MTI
Töretlenül nő a kínai médiapiac
Töretlen növekedést mutat és a becslések szerint öt év múlva a 200 milliárd dollárt is meghaladhatja a kínai médiapiac - a legnagyobb szerepet az internetes ágazat játssza majd.
A kelet-ázsiai ország médiaszektora az elmúlt években rendre kétszámjegyű bővülést mutatott, 2010-ben már az 580 milliárd jüanos (89 milliárd dollár) határt is átlépte, amely a 2005-ösnek a több mint kétszerese - vázolja a pekingi Csinghua Egyetem újságíró-iskolájának jelentése. Ez a dinamika a jövőben is fennmarad majd, az ágazat évi 12-15 százalékos növekedését reális jósolni - vélik a kutatók, akik kiemelik: az elektronikus média ágazat forgalma már a hagyományos médiáét közelíti, a következő években az utóbbi túlsúlyba kerülése várható.
A kínai kutatókhoz hasonló eredményre jutott a múlt hét végén közzétett jelentésében a PricewaterhouseCoopers (PwC) nemzetközi tanácsadó cég, mely szerint az ágazatban a következő öt évben stabil, "exponenciális" bővülés valószínű. A kínai médiapiac nagysága öt év múlva a 200 milliárd dolláros határt is meghaladja majd - állítja a tanulmány. A növekedést javarészt az internetes ágazat fejlődése táplálja majd, a PwC szerint például az internetes hirdetési piac évente átlagosan 21,5 százalékkal nő majd, aránya a teljes iparági bevételeken belül a jelenlegi 32-ről 47,7 százalékra emelkedik majd. A kínai lakosság a becslések szerint mintegy 68 milliárd dollárt költ majd a média és szórakoztatóipar ágazataiban 2017-ben - áll a jelentésben.
Az év elején kiadott tanulmányában az Ernst & Young (E&Y) nemzetközi tanácsadó cég szintén a digitális média "forradalmának" fontosságát hangsúlyozza. A vállalat szerint a 2010 és 2015 között az ágazat átlagosan 17 százalékkal nő majd, jelentős mértékben felülmúlva a gazdaság általános növekedését. A médiapiac az internetezők és az okostelefont használók számának emelkedésével már ma is meghatározó, az ezt felismerő és ide igyekvő cégek agresszíven terjeszkednek. Ugyanilyen meghatározó lesz a vezeték nélküli hálózatok további kiépítése és az egyes digitális készülékek összekapcsolódásának fokozódása - véli a tanácsadó cég. Kínában tavaly év végén 564 millióan kapcsolódtak a világhálóra, az okostelefonon internetezők száma a 330 milliót is meghaladja.
A kelet-ázsiai ország médiaszektora az elmúlt években rendre kétszámjegyű bővülést mutatott, 2010-ben már az 580 milliárd jüanos (89 milliárd dollár) határt is átlépte, amely a 2005-ösnek a több mint kétszerese - vázolja a pekingi Csinghua Egyetem újságíró-iskolájának jelentése. Ez a dinamika a jövőben is fennmarad majd, az ágazat évi 12-15 százalékos növekedését reális jósolni - vélik a kutatók, akik kiemelik: az elektronikus média ágazat forgalma már a hagyományos médiáét közelíti, a következő években az utóbbi túlsúlyba kerülése várható.
A kínai kutatókhoz hasonló eredményre jutott a múlt hét végén közzétett jelentésében a PricewaterhouseCoopers (PwC) nemzetközi tanácsadó cég, mely szerint az ágazatban a következő öt évben stabil, "exponenciális" bővülés valószínű. A kínai médiapiac nagysága öt év múlva a 200 milliárd dolláros határt is meghaladja majd - állítja a tanulmány. A növekedést javarészt az internetes ágazat fejlődése táplálja majd, a PwC szerint például az internetes hirdetési piac évente átlagosan 21,5 százalékkal nő majd, aránya a teljes iparági bevételeken belül a jelenlegi 32-ről 47,7 százalékra emelkedik majd. A kínai lakosság a becslések szerint mintegy 68 milliárd dollárt költ majd a média és szórakoztatóipar ágazataiban 2017-ben - áll a jelentésben.
Az év elején kiadott tanulmányában az Ernst & Young (E&Y) nemzetközi tanácsadó cég szintén a digitális média "forradalmának" fontosságát hangsúlyozza. A vállalat szerint a 2010 és 2015 között az ágazat átlagosan 17 százalékkal nő majd, jelentős mértékben felülmúlva a gazdaság általános növekedését. A médiapiac az internetezők és az okostelefont használók számának emelkedésével már ma is meghatározó, az ezt felismerő és ide igyekvő cégek agresszíven terjeszkednek. Ugyanilyen meghatározó lesz a vezeték nélküli hálózatok további kiépítése és az egyes digitális készülékek összekapcsolódásának fokozódása - véli a tanácsadó cég. Kínában tavaly év végén 564 millióan kapcsolódtak a világhálóra, az okostelefonon internetezők száma a 330 milliót is meghaladja.