Berta Sándor
Minimalista mobil böngésző az Operától
A norvég csapat által gőzerővel fejlesztett Ice nevű új program iOS és Android operációs rendszert futtató táblagépeken és okostelefonokon lesz használható.
Az Ice meglehetősen egyszerű kinézetű és nem az Opera böngészőben alkalmazott Presto motorra, hanem a Safariban használt Webkitre épül. Az új böngésző hivatalosan várhatóan februárban lesz elérhető. Lars Boilesen, az Opera vezetőjének álláspontja szerint a norvég fejlesztőknek új utakon kell indulniuk azért, hogy a böngésző még sikeresebb és népszerűbb legyen és erős termékeket kínálhassanak mind az iOS-t, mind az Androidot használó felhasználóknak.
Az Ice gyakorlatilag teljesen új kezelőfelületet kapott, amely szinte spártainak mondható. Az internetezőket egy letisztult felület fogadja, amiből gyakorlatilag minden kezelőelemet száműztek. A startképernyőn számos ikon látható, ezek segítségével hívhatok be a különböző honlapok és indíthatók el a webes alkalmazások. Mind az iOS, mind az Android esetében egyetlen kézmozdulattal lehet majd váltani akár több startképernyő között is.
Nincsen viszont címsor, az elő- és visszalapozáshoz szükséges gombok, sem ablakok. Amennyiben valaki elhagy egy honlapot, majd később visszamegy, ugyanabban az állapotban találja mint az onnan való távozáskor. Az Ice a veszélyes oldalakra külön felhívja a figyelmet. A program egyelőre az iOS és az Android operációs rendszerekre lesz elérhető, mert a norvég cég ezeket tartja a két meghatározó mobil platformnak. Boilesen nem zárta ki, hogy később megjelenik a Windows Phone-kompatibilis változat is, de ehhez az kell, hogy a Microsoft operációs rendszerét a jelenleginél többen használják.
A vezető kiemelte azt is, hogy az Opera Mini továbbra is elérhető lesz, de vannak hátrányai, például számos portálon nem működik és bizonyos funkciókat tekintve le van maradva a Chrome és a Safari mögött, ezért tűnt számukra ésszerűnek a Webkitre való váltás. Végül kiderült az is, hogy márciusban megjelenhet egy asztali változat is, de egyelőre nem lehet tudni, hogy ez egy új Opera-verzió lenne, vagy az Ice asztali változata, miként az is kérdéses, hogy milyen motorra fog épülni.
Az Ice meglehetősen egyszerű kinézetű és nem az Opera böngészőben alkalmazott Presto motorra, hanem a Safariban használt Webkitre épül. Az új böngésző hivatalosan várhatóan februárban lesz elérhető. Lars Boilesen, az Opera vezetőjének álláspontja szerint a norvég fejlesztőknek új utakon kell indulniuk azért, hogy a böngésző még sikeresebb és népszerűbb legyen és erős termékeket kínálhassanak mind az iOS-t, mind az Androidot használó felhasználóknak.
Az Ice gyakorlatilag teljesen új kezelőfelületet kapott, amely szinte spártainak mondható. Az internetezőket egy letisztult felület fogadja, amiből gyakorlatilag minden kezelőelemet száműztek. A startképernyőn számos ikon látható, ezek segítségével hívhatok be a különböző honlapok és indíthatók el a webes alkalmazások. Mind az iOS, mind az Android esetében egyetlen kézmozdulattal lehet majd váltani akár több startképernyő között is.
Nincsen viszont címsor, az elő- és visszalapozáshoz szükséges gombok, sem ablakok. Amennyiben valaki elhagy egy honlapot, majd később visszamegy, ugyanabban az állapotban találja mint az onnan való távozáskor. Az Ice a veszélyes oldalakra külön felhívja a figyelmet. A program egyelőre az iOS és az Android operációs rendszerekre lesz elérhető, mert a norvég cég ezeket tartja a két meghatározó mobil platformnak. Boilesen nem zárta ki, hogy később megjelenik a Windows Phone-kompatibilis változat is, de ehhez az kell, hogy a Microsoft operációs rendszerét a jelenleginél többen használják.
A vezető kiemelte azt is, hogy az Opera Mini továbbra is elérhető lesz, de vannak hátrányai, például számos portálon nem működik és bizonyos funkciókat tekintve le van maradva a Chrome és a Safari mögött, ezért tűnt számukra ésszerűnek a Webkitre való váltás. Végül kiderült az is, hogy márciusban megjelenhet egy asztali változat is, de egyelőre nem lehet tudni, hogy ez egy új Opera-verzió lenne, vagy az Ice asztali változata, miként az is kérdéses, hogy milyen motorra fog épülni.