SG.hu

Call of Duty: Modern Warfare

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-4340 3,6 GHz-es vagy AMD FX-6300 processzor, Nvidia GeForce GTX 670 vagy ATI Radeon HD 7950 grafikus kártya, 8 GB RAM, 175 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600X processzor, Nvidia GeForce GTX 1660 vagy ATI Radeon RX 580 grafikus kártya, 12 GB RAM, 175 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Call of Duty: Black Ops 4, Call of Duty: Modern Warfare 2
Kategória: FPS

Megérkezett az idei év egyik legjobban várt videojátéka, melynek hírneve már megelőzte a premiert, és az Activision valóban nem túlzott, amikor azt mondta, hogy minden eddiginél brutálisabb és realisztikusabb élményekkel kecsegtetnek vele a rajongóknak. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miként sikerült a Call of Duty: Modern Warfare!

Bár semmiképpen sem neveznénk kudarcnak vagy sikertelennek, azonban a Black Ops 4 sokak szemében egy olyan zsákutca volt tavaly, amit egyszer el lehetett sütni, de azt az Activision sem gondolhatta komolyan, hogy minden évben lenyomnak a torkunkon egy új, kampány nélküli Call of Duty-játékot. Miután már évek óta pletykálják, hogy óriási sikert hozhat a készítőknek, ha visszatérnek a Modern Warfare mellékszálhoz, nem okozott túl nagy meglepetést az Infinity Ward bejelentése, akik a kiadóval együtt a gyökerekhez való teljes visszatérést ígértek, méghozzá egy minden eddiginél megosztóbb kampány társaságában.

Mivel a nagy szavak minden évben elhangzottak, ezért rengetegen úgy gondolták, hogy egy újabb reklámfogás áldozatai vagyunk, miután azonban a végére értünk a rövid, de annál velősebb sztorinak, meg kellett állapítanunk, hogy nem túloztak a készítők. Ennyire felkavaró élményt ugyanis utoljára talán a Spec Ops: The Line-tól kaptunk, mely képes volt megmutatni nekünk a háború, a terrorizmus valódi arcát. Valami hasonlóval próbálkozott most a Modern Warfare is, csak éppenséggel hatványozott élményekkel, gyakran valóban olyan pillanatokkal, melyek sokak számára meghaladhatják a jó ízlés határait.

Mert értjük, hogy a világ egyes pontjain mindennapos problémát jelentenek a háborúhoz köthető civil áldozatok és gyerekgyilkosságok, viszont nem biztos, hogy ezt az emberek egy videojátékban viszont szeretnék látni. Nagyon előreszaladtunk azonban, lássuk előbb, hogy milyen történet vár ránk a szokásosan minőségire sikerült kampányban!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Bár a szerencsétlen címválasztás hatására úgy gondolhatnánk, hogy a Call of Duty: Modern Warfare a sztori tekintetében maximálisan a korábbi epizódokra épül rá, valójában azonban Price kapitány kivételével szinte semmi sem kapcsolható egyetlen korábbi részhez sem, ha csak az nem, hogy ismét arab terroristák és oroszok lesznek az ellenfeleink. A kampányban ezúttal minden eddiginél bestiálisabb arcát ismerhetjük meg a terrorizmusnak, amit rögtön az indítás után megtapasztalhatunk, hiszen Kylie Garrick, az SAS fiatal őrmesterének irányításával testközelből láthatjuk, hogy miként robbantják fel magukat az öngyilkos merénylők, és ölik halomra a civileket az őket támogató fegyveresek London egyik legforgalmasabb terén, ahol azonnal a Modern Warfare 2 hírhedt No Russian küldetése jutott eszünkbe.

Persze itt nem nekünk kell – pontosabban lehet – civileket gyilkolni, de így is szinte minden egyes pályán előkerül a téma, sőt mi több, az Infinity Ward sokkal kényesebb dolgokkal is előhozakodott, a nyilvános kivégzésektől kezdve a gyerekgyilkosságokig bezárólag. Szemernyi túlzás sem volt korábban abban, hogy az új Call of Duty megmutatja a háború igazi arcát, hiszen itt nincsen politikai korrektség, nincs finomkodás, csak a színtiszta brutalitás, amivel nem lenne gond, ha úgy tálalták volna, mint a fentiekben már említett Spec Ops: The Line-ban.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Call of Duty: Modern Warfare ugyanis gyakran válik öncélúvá, túl sokszor kérdezzük majd meg magunktól az egyébként változatos pályákon, hogy bizonyos jelenetekre vagy lehetőségekre miért volt szükség? Nyilván mindenkinek más az ingerküszöbe, mindenkinél más szinten borul ki a bili, nem is szeretnénk ítéletet mondani a készítők felett, annyit azonban hozzátennénk, hogy nem véletlenül kapta meg a 18-as karikát, és néhány dolgot itt és most már valóban nem lehet pusztán annyival elintézni, hogy ez csak egy játék. A kampány ugyanis sokszor valóban indokolatlanul brutális, a felkavaró látványhoz pedig nem kapunk elegendő hátteret, elég magyarázatot, nincsenek megindító pillanatok, nem kapunk lehetőséget arra, hogy elgondolkozzunk a miérteken, csak a sokkolás marad osztályrészül.

Nyilván azért ettől a kampány még élvezhető, hiszen nem kell folyamatosan fegyvert fogunk csecsemőkre vagy ártatlan áldozatok életéről döntenünk, miközben megpróbáljuk megmenteni a világot a terroristák vegyi fegyvereitől. Maga a történet ugyanis újfent középszerű lett, a fordulatok kiszámíthatók, a karakterek átlagosak, de mégis működik az egész, mert szokás szerint olyan látványt hoztak össze az Infinity Ward emberei, hogy gyakran érezhetjük majd magunkat egy mozifilm főszereplőiként, annyira jól rendezett és látványos minden.

Nagy meglepetés egyébiránt nem vár majd a rajongókra. Bár a látvány kivételesen sokkal szebb lett, mint eddig bármikor – végre látszódnak a lövésnyomok az emberi testen –, de a játékmenet jelentős módosítást nem kapott, minden ugyanolyan kiegyensúlyozott, mint régen, a legendás Modern Warfare 2 idejében. A tűzpárbajok így végletekig kiegyensúlyozottak, elképesztően élvezetesek, minden egyes lövésnek igazi súlya lesz, noha szimulációt azért ne várjunk tőle, ez nem az új ARMA, csak egy szórakoztató akciójáték, melyen végigrohanhatunk 4-5 óra alatt, és bár garantáltan nem feledjük majd el egykönnyen, a játék azonban nem hagyja, hogy sokáig rágódjunk a látottakon.

Merthogy a kampány vége gyakorlatilag küszöböt jelent az egyik leginkább várt visszatérő játékmódnak, avagy a kooperatív élményekre koncentráló Spec Opsnak! Bár a későbbiekben folyamatos bővülés várható, már most derekas mennyiségű kihívás vár itt a rajongókra, akik vállvetve harcolhatnak újabb gonoszok ellen. Nem a kampány újraéléséről van itt szó többedmagunkkal, hanem vadonatúj kihívásokról, egy önállóan is értékelhető, szerethető élményről, melyben valóban szükség lesz arra, hogy együttműködjünk barátainkkal – merthogy illendő ismerősökkel belecsapni a küzdelmekbe. Aki annak idején már a Modern Warfare 2-ben is odáig volt a Spec Ops módért, az most garantáltan napokig abba sem akarja hagyni a bevetéseket, hiszen tökéletesen visszahozza közénk az egykori hangulatot és élményeket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Noha a kampányból következik, összességében mégis inkább a kompetitív többjátékosos móddal állítható párhuzamba a Spec Ops! Itt már bejön a képbe a karakter- és fegyverfejlesztés, de különböző extrákat is feloldhatunk magunknak, melyeket aztán mindkét helyen használhatunk. Sőt, lesz egy halom megszerezhető esztétikai cucc, hovatovább visszatérnek az ismerős Killstreak és Field Upgrade extrák, melyek rengeteg, számunkra kellemes, az ellenfelek számára kellemetlen meglepetést tudnak előidézni a pályára dobható fedezékektől kezdve a különféle légi és páncélos támogatásokon át a minket fedező gépágyúkig bezárólag. Bár a Spec Ops nagyszerű élmény, azért hosszabb távon természetesen a statisztikák és a fejlődési rendszer tekintetében hozzá kapcsolódó Multiplayer módban töltjük majd el a legtöbb időt, mely alighanem a legkevesebb újdonságot hozta.

A pályák szinte mind vadonatújak, a keményvonalas rajongók pedig napestig tudnák sorolni, hogy melyik menüpont hány milliméterrel csúszott feljebb, és melyik célzókával mennyire pontosabban lehet fenéken lőni valakit, azonban a lényeg úgyis a kiegyensúlyozottság, ami esetünkben a Killstreak-rendszerrel egyetemben kiváló lett. Ahogyan azt már megszoktuk természetesen! Azért a játékmódok terén elfért volna néhány újabb szabályrendszer, hiszen a Domination, a Team Deathmatch, a Search and Destroy, a Cyber Attack, a Free for All vagy a Headquarters alapvetően mind egy szálig kellemes ismerősként köszönnek vissza.

Persze vannak különlegességek, így a kisebb helyszíneken átélhető mészárlás kedvelői nagy örömüket lelhetik a Gunfightban, a nagyobb, járgányokkal kivitelezhető bevetések szerelmeseinek ott lesz a Ground War, a Realism pedig azokat célozza, akik mindenféle segítség, ezáltal térképek és egyebek, gyakorlatilag komplett HUD nélkül élveznék a játékot.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A megjelenés tekintetében a Call of Duty: Modern Warfare határozottan szintet lépett elődeihez mérten. Bár most is vannak hiányosságai, még mindig lehetne hová fejlődni, azonban ebben a formában a rajongók többsége biztosan nem panaszkodhat. Annak ellenére sem, hogy az első javítások megérkezéséig akadtak problémák, például akadoztak az átvezetők, pár kellemetlen grafikai bug is megjelent, de a készítők nagyon gyorsan orvosoltak mára szinte mindent. Kellemes a végeredmény ebből a szempontból, se több, se kevesebb!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Az irányítás tekintetében a Call of Duty már hosszú esztendők óta a könnyedség és kiegyensúlyozottság szinonimájának tekinthető. A helyzet most sem változott túl sokat, gyakorlatilag minden olyan precízen működik, mint egy svájci órában. Nincs meglepetés, de nincsenek problémák sem!

Játszhatóság: Valamiért nagyon sokan a szívükre vették, hogy a Call of Duty: Modern Warfare nem tartalmaz battle royale módot, pedig a játék ebben a formájában is kerek egész. Visszatért, és minden eddiginél megdöbbentőbb lett a kampány, ott a régóta nem látott Spec Ops, a Multiplayer pedig a szokásos színvonalat hozza, tehát panaszra nincs okunk. Amiatt pedig már nem is bosszankodunk, hogy megint rövid lett a sztori, hiszen jól tudjuk, hogy mi a funkciója.

Intelligencia, nehézség: Ezen a téren csak a szokásos problémákat tudjuk kiemelni az aktuális epizódból. A kampányban például rosszul működik a mesterséges intelligencia, nem tartogat elegendő kihívást, a Spec Opshoz nehéz jó csapattársakat találni, a Multiplayert pedig gyakran elrontják a csalók, de ezek nagyjából olyan megszokott negatívumok, mint hogy a Need for Speedben lehetetlen nagy előnyt elérni az ellenfelekkel szemben. Mindenki tudja, de már senki nem foglalkozik vele.

Hangok, zene: A színészi játék ismét zseniálisra sikerült. Az Activision nem fukarkodott nagy színészeket és színésznőket bevonni a munkálatokba, aminek köszönhetően minden szinkron nagyszerű, sőt élettel teli lett, a zenéket pedig érdemes külön kiemelni, hiszen az a melankólia, amit képesek voltak a dallamokkal lefesteni a kampányban, az egyenesen páratlannak tekinthető.

Összegzés: A Call of Duty: Modern Warfare tipikus példája lett annak, hogy miért nem kell drasztikus újdonság a sorozatba, hiszen elegendő mennyiségű és minőségű tartalommal az Activision ismét visszaültette a trónra a franchise-t. Nyilvánvalóan ismét lesznek majd, akik nem értik, hogy mit lehet szeretni egy újabb lehúzásban – pláne az öncélúan brutális kampány után –, de bizonyára ők azok, akik mostanában egyetlen Call of Duty-játékot sem töltöttek be maguknak. Márpedig a többség hosszú évek óta arra várt, hogy ismét a modern hadviselés kapja a főszerepet a népszerű sorozatban, mely most erőteljesebb arcát mutatja, mint eddig bármikor. 2022-ben kiderül, hogy innen merre tovább!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #8
    a hozzászólásokat elnézve: akkor mi a fene miatt kell 175GB ennek a programnak? :o
  • hawkie22 #7
    A vélemények nem egyeznek mindenkinél, de hát nem is vagyunk egyformák. Szerintem meg az utóbbi évek legjobb CoD-ja, én nagyon jól szórakoztam a kampánnyal, és a multit is elöveszem minden nap 1-1,5 órára, ha van rá lehetöségem. Mondom ezt úgy, hogy anno, amikor indult a két nagyon vonal, CoD és Medal of Honor, akkor én a MoH vonalon indultam el.
  • R1c0 #6
    Kotvány játék, elfogult cikk. De ez az én véleményem.
  • Mat666 #5
    Ja hát ebben van valami bár én az elmúlt 10 év alatt 2db Codot vettem ezzel együtt.
    De szerintem ez volt az utolsó.
  • Zoliz #4
    Nade te is megvetted, amíg sok százezren-millióan megveszik felesleges a játék minőséggel foglalkozni amikor a marketing viszi..
  • Mat666 #3

    Megvettem játszottam vele két és fél órát mondom gyors vissza kérem a pénzt de sajnos már nem lehetett mert túl sokat játszottam vele állítólag ez volt az indoklás hogy miért nem kapom meg a refundot.
    Teljesen átlagos semmi extra nincs benne a járműves multi az nagyon gyenge az amit ott mutatnak az 10 ével ezelőtt is kevés lett volna.
    A gyalogos pályák már jobbak de azt is átlagosnak lehet mondani. A grafika elmegy egész jó de ettől maga a játék még nem jó egy átlagos tömeg fps.
    Azért valahol vicces hogy a régi Mw1-2 a mai napig a legjobb részek azt amit ott mutattak nem tudták 10 év alatt megismételni volt egy két jó próbálkozás de ennyi.
    Ez a játék nem ér meg közel húszezret egy tízest max.
  • NEXUS6 #2
    Grafikában tényleg van előrelépés, de közben a konkurencia, viszonylag jól rombolható környezettel ad értelmet annak, hogy pl tankba pattanjunk és rárogyasszuk a kemper mesterlövészre a házat, ha máshogy nem megy. Vagy amikor egy fal mögött kushatsz, és mögötted a Nap, vagy egy fényforrás van, látod ahogy az ellenfél árnyéka melyik irányból bukkan föl, és nem ér meglepetés, stb.

    Na hát ebben a COD-ban ilyen nincs. Pedig én szeretem is a szériát, az első MW-t rogyásig jáccotam. Szal elszállt az idő, az Activision meg ül a babérjain, hiszen lassan bármit kiadhatnak COD néven tutti kasszasiker lesz. :(
  • Ender Wiggin #1
    Hol vannak a saját (nem promó) képek? Kamu cikk?