Berta Sándor
Eladná utasai adatait a Deutsche Bahn
Németországban új adatvédelmi botrány van kibontakozóban, amelynél a célkeresztbe ezúttal a német vasúttársaság és annak legújabb elképzelése került.
A SPIEGEL birtokába jutott információk alapján a Deutsche Bahn (DB) kész bankoknak és biztosítótársaságoknak eladni a sokat utazó emberek személyes adatait. A DB új bevételi forrásként tekint a szolgáltatásait igénybe vevők információira. A BahnCard-tulajdonosok néhány hete új szerződési feltételeket fogadhatnak el, így hozzájárulhatnak a személyes adataik értékesítéséhez. Aki ezt a lehetőséget választja, az - az információk megosztásáért cserébe - a jövőben személyre szabott ajánlatokat kaphat többek között a bankoktól, biztosítótársaságoktól és gyorsétteremláncoktól.
Chris Newiger, a német vasúttársaság adatvédelmi vezetője elmondta: a megosztott adatok között lenne, hogy ki és mennyiért vásárolt vasúti jegyet, honnan és hova, illetve első- vagy másodosztályon utazott, s hol vásárolta meg a jegyét. "Úgy tűnik, hogy a vasúttársaság az érdekeit az ügyfelei megvédendő érdekei fölé helyezi" - reagált Alexander Dix berlini adatvédelmi megbízott, aki vizsgálatot indított az ügyben.
A társaság ugyanakkor visszautasította a SPIEGEL által közölt információkat. Közleményük szerint eddig marketingcélokból semmilyen ügyféladatot nem adtak át harmadik félnek és a jövőben sem terveznek ilyesmit. A bahn.bonus programban lévő utasok adatai ugyan felhasználhatók marketingcélokra, de ezt minden érintett leállíttathatja. A projekt egyébként minden tekintetben megfelel a szövetségi adatvédelmi törvény előírásainak.
A SPIEGEL birtokába jutott információk alapján a Deutsche Bahn (DB) kész bankoknak és biztosítótársaságoknak eladni a sokat utazó emberek személyes adatait. A DB új bevételi forrásként tekint a szolgáltatásait igénybe vevők információira. A BahnCard-tulajdonosok néhány hete új szerződési feltételeket fogadhatnak el, így hozzájárulhatnak a személyes adataik értékesítéséhez. Aki ezt a lehetőséget választja, az - az információk megosztásáért cserébe - a jövőben személyre szabott ajánlatokat kaphat többek között a bankoktól, biztosítótársaságoktól és gyorsétteremláncoktól.
Chris Newiger, a német vasúttársaság adatvédelmi vezetője elmondta: a megosztott adatok között lenne, hogy ki és mennyiért vásárolt vasúti jegyet, honnan és hova, illetve első- vagy másodosztályon utazott, s hol vásárolta meg a jegyét. "Úgy tűnik, hogy a vasúttársaság az érdekeit az ügyfelei megvédendő érdekei fölé helyezi" - reagált Alexander Dix berlini adatvédelmi megbízott, aki vizsgálatot indított az ügyben.
A társaság ugyanakkor visszautasította a SPIEGEL által közölt információkat. Közleményük szerint eddig marketingcélokból semmilyen ügyféladatot nem adtak át harmadik félnek és a jövőben sem terveznek ilyesmit. A bahn.bonus programban lévő utasok adatai ugyan felhasználhatók marketingcélokra, de ezt minden érintett leállíttathatja. A projekt egyébként minden tekintetben megfelel a szövetségi adatvédelmi törvény előírásainak.