SG.hu
Nem jól használják a cégek a felhőszolgáltatásokat
A felhőszolgáltatás előfizetése viszonylag egyszerű folyamat lehet, ám a megoldás beillesztése a meglévő rendszerekbe kihívás elé állítja a vállalatokat.
Az Oracle tanulmánya szerint (Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly”, azaz Felhő üzleti vezetőknek: a jó, a rossz és a csúf) világszerte a vállalatok többsége még nem ért el megfelelő szintet a felhőalkalmazások integrálásában a teljes szervezeten belül. Emiatt egy sor megkérdezett a működés hatékonyságát vagy az innovációt érintő nehézségekről számolt be. A felmérés során 19 ország – köztük Magyarország – 1355 vállalaltvezetőjét kérdezte meg a Dynamic Market piackutató cég. A szervezetek nem csupán az informatikai folyamatok megreformálása, hanem az egész üzleti működés optimalizálása érdekében keresik a felhőalapú megoldásokat. Valójában a felhőalkalmazások bevezetésének legfőbb mozgatórugója a vállalatoknál a működési és az üzleti hatékonyság javítása. A tanulmány eredményei szerint a vertikális üzleti szerkezet gyakran akadályt jelent a szervezeteknél a hatékonyabb üzleti teljesítmény megvalósításában, és ez rámutatott az átfogó, integrált felhőalkalmazások jelentőségére.
A vállalkozások több mint fele (54%) nyilatkozott úgy, hogy a felhőalkalmazások integrációjával kapcsolatos problémák miatt munkaidő-kiesés következett be az elmúlt hat hónap során még az olyan részlegekben is, ahol nem használnak közvetlenül ilyen alkalmazásokat. További 54 százalék számolt be az elmúlt hat hónap során olyan elmulasztott határidőkről, amelyek szintén az alkalmazásintegráció hiányosságai miatt következtek be.
A vállalatok döntő többsége (83%) sikertelenül próbálta maximalizálni az egyes részlegek felhőalkalmazásainak hatékonyságát, és közülük négyből egy az alkalmazások integrációjának alacsony fokát nevezte meg a legfőbb okként. A tanulmány kiemeli, hogy 75 százalékuk a felhőalkalmazások által támogatott innováció terén is akadályokat tapasztalt, és ennek okaként minden második válaszadó (53%) az integráció hiányát jelölte meg. A jelentés szerint szintén fontos probléma, hogy a vállalatok harmada (36%) nem képes hatékonyan integrálni a felhőalkalmazásokat más meglévő szoftvereivel, valamint hogy további egyharmaduk (33%) nem tudja hatékonyan a vállalat egyedi igényeihez igazítani ezeket a felhőalapú megoldásokat.
A vállalatok több mint háromnegyede (76%) nyilatkozott úgy, hogy a felhőalkalmazások bevezetésének fő mozgatórugója a szoftverek gyorsabb elérése volt, míg 47 százalékuk testreszabott megoldásokat remélt az adott részleghez. Várakozásaik azonban éles ellentétben állnak a valós tapasztalataikkal, ezáltal pedig különös jelentőséget nyer a vertikális üzletmenet és informatikai architektúra felszámolása. Jó hírnek számít, hogy a vállalatok többsége már felismerte az üzleti egységek és alkalmazások integrációjának szükségességét. A cégek túlnyomó többsége (81%) úgy nyilatkozott, hogy fontosnak tartja a felhőalkalmazások és a vállalat más szoftvereinek teljes körű összehangolását. A résztvevők fele szerint szervezetük már végrehajtotta a felhőalkalmazások integrációját mindazokban a részlegekben, ahol rendelkezésre állnak felhőadatok közvetlenül az adott részleg üzleti alkalmazásából, ugyanakkor a részlegek másik fele továbbra sem képes erre.
A felmérésben részt vevő magyarországi vállalatok 23 százaléka számolt be munkaidő-kiesésről az elmúlt hat hónap során, amelynek hátterében a felhőalkalmazások integrációjának hiányosságai állnak. További 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy hasonló integrációs problémák miatt elmulasztott határidőkkel kellett szembenézniük. A cégek túlnyomó többsége (86%) fontosnak tartja a felhőalkalmazások és a vállalat más szoftvereinek teljes körű összehangolását.
Az Oracle tanulmánya szerint (Cloud for Business Managers: the Good, the Bad, and the Ugly”, azaz Felhő üzleti vezetőknek: a jó, a rossz és a csúf) világszerte a vállalatok többsége még nem ért el megfelelő szintet a felhőalkalmazások integrálásában a teljes szervezeten belül. Emiatt egy sor megkérdezett a működés hatékonyságát vagy az innovációt érintő nehézségekről számolt be. A felmérés során 19 ország – köztük Magyarország – 1355 vállalaltvezetőjét kérdezte meg a Dynamic Market piackutató cég. A szervezetek nem csupán az informatikai folyamatok megreformálása, hanem az egész üzleti működés optimalizálása érdekében keresik a felhőalapú megoldásokat. Valójában a felhőalkalmazások bevezetésének legfőbb mozgatórugója a vállalatoknál a működési és az üzleti hatékonyság javítása. A tanulmány eredményei szerint a vertikális üzleti szerkezet gyakran akadályt jelent a szervezeteknél a hatékonyabb üzleti teljesítmény megvalósításában, és ez rámutatott az átfogó, integrált felhőalkalmazások jelentőségére.
A vállalkozások több mint fele (54%) nyilatkozott úgy, hogy a felhőalkalmazások integrációjával kapcsolatos problémák miatt munkaidő-kiesés következett be az elmúlt hat hónap során még az olyan részlegekben is, ahol nem használnak közvetlenül ilyen alkalmazásokat. További 54 százalék számolt be az elmúlt hat hónap során olyan elmulasztott határidőkről, amelyek szintén az alkalmazásintegráció hiányosságai miatt következtek be.
A vállalatok döntő többsége (83%) sikertelenül próbálta maximalizálni az egyes részlegek felhőalkalmazásainak hatékonyságát, és közülük négyből egy az alkalmazások integrációjának alacsony fokát nevezte meg a legfőbb okként. A tanulmány kiemeli, hogy 75 százalékuk a felhőalkalmazások által támogatott innováció terén is akadályokat tapasztalt, és ennek okaként minden második válaszadó (53%) az integráció hiányát jelölte meg. A jelentés szerint szintén fontos probléma, hogy a vállalatok harmada (36%) nem képes hatékonyan integrálni a felhőalkalmazásokat más meglévő szoftvereivel, valamint hogy további egyharmaduk (33%) nem tudja hatékonyan a vállalat egyedi igényeihez igazítani ezeket a felhőalapú megoldásokat.
A vállalatok több mint háromnegyede (76%) nyilatkozott úgy, hogy a felhőalkalmazások bevezetésének fő mozgatórugója a szoftverek gyorsabb elérése volt, míg 47 százalékuk testreszabott megoldásokat remélt az adott részleghez. Várakozásaik azonban éles ellentétben állnak a valós tapasztalataikkal, ezáltal pedig különös jelentőséget nyer a vertikális üzletmenet és informatikai architektúra felszámolása. Jó hírnek számít, hogy a vállalatok többsége már felismerte az üzleti egységek és alkalmazások integrációjának szükségességét. A cégek túlnyomó többsége (81%) úgy nyilatkozott, hogy fontosnak tartja a felhőalkalmazások és a vállalat más szoftvereinek teljes körű összehangolását. A résztvevők fele szerint szervezetük már végrehajtotta a felhőalkalmazások integrációját mindazokban a részlegekben, ahol rendelkezésre állnak felhőadatok közvetlenül az adott részleg üzleti alkalmazásából, ugyanakkor a részlegek másik fele továbbra sem képes erre.
A felmérésben részt vevő magyarországi vállalatok 23 százaléka számolt be munkaidő-kiesésről az elmúlt hat hónap során, amelynek hátterében a felhőalkalmazások integrációjának hiányosságai állnak. További 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy hasonló integrációs problémák miatt elmulasztott határidőkkel kellett szembenézniük. A cégek túlnyomó többsége (86%) fontosnak tartja a felhőalkalmazások és a vállalat más szoftvereinek teljes körű összehangolását.