MTI
Megugrott az internetes csalások száma Tokióban
Az előző évhez képest több mint kétharmaddal nőtt az internetes csalások száma a japán fővárosban.
Tavaly összesen 8,1 milliárd jent (csaknem 19 milliárd forintot) csaltak ki ottani lakosoktól különböző átverésekkel a tokiói rendőr-főkapitányság által hétfőn közzétett adatok szerint. Ezzel tavaly regisztrálták a valaha volt legtöbb úgynevezett "különleges csalást" a japán fővárosban. Az ilyen esetek száma az előző évhez képest 72 százalékkal emelkedett, a 10 millió jenes összeget meghaladó ügyek száma pedig háromszorosára nőtt - írta a Mainicsi Simbun napilap.
Az esetek egy részében a csalók telefonon vagy az interneten az áldozatok hozzátartozóinak adták ki magukat, és anyagi gondjaikra hivatkozva sürgős pénzügyi segítséget kértek és kaptak. Más esetekben a szélhámosok fiktív pénzügyi eszközöket, többek között vállalati kötvényeket kínáltak eladásra, összesen 2,2 milliárd jenes kárt okozva a nem létező papírokért fizető gyanútlan vásárlóknak. A legnagyobb emelkedés a pénzátutalás fejében különböző szolgáltatásokat kínáló átverések számában volt, amelyek elkövetői kórházi számlák és más biztosítási költségek visszatérítésének ígéretével csaltak ki mintegy félmilliárd jent megtévesztett emberektől.
A rendőrség közlése szerint a legtöbb megvezetett ember sejtette, hogy átverés áldozatává válhat, de "hozzátartozója segélykérő hívása" hallatán pánikba esett és megfontolatlanul cselekedett. A hatóságok azt is közölték, hogy eközben résen lévő banki dolgozók összesen 3,2 milliárd jen értékben hiúsítottak meg további átveréseket azzal, hogy figyelmeztették ügyfeleiket.
Tavaly összesen 8,1 milliárd jent (csaknem 19 milliárd forintot) csaltak ki ottani lakosoktól különböző átverésekkel a tokiói rendőr-főkapitányság által hétfőn közzétett adatok szerint. Ezzel tavaly regisztrálták a valaha volt legtöbb úgynevezett "különleges csalást" a japán fővárosban. Az ilyen esetek száma az előző évhez képest 72 százalékkal emelkedett, a 10 millió jenes összeget meghaladó ügyek száma pedig háromszorosára nőtt - írta a Mainicsi Simbun napilap.
Az esetek egy részében a csalók telefonon vagy az interneten az áldozatok hozzátartozóinak adták ki magukat, és anyagi gondjaikra hivatkozva sürgős pénzügyi segítséget kértek és kaptak. Más esetekben a szélhámosok fiktív pénzügyi eszközöket, többek között vállalati kötvényeket kínáltak eladásra, összesen 2,2 milliárd jenes kárt okozva a nem létező papírokért fizető gyanútlan vásárlóknak. A legnagyobb emelkedés a pénzátutalás fejében különböző szolgáltatásokat kínáló átverések számában volt, amelyek elkövetői kórházi számlák és más biztosítási költségek visszatérítésének ígéretével csaltak ki mintegy félmilliárd jent megtévesztett emberektől.
A rendőrség közlése szerint a legtöbb megvezetett ember sejtette, hogy átverés áldozatává válhat, de "hozzátartozója segélykérő hívása" hallatán pánikba esett és megfontolatlanul cselekedett. A hatóságok azt is közölték, hogy eközben résen lévő banki dolgozók összesen 3,2 milliárd jen értékben hiúsítottak meg további átveréseket azzal, hogy figyelmeztették ügyfeleiket.