés: A készítők tökéletes példát mutattak a New Super Lucky’s Tale-lel arra, hogy miként tud néhány rossz döntés és játékmechanikai malőr tönkretenni egy jó koncepciót, hiszen gyakorlatilag egy nagyobbacska finomhangolás elegendő volt ahhoz, hogy a kis Lucky kalandjaiból valami emlékezetes dolog szülessen. Nem lesz belőle egy újabb Crash, de akinek hiányzik a stílus, az végre egy újabb nagyszerű szereplőjét illesztheti a gyűjteményébe. Ebben a minőségben már folytatást is szívesen látnánk!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Botond #1
    Mikor bekerült gamepassba a new super lucky, akkor végig is pörgött, és mivel benne volt az eredet is, így arra is ránéztem. Jogosak a kritkák a régi verzióval kapcsolatban, de nálam lepörgött az is, az elvárható szintet egy kellemes kikapcsolódáshoz megütötte simán, én a magam részéről mindkettőt ajánlom azoknak akiknek éppen van aktív gamepass előfizetésük és szeretik az ilyen ugrálós, platformer cuccokat.
    A két játék, nem két külön játék, de nem is egy. Inkább másfélnek mondanám, mert a pályák jelentős része bár történetileg azonos, de a játékmechanika eltér annyira, hogy érdemes legyen ígyis és úgyis végigugrálni.