Alex

Adják nevüket a fényképezőgépgyártók a mobilkamerákhoz?

Menekülőút lehet a csökkenő digitális fényképezőgép-ágazat szereplői számára, ha márkanevüket megpróbálják átmenteni a mobiltelefonok világába?

Évek óta mindenki előtt ismert tény az okostelefonok terjedése és ezzel párhuzamosan a kompakt fényképezőgépek eladásainak zuhanása. Utóbbiakból idén a becslések szerint már csak 102 milliót adnak el világszerte, míg alig három éve még 144 milliót vettek meg a vásárlók. A reakciók a szegmensben vegyesek, egy próbálkozás lehet például a Sony mobilra helyezhető objektívje, de ez valószínűleg mindössze egy érdekes telefonkiegészítő marad.

A Nikon ezzel szemben jóval mélyebben vetné bele magát a dologba, tavaly márciusban rebbentek fel pletykák, miszerint márkanevével erősítené meg a Google Nexus telefonját. Megerősítés ugyan nincs, de az irány figyelemreméltó, hiszen hírek szóltak hasonló együttműködésről a Canon - Nokia párosnál is, melyek szerint a Lumia 1020-ba Canon gyártmány kerülne. De vajon jó ötlet egy fényképezőgép gyártónak összeállnia egy mobiltelefon céggel?


A dolog nyilvánvaló előnye a márkanév erejéből fakad: ha egy mobilcég licenceli termékéhez a nevüket akkor annak a típusnak az eladásai megugranak, hiszen a vásárlók úgy vélik, hogy kiváló képeket fog készíteni az a telefon, és a haszonból a japán cég is részesedhet. Részéről fejlesztési költség szinte nincs, és valószínűleg a gyártás során sem igénylik majd a szerepét. (Hasonló együttműködés van most is a Sony és a középformátumú termékeiről híres Hasselblad között.)

Azonban kockázatok is jelen vannak, hiszen egy mobiltelefon kamera sokkal valószínűbben nem fog megfelelni az elvárásoknak. Ha kiváló a mobiltelefon kamerája akkor még rosszabb a helyzet, hiszen még kevesebb ok lenne az emberek számára fényképezőgépet venni. Bevétel szempontjából nem lehet számottevő a dolog, hiszen az okostelefon egy részletéről van szó, ha pedig a tömegpiacra szánt mobilba kerül, akkor a márkanév kiárusítása az olcsó termékek számára számottevően rombolhatja a márkanevet. Végeredményben mindössze a bevételek csökkenésének tempóját lassíthatnák le ezzel, a csökkenő kompakt eladásokat nem lehet ilyen módon pótolni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #1
    Azért a komolyabb kompaktok piacát ez aligha veszélyezteti, már csak az optikai zoom miatt sem. A 20 ezres gagyi kompaktokért meg eleve kár pénzt adni, jobban jár az ember egy picit drágább androidos mobillal. Az SIII Minim simán jobb képeket csinál, mint egy pár évvel ezelőtti Olympus kompakt.