SG.hu

Final Fantasy XV Windows Edition

Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2500 3,3 GHz-es vagy AMD FX-6100 processzor, Nvidia GeForce GTX 760 vagy ATI Radeon R9 280 grafikus kártya, 8 GB RAM, 100 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-7700 4-Core 3,6 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600X processzor, Nvidia GeForce GTX 1080 Ti vagy ATI Radeon RX Vega 64 Liquid, 16 GB RAM, 100 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Final Fantasy-sorozat, The Witcher 3: Wild Hunt
Kategória: szerepjáték

Több mint egy év késéssel PC-re is megjelent az eredetileg csak konzolokra tervezett Final Fantasy XV, mely bár nem rengette meg a világot, azonban mégis sokkal szegényebbek lennénk, ha a legendás japán RPG aktuális epizódja kihagyta volna ezt a platformot. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miért!

Nagyjából 5-10 évvel ezelőtt óriási divat volt minden fórumon temetni a PC-s játékokat, főként az előző konzolgenerációban, ugyanis rengeteg alkotás csak konzolokra érkezett, vagy ha be is futott számítógépekre, csak egy silány minőségű portra futotta a fejlesztőktől. Hogy mennyit változott a világ ebben a néhány esztendőben, azt nagyszerűen mutatja az a tény, hogy bár kevesen fogadtak volna rá nagyobb összegben, kicsivel több mint egy év után mégis megjelent PC-re is a Final Fantasy XV. Ez ugyan nem lett történelmi pillanat, hiszen korábban a sorozat több epizódja is elérhető volt ezen a platformon, ellenben a legutóbbi, számtalan nehézség árán elkészült alkotás portja valahogy soha nem kapott nagy figyelmet a PC-s tábortól. Végül azonban mégis befutott, és ha nem is lett belőle egy The Witcher 3: Wild Hunt – nem is túlzottan helytálló a hasonlítás –, összességében egy olyan japán szerepjátékot kaptunk, ami teljes egészében meg akar felelni a nyugati ízlésnek, éppen ezért érdemes a figyelemre.

Mindez annak ellenére is igaz, hogy a Final Fantasy XV Windows Edition a történet szempontjából meglepően kuszára sikeredett, hiszen például az egész estés Kingsglaive animációs film ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy rögtön a kezdetektől értsük az eseményeket, de ha láttuk is ezt a nagyszerű művet, akkor sem a megszokott klisék várnak majd ránk. Ez valahol pozitívum, hiszen senkinek sem lett volna szüksége egy újabb semmiből jött sehonnanira, aki megmenti az egész világot.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Square Enix legújabb művében négy gyermekkori barát sztorijáról van szó, kiemelve a sorból Noctis herceget, avagy főhősünket, aki királyi leszármazottként azért harcol majd, hogy társai oldalán legyűrje a trónbitorlókat, és Eos csodálatos világának uralkodójává váljon. Bár a történetről nyilván rengeteg dolgot el lehetne még mondani, de bármilyen részletbe is csapunk bele, bármelyik mellékvágányt emeljük ki a sok közül, azok mind-mind érthetetlenek lennének önmagukban, összességében viszont a cselekmény végül egy olyan grandiózus egésszé áll össze, hogy már csak emiatt is megéri végigverekedni magunkat az elképesztően tartalmas élményen.

A Final Fantasy XV Windows Edition kapcsán fontos kiemelni, hogy szerencsés a PC-s tábor, amiért ezt az epizódot kapta meg hosszú idő után elsőként, hiszen több szempontból is gyökeres változást hozott a sorozatba. Elég csak kiemelni rögtön az óriási, szabadon bejárható világot, amivel most kacérkodtak először a franchise neve alatt a fejlesztők, azonban igazán maradandót sikerült alkotniuk Eos csodálatos, az utolsó fűszálig betöltött világával. Bár hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy a birodalom minden szeglete teljesen egyedi és látványos lett, ellenben keresztül-kasul szabadon bejárhatjuk, bekukkanthatunk az utolsó szikla mögé is, felfedezhetjük a legjelentéktelenebb hegycsúcsot és várost, miközben folyamatos aktivitások és minijátékok várnak ránk.

Rengeteget harcolhatunk – erről majd később –, gyűjtögethetünk, horgászhatunk, főzőcskézhetünk, de csak úgy felpattanhatunk egy chocobo hátára is, hogy a különleges lény segítségével gyorsabban körbefussuk a környéket, vagy éppen versenyezzünk egyet. A legfontosabb közlekedési eszközünk persze a Regalia lesz, egy igencsak vagány autócsoda, amit maximálisan testre szabhatunk majd, rádiójából fülelhetjük a klasszikus Final Fantasy-játékok zenéit, és bár a nagyobb távolságok leküzdése egy kicsit unalmas vele, ellenben ha nem akarunk percekig töltőképernyőt bámulni a gyorsutazás miatt, akkor ez a legjobb alternatíva.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A vadonban vagy a településeken járkálva tényleg ezernyi lehetőség vár ránk, így például le is táborozhatunk, amire néha a fejlődés érdekében nagy szükségünk lesz a kijelölt helyszíneken, hiszen a fő- és mellékküldetések során összegyűjtött tapasztalati pontokat itt tudjuk majd elszórni újabb képességekre. Ezen a téren meglepően klisésre sikerült a játék, habár a szisztéma hozza a kötelező szintet, ami mellett érdemes is gyakran megállni a fejlesztésekért, hiszen Eos világában tonnányi veszély vár ránk, és a Square Enix egyáltalán nem törődött azzal, hogy a szörnyetegek és az ellenfelek velünk fejlődjenek. Magyarul ez annyit jelent, hogy már az első percekben belefuthatunk olyan lényekbe, akikkel szemben a játék közepéig esélyünk sem lesz.

Ez alapvetően sok kellemetlenséget tud okozni, sőt mi több, egy sor ilyen negatívumot lehetne kiemelni a Final Fantasy XV kapcsán, melyeket nem is annyira hibaként, mint inkább japán és konzolos sajátosságokként tudnánk számon tartani. Ilyen például a kellemetlen kamerakezelés, vagy például az, hogy hiába pörögnénk folyamatosan, állandóan csak várakozásra int minket a játék, akár autóba ülünk, akár kiszállunk onnan, de még akkor is toporgunk egy sort, ha csak szimplán szóba elegyednénk valakivel, ami rendkívül idegesítő hosszabb távon, vagy éppen akkor, ha már századjára látjuk ugyanazt az animációt.

Természetesen a Final Fantasy XV messze nem csak a horgászásról vagy a kocsikázásról szól, lévén Eos világában tonnányi különleges szörnyeteg és egyéb ellenfél vár ránk, akikkel összemérhetjük tudásunkat. A régi rajongók ezen a téren tapasztalhatják majd a másik nagy változást a játékban, mert a harcrendszer egyáltalán nem a régi körökre osztott vonalat követi, hanem a nyugati szerepjátékokra jellemző valós idejű alternatívát. Ez egyrészt jó, hiszen egy kicsit pergősebbé teszik az amúgy gyakran meg-megakadó játékélményt, ellenben a régi szisztéma kedvelői nagyot csalódhatnak, mert ezzel a korábbi taktikus élmények szinte teljesen elvesztek. Bár akadnak azért szokatlan elemek, így a játék megállításának lehetősége, amikor felmérhetjük ellenfeleinket, megválogathatjuk fegyvereinket, képességeinket vagy a használni kívánt mágiát, majd ha mindent előkészítettünk, indulhat az ütés-vágás.

Innentől kezdve a játék szinte semmivel sem kínál nagyobb élményt, mint egy közönséges hack and slash, hiszen csak folyamatosan a támadás gombját kell püfölnünk ahhoz, hogy látványos animációkat csikarjunk ki karakterünkből, és bár néhányszor a védekezést is alkalmaznunk kell, azonban többször élünk majd a visszatámadás lehetőségével, ami a legerősebb támadást csikarja ki karakterünkből. A küzdelmek során a legtöbbször nem csak egy ellenféllel gyűlik meg a bajunk, éppen ezért gyakori lesz, hogy varázslatokra és gyógyitalokra szorulunk, sőt mi több, Noctis oldalán lehetőségünk van arra, hogy egyetlen gombnyomásra teleportáljuk magunkat a csatából, hogy nyugodtan regenerálódva, feltöltött életerővel térjünk vissza a harcmezőre.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Eddig a pontig szinte csak a konzolos változatról is írhattuk volna tesztünket, hiszen a PC-s átirat pontosan ugyanazt kínálja az élmény tekintetében, azonban mind a tartalom, mind a lehetőségek terén jelentősen többet kaptunk, mint korábban a PS4-es és Xbox One-os alapkiadás megvásárolói. A Final Fantasy XV Windows Edition ugyanis tartalmazza a évadbérlettel érkezett kiegészítőket, melyek mindegyike egy-egy karaktert állít a középpontba, ezáltal társaink, avagy név szerint Ignis, Prompto és Gladiolus bőrébe bújhatunk bele.

A bővítmények kapcsán Gladiolus története biztosítja a legkevesebb újdonságot, kis túlzással feleslegesnek nevezhető, ellenben Prompto oldalán egy teljesen új oldalát ismerhetjük meg a játéknak, intenzívebb lövöldözésekkel a középpontban. A három karakter közül egyébiránt Ignis kapta a legtartalmasabb kiegészítőt, ami nem meglepő, hiszen az alapjátékban eléggé mellőzött volt szerencsétlen, de ezzel a kiegészítővel akár többszöri nekifutásra is megismerkedhetünk történetével, hiszen sztoriját akár többféle befejezéssel is zárhatjuk.

A legtöbb rajongó azonban túlzás nélkül a Comrades című bővítésnek örül majd a leginkább, hiszen ezzel egy kooperatív többjátékos mód került az új Final Fantasyba, ami lehetőséget ad arra, hogy saját karaktert alkotva, mások társaságában élhessük át az egyes küldetéseket, ami lényegesen nagyobb élmény, mint a közönséges kampány. Ezenfelül egy halom apróság mellett – extra fegyverek és felszerelések – még egy FPS nézet is érkezett a PC-s csomaggal, de mielőtt bárki egy olyan kidolgozott dologra gondolna, mint például a GTA V-ben látottak, sajnos ki kell ábrándítanunk, mert itt folyamatos használatra nem alkalmas ez a lehetőség, inkább csak egyfajta extra, ha közelebbről megvizsgálnánk bizonyos dolgokat.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Túlzás lenne azt állítani, hogy a Final Fantasy XV Windows Edition a megjelenés szempontjából a legszebb RPG, amit valaha láttunk, ellenben az óriási világ méreteihez viszonyítva a fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy a legjobbat hozzák ki a grafikus motorból. Bár a területek többsége egy kicsit kihalt és üres lett, ellenben legalább az ellenfelek és a karakterek kidolgozottsága nem hagy maga után kívánnivalót, sőt a tipikus japán stílusjegyeket is sikerült hellyel-közzel levetkőznie magáról a játéknak, egyedül a küzdelmek során látható effektorgia, valamint a helyenkénti túlzások emlékeztetnek minket arra, hogy egy keleti alkotásról van szó, hogy hőseink ábrázatát inkább meg se említsük.

További jó hír, hogy a készítők elképesztően nagy figyelmet fordítottak az optimalizálásra, ezáltal több éves konfigurációkkal is bátran fussunk neki legalább a demónak, mert megfelelő kompromisszumokkal nagyon jól futtatható. Sőt mi több, ha elég jó gépünk van hozzá, akkor PC-n végre valós 4K felbontásban élvezhetjük a játékot, ami ezen a téren abszolút exkluzív kiváltság a konzolos felskálázott megoldások mellett.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Bár a Final Fantasy XV érezhetően konzolokra született, tehát kontrollerrel hozhatjuk ki belőle a legsimább irányítást, de azért japán játék létére meglepően könnyű lesz billentyűzettel és egérrel is terelgetni karaktereinket. Helyenként – főként a harcok során – a kamerakezelés egy kicsit nehézkes, de ha egy kicsit hajlandóak vagyunk alkalmazkodni a sajátosságokhoz, akkor túl nagy problémánk nem lesz vele.

Játszhatóság: Mint minden szerepjáték, úgy természetesen a Final Fantasy XV Windows Edition is elképesztően jelentős mennyiségű tartalmat garantál, így ha csak a sztori felgöngyölítésére koncentrálunk, akkor is jóval több mint 20 órányi kaland vár ránk Eos világában. A helyzetet tovább javítja továbbá, hogy a játékhoz az összes korábbi konzolos letölthető tartalmat is megkapjuk, melyek közül főként a Comrades DLC legalább egy teljes játéknyi extra élményt ad hozzá az alapokhoz.

Intelligencia, nehézség: Ha valami, akkor a mesterséges intelligencia és a nehézség a Final Fantasy XV PC-s változatának két legproblémásabb pontja. A nehézség kérdése több tőről fakad, de sokakat bizonyára kellemetlenül érint majd, hogy a nyitott világban ellenfeleink nem velünk fejlődnek, hanem már a kezdetekkor is belefuthatunk erősebb szörnyetegekbe, de nehézséget okozhat még például az irányítás kérdése, hogy csak egyet emeljünk ki a sok közül. A mesterséges intelligencia szintén felemásan vizsgázik, amit főként a küzdelmek során tapasztalhatunk majd meg, ezáltal az ellenfelek túl kiszámíthatóan viselkednek, és legyőzésükhöz korántsem kell akkora taktikai érzék, mint a korábbi epizódokban, ami nyilván a harcrendszer átalakulásának sajnálatos hozadéka.

Hangok, zene: Talán nincsenek most akkora slágerek a játékban, mint néhány korabeli epizódban, ellenben a hangok, a szinkronok és minden más egyéb hanghatás is kiválóra vizsgázik a Final Fantasy XV-ben. Nehezen lehetne ezen a téren belekötni!

Összegzés: Nemcsak a nagyszerűen sikerült PC-s port, hanem nagy általánosságban a hiánypótló és óriási tartalom miatt is kijelenthetjük, hogy a Square Enix nagyon jól tette, hogy pénzt és időt nem sajnálva elhozta számítógépekre is a Final Fantasy XV-öt. A végeredmény az újdonságok ellenére az utóbbi évek egyik legjobb akció-szerepjátéka lett a platformon, amit annak ellenére is bátran merünk ajánlani mindenkinek, ha korábban nem ismerte a sorozatot, esetleg frászt kapott a japánból érkező alkotások láttán. Őszintén reméljük, hogy a következő konzolgenerációban érkező Final Fantasy egy ugyanilyen minőségi porttal jön majd el számítógépekre, hiszen ezek után már elvárjuk azt a készítőktől.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEOreg3 #5
    megy majd az le később nyugi, 1080-on se tudja tartani a 60 fps-t nagyobb harcoknál, ha több barátságos/ellenséges karakter is elsüt valami effektorgiával járó támadást
  • IMYke2.0.0.0 #4
    " max beállításokkal"

    Amiknek (beállítások) túlnyomó része "fasság". Ha feltolod őket, akkor kiég a szemed, annyira giccs lesz nem egy szituációban.
    R9 390 (sima, 8 GB VRAM) elbírja a Full HD-t, 60 FPS-sel, ha letolsz néhány tök felesleges kacatot a beállításokban, továbbá (és nyilvánvalóan) nem kell küzdenie az nvidia-féle flancokkal, amik egy része csak akkor tűnhet fel neked, ha megnézel egy ON/OFF állóképet, vagy side-by-side két monitorral, két géppel küldöd, és rámész néhány szőrös szörnyike vizslatására...
  • Voltan #3
    Én 1070-essel játszom, az Nvidiás dolgok közül nincs minden bekapcsolva, ez látványban nem észevehető, fix 60 FPS-sel megy.
    Utoljára szerkesztette: Voltan, 2018.03.25. 21:09:48
  • Zombee #2
    Bár nem próbáltam a demót, de én az optimalizálásról sem hallottam túl sok jót, konkrétan max beállításokkal egy GTX1080-al sincs meg a 60fps. 1080p felbontáson, nem 4K-n.
  • Tinman #1
    "Nagyjából 5-10 évvel ezelőtt óriási divat volt minden fórumon temetni a PC-s játékokat"

    Dehogy. Azért mert nem jöttek jRPG-k még semmi gond nem volt a PC-s játékfelhozatallal. A PC-re jöttek más remek címek dögivel.

    "bár kevesen fogadtak volna rá nagyobb összegben, kicsivel több mint egy év után mégis megjelent PC-re is a Final Fantasy XV."

    Dehogy. Borítékolható volt a XV megjelenése PC-re, főleg, hogy világosan látszott, hogy a Square mára már szinte az összes lényegesebb FF címet kitolta PC-re is! Gyak. a 3. résztől az összes lényegesebb FF elérhető PC-re.

    "Kingsglaive... de ha láttuk is ezt a nagyszerű művet,"

    Azt a kliséhalmot a felszínes karakterekkel, ami Rottenen pl. kemény 13%-on áll? Azon nem veszünk össze, hogy a játék története miatt érdemes megnézni, de a nagyszerű jelzőt rátolni brutális túlzás!

    "A Final Fantasy XV Windows Edition kapcsán fontos kiemelni, hogy szerencsés a PC-s tábor, amiért ezt az epizódot kapta meg hosszú idő után elsőként,"

    Ezt nekem valaki értelmezze pls. Mondom, hogy kb. az összes FF elérhető PC-re Steam-en, elsőként meg nyilván nem kaptuk meg, mert konzol exclu volt kis ideig... Nem értem, mi ez a mondat?

    Nézzük a negatívumokat, amiket írtál:

    - "és bár a nagyobb távolságok leküzdése egy kicsit unalmas vele, ellenben ha nem akarunk percekig töltőképernyőt bámulni a gyorsutazás miatt, akkor ez a legjobb alternatíva."
    - "fő- és mellékküldetések során összegyűjtött tapasztalati pontokat itt tudjuk majd elszórni újabb képességekre. Ezen a téren meglepően klisésre sikerült a játék"
    - "a szörnyetegek és az ellenfelek velünk fejlődjenek. Magyarul ez annyit jelent, hogy már az első percekben belefuthatunk olyan lényekbe, akikkel szemben a játék közepéig esélyünk sem lesz."
    - "kellemetlen kamerakezelés"
    - "állandóan csak várakozásra int minket a játék"
    - "korábbi taktikus élmények szinte teljesen elvesztek"
    - "a játék szinte semmivel sem kínál nagyobb élményt, mint egy közönséges hack and slash"
    - "folyamatosan a támadás gombját kell püfölnünk ahhoz, hogy látványos animációkat csikarjunk ki karakterünkből"
    - "a valami, akkor a mesterséges intelligencia és a nehézség a Final Fantasy XV PC-s változatának két legproblémásabb pontja."

    A végén, hogy a francba lett ebből 5 csillag? Kinek kellett ennyire megfelelni?